Test – Škoda Rapid 1.2 TSI/105: (Ne)pristojna ponuda

Preuzeto sa: Superauto.rs
Škodin model Rapid, iako relativno nov na tržištu, svakako ne predstavlja nepoznanicu, čak ni na našim prostorima, pre svega zahvaljujući velikoj popularnosti, kako modela, tako i samog češkog brenda, a sa osnovnom verzijom, pogonjenom benzinskim 1,2-litarskim MPI motorom od 75 KS, već smo imali priliku da se “družimo”, još početkom ove godine.
Takođe, pre skoro dva meseca, na testu smo imali i Rapidovog “brata blizanca”, u vidu Seat Toleda, ispod čije “haube” se nalazio 1,2-litarski TSI agregat od 86 “konja”. Ovaj put, ponovo se nalazimo za upravljačem Škodinog modela, s tom razlikom da se ispod haube, “krije” snažniji 1.2 TSI motor od 105 KS. Sa početnom cenom od 11.604 evra za ovu verziju, glavno je pitanje da li 19 “konja” više i šestostepena transmisija zaista vrede dodatnih 612 evra doplate...?
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Još od kada je 2011. godine predstavljen u vidu koncepta MissionL na Salonu automobila u Frankfurtu, a kasnije i zvanično imenovan Rapid, Škodin takmac u jednoj novoj klasi, tačnije prostoru između klasičnog B i C segmenta, ne prestaje da privlači pažnju. A i zašto bi, kada je njegovim predstavljanjem, VW koncern uspešno fuzionisao dobre strane popularnih modela Fabia i Octavia, i pri tome, kupcima ih ponudio po sasvim pristupačnim cenama, koje kreću ispod magične granice od 10.000 evra za osnovnu 1.2 MPI verziju. Iako se Rapid, a samim tim i njegov “blizanac” Toledo, deklarišu kao tzv. low-cost modeli, oni su daleko od onoga što se pod tim podrazumeva kada su u pitanju neki drugi evropski proizvođači, pre svega Renault/Dacia. Pre bi se reklo da su znatno sličniji “pristupačnoj” koncepciji vozila u koju spadaju i Peugeot 301/Citroen C-Elysse.
Kompletan članak možete pročitati na sajtu Superauto.rs
Ovo je auto koji dimenzijama prevazilazi kompaktnu klasu i samim tim gubi sve one osobine koje su i bile osnovni uzrok nastanka automobila klase ispod 4 metra.Ovo je tipicna Skoda, kvalitetna, puno prostora, sa ponekim jeftinim detaljem, cenom nije Low cost uopste , ali jeste low cost VW.U odnosu na Polo donosi vise prostora i veci gepek, ali slabiji kvalitet,manje dopadljiv dizajn, manju okretnost,komplikacije sa parkiranjem i neuporedivo slabiji imidz.Tako da generalno, mislim da je trzisno lose pozicionirana, da moze samo eventualno ukrasti kojeg kupca Fabije i to je to.
Uostalom posle godinu i po dana uspeo je samo da se uglavi tamo gde ljudi inace kupuju Skode, dakle ovo je ono sto je predstavljala prva Oktavija.Velika limuzina solidne tehnike za malo para.Pored nove Oktavije (osnovni model Skode koji je i okosnica njene prodaje) i Rapida, skoda jedina belezi pad prodaje u okviru VW grupacije.
Poredeci Rapid,Elysee, 301 sa Sandero-Loganom, realno ne daju nista vise osim malo kvalitetnije uradjenih detalja u kabini po 20-30% vecoj ceni, a imidz modernog, savremenog, dizajnerski i vozno kvalitetnog automobila svakako nemaju, oni su alternativa skupljim PSA ili VW automobilima.Trziste je to vec pokazalo.Prodavace se dobro kad im cena bude na nivou dacije.Ovako, ovo je Fabija limo, spaceback je Fabija karavan, a nova Fabija ce biti ovo hb.
