home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Francusko rešenje za mali gradski auto

Francuski „Reno” je sa „Dajmlerom”, na  platformi „smarta”, napravio „tvingo” treće generacije. Osim imena i namene, malo gradsko vozilo „A” klase, „tvingo 3” nema previše zajedničkog sa prethodnicima. Najviše prepoznatljivog je sa modela „reno 5”. Želi da pobedi dosadašnje favorite: „fijat 500” i „pandu”, potom „folksvagen ap”, „opel adam”, pa i novu „tojotu ajgo”.

Veoma okretan i funkcionalan, biće veliki rival popularnim modelima ove klase, jer ima i prednosti.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Politika.rs



čitanja : 1545



Komentari

Automobil je pretežno za svaku pohvalu:
- bez dileme prostran (Wb 249),
- zaista okretan (mali krug okretanja, kao posledica nepogonskih prednjih točkova)), mada je činjenica i da dužina svih parking mesta standardizovana, a cena parkinga ista i za kola dužine 3,5 i 4,5 metra (pa to i nije tolika prednost kao nekada);
- velikog prtljažnika za svoju klasu (to bez greške),
- istina, bez ikakve mogućnosti rezervnog točka (ali, ko misli da mu to ikada može zatrebati, postoji i dalje i lada niva, što neko reče);
- ekonomičan je (ako je 99 gr C02 danas za pohvalu za EURO 6 benzinca od 90 ks koji nema ni 950 kg) i uparen sa 5 MT menjačem (što po nekima,zna biti bolje i od 6 MT prenosa).
Da li je skup u standardnim paketima opreme, više ni sam ne znam, iznose se ovde brojni i jasni argumenti da i nije skup ( mada, recimo, i yaris 1,33 ima za manje para od twinga sa 90 ks, kao što ima i bolje opremljen klio sa 75 ks od twinga sa 70 ks).
Dakle, sve to je relativno i možda su u pravu i svi oni koji kažu da bi twingo trebalo da košta barem kao 3 komada i10, ko zna.
A ni opcije mu možda i nisu tako skupe kako se laiku čini, jer, npr. "problem parkiranja" (samo unazad) na twingu možete da rešite paketom opreme koji košta samo 800 eura ( doduše, za kaškaji za samo 200 eura dobijate "komplet" i prednje i zadnje parking snezore, tj. rešavate i problem parkiranja unapred).
Dakle, sve to je za razmišljanje. Ali, da je twingo lep, verujem da svima jeste. I to nema cenu.

Autor moron 23 Sep 2014, 09:42

Zadnji parking senzori sa ne mogu kupiti posebno vec u paketima:
jeftniji od 400 eura koji obuhvata vozacevo sediste podesivo po visini, suvozacevo koje se moze potpuno preklopiti,elektricno pokretanje i grejanje retrovizora i zadnji parking senzori,

skuplji od 800 eura koji obuhvata
zadnje parking senzore,
kameru za voznju unazad,
touch screen od 7 inca,
Tomtom navigaciju sa Adriatic kartama,
multimedijalni handsfree/bluetooth/usb/mp3,
Sound paket(dva dodatna visokotonca i subvufer) kao i
jos tri prikljucka usb(u oba prednja sedista i u pretincu ispred suvozaca).
To Kaskai ne nudi za 200 eura.
Ilustracije radi doplata za slicno kod Fabije:
Navigacija Amundsen 830 eura, ali se ne moze dobiti bez drzaca s blututom i pripremom za navigaciju 250 eura ili 125 eura jeftinija varijanta.Zadnji parking senzori 240 eura.Dosada 1310 eura sa integrisanim sistemom, koji i dalje nema kameru...sve mi jeftiniji Twingo.

