Novi Fiat Ducato: više tehnologije, veća produktivnost, veća vrednost

Novi Fiat Ducato je poslednja evolucija najbolje prodavanog modela koji 33 godine – kroz svojih 5 generacija – potvrđuje da je najbolji saputnik i poslovni partner za više od 2,6 miliona klijenata koji su ga birali od 1981. godine. Danas, da bi nastavilo da igra vodeću ulogu, novo vozilo uvodi brojne novine da bi ispunilo nova očekivanja kupaca nudeći više tehnologije, veću produktivnost i veću vrednost.
Kao referentna tačka regiona EMEA, Fiat Ducato je tokom godina prešao evropske granice i dosegao Rusiju, Latinsku Ameriku, Bliski istok i Australiju. Trenutno je na tržištu u više od 80 zemalja širom sveta, uključujući Severnu Ameriku koja ga, od prošle godine, može videti u vodećoj ulozi pod imenom „PROMASTER“ u okviru brenda RAM. Fiat Ducato je stoga „globalno“ vozilo koje će pomoći razvoju Fiat Chrysler Automobiles u sektoru lakih komercijalnih vozila.

Novi stil eksterijera rezultat je vrhunskog „automobilskog dizajna“ koji, zajedno sa konceptom pravog lakog komercijalnog vozila, stvara osećaj dinamike, bezbednosti, kvaliteta i robusnosti. Novo vozilo brenda Fiat Professional nastavlja da razvija koncept „dizajna koji je povezan sa funkcionalnošću“ koji je uvek bio odlika ovog modela. Pre svega, novine uključuju mogućnost prilagođavanja izgleda vozila sa brojnim rešenjima: dve različite boje prednje ukrasne maske, zaštitna ploča koja ojačava donji deo branika, novi farovi sa integrisanim DRL (na zahtev dostupni i sa LED tehnologijom) i novi 16-inčni točkovi od lake legure. Pored toga, visoko pozicionirani farovi i zaštitni branik podeljen na četiri dela smanjuju troškove popravke. Dizajn haube i usvojena rešenja smanjuju troškove održavanja i poboljšavaju pristupnost odeljku za motor.

U unutrašnjosti, novi Ducato nudi tri enterijer, Classic, Techno i Lounge, sa uvek višim nivoima rafiniranosti i elegancije, koji se vide iz novih sedišta sa tapaciranjem otpornim na fleke koji održava vrhunski nivo udobnosti i iz novog držača za čaše koji je ugrađen u centralnu konzolu. Novi Fiat Ducato je takođe prvo vozilo koje u segment uvodi ekskluzivni multifunkcionalni oslonac dostupan u sredini komandne table u čitavoj ponudi, koji je kompatibilan sa svim uređajima kao što su pametni telefoni, tableti i sa konvencionalnim papirnim blokovima.

U odnosu na prethodni model, njegova pouzdanost i robusnost su dodatno poboljšani zahvaljujući tehnološkom nasleđu brenda Fiat Professional i iskustvu sakupljenom kroz izvoz i testiranje modela Ducato širom sveta. Danas, kao nikada pre, Ducato odgovara potrebama globalnog tržišta i mora da se dokaže u najrazličitijim kontekstima, od kojih je svaki zahtevniji od prethodnog, poboljšavajući svoju robusnost i pouzdanost zahvaljujući posebnim ojačanjima na šasiji i vratima, komfortu, novim sistemima kočenja koji povećavaju trajnost i performanse, produžavanjem životnog veka vešanja i kvačila, i novom ekskluzivnom belom farbom koja održava svoj kvalitet tokom vremena.
U skladu sa zahtevom svih korisnika, novi Ducato je načinio korak dalje u smislu produktivnosti i troškova rada razvijanjem dugoročne strategije koja ima za cilj poboljšavanje njegovih performansi. Pre svega, radom na materijalima i komponentama mogli smo da izbalansiramo povećanje težine dobijeno ojačanjima na šasiji, smanjenjem neopterećene težine (do 20 kg manje na kabini). Šta više, zahvaljujući posebnim zadnjim vešanjima od kompozitnih materijala – novi Ducato je jedino vozilo u svojoj kategoriji koje nudi takvo vešanje – dobijeno je dodatno smanjenje težine od 15 kg.
Manja težina znači i bolju produktivnost i niže emisije CO2, bez obzira na ugrađeni motor. A da bi se dodatno smanjile emisije i potrošnja goriva, novi Ducato nudi ekološka rešenja kao što su gume sa malim otporom kotrljanja, ulje male viskoznosti i klipne prstenove malog trenja.
Ažurirana ponuda motora MultiJet (Euro 5+) koja potvrđuje cenjenu i ekskluzivnu Fiat Professional strategiju „jedna misija - jedan motor“ doprinosi maksimalnoj produktivnosti novog vozila. To je 2.0 MultiJet 115 KS i 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta (menjač sa pet brzina), „savršeno smanjenje težine“, ekonomičan i sa odličnim performansama, posebno u urbanim sredinama. U centru Ducato ponude možemo naći 2.3 MultiJet 130 KS, 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta (menjač sa 6 brzina), idealno rešenje za mešovitu upotrebu – pokretan u saobraćaju, očaravajuć na dužim putovanjima – zahvaljujući velikom obrtnom momentu čak i pri malo obrtaja po minutu. Ono što je zanimljivo, posebna ECO verzija 2.3 MultiJet 130 KS – automatski ograničena na maksimalnu brzinu od 90 km/h – nudi neverovatne vrednosti: 153 g/CO2 i potrošnja goriva od 5,8 l/100 km u kombinovanom ciklusu.
Treći motor u ponudi je 2.3 MultiJet 150 KS, 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta (menjač sa šest brzina), „najbolji u klasi“ zbog odnosa niske potrošnje i visokih performansi u kombinaciji sa malom težinom: idealan za uslove zahtevne upotrebe. Ima dovoljno mesta i za moćni 3.0 MultiJet 180 KS, 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta (menjač sa šest brzina), koji može da zadovolji i profesionalce koji više vole snagu, obrtni momenat i ubrzanje i one kojima trebaju teže konverzije kao što je veliko kamp vozilo. Nakon lansiranja, biće dostupan i 3-litarski Natural Power hibridna verzija na metan/benzin (Euro 6) sa 140 KS i 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Takođe, da bi dodatno smanjio potrošnju goriva novi Ducato nudi tri tehnologije: automatski Comfort-Matic menjač (dostupan sa 2.3- i 3.0-litarskim motorima) koji nudi i do 5% uštede na gorivu i povećanu udobnost pri vožnji; Start & Stop koji može da smanji potrošnju goriva i do 15% u urbanim sredinama (dostupan sa 2.3 MultiJet 130 i 150 KS motorima); i novi Gear Shift Indicator koji pomaže pri optimizaciji vašeg stila vožnje tako što predlaže pravu brzinu za uštetu goriva.