"glavno je pitanje da li 19 “konja” više i šestostepena transmisija zaista vrede dodatnih 612 evra doplate...?"
Samo je menjac vredan ove doplate. 19 konjskih snaga vise moze se smatrati poklonom.
„Zašto stari TSI?“
To je valjda prednost, u praksi nema nepoznanica kada su oni u pitanju
Ako izdrži tubina, lanac i španer, može biti da se uporedi sa Renault/Dacija koncernom.
Ali ima tu i još falinki. Mada ovaj menjač sa 6 stepeni prenosa nije ispitan na probnom stolu Autočačka, kao prethodnik.
Ako bude skupo ulje koje troši motor (troši mešavinu benzin - ulje, od 2%), može se preći i na jeftinije ulje od onog iz originala od 2000rsd (dokazano).
"stranac"
Set lanca je najveći problem, a turbinu su svima sredili.
Zašto moj ne troši ulje u primetnim količinama?
Predrag
Može biti da se poneka TSI i pogodi kao normalna.
Ali sam enterijer i ergonomija mi deluju komunistički.
Ova Fabija Karavan što je ja vozim nije TSI nego 1,6 TDI je baš nezgodna za leđa a uska i visoka sedišta me podsećaju na Reno 4.
U poređenju sa Seatom Ibicom, deluje baš komunistički.
stranac
Ne znam kako deluje, ali meni i ostalim putnicima vožnja od 600 km nije ni najmanje smetala. Ergonomija je sjajna, a upotrebljivost na najvišem mogućem nivou za segment. Ni posle 27500 km nemam želju da je zamenim, a što se tiče kvaliteta izrade i svega ostalog daleko je od "konkurencije" bez obzira štio je na tržištu od 2007. Generalno gledano, mislim da je svaki naredni model gori od sledećeg.
P.S. Danas sam na kratko probao tvoj voljeni Clio 4 dci. A joj. Voziću ga vrv. još malo ovih dana. Hvala Bogu te nije imao sjajnu plastiku na tabli.
Neki voze brzo, neki sporo. Neki vole autobus sedišta.
Uglavnom, Fabija ima nenormalno sedenje, nema potporu u krivinama, ljulja se ko lađa. Na visokom sedenju dobija "komunistički" prostor.
Za mene, Fabija je za ljude koji nisu auto fanovi, za oko kuće i do sela.
Poređenje sa Clio 4, je smešno po svim parametrima.
Jednostavno to nisu iste klase. Fabija je socijalno vozilo a clio prestižno avangardan automobil.
@ Predrag®
Da li su svima ugradili podloške na turbinama ili su ih stvarno sredili, zamenili?
hahahahahah
Ti kao da si vozio dva auta u životu. Pa cela Fiat gama ima ekstremno visoko sedenje, a ti se uhvatio za Fabiju pa ne puštaš. Ima još gomila primera sa uskim i kratkim sedalnim delom, sa tvrdim i neudobnim sedištima... Nije Fabia najgora, ma ni blizu. A za Clia je svakako automobilčina.
Što se tiče tvog ljubimca: užasno nepregledan, bučan, zadnje staklo su slobodno mogli da ukinu, ručica menjača pruža "gumeni" osećaj (kao da uvek može još da se gurne), ne ide ništa spektakularno (pojma nemam koji dizel sam vozio), a zadnja sedišta bolje da i ne postoje. Jedna od pozitivnih stvari je udobnost, a unutrašnjost zaškripi čak i kod nekorišćenog automobila.
Zadnje kvake, sužavanje kabine u zadnjem delu, rupe oko graničnika na vratima, klimavu plastiku u kabini, stakla u zadnjim stubovima, skučenost na zadnjim sedištima... suvišno je komentarisati.
A nekada su pravili dobre automobile koje sam voleo i cenio...
Clio 4 = platiš i očekuješ B segment, a dobiješ A
O komforu i ergonomiji fabije sve najlepše. Sa novim kliom komfor zadnje klupe ne bih poredio.
Dizajn je subjektivna stvar.