Autor Bobo 23 Sep 2014, 11:13

"Francuski „Reno” je sa „Dajmlerom”, na platformi „smarta”, napravio „tvingo” treće generacije."
Ma ovo nije tačno, neki stručnjaci ovde rekoše kako je Smart na platformi Twinga. :)))
Valjda zato što je Twingo imao prednji pogon i motor napred, a Smart pozadi. :)))
Pa sad Twnigo motor pozadi, pogon pozadi, očigledno je da je Smart na platformi Twinga jer je prešao na motor napred i pogon. :)))

Autor Pit 23 Sep 2014, 11:14

Usput, test je katastrofa, mogao ga je napisati bilo ko ko je video auto na slici.Cudna koncepcija, pored hvale sigurno da ima i mana, kakvo je upravljanje, da li je istina da mu sistemi ne daju da driftuje, kakav je prostor , preglednost, buka je sigurno drugacija nego kod motora napred, zvuk motora, zivahnost, realna potrosnja, kvalitet sedenja,prtljaznik o.k. su litre,ali da li je previsok, upotrebljiv...nista

Autor Bobo 23 Sep 2014, 11:14

Video sam u Stutgartu potpuno maskirani Smart for4;)
Bobo
to sto ovaj auto ne driftuje, ista je mana kao i sto je mana LaFerarija sto nije super udoban kao RR:)

Autor toma 23 Sep 2014, 11:59

Bobo
Grešimo i to i ja, ne čitamo dobro:)
Taj paket dodatne opreme od samo 400 eur-a koji ti pominješ, nije dostupan kod DYNAMIQUE ( već samo kod EXPRESSION ), a kod DYNAMIQUE paketić opreme (koji uključuje pomoć pri parkiranju), košta 800 ( koje sam ja pomenuo ).
A sami zadnji senzori za twingo koštaju 250 ( ali samo uz najskuplji paket opreme, tj. najpre kupi najskuplji twingo, da bi doplatio samo 250 za zadnje par. senzore), dok za Kaškaji i prednji i zadnji park. senzori (uz srednji paket opreme) koštaju 200.
Sadašnju (staru) Fabiju nisam proučavao,ne znam (osim da gratis ima rezervni točak), twingo (u svetlu opreme) treba porediti sa nečim novim. Pa i sa i10, za koji ti sa pravom kažeš da tek u najvišem paketu opreme ima 6 air bagova (ali i tada,još bolje opremljen od twinga, košta možda i 1.000 manje od twinga).
Meni "ni u džep, ni iz džepa" od toga kakav je ovaj twingo, ali rasprave o njemu dosta liče na polemike ovde oko posla sa FAS-om i FIAT-a. Mnogo emocija i "angažovane skolastike", a malo opipljivih i merljivih argumenata.
Ali, nema veze - živela sloboda govora :)

Autor moron 23 Sep 2014, 12:08

pit
to sto je Politika napisala "Francuski „Reno” je sa „Dajmlerom”, na platformi „smarta”, napravio „tvingo” treće generacije"", to dozivljavam kao kada bi u "Lunov Magnus Stirp"-u procitao politicku pozadinu krize u Ukrajni.

Autor toma 23 Sep 2014, 12:41

Uglavnom da rezimiram.Ko hoce dobar gradski auto sa petoro vrata, ful opremom koja ukljucuje sve ovo sto smo dosad nabrojali, stedljiv kao ni jedan drugi, sa velikim prostorom, dizel motorom sa potrosnjom ispod cetiri litra, a nije mu bitan imidz onda ce verovatno izbor biti Dacia Citadine 1.5 dci Laureate 5p sa cenom oko 9.500 eura, koja ce se pojaviti 2015.Ostali imaju izbor izmedju 500,Twinga i Up-a.

Autor Bobo 23 Sep 2014, 14:53

500 nema petoro vrata.
Panda ima, i sasvim je dobar auto, pogotovo 4x4.
I i10 nije los, a ni Piccanto, mada ja nemam poverenja prema Hyundai/Kia grupi zbog toga sto se u svom putu ka uspehu stalno krecu u novim pravicma i ne znam ni koliko je sve oprobano,ni sta ce biti sledeci model, tako da... neka hvala.
I da ne zaboravimo nove 108/c1/Aygo.

