Predstavljamo: Ram 1500 EcoDiesel

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ne baš tako davno činilo se da je nezamislivo da neki veći američki pickup ima motor manji od V8 ispod haube.
A onda su stvari počele da se menjaju. Prvo je Ford, dugogodišnji lider u svetu većih pickupa, predstavio EcoBoost (twin-turbo) V6 motor u popularnom F-150, koji vremenom počinje da zamenjuje tradicionalne V8 motore, a čak 40% ukupne prodaje najpopularnijeg vozila u Severnoj Americi ima navedeni motor. Zatim je stigao i Ram sa modernijim 3.6L Pentastar V6 motorom u 1500, a nedavno se u igru priključio i General Motors sa novim 4.3L V6 motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva u modelima Chevrolet Silverado i GMC Sierra. Ali do sada nijedan pickup u 1500 klasi nije nudio dizel motor, koji su uglavnom bili rezervisani za veće 2500 i 3500 klase. U 2014. godini Chryslerova komercijalna divizija Ram stiže sa novim 3.0L turbo-dizel V6 motorom i osmostepenim automatskim menjačem.

Ovaj motor, koji nosi EcoDiesel oznaku, radi italijanska kuća VM Motori i do sada se ugrađivao i u Jeep Grand Cherokee, a njegova snaga iznosi 240KS pri 3600 o/min. i impresivnih 569 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. U poređenju sa standardnim Pentastar V6 benzincem, EcoDiesel razvija 65KS manje, ali čak 205 Nm obrtnog momenta više. Čak i u poređenju sa velikim 5.7L Hemi V8 motorom, koji razvija 390 KS, EcoDiesel razvija 14 Nm obrtnog momenta više. Pentastar i Hemi takođe zahtevaju 4000 o/min. da dostignu maksimani obrtni momenat ili oko duplo više u poređenju sa dizelom.

Na putu EcoDiesel se ponaša jednako dobro kao i spomenuti Grand Cherokee, a poseban šarm daje odličan osmostepeni automatski menjač koji prebacuje snagu na zadnje točkove ili sva četiri točka. Ovaj dizel je takođe dosta tih čak i pri većim brzinama.
Glavni razlog zašto će se većina kupaca odlučiti za ovaj motor je njegova potrošnja, a sa prosečnom potrošnjom od 11.7 litara na 100 kilometara u gradu i 8.4 litre na 100 kilometara na autoputu, EcoDiesel je ubedljivo najekonomičniji veći pickup na tržištu. Sa maksimalnom vučom od oko 4.1 tonu, EcoDiesel se nalazi između Pentastar i Hemi modela, a sa početnom cenom od $30,180 (oko 22,300 evra) je za oko $2,850 (oko 2,100 evra) skuplji od Hemija.
EcoDiesel će biti dostupan sa svim paketima opreme, od radničke Tradesman verzije pa do luksuzne Laramie Limited verzije. A i pored ne baš niske cene Ram 1500 EcoDiesel bi mogao da postavi standarde u klasi i natera i General Motors i Ford da krenu istim putem.
Autor: Talladega
Slike: Ram
Auuu kakav grob od auta. Onaj hrom mi je takva kicerica... Sta reci? Ameri. Operisani od ukusa.
naravno da ide hrom na ovakav pickup. jok, nego ce da stave najjeftiniju crnu plastiku?