Tehnološki, sve je to tu negde, slično.
Što se "bočne potpore sedišta" tiče, stalno "jurcam" (gde god to mogu bezbedno po mojoj proceni, kršim ograničenje brzine u granicama razuma), a u poslednjih 100.000 km ( pa i preko 200.000 km,zavisno koji period gledam ) imam ukupan prosek brzine manji od 45 km/h. Da, manje od 45 km/h!
Tako da ne razumem potenciranje "bočne potpore", bar ne u zemlji Srbiji, sa našim propisima i uslovima saobraćajnica i saobraćaja uopšte. Tom prosečnom brzinom i na klupi iz parka mogu da se vozim
ZLA831AB
Kako kome. Nekima pomaže podloška, a neki su dobili novi model turbine ;)
Da ne bi bilo zabune, Fabija ima udobna sedišta koja bi mogla da imaju bolju bočnu potporu. Sve ostalo je odlično ;)
Predrag
Ne postoje uža sedišta od Fabijinih. Ne postoje! Ja sam krupan, vise mi "dupe..ta" sa strane a bokovi žuljaju!
Mene zadnja sedišta zanimaju u kontekstu da nazad sedne jedan čovek ili 2 deteta, ili dete i čovek. Inače, što bi tražio u B segmentu?? Ja ne ocenjujem auto u metrima ili kubnim metrima, jer bi onda vozio Grand senica! A njega ne pominjem.
Tačno je da je ručica menjača na svakom renou sa "sajla" prenosom očajno urađena. Ali zato, menjač je opako urađen u odnosu na Skodu VW. Jednostavno, Fabija, Rapid nije za svakoga. Pravi auto fan nikada Fobiju pogledati neće. Nikada.
monocoque
Ja se eto stalno vozim po brdima, vozim brzo, nekada prosek 100Km/h. Ako voziš 40km/h zašto ne koristiš gradski prevoz?? Što bacaš pare? i praviš gužvu po gradu?
stranac
Postoje. Evo na pr. Corsina. Žuljaju pa ubijaju, a sam auto je izraženo bučan i sa previše krutim sistemom za oslanjanje.
A to što ti viri... pa smršaj Mange.
To je tvoj doživljaj zadnjih sedišta, ali ona ne treba da služe za ukras, već da u svim segmentima pruže zadovoljavajući komfor za sve putnike. U suprotnom, treba ih izbaciti i povećati prtljažnik ili skratiti automobil za toliko.
Ručica menjača kod Renoa je istinski očajna (ne mislim dizajnerski, već funkcionalno).
VW ima odlične menjače, pričaš bez veze, ali zaista.
Pravi poznavalac automobila nikada neće reći da je Clio konstrukcijski i koncepcijski dobar auto. O dizajnu ne govorim, iako mi je i on odbojan.
Predrag
VW na manjim autima (do 2000cm3) je imao češte probleme sa menjačima. Bolje reći sa diferencijalima, ležajevima diferencijala (koji izazivaju udare slične držačima motora) trkačima koji su ispadali iz menjača i sl. Problema ima i sa biračima brzina. Ovo zna svaki bolji mehaničar.
Mene ne zanimaju automobili koji stvaraju prividni prostor na račun udobnosti. Takav je i 500L.
Od Skode, mogu da "svarim" samo Oktavije i to starije modele.
To što ne možeš da svariš Clio 4, govori o tebi. A na kraju, zato i postoji Skoda Fabija.
Pri ovoj diskusiji ne mislim ništa loše, jednostavno radi se o drugačijem pristupu reči "automobil".
stranac
Zato ja lepo tražim Yuga 1.3/1.3 EFI i da uvek imam auto za plan B. On pruža sve ono što je za mene suština gradskog auta ;)
Suština za B segment mi je recimo Felicia. Budućnost automobilske industrije mi se definitivno ne dopada.
500L je minibus, to nije auto.
Da, pristup nam je definitivno drugačiji.
