home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Lepotica i zver

Opelova Insignia trenutno je jedan od najlepših automobila u segmentu. Posle redizajna postala je još atraktivnija, a OPC Line dopuna svakako doprinosi poboljšanju sportskog imidža

Ko bi rekao da je od promocije Opelove Insignije proteklo punih pet godina. Kada je predstavljena, Insignija je bila jedan od najlepših automobila u segmentu. Od tada do danas, mnogo toga se promenilo u automobilskom svetu, a čini se kao da je i danas, Opelova limuzina jedna od najatraktivnijih. Istina, ovaj model je prošle godine restilizovan, ali ova modernizacija je bila više tehničke nego estetske prirode, ali i pored toga, ovaj automobil danas privlači mnogo radoznalih pogleda. U to smo imali priliku da se uverimo nedavno, testirajući atraktivnu belu Insigniju u OPC Line verziji, koja je na ulicama Beograda privlačila veliku pažnju.

Kompletan članak možete pročitati na sajtu Topspeed.telegraf.rs



čitanja : 6002



Komentari

Smesne perfomanse ovog dizela. Ovaj auto je tezak kao crna zemlja, a za voznju je "sjajan"

Autor NemanjaBB 04 Apr 2015, 18:23

Ovo više ne postoji ni u cenovniku ...

Autor moron 04 Apr 2015, 18:41

Zna li neko kakvi su Opelovi dizel motori, kako su se pokazali?

Autor Marko 04 Apr 2015, 20:19

Utisak na testu je malo neobican.
Kvalitet zavrsne obrade, detalji oko vrata, tapacirung (narocito u prostoru prtljaznika), sastav "plastaka na plastiku", i jos niz detalja na osnovu kojih se procenjuje zavrsna obrada, kod ovog Opela su sasvim prosecni. Daleko od visokog nivoa kako navode u testu.
Za komande na centralnoj konzoli vazi obrnuto od njihovog utiska. Tacno je to da zahtevaju malo prilagodjavanja, ali su smislene i korektno uradjene.

Udobnost je solidna. Malo tvrdja od standardne opelovske, ali korektna.

Veci problem je cena jedne tako opremljene Insignie.

Autor vojvoda 04 Apr 2015, 21:04

Autor Marko 04 Apr 2015, 20:19

Drugar ih je uvezao vec par i prodao vremenom, trenutno vozi slabiju verziju od 130ks, zadovoljan je.

Autor NemanjaBB 04 Apr 2015, 22:32

Opel nema svoj dizel agregat. Nabalja (kupuje) ih sa vise mesta.
Za ovu Insigniju Opel nabavlja motore isto tamo gde ih nabavlja i Honda.

Autor vojvoda 04 Apr 2015, 22:55

Lepa je nema sta, zadnji deo je posle FL ispao jos bolji, a i po prodaji je sam vrh i to konstantno... da ima nedostake ima, pogotovo sto se tice prostora na zadnjoj klupi... tek prosle godine su poceli da ugradjuju novi 6-stepeni automatik (to nije ovaj sa testa), a i ovaj 2.0 sa 163 KS je zamenio onaj novi sa 170 KS... taj sa 163 KS je ostao samo kao 4x4 sa automatikom, i kao FWD automatik...

@Marko
Nema sto se tice dizela nekih posebnih nedostataka - plivajuci zamajac i DPF filter kao najvece boljke... poklopac prskalice farova zna da spadne, rucna kocnica zna da zaglavi - ona elektronska, automatska klima zna da pravi problem zbog softvera kod ranijih modela, i Haldex-ov 4x4 kod ranijih modela zna da pusta ulje... kod benzinaca jedino 1.4 Turbo ima problema da pumpa za vodu zna da popusti...