Trajnost, robusnost i povećanje residualne vrednosti, u kombinaciji sa produktivnošću, niskim troškovima rada i smanjenju troškova rezervnih delova, omogućavaju novom modelu Ducato da se pohvali troškovima održavanja i popravke koji su među najnižima u klasi, što je veliki doprinos poboljšavanju „ukupnih troškova vlasništva“, tj. ukupnih troškova rada između kupovine i prodaje vozila.
Novi Ducato demonstrira svoje vrhunske kvalitete i u pogledu svoje ponude tehnološkog sadržaja, zahvaljujući vrhunskim bezbednosnim uređajima i uređajima za pomoć pri vožnji, kao i novom sistemu uređaja za informacije. Na primer, sve verzije nude elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) kao deo standardne opreme. Ovo je poboljšano sistemom za zaštitu od kotrljanja, da bi se povećala udobnost i zaštitilo opterećenje od nepredviđenih pokreta, u vezi sa sistemom za detekciju opterećenja (LAC), Hill Holder-om, sistemom protiv proklizavanja (ASR) i elektronskim pomoćnim sistemom za kočenje u hitnim slučajevima (EBA).
Da bi se osigurale bolje manevarske sposobnosti i poboljšala udobnost pri vožnji, Servotronic pomoć na servo volanu nudi se kao deo standardne opreme na verzijama motora MultiJet 2.3 i 3.0, dok su ostali sistemi za pomoć pri vožnji dostupni na zahtev, kao što je Traction+ (zajedno sa sistemom za kontrolu pri spuštanju), sistem za upozorenje u slučaju skretanja sa puta i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova.
Tu su i razvoji u polju uređaja za informacije, gde novi model nudi široku ponudu radija sa tehnologijom Bluetooth i MP3 plejerom. Pored toga, dostupni su i ekskluzivni Uconnect sistem sa ekranom osetljivim na dodir od 5 inča, kamera za rikverc i ugrađeni navigacioni sistem. Na kraju, celokupna ponuda je dostupna sa dekoderom za digitalnu radio reprodukciju (DAB), pored konvencionalnog analognog.
Novo vozilo iz klase Fiat Professional nudi najširu ponudu prednje vuče na tržištu, da bi ispunilo potrebe velikog broja korisnika za koje je dizajnirano, kao što su profesionalci, vozači koji su i vlasnici vozila, vozni parkovi, kompanije za prevoz ljudi i robe, snabdevači i kupci kamp vozila: dovoljno je reći da kombinacija različitih rešenja u pogledu karoserije, motora i mehanike daje približno 10.000 varijanti za komercijalna vozila, transport ljudi i osnovu za konverzije. U više detalja, u okviru kombi ponude, možete odabrati između osam različitih kapaciteta, od 8 do 17 m³ koji se mogu pohvaliti najvećom produktivnošću u kategoriji. Šta više, novi Ducato će biti dostupan u 4 dužine i 3 visine za kombije, i 6 dužina za teretna vozila sa golom šasijom i kabinom i teretna vozila sa golom šasijom i bez kabine.
Od ostalih novina, novi Ducato može da se pohvali najboljom ukupnom težinom vozila u celoj kategoriji „single wheel“ - do 4,4 tone za kamp verzije i 4,25 tona za Maxi verzije – najboljom dozvoljenom težinom na prednjoj osovini (do 2100 kg) i zadnjoj osovini (dodatno povećano na 2500 kg) i rekordim korisnim teretom (do 2,1 tona za kombije).
Novi Ducato se može pohvaliti i novim verzijama trosmernog kipera i kombijem sa 7 sedišta u kabini, kao i novom dodatnom opremom kao što su fiksna i odvojiva kuka za vuču i pristupni stepenik za olakšavanje utovara, koji dodatno smanjuje visinu pristupnog praga – koja je već vodeća u kategoriji.
Ducato potvrđuje svoje liderstvo na tržištu u ekskluzivnoj ponudi Camping-Car. Tri od četiri kamp vozila u Evropi su zasnovani na Fiat Ducato modelu zbog novog i ekskluzivnog sadržaja kao što su Captain Chair sedištima koja se okreću, i koja poboljšavaju komfort i uklapaju se u rafinirani stil kamp vozila, nova vešanja sa povećanim predopterećenjem i posebnim verzijama Tractor Cab i Tractor Chassis Cowl koja omogućavaju dodatnih 600 mogućih kombinacija da bi dozvolili maksimalno prilagođavanje zahtevima klijenata u sektoru. Ukratko, novi Ducato nudi više tehnologije, veću produktivnost i veću vrednost.
Dizajn
Novi stil eksterijera rezultat je vrhunskog „automobilskog dizajna“ koji, zajedno sa konceptom pravog lakog komercijalnog vozila, stvara osećaj dinamike, bezbednosti, kvaliteta i robusnosti. Novo vozilo Fiat Professional nastavlja da razvija koncept „dizajna koji je povezan sa funkcionalnošću“ koji je uvek bio odlika ovog modela.

Novi Ducato moderno je i lako prepoznatljivo vozilo u sektoru lakih komercijalnih vozila jer ima veliku harizmu koju smo želeli da očuvamo i ojačamo. To je razlog zašto su glavne odlike stila sačuvane: karoserija izrađena od dve jasno definisane zapremine, gornje i donje. Danas je to „odvajanje“ manje geometrično i više dinamično zahvaljujući novom dimenzionalnom pristupu. Pre svega, novu prednju stranu karakterišu prednji stubovi koji su integrisani kroz snažnu haubu sa izraženom prednjom ukrasnom maskom čiji dizajn obuhvata čitavu prednju stranu kroz liniju farova.