@ Predrag
Ja se slazem sa tobom. U firmi imamo 20 fabija i 5 rumstera i svi su prešli po 200 hiljada. Sve su odrzavane po PS_u. Sada ih nude nama da otkupimo po povoljnoj i bez razmisljanja bih uzeo, samo da nije crvena
Predraze kao prvo, super je Fabija stvarno.Jedina zamerka je dizajn, koji je neskladan, uzasan i znam da je lepota relativna stvar, ali za taj model niko nikada nije rekao da je lep.Kao drugo, osecaj na zadnjoj klupi Klija jeste skuceniji, ali nema manje prostora od Fabije, uzmi metar pa proveri.Fabija vuce preko nosa, bucnija je od Klija(i to znatno)i neudobnija, odnosno tvrdja, a vise se klati.Klio ima veci prtljaznik i plastiku koja ne da ne skripi nego je izuzetno utegnuta i daleko kvalitetnija od crne plastike Golfa 2 koja se nalazi u Fabiji.Istina je za menjac 5 stepeni da je gumenast, to si negde lepo procitao.Klio ima veci ptljaznik i uostalom spada u trendsetere, kako po tehnici tako i po dizajnu, jos od super5 i to vazi za svaku generaciju.Nemoj porediti Fabiju sa Klijom, to je kao da poredis Hugo Boss odelo sa Odelom Slavija iz Baca, pa da kazes da su na Slavijinom odelu dugmad jace prosivena.nepristojno je.Renoov odgovor na Skodu bila je Dacija i konkurent Fabiji-Rapidu je Sandero, koji je uspesniji i to prilicno.Pusti price o Nemackom kvalitetu, pricas o socijalnom vozilu za mase na istoku, koji je ponegde na zapadu dobro prihvacen, a realno spada u sirotinjski prevoz sa zvukom usisivaca.Konkurenti Kliju su Polo, 208,Fijesta,Rio, eventualno Ibica...Punto Svift i Korsa su takodje dobri iako vec ostarili, ali kad vidis nekog i u njima, ti bi trebalo prvi da ih pozdravis bez kritike, jer ti vozis Fabiju, zaboga.
ajoj, ajoj.
Uzmi ti sedi u Klija pozadi pa se zaglavi.
Bučnija nije, malo je tvrđa, a klaćenje je subjektivan osećaj zbog toga što se više sedi.
Ako si vozio Fabiju, kao što tvrdiš, dobro znaš da je vrlo stabilna.
Clio ima 15 l manji prtljažnik od Fabije.
A ti nemoj da porediš Škodu sa Dačijom jer vređaš sopstvenu inteligenciju. Škoda je od 1994. do pojave Oktavije bila ono što je Dacia danas. Sada je situacija drugačija. Zna se gde joj je mesto u okviru grupacije, ali ponudom i kvalitetom je iznad gomile drugih proizvođača, računajući i tvoj voljeni Reno koji sve više posrće.
@Predrag®
Secam se vremena kada je Clio 4 bio najbolji u klasi u prakticno svemu, a onda pocese ljudi da ih voze u svakodnevnom saobracaju i svaki put neko nadje realnu zamerku i onda se neki sete toga kao da je postojala i da su to primetili i ranije ali niko od prvobranilaca Reno-a (neki zbog kontriranja, neki jer imaju Reno-a)to nije spomenuo odnosno nije "uocio" sedeci u njoj, gledajuci slike i citajuci testove... ;)
@Orlo
Auto je realno smešan. Ni po čemu upečatljiv plastikaner koji će vrlo brzo da se zaboravi.
Provozaću ga u ponedeljak još jednom, čisto da upotpunim loše utiske ;)
Orlo
Nije bio, nego je i ostao. Mislim Clio. Što se Opela tiče, može biti da bi pre skodu birao, ako bi žmureo da je ne vidim spolja.
Savatije
A to što Skoda Fabija, Rumster --- ide 200 kkm bez problema -- mačku o rep. Pa ja ih vozim svaki dan. Već posle 120 kkm HTP lepo srče ulje, radi kao vršalica.
