home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Ako se za neki model može reći da u najboljem svetlu predstavlja japanskog proizvođača Toyotu, onda je to svakako izuzetno popularna Corolla. Ono što je za Volkswagen model Golf, odnosno za Hondu njen Civic, to je Toyoti Corolla, koja svoje korene vuče još i dublje od ova dva konkurenta, do davne 1966. godine kada se pojavila prva generacija ovog automobila, za današnje pojmove prilično kompaktnog, dužine svega 3,8 metara.

Tokom gotovo pola veka postojanja, porodica se proširila na čak jedanaest generacija, kao i veliki broj različitih, izvedenih modela, namenjenih različitim tržištima i prodavanim pod raznoraznim imenima. Najveću popularnost svakako je stekla peta generacija, iz sredine ’80-ih godina, sa čuvenom AE86 (Hachi-Roku) verzijom (modeli Corolla Levin i Sprinter Trueno), ovekovečena u nekim od filmova sa automobilskom tematikom (“Initial D”, “The Fast and the Furious”, itd.) dok je kod nas kultni status stekla krajem ’80-ih godina sa svojom šestom generacijom (E90), kao izuzetno pouzdan i gotovo neuništiv automobil, čak i u uslovima oskudnog održavanja, kakav smo svi iskusili tokom godina pod sankcijama. Najnovija, 11. generacija druga je po redu koja se proizvodi isključivo u limuzinskoj formi, nakon što je Aurisu pripao zadatak da osvoji tržište hečbek modela, a sticajem okolnosti, imali smo je na testu u isto vreme sa njenim najbližim “rođakom”, već pomenutim modelom Auris...

Tekst: Đorđe Pavićević

Foto: Đorđe Pavićević, Zoran Živkov

Koliko je ime Corolla uspešno u svetu automobilizma, najbolje govori i podatak da je već 1974. godine, ovaj model postao jedan od svetskih bestsellera, iako je japanska auto-industrija tek uzimala svoj zalet, da bi 1997. godine, Corolla preuzela titulu od VW Bube kao do tada najbolje prodavanog automobila u istoriji. Prošle godine, prilikom predstavljanja jedanaeste generacije koja se našla i na našem testu, Toyota je proslavila jedan, divljenja vredan jubilej od čak 40 miliona proizvedenih vozila sa ovim imenom, što je rezultat koji će retko koji konkurent dostići.

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 1894



Komentari