I baš je potpuno nova prednja strana postala ključna osobina novog modela Ducato. Stvara osećaj snage i odlučnosti, a istovremeno štiti ono što je unutra svojim dizajnom - poput spartanskog šlema koji je bio inspiracija za njegov stil. Oblikujući „mišiće“ branika i haube, najvredniji delovi prednjeg dela zaštićeni su da bi se smanjili troškovi popravke.
Velika ukrasna maska može da se prilagođava na dva različita načina („chrome shadow“ ili „piano black“), kao i unutrašnjost farova. Dodatne osobine novog modela su spoljne ručke i prednji branik u boji karoserije, zaštitna ploča (dostupna u dve različite varijante) i novi 16-inčni točkovi od lake legure ili čelika. Ono što upotpunjuje prepoznatljivi eksterijer su novi farovi za dnevna svetla sa LED tehnologijom, postavljeni visoko zbog bolje zaštite.
U duhu poboljšanja performansi i kvaliteta, novo vozilo ima poseban dizajn haube koji štiti od prodora vode; lakši pristup odeljku za motor i farovi ugrađeni na klizne šipke da bi se smanjilo vreme održavanja; jednodelna hauba bez odvojenih plastičnih delova i branik podeljen u četiri odeljka da bi se značajno smanjili troškovi popravke.
Zadnji deo se šepuri novim farovima koji evociraju prepoznatljivi oblik „L“. Poboljšavaju i vidljivost sa strane i životni vek sijalica zahvaljujući tehnologiji Pulse Width Modulation i prisustvu dvostrukog bočnog svetla.
Novi Ducato može se pohvaliti aerodinamikom koja je vodeća u klasi sa vrednostima CX bližim vozilima iz klase limuzina srednje veličine nego komercijalnim vozilima. Ovo dodatno doprinosi produktivnosti vozila. Sa čvrstim i prepoznatljivim izgledom, novi Ducato nudi važne novine i u odeljku za putnike. Na kraju krajeva, enterijeri modela Ducato uvek su bili moderni i funkcionalni, u skladu sa smernicama koje čine brend Fiat Professional drugačijim: „kreirati odlično radno mesto za one koji upravljaju vozilom.“ Danas je enterijer novog modela Ducato još praktičniji i udobniji sa rešenjima koja ga još više približavaju odličnom automobilu.

Kupac ima izbor između tri enterijera – Classic, Techno i Lounge – sa različitim konotacijama sportskog duha i elegancije, i između dva tipa sedišta koji održavaju visok nivo udobnosti. Standardno sedište ima elegantan dvostruki štep sa strane i tkaninu otpornu na fleke koja stvara osećaj kvaliteta i elegancije na prvi pogled. Novi nasloni za glavu sa značkom „Ducato“, dostupni kao dodatak, dodatno obogaćuju enterijer i sedišta od reljefne tkanine, sa bronzanim odsjajem u verzijama Panorama kao delom standardne opreme, stvaraju odjek elegancije koju ima Lounge komandna tabla.
Dizajn komandne table je još pristupačniji i opremljen inteligentnim rešenjima koja život u vozilu čine lakšim. Primer? Novi Ducato je prvo vozilo u svom segmentu koje nudi ekskluzivni multifunkcionalni oslonac - dostupan na sredini komandne table u čitavoj ponudi - koji se može koristiti sa svim uređajima kao što su pametni telefoni, tableti i sa konvencionalnim papirnim blokovima.
Još jedna novina je držač za čaše ugrađen u centalnu konzolu dizajniran za dve flaše od 0,75 cl, različite objekte kao što su pametni telefoni ili MP3 plejeri, i opremljen je USB i aux-in portovima koji služe za punjenje uređaja i kao izvor muzike za radio. Prostrani pretinac, dovoljno velik da u njega stane 15-inčni laptop, dostupan je kao alternativa.
Izdržljivost i robusnost
U odnosu na prethodni model, njegova pouzdanost i robusnost su dodatno poboljšani zahvaljujući tehnološkom nasleđu Fiat Professional i iskustvu sakupljenom kroz izvoz i testiranje modela Ducato širom sveta, u nekim slučajevima van Evropske unije.
Danas kao nikad pre, Ducato odgovara potrebama globalnog tržišta i mora da se dokaže u najrazličitijim kontekstima, od kojih je svaki zahtevniji od prethodnog, poboljšavajući svoju robusnost i pouzdanost. Sve ovo se postiže pažljivim i usmerenim dizajnom, koji je potvrdilo više od 10,5 miliona km testova odrađenih tokom godina – i na stazi na narazličitijim i zahtevnim površinama i uslovima upotrebe, i u najekstremnijim klimatskim uslovima – više od 11.200 sati testiranja motora i više od 500.000 ciklusa upotrebe vrata koji simuliraju više od 10 godina upotrebe.
Još veći nivo čvrstoće i snage dosegnut je dodatnim ojačavanjem ključnih čvorova karoserije i okruženja vrata i redizajnom i poboljšanjem šarki, kliznih valjaka, graničnika i zaptivne gume. Na ovaj način, postignut je ambiciozni cilj produženja izdržljivosti karoserije vozila za više od 50%.
Pored toga, poboljšan je i sistem za kočenje da bi se smanjilo habanje i istovremeno povećala udobnost smanjenjem napora potrebnog za upravljanje kočnicom zahvaljujući redizajniranoj pedali i poboljšane su performance i trajnost sa novim pločicama, diskovima i servo kočionim sistemom (u zavisnosti od verzije).

Gornji stub i zaptivci na prednjem vešanju su redizajnirani da bi sprečili prodor vode, smanjili buku i produžili životni vek.
Životni vek kvačila je produžen usvajanjem novog hidrauličnog aktivatora na 2.3 MultiJet motoru i smanjenjem prenosnog odnosa na 3.0 MultiJet motoru da bi se smanjila sila koja se prenosi na kvačilo i povećale performanse, posebno u slučaju zahtevnijih vožnji.
Sve ovo – u kombinaciji sa smanjenjem cene glavnih komponenti i novom i ekskluzivnom belom farbom koja štiti od UV zračenja istovremeno čuvajući kvalitet farbe tokom godina – omogućava novom modelu Ducato da se pohvali troškovima održavanja i popravke među najnižima u svojoj klasi, što je veliki doprinos poboljšanju „ukupnih troškova vlasništva“, tj. ukupnih troškova rada između kupovine i prodaje vozila.