Moj izbor je izmedju pande i Toyota/PSA trojke. 108 verovatno.

Autor Fordovac 23 Sep 2014, 16:12

@Bobo
Ti preporucujes auto koji jos uvek ne postoji i koji je jos uvek u domenu maste novinara i fanova?
Super preporuka...

Autor Orlo 23 Sep 2014, 16:15

Tek treci nivo opreme vredi nesto, a za taj treci nivo moze da se kupi Fiesta 1.0 ekubuz

Autor Nidza 23 Sep 2014, 17:12

Nidza
Opet ti porediš Fijeste, i sl dno konfekcije sa Twingom !?
Posmatraj ti tu konfekciju u trećem paketu opreme, pa onda piši utiske

Pit
Videli smo kako je Merc pravio male aute pre Twinga. Jednostavno bili su sramota. Čak i A klasa je duh Renaulta....

moron
Tako nekako. Vreme će pokazati i oceniti novu revoluciju iz Renola. Sve bez veze pričati i besediti dok se ne proba 1:1 uživo.

Autor roker 23 Sep 2014, 20:29

Revolucija bla bla, eksluzivno inovativno... alu budimo realni. Ovo je budzetni model i sigurno se stedelo na svakom koraku sto se i vidi. Inovacija i stednja ne idu ruku pod ruku i eto gde smo. A sve zato sto je moralo biti na platformi smarta For Two.

Autor Fordovac 23 Sep 2014, 20:35

@ roker
Uzmeš Yaris, ne moraš Fiestu, Yaris sa skoro duplo više opreme od Twinga koji Nikola pominje

Autor Masrer 23 Sep 2014, 20:39

Masrer
Ti ne razumeš. Ovaj Twingo je izgrađen na MBS platformi, sa koles halterima i torqet shell osnovom. Nije ovo Fobija sa malo stari malo novi VW, sa jeftinim sklopovima 3 produkcije....
U Srbiji ovja Twingo neće zaživeti, ali će imati produkciju 300 000 komada po godini. Citigo, koga ti pominješ se proizvodi u zanemarljivom broju primeraka.
Kažem, ovaj Twingo je 911 turbo u A klasi.....

Autor roker 23 Sep 2014, 21:38

@Fordovac
Budimo realni i prvi Twingo je bio slican pa je postao kultni model zato sto su mu vremenom kvaliteti dosli do izrazaja.Stednja na plasticnim detaljima nije gora od stednje na platformi.UP je trebalo da ima takvu platformu i Fijat 500 pa su zbog stednje odustali.Reno je sa Dajmlerom napravio nesto od cega su mnogi odustali zbog stednje, ali nije stedeo na motoru i sasiji koji su sustina automobila.Postoje dva tipa ljudi, oni koji zapazaju formu i oni koji paznju posvecuju sadrzaju.I po opremi ne zaostaje ni za jednim.Da li ima metalne kvake unutra i potpuno tapaciran gepek?Parce mekane plastike i hromirane prstencice oko otvora za ventilaciju?Pa to svi imaju.Znas zasto su gradski automobili mali?Da bi bili okretni u gradskim guzvama, probijali se kroz gradske ulice, lakse nasli mesto za parking...Twingo to radi bolje od svih koji su za to namenjeni.A to im je sustina postojanja.

Autor Bobo 24 Sep 2014, 07:12

@Orlo
Valjda si ukapirao da sam ironican...mada, oni to mogu, time jedino Twingu ne bi konkurisali:)))))))

Autor Bobo 24 Sep 2014, 08:01

@Roker

Takvu motorizaciju ima i 500, tako da to ne vadi stvar. A postoji i panda sa 100ks.

Jedina revolucija je na Smartu for Two sa sto konja.

Kakve veze ima koja je platforma itd? Pa pre bih vozio Mercedes E iz 2000te nego ovo. Jel mozda stara platfroma? Kostaju isto.

