home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kompaktna limuzina Avtovaza u Crnoj Gori košta nepunih 8.000 evra, a za taj novac dobijate praktičan prevoz za četiri do pet osoba, sa naglaskom na funkcionalnost, dok je luksuz u drugom planu.

Ovako izgleda ruski recept za jeftin i praktičan sopstveni prevoz. Lada Granta je odgovor Avtovaza na Dačiju Logan, koja predstavlja jednu od najjeftinijih limuzina u Evropi. Cena ovog automobila na crnogorskom tržištu je nepunih 8.000 evra, a mi smo tokom nekoliko dana provedenih za volanom Grante proverili šta kupac dobija za taj novac.

Kompaktna limuzina sa četvoro vrata duga 426 cm, izgleda dosta dobro s obzirom na nisku cenu. Mada se po određenim detaljima kao što su ručke na vratima vidi da se vodilo računa o uštedi, zaobljene površine i svetlosne grupe doprinose modernijoj pojavi, a sve je začinjeno metaliziranim logotipom na maski. I mada ovaj auto nije magnet za oko, on ima karaktera.

Unutrašnjost je, po očekivanju, pre svega podređena praktičnim namenama i funkcionalnosti, dok je luksuz u drugom planu. Mere štednje su prisutne na svakom koraku. Čitava komandna tabla i tapaciri vrata su od dobro obrađene tvrde plastike, koja je dobro uklopljena, pa tokom testa nije bilo kakve škripe ili pucketanja.

Štaviše, uz neke elemente u srebrnoj boji, enterijer izgleda vrlo pristojno za ovaj cenovni razred. Instrument tabla se sastoji od analognih merača i digitalnog displeja koji prikazuje informacije putnog računara, dok prednja prozorska stakla možete da otvarate pritiskom na dugme.

Muzički uređaj je u test automobilu naknadno ubačen, ali u modelima koji će se prodavati u salonu naći će se fabrički radio CD plejer. Ispred ručice menjača nalazimo par držača za čaše, a i kaseta ispred suvozača je dosta velika.

Osnovni cilj proizvođača pri izradi Grante je bio da obezbedi komforan smeštaj za četiri putnika, a u tome je i uspeo. U ovoj Ladi će i napred i pozadi osobe prosečnog rasta da nađu dovoljno prostora i za glavu i za kolena.

Ulazak je olakšan jer se vrata otvaraju do ugla od skoro 90 stepeni, ali pazite kako ih otvarate na uskim parkinzima jer bi se lako moglo dogoditi da jače udarite vozilo pored. Naime, poslednji zglob je vrlo labav, pa vrata mogu da izmaknu kontroli.     

Jedan od najjačih aduta nove Grante je prtljažnik. Možete ga otvoriti pritiskom dugmeta u kabini ili na samim vratima prtljažnika. Zapremina mu je 480 litara, što je na nivou limuzina iz više kategorije. Pored toga, ova limuzinska verzija ima mogućnost ubacivanja dužih predmeta kada se naslon zadnje klupe obori. Za pohvalu su i prilično pravilan oblik gepeka i rezervni točak punih dimenzija.

Kada je reč o dinamičkim sposobnostima lade Grante, nemojte da očekujete čuda, ali je nemojte ni potcenjivati. Podvozje je dosta robusno, a vozilo dosta udaljeno od tla, što je vrlo praktično za naše uslove. Automobil se u vožnji ponaša solidno, a u kabini se čuje pomalo zujanja mehaničkih sklopova.

Oslanjanje je podređeno udobnosti, pa Granta ne hvata krivine u sportskom maniru, ali ipak pouzdano drži putanju ako ne preterujete. Inače, u cenu od 7.990 evra uključen je i klima uređaj, ABS i sistem pomoći pri kočenju, kao i vazdušni jastuci za vozača i suvozača.

Lada Granta će na crnogorskom tržištu da bude dostupna od aprila, ali ne u limuzinskoj već u atraktivnijoj liftbek verziji sa petoro vrata, i to po istoj ceni Taj model će imati i motor sa 16 ventila od 106KS i touch-screen displej muzičkog uređaja. Značajno je i to što proizvođač na Grantu daje garanciju od tri godine.

Na sve ovo, zastupnik Lade za Crnu Goru, firma "Montelada", za prvih 10 kupaca obezbedio i poklon u vidu besplatne registracije.  

Agilni benzinac van grada troši 5 litara

Živahni benzinski motor zapremine 1,6 litara od 87 konjskih snaga se sasvim solidno nosi sa 1.160 kg teškim vozilom. Radi se o agregatu sa elektronski kontrolisanim ubrizgavanjem. Ubrzanje do 100 km/h može da se postigne za 12 i po sekundi, a i međuubrzanja su vrlo solidna.

Petostepeni manuelni menjač se dobro slaže sa potencijalom motora, pa na otvorenom putu pri brzini od 80 km/h, motor radi na samo 2.000 obrtaja, što donosi i neočekivano nisku potrošnju. Naime, u ovakvom režimu rada Granta troši manje od pet litara, a realna vangradska potrošnja se kreće oko pet i po litara, dok u gradu ide i do 10 litara. U kombinovanom ciklusu očekujte podatak vrlo blizak onom u brošuri, koji iznosi 7 l/100 km.

Izvor: Vijesti.me



čitanja : 11511



Komentari

aj nek je sa srecom

Autor aca 11 Feb 2015, 10:06

Dizajnom ne zaostaje ni sa mnogo izvikanijim proizvođačima dok je kvalitetom sigurno i bolja. Lada pali kada su jake ruske zime a ostali njemački plastikaneri nema šanse. Da imam te pare odmah bi je kupio. Žene se lijepe za prave muškarce koji voze ovakav komad ruske tehnologije. Pa rusi jedini šalju rakete u svemir, i amerikanci od njih rakete uzimaju. To je pouzdanost i kvalitet a ne neki Fiati i Opeli

Autor Radivoje 11 Feb 2015, 14:18

Trebace im bas mnogo srece ako se zna da se za samo 1000 eura vise moze kupiti normalan automobil

http://www.hyundai.co.rs/Akcije/607/SEPTEMBARSKA-PONUDA.shtml

Autor vojvoda 11 Feb 2015, 14:27

@Radivoje

Nema tu ni R od ruske tehnologije. Vlasnik lade je Reno, odnosno Dacia. Ovo je ustvari stari Reno Thalia!

Autor Sinbad 11 Feb 2015, 15:46