Bacite pogled na Dacije u srpskom taksiju, gde ima x primera gde su prešle 700 -800 kkm bez otvaranja motora i menjača!! Dacija, ne Reno!
A pogledajte Rumster i Fabiju u Taksiju. Ne mogu da sastave ni pola!
stranac
Pa Floride pređu na taksiju po 450.000 km i šta treba da bude zaključak, da je Flordia bolja od Fabije?
Predrag
Pa ako pređe Florida 450 000km u taksiju, onda je kvalitetnija od Fabije.
Samo to nije moguće bez par generalnih i par krplejnja i farbanja :)
@stranac
Znaci i ti znas o cemu razmisljam? Svaka cast... mora da imas neku posebnu moc... :)
Meni je ova tema simpaticna, odnosno ona "fenomenalnost" kao i kada je na temi BMW ili MB... objektivno samo tako... a sto se Clia tice ja ga nikada nisam smatrao za losim automobilom tako da ne vidim problem da me uvedes u raspravku... ;)
P.S. Problem je u tome sto je ovo vise tvoja pretpostavka...
stranac
Moguće je. Upoznao sam na poslu par taksista sa Floridama koje su prešle od 330.000 do 435.000 km. Ni na jednoj nije rađena generalna, a na dve je menjan dihtung glave. Na skoro svim je iber u kućištu. Što se tiče limarije, sve su imale zakrpljen pod spolja od nogu vozača i suvozača i zadnje bočne delove gepeka.
@stranac
Ja ne vozim ni "na rotaciju", "na službenu legitimaciju",ni na "putni nalog", niti znam za "brdo" u Srbiji ili okruženju gde je moguće držati prosek od 100 km/h koji pominješ.
Možda kada bih živeo u Gostunu,a radio u Kremni,ali samo dačijom,naravno.
A ako "Raketa" iz stečaja izadje,poslušaću tvoj savet i možda preći na gradski prevoz.
monocoque
Mislio sam da živiš u Bg.
Ali i 40 km/h je suviše zabrinjavajuće za "Kremnu", Gostun i sl. Tamo bi trebalo da prosek bude bar 65 km/h.
Orlo
Opel je opel, ne zameri. Reno nije cveće, ali opet bar ne pati sa rđom. A rđu ne podnosim organski.
@stranac
Govorim o proseku brzine u oko 8-9 godina ( ono: "leto-zima","leto-zima"...),razni meteo uslovi (sunce,sneg,kiša),razni putevi (grad,van grada,auto put), Srbija i van nje, i razna čekanja.
Da je ukupan prosek brzine jako tužan-tužan je,bez dileme, ali i osvešćujući
@Orlo Ja se slažem sa tobom, za zamerke koje se javljaju nakon eksploatacije u dužem periodu, ali ne postoji najbolji u klasi, postoji uvek nekoliko njih koji su u vrhu i ja bih tu izdvojio Klia,Fiestu,Polo,208,Rio i Yaris i prodajni rezultati to potvrdjuju.A sto se testova tice, gde god i ko god da ga je testirao, svi su se slozili da je medju najboljima.Hteli mi to da priznamo ili ne b segment je ili modni detalj ili savremen auto za sirotinju.Klio je ovo prvo i to vrhunsko i moderno, a Fabija je ovo drugo i to ne radi vise dobro kao pre jer se pojavio Sandero koji to radi bolje, jer je jeftiniji, a daje vise mesta pozadi i ima veci prtljaznik, jer su to stvari koje su jedino sirotinji bitne kad kupuje b ili c segment.Ljubitelji Siroka, Megan kupea,uopste ne interesuje mesto na zadnjoj klupi inace bi kupili Golfa i Megane berlinu.A to sto je odvratna crna plastika u Fabiji jako precizno uklopljena, pa koga to briga kad je to svakako sirotinjski auto koji nema dizajn.A gruba plastika Sandera obavlja isto to za 20% manje para,uz to daje vise, opreme, prostora,a i skladnije su mu proporcije nego Fabiji.Auto u svojoj sustini.Lepota jeste u oku posmatraca, ali uvek postoje oni primeri oko kojih se vecina slaze da su ruzni.Fabija je jedan od njih.