Predstavljamo: Scion iM

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Toyotin Scion brend se ne može pohvaliti dobrim rezultatima na američkom tržištu.
Originalno zamišljen sa ciljem da privuče mlađe kupce, Scion je prvih godina poslovao odlično i dostizao godišnju prodaju od preko 100,000 primeraka. Međutim, prodaja je naglo počela da pada prethodnih godina, da bi u prvih osam meseci ove godine prodato tek oko 42,000 primeraka. Kada se pri tom zna da se tri od ukupno pet modela kompanije gase na kraju godine zbog loše prodaje (iQ, xB i xD), to nam govori da će kompanija sledeće godine imati samo dva proizvoda - tC i FR-S, u ostatku sveta ovaj poslednji poznatiji kao Toyota GT86/Subaru BRZ. Međutim, pre nekoliko meseci internetom se pojavila priča da je Toyota spremna da prodaje model Auris sa evropskog tržišta u Severnoj Americi pod Scion oznakom, a navedene priče su postale istinite kada je na ovogodišnjem Salonu automobila u Los Anđelesu predstavljen model iM.

Iako u koncept formi, na prvi pogled se može primetiti da je iM u stvari Auris sa nekoliko dizajnerskih promena, kao što su branici, 19-inčnu točkovi i dupli auspuh, a tu je i modifikovano oslanjanje i jače kočnice. Postavlja se pitanje na koje kupce Scion cilja, pošto je iM manji od drugog kompakta kompanije (Corolla), ali opet veći od Yarisa. Pretpostavićemo da kompanija želi da privuče mlađe kupce, kojima je sportski imidž bitniji od dimenzija, pa samim tim i neće im smetati da plate veću cenu.

U svakom slučaju, potpredsednik kompanije Doug Murtha kaže da kupci sličnih automobila žele da se izdvoje od ostatka publike, a da pritom cene udobnost, tehnologiju i kvalitet. Pošto sličnih vozila u Severnoj Americi nema previše mnogo i kompakti su urađeni uglavnom za porodične ljude, japanski proizvođač vozila tu vidi svoju šansu i nadu da poboljša neuspešnu prodaju. Na žalost, u vreme pisanja ove priče više detalja nema, a mi ćemo preneti neke zanimljive informacije Aurisa.
Iako je ovaj automobil dostupan kao hetč i karavan, američki kupci će dobiti samo ovaj prvi model u ponudi. U Evropi, Auris je dostupan sa nekoliko benzinskih motora i jednim dizelom, ali je sasvim sigurno da će američka ponuda verovatno da se zasniva samo na 1.8L benzincu sa 145KS.
Scion ulaže velike napore u iM i serijski model bi trebao da debituje do leta. Ukoliko se iM ne pokaže kao uspeh, Scion bi mogao da postane jedan od Toyotinih retkih promašaja u istoriji.
Autor: Talladega
Slike: Scion