Superauto Test – Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: U 3:10 za Yumu

Preuzeto sa: Superauto.rs
Ostavimo za trenutak iza sebe sumorna vremena ekonomske krize koja uveliko hara Evropom i naš, još sumorniji Balkan, i preselimo se par hiljada kilometara zapadnije, na prostore nekadašnjeg Divljeg zapada. Zašto? Pa, recimo da u saveznoj državi Novi Meksiko, postoji jedan gradić, osnovan još davne 1610. godine od strane Don Pedro de Peralte, guvernera tadašnje španske provincije, a danas je, ujedno, i najstariji glavni grad neke američke države.
Mnogo godina kasnije, naziv ovog gradića postao je nešto poznatiji, pre svega zahvaljujući železnici, kada je otvorena jedna od prvih trasa na teritoriji SAD, po kojoj je sada već slavna železnička kompanija, ponela svoje ime. Budući da ovo nije kombinovani čas geografije i istorije, verovatno se pitate zbog čega vam pričam sve ovo. Pa, pored toga što se radi o istorijskoj naseobini američkog zapada, to je istovremeno i ime najpopularnijeg Hyundaijevog automobila u SUV segmentu. Pogađate, radi se o modelu Santa Fe!
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Moram da priznam da kad god sam imao priliku da se družim sa Hyundaijevim SUV modelima, bio to Santa Fe, manji model Tucson (sada ix35) ili nedavno ugašeni, “veliki brat” Veracruz (ix55), uvek je nekako postojala snažna asocijacija sa američkim zapadom, delimično zbog imena (svi nose nazive starih naseobina iz vremena Divljeg zapada), a delimično jer su svoju veliku popularnost, prvenstveno stekli na tržištu Amerike, da bi potom, lagano krenuli i u osvajanje Evrope. Otuda verovatno i inspiracija za prateće fotografije, na kojima se Santa Fe čini, nekako, u svom prirodnom okruženju.
Model ix55 (Veracruz na tržištu SAD), koji sam pre par godina imao priliku da vozim i napišem test za jedan popularni auto-magazin, i pored mnogobrojnih modifikacija u cilju “osvajanja” Evrope, ipak je bio pravi predstavnik američke škole SUV-a - velik, snažan, ne baš dopadljivog izgleda, sa izuzetno bogato opremljenim i udobnim enterijerom, uz naravno, jednako udobno, ali ne baš i uverljivo ponašanje na putu. Nažalost, tog modela više nema, i u nekim novim vremenima, svoju “štafetnu palicu” u potpunosti je prepustio modelu Santa Fe, koji se za severnoameričko tržište isporučuje u dve osnovne verzije – Santa Fe, verzija sa dužim međuosovinskim rastojanjem (za 100 mm) i mogućnošću prevoza sedam putnika (zamena za Veracruz), kao i Santa Fe Sport, “kraća” verzija, koja je zapravo vrlo slična ovoj na našem testu.
Model Santa Fe, baziran na platformi limuzine Sonata, a deklarisan kao tzv. “mid-size crossover SUV”, postao je jedan od “kamena temeljaca” kompletne restrukturizacije ove južnokorejske kompanije krajem prošlog veka, a uspeh već prve generacije, bio je toliko velik i neočekivan, da je Hyundai u trenucima bio na pravim mukama da zadovolji “gladno” američko tržište, gde je preko noći postao pravi “bestseller” i jedan od tvoraca ne samo globalnog uspeha, već i pozitivnog imidža na teritoriji severne Amerike. Nova, treća generacija, sa sobom donosi mnogo toga novog, ali je ono najbitnije “staro”, na svu sreću zadržano! Pre nekoliko godina, u već pomenutom testu modela ix55, izneo sam i iskreno žaljenje što Hyundai, naziv Veracruz nije zadržao i u Evropi, i što je tada, tek predstavljeni ix35, “penzionisao” toliko odomaćeno ime Tucson. No, molbe su nam ovog puta uslišene, barem kada je Santa Fe u pitanju, koji je ipak odoleo korporativnim željama za promenama, pa je umesto planiranog ix45, u upotrebi ostao stari, dobri naziv.
Kompletan članak na sajtu Superauto.rs
Hyundai u poslednje vreme pravi lepa auta, jedino mi je ix35 bas gadan, Tuson je bio pravi terenac za njega. Santa Fe vec dobro izgleda.
Santa Fe je dobar, ali još uvek malko preskup, verovatno jer se još smatra novim modelom... 10-tak hiljada je skuplji od ix35 u sličnoj opremi, a jedva nešto malo veći. Previše...
Nisam neki ljubitelj vecih SUV-a, ali me je Santa Fe odusevio u svakom pogledu, od dizajna, preko enterijera i kvaliteta materijala. Koliko god bio dobar ovaj 2.0 i ekonomican ipak za njega je prava mera 2.2 CRDi sa 197KS, veliko i tesko je to vozilo plus kada dodje par putnika i prtljag treba mu uvek vise snage i obrtnog momenta...
@Orlo
Pocetkom jula ovakav SantaFe je bio kod mene nekih nedelju dana. I ja sam tako mislio, ali veruj mi na reci, ovaj 2.0 dizel je iznenadjujuce, sasvim dovoljan. Naravno da ima trenutaka kada pozelis malo vise, ali ovaj 2.0 dizel i SantaFe predstavljaju jako lep i zaokruzen paket.