@Predrag nisam rekao da je Fabija nestabilna, samo sam rekao da je Klio stabilniji i naginjanje nije subjektivni osecaj zbog visokog sedenja, vec objektivna posledica visokog sedenja i pomeranja tezista.Dimenzije unutra su takodje merljive kao i prtljaznik.Buka je visa kod Fabije dizel od Klia dizel, i kod Fabije benzin od Klija benzin.Fabija jeste socijalni Polo, uostalom koliko je neki auto dobar govore prodajni rezultatijer su svi pravljeni da se sto bolje prodaju.To je jedini objektivni kriterijum za automobile slicne cene,velicine, performansi.Tu je Fabija losija i to dosta od:Pola,Fijeste,Klija,208,Sandera,Svifta,Rija,Dzeza,Avea i da ne nabrajam...prosto ostareo, nekonkurentan i ruzan auto, koji nije bez kvaliteta, vecinu stvari obavlja jednako dobro ili neznatno losije, neke cak i bolje, ali dzaba, nezanimljiv izbor, kao i Corsa i Punto i i20, pojelo ih vreme.
@stranac
Meni se samo cini da se ti ceses tamo gde te ne svrbi, nista drugo...
Taj strah od rdje me podseti na jednog lika sa raznim nikovima sto ide tako po sajtovima i na vestima o Opelu i pise o rdji sa istom pricom, samo zameni, u zavisnosti od vesti glavnog lika - bio on Astra H, Astra J, Insignia, Corsa D, Ascona, Kadett... kad god je procitam setim se one prvobitne koja je potekla sa ovog bloga...
E sad sto sam ovo napisao, ne znam, ali u svakom slucaju ovo ne moze da skodi, a cim ne skodi, znaci da koristi...
Orlo
To nije strah, nego realnost Opela. A strah je od kupovine opela.
Zanimljiv je fenomen način kako ljudi biraju automobil koji kupuju. I što je najcrnje, mehaničare ne konstatuju. To me je uvek fasciniralo. A ako veruješ, većina mehaničara ne voli ni da vidi opel u radionici.
Opel je konglomerat GM. A ja ne znam pošten automobil koji pravi ta kompanija, osim možda (jer ne znam i ne pratim) američke i australijske modele.
I da znaš da sam čuo probleme sa korozijom i na Insigniji, tako da no to verovatno nije tajna. Sad da će da satrrune za 10 godina, neće, ali...
I vas opelaše delim na one koji život daju za Opel, bez osnove i realnosti i one koji od opela prave ultimativne mašine.
stranac
A kako ti idealizuješ Reno i Dačiju? Ubi nas ovde s tim plastikanerima i šklopocijama.
Predrag
Reno idealan?? Ono što je mene na putu ideale kod Renoa je RS Clio i Megan, ali blizu tome cenim i Golf GTI.
Za mene ni Ferari nije idealan.
Jedino pravim paralelu, a vi stalno negde gurate Reno. Reno je auto za Skodu. To tvrdim i to posle pređenih 150 000 ++ km u "modernim" škodama i ko zna koliko u "komunističkim" škodama.
Ovaj Rapid na ulici izgleda mnogo jeftinije od novog Logana. Estetski je gori i u kabini. U vožnji jedino se može pohvaliti nižom bukom od Logana i ničim više.
Znači ako povlačimo paralelu, poredim Skodu Fabiju, Ruumster i Rapid i Jeti sa Dacijom.
Predrag
tu grešiš. Ne kažem da skoda nije nešto bolja u većini slučajeva od dacija, ali u primeru rapida, ralike sve u svemu i nema.
Predrag®
Jel vidiš kako je kada porediš Hondu sa Boleslavcima..
