home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Ne baš tako davno činilo se da je nezamislivo da neki veći američki pickup ima motor manji od V8 ispod haube.

A onda su stvari počele da se menjaju. Prvo je Ford, dugogodišnji lider u svetu većih pickupa, predstavio EcoBoost (twin-turbo) V6 motor u popularnom F-150, koji vremenom počinje da zamenjuje tradicionalne V8 motore, a čak 40% ukupne prodaje najpopularnijeg vozila u Severnoj Americi ima navedeni motor. Zatim je stigao i Ram sa modernijim 3.6L Pentastar V6 motorom u 1500, a nedavno se u igru priključio i General Motors sa novim 4.3L V6 motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva u modelima Chevrolet Silverado i GMC Sierra. Ali do sada nijedan pickup u 1500 klasi nije nudio dizel motor, koji su uglavnom bili rezervisani za veće 2500 i 3500 klase. U 2014. godini Chryslerova komercijalna divizija Ram stiže sa novim 3.0L turbo-dizel V6 motorom i osmostepenim automatskim menjačem.

Ovaj motor, koji nosi EcoDiesel oznaku, radi italijanska kuća VM Motori i do sada se ugrađivao i u Jeep Grand Cherokee, a njegova snaga iznosi 240KS pri 3600 o/min. i impresivnih 569 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. U poređenju sa standardnim Pentastar V6 benzincem, EcoDiesel razvija 65KS manje, ali čak 205 Nm obrtnog momenta više. Čak i u poređenju sa velikim 5.7L Hemi V8 motorom, koji razvija 390 KS, EcoDiesel razvija 14 Nm obrtnog momenta više. Pentastar i Hemi takođe zahtevaju 4000 o/min. da dostignu maksimani obrtni momenat ili oko duplo više u poređenju sa dizelom.

Na putu EcoDiesel se ponaša jednako dobro kao i spomenuti Grand Cherokee, a poseban šarm daje odličan osmostepeni automatski menjač koji prebacuje snagu na zadnje točkove ili sva četiri točka. Ovaj dizel je takođe dosta tih čak i pri većim brzinama.

Glavni razlog zašto će se većina kupaca odlučiti za ovaj motor je njegova potrošnja, a sa prosečnom potrošnjom od 11.7 litara na 100 kilometara u gradu i 8.4 litre na 100 kilometara na autoputu, EcoDiesel je ubedljivo najekonomičniji veći pickup na tržištu. Sa maksimalnom vučom od oko 4.1 tonu, EcoDiesel se nalazi između Pentastar i Hemi modela, a sa početnom cenom od $30,180 (oko 22,300 evra) je za oko $2,850 (oko 2,100 evra) skuplji od Hemija.

EcoDiesel će biti dostupan sa svim paketima opreme, od radničke Tradesman verzije pa do luksuzne Laramie Limited verzije. A i pored ne baš niske cene Ram 1500 EcoDiesel bi mogao da postavi standarde u klasi i natera i General Motors i Ford da krenu istim putem.

Autor: Talladega

Slike: Ram



čitanja : 1028



Komentari

Auuu kakav grob od auta. Onaj hrom mi je takva kicerica... Sta reci? Ameri. Operisani od ukusa.

Autor Sinbad 06 Dec 2013, 12:29

Ukus i stil?
Za pozavideti... :)))

Autor carobnjak 06 Dec 2013, 12:36

naravno da ide hrom na ovakav pickup. jok, nego ce da stave najjeftiniju crnu plastiku?

Autor mile antena 06 Dec 2013, 14:06

Hrom je kich, ali nekako ide uz kamione, a ovo je truck.

To sto je skuplji od Hemija je definitivno problem.

Da kosta isto kao Hemi, manja snaga a manja i potrosnja, to bi bilo okej... ovako... nece se proslaviti.

Autor Fordovac 06 Dec 2013, 18:59

P.S. Obozavam Ramove "ladice" u bokovima vozila(on either side of truck bed), jako korisna stvar.

Autor Fordovac 06 Dec 2013, 19:00