U pogledu mehanike, novi Ducato zadržava svoju konfiguraciju na prednjim točkovima sa prednjim Makferson vešanjem i zadnjim vešanjem sa krutom osovinom i gibnjevima. Ova rešenja osiguravaju odličnu upotrebu dela za utovar i prostora kabine, smanjenje težine i veliku raznolikost, pored odličnih voznih osobina vozila i rukovanja pri svim uslovima na putu i pri utovaru.
Novi model nudi 7 mogućnosti za zadnja vešanja: od vešanja „Comfort“ sa stabilizator šipkom za verziju People Transport, lako i kvalitetno vešanje sa gibnjevima i vešanje sa gibnjevima i povećanim uglom nagiba točka, sa stabilizator šipkom ili bez nje, do pneumatskog vešanja sa dinamičnom kontrolnom geometrijom i smanjenim pragom za utovar. Na zahtev je moguće ugraditi u novi Ducato posebno i ekskluzivno zadnje vešanje napravljeno od kompozitnih materijala koje dodatno smanjuje masu vozila, sa istim performansama, ili sa jednim gibnjem za teška opterećenja do 2500 kg dozvoljenog maksimalnog opterećenja.
Motori i menjači
Novi Ducato nudi inovativne verzije motora MultiJet II Euro 5+, od kojih je svaka krojena prema drugačijim zahtevima i svaka je lider u svojoj klasi snage u pogledu potrošnje goriva, emisija i performansi. Ponuda obuhvata raspon od 2.0 MultiJet 115 KS sa 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta do moćnog 3.0 MultiJet 180 KS sa 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Motori 2.3 MultiJet 130 HP (320 Nm maksimalnog obrtnog momenta) i 2.3 MultiJet 150 KS sa turbinom promenljive geometrije (350 Nm maksimalnog obrtnog momenta) predstavljaju srce ponude.
Motori 2.0 i 2.3 novog modela Ducato pripadaju drugoj generaciji porodice MultiJet, tipičan primer tehnologije, performansi i ekonomičnog rada. Ti motori se ističu zbog retke potrebe za servisiranjem (svakih 48.000 km), malom potrošnjom goriva i niskim emisijama CO2, kao i tihim radom i malom težinom, od kojih je ovaj drugi faktor uvek važan u komercijalnim vozilima gde je kapacitet jedan od fundamentalnih parametara. Na samom kraju, ponuda zasebnih motora umesto jednog motora sa različitim snagama naglašava koliku pažnju Fiat Professional poklanja svojim kupcima, koji na ovaj način mogu odabrati odgovarajući motor za svoje poslovne potrebe bez kompromisa.
U kombinaciji sa isprobanim i testiranim ručnim menjačima (5 ili 6 brzina), motori MultiJet 2.3 i 3.0 nude i Comfort-Matic robotizovan menjač sa opcijama optimizovanim za prilagođavanje različitim uslovima vožnje i upotrebe vozila: rezultat je veća udobnost i ušteda goriva do 5%.
2.0 MultiJet 115 KS
Okarakterisan malom potrošnjom goriva i velikom fleksibilnošću, ovaj motor je savršeno „smanjenje težine“, ekonomičan je i nudi odlične performanse, posebno u urbanim sredinama. U više detalja, njegov „red od četiri cilindra“, sa kapacitetom od 1956 cc i sistemom za vremensko podešavanje od 16 ventila koji kontrolišu dvostruka bregasta vratila i koji omogućava maksimalnu snagu od 115 KS (85 kW) na 3700 obrtaja po minutu i obrtni momenat od 28,5 kgm (280 Nm) na 1500 obraja po minutu. Potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova su među najnižima u kategoriji: NEDC potrošnja počinje sa samo 6,3 l/100 km sa 165 g/km CO2. 2.0 MultiJet motor sa 115 KS ističe se i zbog male težine, koja doprinosi smanjenju potrošnje goriva i povećava kapacitet, dok je ukupna težina vozila ista.
2.3 MultiJet 130 KS
2.3 MultiJet motor je centralni u ponudi Ducato. Pruža maksimalnu snagu od 130 KS (96 kW) na 3600 obrtaja po minutu i maksimalni obrtni momenat od 32,6 kgm (320 Nm) pri 1800 obrataja po minutu. Ove važne vrednosti čine ovaj motor idealnim rešenjem za mešovitu upotrebu: čvrst i pouzdan sa odličnim performansama, pokretan u saobraćaju, očaravajuć na dužim putovanjima, savršen motor koji je prikladan i za transport ljudi i lokalni transport robe. Da se ne pominje da tako visok obrtni momenat čak i pri malo obrtaja po minutu omogućava opuštenu dostavu čak i sa teškim opterećenjem. Zahvaljujući poboljšanjima u ukupnoj produktivnosti vozila - gume sa malim otporom kotrljanja, evolucija motora sa uljem male viskoznosti i klipovi sa prstenovima malog trenja – emisije i potrošnja goriva smanjeni su za 10% u poređenju sa trenutnim modelom Ducato. U NEDC ciklusu, vrednosti su 170 g/km CO2 (164 u slučaju S&S) i 6,4 l/100 km (6,2 l/100 km sa S&S).
Dakle ovaj motor je najbolji u svojoj klasi. Ima najbolji balans snage, obrtnog momenta i potpuno pobeđuje konkurenciju kada u pitanju potrošnja goriva i ponuda. Ono što je zanimljivo, posebna ECO verzija – automatski ograničena na maksimalnu brzinu od 90 km/h – nudi neverovatne vrednosti: 153 g/km CO2 i potrošnja goriva od 5,8 l/100 km u kombinovanom ciklusu.
2.3 MultiJet 150 KS
Drugi motor iz 2.3 MultiJet porodice sa turbinom promenljive geometrije visoke produktivnosti je najbolji u klasi zbog svog odnosa između potrošnje goriva i visokih performansi u kombinaciji sa smanjenom težinom. Njegova snaga od 148 KS (109 kW) na 3600 obrtaja po minutu sa maksimalnim obrtnim momentom od 35,7 kgm (350 Nm) pri samo 1500 obrataja po minutu.
Najbolji podaci o potrošnji goriva i emisiji su u skladu sa 130 KS (6,4 l/100 km i 170 g/km CO2) i dostupan je u verzijama sa S&S i Confort-Matic robotizovanim menjačem.
