home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Klasa većih pick-upa je jedna od najpopularnijih na američkom tržištu

Oni su u stanju da voze i vuku teške terete bez obzira da li vlasnik radi na farmi i/ili građevini ili ipak želi da povuče veći brod ili kamp prikolicu, a rivalitet između General Motorsa, Forda i Chryslera je jedan od najvećih u auto industriji. Ford je dugo godina važio za lidera sa legendarnim F-250 i F-350 SuperDuty modelima i PowerStroke dizel motorima, ali prethodnih godina u priču se uključila i Chryslerova komercijalna divizija Ram, čiji model 3500 HD, uparen za legendarnim Cummins dizel motorom, je u stanju da povuče čak 13.5 tona.

General Motors je dugo godina igrao sporednu ulogu u ovoj klasi, ali debi novog Duramax motora 2001 godine, u saradnji sa japanskim Isuzuom, vratio je najvećeg američkog proizvođača vozila u igru.

Nedavno predstavljeni blizanci Chevrolet Silverado i GMC Sierra su takođe dobili svoje HD (Heavy Duty) verzije u 2500 i 3500 klasama, a iako su mehaničke promene minimalne, američki gigant tvrdi da su u pitanju neki od najboljih pick-upa ikada proizvedenih. Iako Chevrolet/GMC obećava najbolju vuču i najveću težinu dostupnu u prikolici, kada malo pogledamo brojeve oni ipak nisu najbolji. Oba pick-upa pružaju maksimalnu težinu u prikolici od 3.3 tone, ili za 65 kg više nego kod prethodnika, što jesu najbolji brojevi u klasi, ali sa maksimalnom vučom od 10.4 tone Silverado/Sierra značajno zaostaju za spomenutim Ram 3500 HD, koji je u stanju da povuče 13.5 tona.

Biće zanimljivo videti kako će Ford reagovati, čiji F-350 SuperDuty model zaostaje za nekih 50 kg u poređenju sa blizancima iz General Motorsa. Iako mehaničkih promena nema u poređenju sa 2013 modelima, GM je poboljšao navedene brojeve najviše zahvaljujući korišćenju čvršćih materijala. Kada spominjemo mehaniku da kažemo da je standardni motor i dalje 6.0L V8 benzinac koji razvija 360KS i 515 Nm obrtnog momenta, a on je u stanju da bude fabrički prerađen i na prirodni gas kada razvija 322KS uz identičan obrtni momenat. Kao i do sada, opcija je i 6.6L Duramax V8 turbo-dizel sa 397KS i 1,036 Nm obrtnog momenta, a ovaj motor je veoma bitan za Chevrolet i GMC jer dizel opcije, u ovoj klasi, čine oko 25% ukupne prodaje i pored veoma visoke premijum cene. Oba motora dolaze sa standardnim šestostepenim automatskim menjačem koji prenosi snagu na zadnje točkove ili na sva četiri točka. Sa dizajnerske strane, promene su gotovo identične manjim Silverado i Sierra u 1500 klasi, ali sa većim i agresivnijim linijama.

General Motors tvrdi da je krov na oba pick-upa najaerodinamičniji u klasi, iako to vozač možda i neće videti na prvi pogled. Mnogo veče promene su po pitanju enterijera gde su kvalitetniji materijali zamenili jeftinu plastiku sa prethodnika, sa dugačkom listom standardne i opcione opreme, a Chevrolet i GMC su posebno ponosni na sigurnosne mere zahvaljujući kojima bi oba pick-upa trebalo da dobiju maksimalne ocene u testovima sudara.

Na kraju spomenućemo da se Silverado i Sierra mogu dobiti u 150 različitih verzija, uključujući tri veličine kabine, 4x2 i 4x4 i spomenuta dva motora. Prodaja startuje krajem godine sa početnom cenom od 29,810 dolara (oko 22,000 evra).

Autor: Talladega

Slike: Chevrolet & GMC



čitanja : 1284



Komentari

Do sad mi je RAM bio favorit ali i ovaj Silverado deluje bas mocno.

Autor Bagzi 07 Dec 2013, 23:50

ovaj duramax 6.6 je opasan motor. rade ga gm i isuzu zajedno, a isuzu je kralj komercijalnih vozila u aziji. neunistiv motor. ja jesam naklonjen fordu, ali duramax nije imao nijedan veci skandal kroz istoriju za razliku od fordovog powerstroke

Autor mile antena 08 Dec 2013, 02:08

RAM je najlepši pick-up

Autor Dex 08 Dec 2013, 12:18

Enterijer je smijesan.

Autor hh 08 Dec 2013, 13:09

Mocno vozilo. Ovi motori su neunistivi!

Autor Panco 08 Dec 2013, 15:24

I npr ovo ima 4 zvezdice na crash testu, a neki prdavac u odnosu na ovo, dobije 5 zvezdice. Evo prihvatam da budem u ovome da naleti na mene neki prdavac :D

Autor dusan 08 Dec 2013, 15:33

Jel se meni cini ili mu je stvarno previse uspravna centralna konzola, ako je tako da nije to malo nezgodno za rukovanje.

Autor Bati 08 Dec 2013, 20:55

dusan 08 Dec 2013, 15:33

Ocigledno je da ne razumjes sistem ocjenjivanja na EuroNcapu. Autic sa 5 zvjezdica prilikom udara u zid je sigurniji od ovog Chevroleta (recicemo da ima 4 zvjezdice) prilikom udara u isti takav Chevrolet (ili kamion).

Autor hh 08 Dec 2013, 22:15