Autor Fordovac 24 Sep 2014, 08:02

@Masrer Ne znam sta da vam kazem...izgleda da ne treba da ga kupite, a predlazem da sve koji ga budu kupili nazovemo ovcama za sisanje.Izgleda da autoindustrija postoji zbog dobrobiti covecanstva, pa prave automobile prpune opreme, komotne i prostrane kako bi narodu pruzili velike i udobne i bezbedne automobile, poput tog Yarisa i Fieste, koji nisu nastali kao proizvod bezobzirne procene proizvodjaca da ce im auto biti hit i doneti novac kako to neki izuzeci poput Renoa rade, koristeci neukost napacenih ljudi i uvaljujuci im proizvode koji su prakticno trule vocke, poput ovog Twinga ili Dacija.Neverovatno mi je sta se sve radi za novac.Ukoliko ovaj auto bude hit na trzistu, to nikako nece dokazati da on ima bilo kakvih prednosti niti da je plod jedne pametne i domisljate ideje da se po ko zna koji put ponudi nesto drugacije, naprotiv to ce samo dokazati da na svetu ima puno glupih ljudi koji su lakoverni i koje ce bezobzirni profitabilni otimaci ljudske srece prevariti.Sa mnom su to vec jednom uradili pre skoro 20 godina, kad sam kupio prvu generaciju twinga koja je bogami poprilicno kostala, a nije bila ni tapacirana niti je odavala utisak ozbiljnog automobila kao Saxo,Lupo,106, a nije imala ni petora vrata poput preprostranog Atosa.Nece me vise prevariti, zahvaljujem se svim dobrim ljudima na ovom blogu koji su me intenzivno prosvetlili u nameri da raskrinkaju ovu prljavu rabotu.Odoh za te pare da kupim polovnu Oktaviju karavan staru 4 godine, ili i30 karavan.

Autor Bobo 24 Sep 2014, 08:23

@Pit
Imas li objasnjenje zasto je prvi Forfour bio Mitsubishi Colt i zasto Mercedes nije sam napravio njega na bazi Fortwo?naravno da je napravljen na bazi Smarta, a on je Mercedesov.Takodje, napravio ga je Reno i za sebe i za Mercedes i proizvodi se u Renoovoj fabrici.Prednost ove saradnje je usteda jer je ovakav koncept trenutno neprimenjiv na bilo koji drugi auto, reno verovatno ne bi imao novca da ga samostalno razvije, kao i Mercedes(odnosno, sigurno da bi novca imali ali bi onda troskovi razvoja ucestvovali u ceni toliko da bi bio neisplativ).A mana je ogranicena platforma dimenzijama Fortwo,Twingo nije mogao ici vise u sirinu i duzinu motornog prostora, jer bi to prakticno bilo opet rasipanje novca na dve razlicite platforme i to je raylog sto je reno u pocetku hteo da odustane jer je insistirao da prostor bude toliki da se moze smestiti i 1.5 dci, ali Mercedesu je to bilo nepotrebno za Fortwo, jer bi i njega to poskupelo.Cak je u jednom trenutku, Reno hteo odustati, ali bi to znacilo velike gubitke u vremenu i novcu pa je saradnja nastavljena.

Autor Bobo 24 Sep 2014, 10:08

Reno i jeste odustao od dvovratne verzije.

Bilo kako bilo. Reno je imoa motor i elektrnoiku, mercedes je imao sasiju, to su sklepali, evo sta je izaslo.

Renou se ne bi isplatilo da razvija Twingo, Mercedesu da razvija Smart, ovako postoje obau jos jednoj generaciji i neka.

Ja sam samo zapanjen kolicinom nemara u dizajnu i izradi.

Autor Fordovac 24 Sep 2014, 11:56

@Fordovac
U pravu si.Imao je sve Mercedes a Reno je ubacio motor i elektroniku.U pravu si i za kolicinu nemara u dizajnu i izradi.U pravu si i da je odustao od dvovratne verzije.Sve je u stvari vrlo jednostavno.

Autor Bobo 24 Sep 2014, 13:17