3.0 MultiJet 180 KS
To je najsnažniji motor novog modela Ducato sa kapacitetom od 2999 cc, maksimalnom snagom od 180 KS (130 kW) pri 3500 obrtaja po minutu i izvanrednim nivoom obrtnog momenta od 40,8 kgm (400 Nm) pri 1400 obrtaja po minutu. Izuzetna fleksibilnost pruža izvanrednu udobnost pri vožnji sa značajnim smanjenjem buke. To je idelan motor za profesionalce koji žele snagu, obrtni momenat i ubrzanje i za teže konverzije kao što su velika kamp vozila.
Od „prevoza velikih zapremina na velike razdaljine“, prevoza vrednosti, upotrebe za razonodu (kamp vozila) do prevoza ljudi i u bilo kojoj konfiguraciji karoserije i ukupne težine vozila, ovaj motor uvek osigurava veliku produktivnost, performasne i manje buke pri radu.
Najbolji podaci o potrošnji goriva su 7,7 l/100 km i 203 g/km CO2, i dostupan je sa Confort-Matic robotizovanim menjačem. Svaka komponenta je dizajnirana za teška i duga opterećenja. Na primer, upravljački lanac je tip „doživotno“, dok je učestalost servisiranja podešena na 48.000 km.
Tehnologija MultiJet II
Motori MultiJet II osiguravaju ekonomične, ekološke i nivoe performansi koji su bez presedana na tržištu. U poređenju sa prvom generacijom motora MultiJet, sistem za dovod goriva je sada opremljen sa bržim ubrizgivačima koji mogu da izvrše višestruka uzastopna ubrizgavanja. Pre svega, sistem sada može da izvrši glavno modulisano ubrizgavanje goriva u nekoliko različitih faza i predvidi ona koja slede. Servo ventil MultiJEt II sistema sa izbalansiranim klipom omogućuje da se upravlja i sa 8 ubrizgavanja po ciklusu, nudeći veću brzinu, fleksibilnost i preciznost u različitim fazama rada. Ovo omogućava značajno manje komplikovan sistem sa 40% manje komponenti, povećavajući time ekonomičnost i pouzdanost.
Pritisak ubrizgavanja goriva kod MultiJet II povećan je u odnosu na prvu generaciju MultiJet sistema sa 1600 bara na 1800 bara i sada, zahvaljujući novom tipu ubrizgivača, mogu se dosegnuti napredne strategije fokusirane na optimizaciju sagorevanja, kao što ubrizgavanje Rate Shaping koje obuhvata dva uzastopna ubrizgavanja toliko blizu jedno drugom da generišu kontinuirani i modulisani profil dotoka goriva u cilindre. Zahvaljujući ovom metodu, proces sagorevanja je poboljšan, sa prednostima u vidu tišeg rada i emisije fine prašine i azot oksida (NOx). Danas su motori MultiJet II potpuno u skladu sa standardom Euro 5+ i istovremeno predstavljaju odlučujući korak ka strožim regulatornim nivoima u budućnosti.
Čvrsti i pouzdani menjači
Da bi se u potpunosti iskoristila njihova snaga i obrtni momenat, motori u novom modelu Ducato opremljeni su sa dva ručna menjača sa 6 brzina da bi se osigurale odlične vozne osobine vozila i performase sa niskim emisijama i manje buke.
Pre svega, 2.3 motori sa 13 i 150 KS ukombinovani su sa menjačem sa dva vratila koji ima maksimalni obrtni momenat do 350 Nm i višestruke konusne sinhron prstenove na 1, 2. i 3. brzini. Motor 3.0 MultiJet je s druge strane ukombinovan sa menjačem sa tri vratila (manje veličine i ugrađene poprečno) koji može da prenese maksimalni obrtni momenat od 400 Nm, za GVW do 4400 kg i ukupne težine do 6500 kg, uključujući i prikolicu. Sinhron prstenovi su višestruki i konusnog tipa na svim brzinama (osim na 5. i 6, ali uključuju i rikverc) dok kontrolni sistem menjača sa badenovom sajlom garantuje dobre manevarske sposobnosti pri svim uslovima voženje.
2.0 MultiJet motor sa 115 KS je s druge strane uparen sa posebnim troosovinskim menjačem sa 5 brzina koji je pouzdan, sa odnosima idealnim za kratke i srednje razdaljine.
U MAXI ponudi i osnovnim verzijama kamp vozila dostupni su smanjeni i posebni prenosni odnosi da bi se povećale performanse posebno se fokusirajući na uslove opterećenja i veće konverzije. Pre svega, prenosni odnosi su dodatno smanjeni na motoru 3.0 MultiJet da bi se omogućio maksimalni utovar i da bi se pri malim brzinama upravljalo lakše, posebno pri teškim uslovima rada i da bi se smanjila energija koja se prenosi na kvačilo da bi se produžio životni vek.
Konačno, motori 2.3 i 3.0 MultiJet su dostupni i sa inovativnim Comfort-Matic robotizovanim menjačem koji pruža konkretan odgovor na različite probleme: od rekreacionih vozila (karavana i kamp vozila) do urbanih dostavnih vozila i od urbanih transportnih vozila za ljude (panorama, minibusevi) do voznog parka za javne usluge (poštanske usluge, lokalna uprava, gradski kuriri).
Tehnički rečeno, menjač se sastoji iz „tradicionalnih“ mehaničkih prenosa na kojima je ručna veza zamenjena aktivatorima koji se kontrolišu elektronski butem „TCU“ (jedinica za kontrolu prenosa) i nudi 6 brzina (plus rikverc) koje rade u potpunosti i u automatskom režimu - sa posebnim mapiranjem i odnosima za različite tipove upotrebe za koje je Ducato dizajniran – i u ručnom sekvencijalnom režimu. U ručnom režimu, vozač može slobodno da izabere odnos upotrebom palice menjača na komandnoj tabli. Naravno, nema pedale za kvačilo.
Dugme „Up“ na komandnoj tabli takođe optimizuje promene brzina u automatskom režimu pri putovanju sa punim teretom i na nagibima, osiguravajući najbolji rad motora u svim okolnostima.
Sistem Start&Stop i Gear Shift Indicator
Posebno dizajniran za gradsku vožnju, motor 2.3 MultiJet u novom modelu Ducato nudi sistem Start&Stop koji automatski isključuje motor kada uslovi u saobraćaju zahtevaju od vozila da stane (crveno svetlo, gužva u saobraćaju i trenutna zaustavljanja, na primer), zadržavajući aktivnim sve funkcije koje garantuju udobnost i sigurnost (svetla, sistem za kontrolu klime, radio i brisače).
