home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Da li ste primetili kako su u poslednjih desetak godina, čak i pre nailaska crnog perioda u prodaji vozila, kabrioleti nekako “ispali iz milosti”, barem kada je u pitanju evropsko tržište? Da, Evropa nikada i nije bila nešto “luda” kada su u pitanju automobili “bez krova”, ali su se određeni modeli ipak zadržavali neko vreme, često viđali na putevima, a neretko bili čak i omiljeni kao “polovna roba”.

Sećate li se Volkswagen Eosa..? Verovali ili ne, on se još uvek proizvodi, iako se o njemu, gotovo ništa više ne čuje... osim da će uskoro biti “penzionisan”, bez planiranog naslednika. Ništa bolje nije prošao ni Ford Focus Coupe-Cabriolet, koji uprkos dobrim voznim karakteristikama, jednostavno nije pronašao pravi put do srca kupaca. Kakve onda šanse u Evropi ima nedavno predstavljen Opelov konkurent, po imenu Cascada (što na španskom znači “vodopad”), kada ni njegov direktni prethodnik, Astra Twin Top, nije zabeležila neki, bogzna kakav, rezultat, a uz sve to, imajući u vidu i činjenicu da je baziran na još uvek aktuelnoj Astri J, koja je na tržištu već pune četiri godine...!?

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Teška finansijska vremena u Evropi, kao da ne plaše ljude iz Opela, budući da je u poslednjih godinu dana, stiglo čak tri nova modela, uz još nekoliko restilizacija aktuelnih. Nakon Mokke i Adama, Cascada je treći „musketar“ koji bi trebao, možda ne toliko da popravi prodajne rezultate, jer su kabrioleti, kao što već rekosmo, „ugrožena vrsta“, koliko da popravi imidž Opela i opšti utisak o njegovim vozilima, pre svega u Evropi, gde je konkurencija nikad brojnija i snažnija. Ipak, stiče se utisak da Cascada ipak dolazi pomalo kasno, jer je prostora za nju bilo još pre godinu-dve, kada je i Astra bila „svežija“, a i kada je Opelu očajnički trebao neki nov model, budući da se i Corsa, i Astra, pa čak i Insignia, u ovom obliku, na tržištu nalaze već duži niz godina.

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 1139



Komentari

1.800 kg uz mekani krov? Teško je ...
Mada je ova centralna konzola relativno natrpana dugmićima (što je opel sada malo drugačije rešio kod redizajnirane insignije ), bezbednosno posmatrano, ovo je daleko srećnije rešenje nego sve učestalija „tabletomanija“ ( da se sve strpa na jedan touch screen ). Jer, kod ove kaskade imate LOGIČNE i ODVOJENE tri celine dugmića:
- dole je klimatizacija ( i tu sve možete „na slepo“ da podešavate, na isti način kao što na klasičnom mobilnom telefonu možete „na slepo“ kucate SMS poruke dok hodate );
- sredina je audio sistem ( i tu može „na slepo“ većina toga )
- gore su „važni prekidači“.
A umesto takvog BEZBEDNOG načina postavljanja ( i odvajanja ) tih komandi, sada „MNOGI“ prelaze na čistu „TABLETOMANIJU“, na neke „plazma“, „LCD“ i „LED“ „televizore“, koje morate da GLEDATE dok na njima bilo šta radite, kao što morate, recimo, da GLEDATE u ekran touch screen telefona dok kucate SMS poruke. I to je bezbedno za kola? Ili ima neko ko može „na slepo“ da radi sve na touch screen telefonu? Taj neka mi se javi, da ga časitim ... A to tada, neka ne hvale te „tabletomane“

Autor EFI engine 04 Dec 2013, 10:27

EFI, ne vozis auto sa takvim sistemom?

Na dobrim sistemima, taj ekran sluzi za jasniji prikaz informacije (naravno da su uveli jer je fensi, ali i sluzi necemu).

Automatska klima i nema potrebe da se podesava, ona sama radi kada treba sta treba.

Radio se kontrolise preko upravljaca, jos lakse nego da je na centralnoj konzoli.

A onda na centralnoj konzoli imas veliki prikaz kamere za voznju unazad, veliku navigaicju, velike nazive pesama...

Autor Fordovac 04 Dec 2013, 18:10