Istrpi onda Rumunjesku sa Skoudom..
Panchev9
Ko kaže da Škoda u nekim stvarima nije bolja od Honde? ;)
Panchev9
Skoda i Honda??
Nebo i zemlja. I ako se da porediti, možda jedino prođu Jazz i manji modeli.
Jer kako neko reče, ono što skoda pravi, to ni majka ne bi mogla voleti, sudeći po izgledu.
A ako bi neko "neupućen" uporedio skodin 1.4 tsi od 140 ks sa hondinim 1.8 benzincem od 140 ks?
Šta bi "upućeni" rekli?
Ili kada bi ga uporedio sa 1.2 tce od 130 ks?
Kako bi se "neupućen" tu "uputio"?
@stranac
Ne znam, ne gajim ljubav prema gomili lima da bih bio neko iz tvog opisa, ali da ih smatram pristojnim vozilima, smatram i to se temelji na osnovu licnog visegodisnjeg iskustva sa njima, i posle tri Opelova vozila i prodjenih nekoliko stotina hiljada km (u okviru clanova uze porodice) bez generalki i problema ili da su nekada nekog ostavila na drumu... ali sam zadovoljan i drugim "Nemcima" koji su prosli ili prolaze kroz moje ruke... tako da sam vise fan "Nemaca" nego strikno Opela.
Cini mi se da te price o koroziji nisu utemeljene, vec su nastale iz nekog prezira, ili velicanju drugih marki, ali dobro svako ima svoj razlog da ostavi komentar...
Ajd zdravo!
Zavisi kako se gleda, srcem, dušom, mozgom. Uglavnom, ovi "asmatičari" će da izumru, na moju žalost.
Orlo
To ti i pričam, jer kad jednom izađeš iz Opela (posle 3 komada) shvatićeš.
I najviš volim što se vi Opelaši palite da je Opel nemac, pri čemu i ne kažete najgori nemac.
Nemac sa Fiatovim ili nekim tuđim motorom i delovima PRC i sl.
@monocoque 14 Nov 2013, 21:10
Odlican komentar, bas sam slican hteo napisati.
Ne znam gde @stranac uspe napraviti prosek brzine 100 kmh mimo auto-puta. Jedino ako nema bord kompjuter pa mu je subjektivni osecaj takav. Ja krenem na put do nekog od susednih gradova, vozi se redovno preko 100-120 kmh, cesto i do 150-160 kmh (regionalni put), ali na kraju kad stignem prosek brzine je oko 70 kmh.
Prosek od 45 kmh za kombinovanu voznju je kod nas realnost.
Ako stojis 3 minuta na semaforu, naredna 3 minuta bi morao da vozis 100 kmh (pod uslovom da auto krene iz mesta tom brzinom) da bi imao taj tvoj prosek.
Za prosek brzine ste u pravu, on uglavnom ne prelazi 55-55 km/h, ali sa druge strane, kakve veze prosek ima sa dinamičnom vožnjom i hvatanjem tela u krivinama.Auto se ne vozi prosečnom brzinom veće je ona proizvod vožnje i zaustavljanja.Kad srtojiš, nije bitna potpora, a kad voziš jeste.Evo vam sajt gde možete porediti vaše ljubimce i mislim da su prilično objektivni, više od Nemaca.
http://www.whatcar.com/
Tu ukucajte vađše ljubimce pa ćete stećisliku i šta drugi misle o njima.Inače svi uglavnom danas prelaze 200 000 bez problema i ne pojede ih rdja.I Reno i Dačija.Zato je Dačija dobra jer pruža isto što i Škoda (izuzev bezbednosti jer bi aktuelna Fabija dobila 3 zvezdice),a manje košta.Reno volim jer je prilično drugačiji auto od proseka.A Škoda je zamena za VW i ne budu li nešto promenili u dizajnu padaće im proizvodnja i dalje.Konkurencija radi, a oni prosto forsiraju istu priču, metar više vw za manje para, to je već provaljeno, Rapid je pravi primer.