Gašenje motora kada se vozilo zaustavi sprečava nepotrebnu potrošnju goriva (do 15% u gradskom ciklusu), smanjuje štetne emisije i poboljšava akustičnu udobnost. Uređaj se može aktivirati/deaktivirati koristeći dugme na komandnoj tabli i deo je standardne opreme u celokupnoj ponudi motora.
Gear Shift Indicator (GSI) je takođe deo standardne opreme na svim motorima na novom modelu Ducato. Poput stručnog suvozača, putem ikone na instrument tabli, predlaže vozaču kada da promeni brzinu da bi maksimalno iskoristio motor. Na primer, prebacivanje u veću brzinu da bi se smanjuo broj obrta po minutu ili smanjivanje brzine da bi se maksimalno iskoristio dostipni obrtni momenat. Rezultati su trenutni i opipljivi u pogledu udobnosti vožnje, uštede goriva i smanjenja emisija.
Udobnost
Pošto je uvek bio jača strana modela, putnički odeljak novog modela Ducato zadržava unutrašnje osvetljenje da bi omogućio odličnu vidljivost sa svojim staklenim površinama i da bi optimizovao radne uslove i osigurao maksimalnu udobnost i bezbednost. Sve je dizajnirano sa pažnjom da bi se pojačao osećaj kvaliteta i harmonije, izraz sveukupnih vrednosti novog modela Ducato.
Postavljena ispod antirefleksionog "poklopca“, nova instument tabla eliptičnog oblika je dostupna i sa hromiranim detaljima. Omogućava lako i trenutno očitavanje informacija pri svim osvetljenjima i u poređenju sa prethodnim modelom, takođe obuhvata i ikonicu za Gear Shift Indicator i indikator spoljne temerature za verzije opremljene sistemom kontrole klime.
Sedišta u novom modelu Ducato su udobna i prijatna, i od skora su dostupna u sivoj tkanini otpornoj na fleke sa dvostrukim šavom i mogućnošću naručivanja ekskluzivnog naslona za glavu sa značkom Ducato, koji povećava užitak i udobnost rada i putovanja u vozilu. Pre svega, bronzana reljefna tkanina koja odslikava završne radove „Lounge“ komandne table deo je standardne opreme u verzijama Panorama. Dostupna su sedišta i od imitacije kože (u skladu sa opcijom) za posebne upotrebe koje zahtevaju izdržljivost i lako čišćenje.
Postoji nekoliko položaja sedišta, koji omogućavaju svim vozačima da nađu tačan i udoban položaj za vožnju, visina volana i naslona za ruke se takođe mogu podešavati.
Prednja sedišta imaju pojaseve sa zatezačima i naslone za glavu. Na vozačevom sedištu se mogu podesiti visina, uzdužni položaj i ugao naslona (na zahtev mogu biti sa grejačima i mogu imati podešavanja za lumbarni deo i naslone za ruke). Posebno oblikovano vozačevo sedište dostupno je na zahtev sa federima koji se podešavaju prema težini vozača da bi se osigurala istinski opuštajuća vožnja.
Za putnike, tu je jednosed (čija se visina takođe može podešavati) ili dvosed sa dodatkom centralnog naslona, koji može da se obori i postane praktični sto koji obuhvata i štipaljku za dokumenta. Tu su i zgodni odeljci ispod vozačevog i putničkih sedišta.
Na Panorama verzijama, dizajnirana kao elegantna šatl sedišta, do 9, udobni i elegantni jednosedi pružaju izvanrednu udobnost čak i na dužim putovanjima. Srednja sedišta se mogu oboriti, da bi postali praktični sto sa držačima za čaše. Na verzijama Combi, zadnji trosed je idealan za prevoz posade, a po potrebi se može ili oboriti ili ukloniti. Šta više, ekskluzivna Panorama sa 9 sedišta i Combi „Flex Floor“ verzije nude sedam odvojenih sedišta sa automatskim sigurnosnim pojasevima na aluminijumskim vođicama koji se mogu pomerati, rotirati ili ukloniti za maksimalnu fleksibilnost.
Enterijer modela Ducato je oduvek bio moderan i funkcionalan, u skladu sa smernicama koje ističu brend Fiat Professional: „kreirati odlično radno mesto za one koji upravljaju vozilom.“ Danas je enterijer novog modela Ducato još funkcionalniji i udobniji zahvaljujući komandnoj tabli koja obuhvata nekoliko držača za čaše i flaše (uključujući i rashladne), novu multifunkcionalnu podršku, i mnoge druge odeljke, otvorene ili zatvorene. Ono što se ističe je novi držač za čaše ugrađen u centalnu konzolu dizajniran za dve flaše od 0,75 l, različite objekte kao što su pametni telefoni ili MP3 plejeri, i opremljen je USB i aux-in portovima koji služe za punjenje uređaja i kao izvor muzike za radio. Prostrani pretinac, dovoljno velik da u njega stane 15-inčni laptop, dostupan je kao alternativa.
Udobnost u pogledu klime je u vrhu kategorije i ručna ili automatska klima, kontrola klime, nezavisni zadnji grejači (u zavisnosti od verzije) i nezavisni dodatni grejači koji rade čak i kada je motor isključen dostupni su na zahtev.
Novi Ducato ima nekoliko novina koje omogućavaju kupcima da personalizuju i podese vozilo svojim posebnim potrebama. Tu su i funkcije koje pomažu pri vožnji kao što je Cruise Control, koji omogućava vozaču da putuje pri predodređenim brzinama bez rukovanja akcelarotorom. Ovo posebno doprinosi udobnosti pri dužim putovanjima na autoputu. Pored ovoga, verzije 2.3 motora nude Speed Limiter koji omogućava da se podesi maksimalna brzina i da se vozi normalno sa sigurnošću da se neće prekoračiti. Više sigurnosti i veća udobnost bez straha da ćete prekoračiti ograničenje brzine.
Dostupni su i senzori za parkiranje i integrisana zadnja kamera koji olakšavaju manevrisanje vozilom u skučenom prostoru ili gde je vidljivost ograničena putem unutrašnjeg i spoljašnjeg zvučnog signala koji označava prisustvo prepreka iza vozila.
