Predstavljamo: Toyota Tundra 1794 Edition

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Prošlo je šest godina od kada je Toyota predstavila drugu generaciju modela Tundra za koju su mnogi predviđali da će u potpunosti da ponizi Amerikance u njihovoj sopstvenoj igri.
A razloga za tako nešto je ipak bilo pošto je, u to vreme, u pitanju bio najveći, najmoćniji i najbolje opremljen pick-up u klasi. Ugledni Motor Trend je reagovao i proglasio Tundru za pick-up godine, a publika je reagovala sa 196,000 kupljenih primeraka. Međutim, od tada konkurencija je napredovala dok se Tundra nije menjala, pa je i prodaja oštećena u značajnoj meri.
Za 2014. godinu Toyota je obnovila svoj najveći pick-up u vidu dizajnerskih promena i kvalitetnijeg enterijera, ali je mehanika uglavnom ostala ista uključujući i mnogo hvaljeni 5.7L V8 motor.
Od svih verzija najviše pažnje privlači 1794 Edition sa ciljem da se napadnu ostali luksuzni pick-upi u klasi, kao što su Ford F-150 King Ranch, Chevrolet Silverado High Country, GMC Sierra Denali i Ram 1500 Laramie Longhorn. 1794 Edition je dobio ime po godini osnivanja JLC ranča u američkoj saveznoj državi Teksas, na čijoj lokaciji se danas nalazi Toyotina fabrika, i slično kao i kod konkurencija prati kaubojski stil sa ciljem da uglavnom privuče takve kupce.
To znači da je najveća pažnja posvećena enterijeru koga sada karakteriše kvalitet sličan onome koje se može naći u luksuznim Lexusima, a izbor standardne i opcione opreme je zavidan. Sedišta su prekrivena najkvalitetnijom kožom, a tu su i grejači u sedištima, šiber, senzori za parkiranje, kamera za zadnji deo vozila, premijum audio sistem i navigacioni sistem, kao i dugačka lista sigurnosnih mera.
Sa dizajnerske strane, tu su 20-inčni točkovi, veća količina hroma i 1794 Edition oznake. Dok se Tundra svakako izdvaja po visokom kvalitetu enterijera, za jedan luksuzni pick-up buka je dosta velika i 1794 Edition zaostaje u velikoj meri za pomenutim rivalima.

I pored svoje težine od 2,655 kg, Tundra pruža solidne performanse, sa ubrzanjem do 100 km/h za 6.7 sekundi, zahvaljujući popularnom 5.7L V8 motoru koji razvija 381 ks. Kao i do sada, snaga se prenosi na zadnje točkove ili opciono sva četiri točka preko šestostepenog automatskog menjača. Međutim, i pored solidnih brojeva, Tundra je sporija od rivala, pa je tako Silverado High Country za čak 0.7 sekundi brži do 100 km/h.

Iako ima značajno veći 6.2L V8 motor sa 420 ks, Silverado je takođe ekonomičniji, a Tundra u proseku troši oko 15.7 litara na100 kilometara.
Sa početnom cenom od 49,700 dolara (oko 36,600 evra), 1794 Edition je za oko 6,500 dolara (oko 4,800 evra) jeftiniji od konkurenata, ali je takođe i za toliko lošiji. Na japanskom proizvođaču vozila je da se vrati na početak razvoja i da unapredi novi model koji treba da debituje za nekoliko godina. Najveći svetski proizvođač vozila je uspeo u toj nameri 2008. godine, pa ne vidimo što nebi uspeo da ponovi uspeh.
Autor: Talladega
Slike: Toyota