Dacia Sandero na plin

„Dačija“ obogatila ponudu u Srbiji novom verzijom „sandera”. I pored toga što stalno poskupljuje, TNG pogon je i dalje najekonomičniji. U ponudi su i benzinski i dizel motori iz „Renoove“ radionice
Jedan od najpopularnijih automobila u Srbiji, „dačija sandero“, nudi sjajan odnos cene i kvaliteta, a nova verzija u odnosu na prethodnu ima znatno poboljšane vozne karakteristike i bolju unutrašnjost.
U prostranoj kabini ima dovoljno mesta za petoro odraslih putnika, a tu su i veliki prtljažnik i mnogo pregrada za odlaganje sitnica. Sve to su atributi koji čine „sandero“ jednim od najpoželjnijih automobila za srpskog kupca s poprilično ispražnjenim džepovima.
„Sandero“ je opremljen i savremenim sistemima za bezbednost kao što su ABS, ESP, sistem pomoći pri naglom kočenju, tempomat, regulator brzine, multimedijalni sistem, „tač-skrin“ ekran (putni računar, navigacija...), a ima i vazdušne jastuke napred i bočno.
U ponudi su benzinski i dizel motori iz čuvene „Renoove“ radionice. Trenutno su na raspolaganju dva benzinska motora: prvi je 1,2-litarski, koji ima skromnu potrošnju od 5,9 l /100 km i emituje 137 g ugljen-dioksida po kilometru, ali je sada u ponudi i verzija na TNG (LPG, auto-plin), s još manjim troškovima vožnje i emisijom ugljen-dioksida od 120 g/km. U gradskim uslovima, prema fabričkim podacima, potrošnja plina iznosi 9,8, na otvorenom putu 6,2, a u kombinovanoj vožnji 7,5 litara na 100 pređenih kilometara. Na našem testu smo s jednim rezervoarom (smeštenim u prtljažniku umesto rezervnog točka) od 40 litara zapremine prevalili 565 kilometara, što znači da je potrošnja iznosila 7,07 litara na 100 pređenih kilometara. I pri sadašnjoj ceni TNG-a, ovo je i dalje najjeftiniji vid prevoza (trenutno 6,3 dinara po pređenom kilometru).
Veoma interesantan je i „benzinac“ „TCe 90“ koji razvija 90 KS, uz potrošnju od samo 5,2 l/100 km. Dizel motor ima dve verzije, sa istim blokom motora 1.5 DCi, od 75 i 90 KS (potrošnja 3,8 l/100 km, ugljen-dioksid 99 g/km).
Izvor: Novosti.rs
U emisiji Potrosacki savetnik UPORNO UPOZORAVAJU, da se ugradnjom tng uredjaja gubi garancija. A ako vam diler kaze da ima fabricki tng uredjaj da je to uradjeno nakon uvoza, tj u Srbiji.
U slucaju defekta, UVOZNIK ne priznaje garanciju, jer je automobil predvidjen da radi na benzin.
Za Daciju nije problem, jer garancija se podrazumeva i uređaj se ugrađuje u ovlašćenom servisu.
Ima drugačijih slučajeva, kao Skoda, gde diler automobila "preporuči" nekog privatnika, koji ugradi ueređaj, pa garancija za automobil postaje "stvar dogovora", internog karaktera i često problematičan.
@ fanfatal
U toj emisiji se nikad nije pominjala Skoda, vec Fiat, Opel, Chevrolet, Hit Auto i Integra motors, koji su prodavali nelegalne automobile.
Krajnjeg korisnika ne treba da zanima kakav je ugovor izmedju dilera i proizvodjaca vozila, ako prodavac-diler daje garanciju za kupljeno vozilo.
Inace, postoje motori koji su fabricki predvidjeni za TNG (LPG).
@ vojvoda
Treba informisati kupce da postoje 2 vrste garancije, Garancija koju daje proizvodjac i Garancija koju daje diler/zastupnik.
Slazem se, ali ukoliko strada motor pre isteka garancije, troskove snosi uvoznik, a ne prodavac, sto je apsurd, jer je garanciju na tng uredjaj dao prodavac. I niko ne napada Daciju, vec treba narod da zna da ne postoji Dacija sa fabrickim plinskim uredjajem.
A to sto fanfatal radi, to samo govori o njemu. Skoda ne prodaje vozila sa tng uredjajem, ali nudi strucnu ugradnju NAKON PRODAJE.
Ko je odgovoran za garanciju krajnjeg kupca ne zanima. Da li je u pitanju Dacija, Skoda ili neko treci, potpuno je nevazno.
Dacija se i u EU nudi u BiFuel LPG verziji, tako da to nije poseban srpski specijalitet.
Dacia Logan - Serijski ugrađena plinska instalacija:
http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/cenovnik.html