Na samom kraju, ono što upotpunjuje opremu novog modela Ducato su i senzori za kišu i sumrak, reglektivni vetrobran koji značajno smanjuje količinu solarne toplote i Fix&Go oprema za brze popravke.
Uređaji za informacije
Tu su i razvoji u polju uređaja za informacije, gde novi model nudi široku ponudu radija sa tehnologijom Bluetooth i MP3 plejerom. Pored toga, dostupni su i ekskluzivni Uconnect sistem sa ekranom osetljivim na dodir od 5 inča, kamera za rikverc i ugrađeni navigacioni sistem. Na kraju, celokupna ponuda je dostipna sa dekoderom za digitalnu radio reprodukciju (DAB), pored konvencionalnog analognog.
Svi radio uređaji su integrisani u dizajn komandne table u skladu sa egronomskim i funkcionalnim nacrtom. U stvari, kontrole i ekran su visoko na komandnoj tabli da bi im vozač i putnik na prednjem sedištu mogli lakše pristupiti, a tu su i kontrole na volanu (dostupne kao deo standardne opreme na sistemu Uconnect).
U više detalja, vrhunski bluetooth radio ima zvučni sistem od 30 W koji se sastoji iz 4 zvučnika (dva midvufera i 2 visoko tonska zvučnika) kojima se, u veziji Panorama, dodaju dva zadnja zvučnika od 30 W. Oba sistema osiguravaju najbolji učinak i balans zvučnika, analognog i, na zahtev, digitalnog radio prijemnika (DAB) – na tržištima na kojima se ova opcija prodaje i mogućnost da se upravlja kroz sve glavne izvore multimedija (mediaplejer, iPod, iPhone, pametni telefoni) koji mogu biti povezani preko USB i Aux-in ulaza.
Uređaji imaju i sledeće funkcije: RDS (sistem podataka radija), TA (obaveštenja o saobraćaju) i PRY (kod po kom radio stanice naznačavaju žanr muzike i omogućuju uređaju da automatski odabere poseban stil). Podešavanja jačine zvuka ostaju ista kao pri poslednjem isključivanju uređaja.
Kontaktima iz telefona i pozivima se na Bluetooth radiju upravlja koristeći dugmad na konzoli, dok se informacije prikazuju na velikom ekranu.
Dizajnirana da obogati vožnju i savršeno integrisana u dizajn vozila, druga generacija radija nudi inovativni multimedijalni uređaj Uconnect sa ekranom osetljivim na dodir od 5 inča. Preciznije, sistem obuhvata napredni Bluetooth interfejs za pristup dodatnim funkcijama, kao što su upravljanje telefonskim pozivima ili čitanje pristiglih SMS poruka putem tehnologije koja pretvara tekst u govor, inovativni sistem Audio Streaming koji reprodukuje muzičke fajlove i veb radio stanice direktno sa pametnog telefona putem Bluetooth-a na uređaju Uconnect. Pored USB i AUX-in ulaza, Uconnect sistem opremljen je i CD plejerom.
Sa Uconnect Nav, korisnik novog modela Ducato može da se osloni na satelitsku navigaciju sa 2.5D ptičjom perspektivom i naprednim navođenjem ili funkcijom „One Step Voice entry Destination“ za unošenje adrese destinacije putem glasovnih komandi.
Konačno, multimedijalni sistem Uconnect može biti opremljen i zadnjom kamerom koja pomaže pri vožnji u rikverc i koja se prikazuje na ekranu od 5 inča.
Sistemi za bezbednost i pomoć pri vožnji
Novi model Ducato ima nekoliko prefinjenih elektronskih uređaja koji štite korisnike i kontrolišu dinamiku vozila. Počev od sistema za kočenje, koji je dodatno poboljšan sa novom pedalom, novim pločicama, novim diskovima i servo kočenjem (u zavisnosti od verzije) i koji, u celoj ponudi, nudi 280 ili 300 mm samoventilirajuće prednje kočione diskove zasnovane na GVW, dok zadnje samoventilirajuće kočione diskove od 280 mm ili 300 mm možemo nači na verzijama od 4 do 4.4 tone u okviru GVW.
Celokupna ponuda uključuje sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC), koji interveniše da bi kontrolisao dinamičke manevre vozila u hitnim slučajevima. Verzija na novom modelu DUcato upotpunjuje ostale važne bezbednosne funkcije, kao što su sistem protiv kotrljanja (ROM - Roll Over Mitigation i RMI - Roll Movement Intervention) da bi se poboljšala udobnost i smanjio rizik od prevrtanja; sistem za detekciju gravitacije (LAC – Load Adaptive Control) da bi uskladio ESC radne parametre sa uslovima opterećenja u realnom vremenu; sistem koji pomaže pri startu na usponu (Hill Holder); sistemi protiv proklizavanja (ASR – Anti Slip Regulation) i za kontrolu obrtnog momenta (MSR), elektronski sistem za pomoć pri kočenju (EBA) i ABS sistem sa elektronskim razvodnikom sile kočenja (EBD) koji raspodeljuje silu kočenja na sva četiri točka da bi ih sprečio blokiranje točkova i osigurao potpunu kontrolu nad vozilom u svim uslovima.
U pogledu pasivnih sigurnosnih uređaja, pored vozačevog vazdušnog jastuka novi Ducato ima vazdušne jastuke zapremine 120 litara za prednje putnike i jedan vazdušni jastug u slučaju jednog sedišta. Na zahtev, može biti opremljen vazdušnim jastucima i sa strane i na prozorima.
Šta više, da bi se osigurala velika pokretljivost i udobnost pri vožnji, nudi se i pomoć Servotronic kao deo standardne opreme u verzijama sa 2.3 i 3.0 MultiJet motorima. On dinamično prilagođava otpor volana u skladu sa brzinom vozila, na taj način poboljšavajući udobnost i smanjujući neophodni napor kada s eurapvlja pri manjim brzinama.
Zahvaljujući sistemu Servotronic, novi Ducato osigurava pokretljivost i manje napora pri parkiranju, da ne pominju trenutne rekacije i stabilnost pri većim brzinama.
Na zahtev, novi Ducato može da se opremi i dodatnim sistemima za pomoć pri vožnji. Na primer, to je prvo vozilo u svojoj klasi koje je opremljeno sa sistemom „Traction+“ koji ima kontrolu pri spuštanju. U više detalja, Traction+ osigurava veće trenje ćak i na podlogama sa slabim prijanjanjem (kao što su, na primer, točkovi na snegu ili blatu) bez dodavanja težine na vozilu i povećavanja troškova rada (što se dešava, na primer, kod sistema 4x4), dok kontrola pri spuštanju postaje aktivna na strmim spustovima da bi održavala brzinu u predefinisanim granicama. Brzina se kontroliše sistemom ESC, koji primenjuje kočioni obrtni momenat bez intervencije vozača.
Na samom kraju, dostupni su i sistem Lane Departure Warning i sistem koji automatski podešava duga svetla na osnovu razdaljine vozila koja dolaze iz suprotnog smera (High Beam Recognition).
Ducato je takođe i jedino vozilo u svojoj klasi koje nudi sistem Traffic Sign Recognition koji prepoznaje ograničenja brzina i zapranu preticanja i prikazuje ih na ekranu intrument table.
Na samom kraju, oprema novog modela Ducato upotpunjena je sa Cruise Control, sistemom za ograničavanje brzine koji se može programirati i sa sistemom za monitoring pritiska u gumama (TPMS).
Ponuda
Dizajniran da ispuni potrebe različitih kupaca – profesionalaca, vozača koji su vlasnici vozila, voznih parkova, kompanija za prevoz robe i ljudi, kupaca kamp vozila – novi Ducato nudi najširu ponudu vozila sa prednjom vučom i garantuje potpunu fleksibilnost sa 1000 tipova karoserije i 6 motora, koji čine približno 10 000 varijanti kombinujući različita rešenja u pogledu karoserije, pogona i mehanike.
Novi Ducato je jedino vozilo u segmentu vozila sa prednjom vučom koje nudi:
• kombije, verzije za prevoz ljudi i osnovu za konverzije;
• dvostruku ponudu – standardnu of 2,6 do 3,5 t – za svaki tip upotrebe i Maxi iznad 3,5 t za teške uslove rada ili opremanje;
• posebnu ponudu vozila za kamp konverzije.
Među novinama, novi Ducato može da se pohvali najboljom ukupnom težinom vozila – do 4,4 tone za kamp verzije i 4,25 tona za Maxi verzije namenjene drugim upotrebama – najboljom dozvoljenom težinom na prednjoj osovini (do 2100 kg) i zadnjoj osovini (dodatno povezano na 2500 kg) i rekordim korisnim teretom (do 2,1 tona za kombije) u celom kategoriji „single wheel“.
Zahvaljujući arhitekturi pogona na prednjim točkovima i konceptu „modularne samonoseće karoserije“, novi Ducato potvrđuje svoju poziciju kao najbolji u klasi u pogledu produktivnosti opterećenja tj. odnosa dužine tovarnog odeljka u odnosu na ukupnu dužinu, pre svega u verzijama manjim od 6 metara koje se mogu parkirati u urbanim sredinama i na trajektima, zahvaljujući kompaktnoj poluproduženoj kabini.
Ponuda kombija se sastoji iz osam različitih zapremina, od 8 do 17 m³; tovarni odeljak je četvrtastog oblika sa najvećom razdaljinom među točkovima na tržištu (1,42 m), pored unutrašnjih dimenzija i pristupnosti koji su vodeći u kategoriji.
Šta više, novi Ducato će biti dostupan u 4 dužine i 3 visine za kombije, i 6 različitih dužina za teretna vozila sa ogoljenom šasijom i kabinom i teretna vozila sa ogoljenom šasijom i bez kabine – sada dostupan i sa novim međuosovinskim razmakom od 4 300 mm.
Dostupna su i vučna vozila sa ogoljenom šasijom i vučna vozila sa ogoljenom šasijom i bez kabine direktno u fabrici sa dva različita tipa interfejsa, koji dozvoljavaju povezivanje više od 800 posebnih zanjih Al-Ko AMC šasija, da bi se osiguralo vrhunsko prilagođavanje koje klijenti u sektoru zahtevaju.
Pre svega, neke novine su i trosmerni kiper i kombiji sa 7 sedišta u kabini, kao i nova dodatna oprema kao što su fiksna i odvojiva kuka za vuču i zadnji pristupni stepenik na izvlačenje koji olakšava utovar koji dodatno smanjuje visinu pristupnog praga, koja je već vodeća u kategoriji.
Struktura nove Ducato ponude može se sažeti na sledeći način:
• Verzije za prevoz robe, vozila za prevoz ljudi i osnove za konverzije i različite opcije;
• 2 mehaničke arhitekture: Standardna (GVW od 2,6, 2,8, 3,0, 3,3 i 3,5 t) i MAXI (GVW od 3,5 i 4,25 t – 4,4 t za verzije kamp vozila);
• Korisni teret (uključujući vozača) od 800 do 2 100 kg;
• Tri međuosovinska razmaka, četiri dužine i tri visine (za kombije);
• 8 zapremina tovarnog prostora od 8 do 17m3;
• Tri različite veličine kliznih bočnih vrata i zadnjih vrata;
• 5 međuosovinskih razmaka i 6 dužina za ponudu osnova za konverzije (teretna vozila sa golom šasijom i kabinom, teretna vozila sa golom šasijom i kabinom sa platformom, pikap kamioni, teretna vozila sa golom šasijom i bez kabine); kao i traktori i traktori sa golom šasijom za povezivanje sa posebnom zadnjom Al-Ko AMC šasijom i posebnom ponudom sa spuštenom šasijom za rekreacione verzije
• ručni menjači sa 5 ili 6 brzina i robotizovani menjači sa 6 brzina Comfort-Matic; posebni menjački odnosi za ponude Maxi i Ducato Camper
• Maksimalno dozvoljeno opterećenje do 2 100 kg na prednjoj osovini i 2 500 kg na zadnjoj osovini
• 6 motora: ponuda Euro 5+ (2.0 MultiJet 115 KS, 2.3 MultiJet 130 KS, 2.3 MultiJet 150 KS, 3.0 MultiJet 180 KS); ponuda Euro, za tržišta van Evropske ekonomske zajednice (novi 2.3 MultiJet 130 KS); ponuda Euro 6 CNG, dostupna nakon lansiranja (novi 3.0 Natural Power 140 KS)
• 12 boja za spoljašnjost, uključujući ekskluzivnu „Ducato White“ i 120 posebnih nijansi;
• Više od 250 neobaveznih dodaka.
PR Fiat Automobili Srbija