@vojvoda
Ovi 2.0 CDTI motori, derivati 1.9 JTD, se prave u Nemackoj u Kaiserslauternu, a to sto si spomenuo Hondu jedino znaci da mislis na 1.7 Isuzu-ov motor, koji se doduse nikada nije ni ugradjivao u Insigniu, a ni u Vectru... od dizelasa je jedino 1.6 CDTI skroz Opel-ov motor...

Autor Orlo 04 Apr 2015, 23:23

Autor Orlo 04 Apr 2015, 23:23

A 2.0 DTI?

Autor IlijaGrahovac 04 Apr 2015, 23:35

2.0 CDTI postoje u nekoliko verzija i ni jedna se ne proizvodi u Nemackoj.
Jedna verzija jeste Fiatova "MJTD upgrade", a druga je poreklom od Italijanskog VM motorsa. Ova druga se ugradjivala u Antaru.
Veza izmedju Fiata i Krajslera prekida poslovnu saradnju Oela (GM-a) sa Italijanskim proizvodjacima. Prvo sa Fiatom a odmah zatim i sa Italijanskim VM motori iz Termolia.
Od 2011. u Opelovim dizel vozilima danas nema nicega sto podseca na Fiat i na JTD.
Evropski ogranak GMa, Opel i Vauxhall prinudjeni su da agregate za svoja vozila potraze kod drugih "nezavisnih" proizvodjaca agregata.
Delimicno prazninu popunjavaju ugradnjom "japanskih" Isuzu agregata. (Pod navodnicima jer motori nisu u potpunosti id Isuzua vec predstavljaju kombinaciju japanske osnove i Boschove nadgradnje). Rec je o 1.7 litarskim agregatima.
2.0 i 2.2 litarski agregati nisu ni polujapanskog porekla. Proizvode se u Evropi. Tesko je tacno reci gde, ali ni jedan nije Fiatov, a ni VM-ov.

Treba napomenuti da se u Opele, pocev od 2010.godine ugradjuju i dizel agregati od 2.2 litra koji nisu bazirani na Boschovom CR sistemu vec se za njihov razvoj pobrinuo britanski Delphi i da se najverovatnije proizvode na ostrvu. Moze se pronaci podatak da je u igri i Spanija.

Na svetu postoje samo 2 tipa motora koji su razvijeni na Boschovom sistemu EDC17 TC1792. Jedan je EDC17CP06 i nalazi se u Hondinim dizelasima, a drugi je EDC17C19 i nalazi se u Opelu.
Ova cinjenica ukazuje na to da imaju zajednicko poreklo.
Do verodostojnih podataka je tesko doci obzirom da ih oba proizvodjaca vesto skrivaju i ne iznose u javnost.

Autor vojvoda 05 Apr 2015, 00:22

Znam da Opel ima dobre benzince ali za ove dizele nisam imao inf, bez jednog covjeka koji im psuje taj motor od 163ks, sto zbog potrosnje sto zbog pouzdanosti. Gledam jednu Insigniu non stop ispred zgrade i mnogo je mocna,u odnosu na Lagunu mi nebo i zemlja. A vidim opet i da i Insignia nije bas pouzdana po ovim inf. Najbitnije je da me ne ostavi u putu a do sada Laguna obavlja posao odlicno. Mada opet nesto me vuce da probam Opela, vrijedi li se kockati pitam se.

Autor Marko 05 Apr 2015, 00:58

Jedino su 2.0 DTI i 2.2 bili Opelovi,ostali su Isuzuovi i Fiatovi.

Autor milan 05 Apr 2015, 09:42

@vojvoda
2.0 i 2.2 DTI/DT/DI su u potpunosti Opelovi motori, ali se oni vec 10-ak godina ne ugradjuju u Opelova vozila, jer se u to vreme preslo na upotrebu CR 1.9 JTD/CDTI agregata. Ti motori datiraju jos iz 90-ih godina.

2.0 CDTI koji se ugradjuju u Antaru i Captivu (i Epicu) su u potpunosti proizvod VM Motori (ciji je GM bio vlasnik), a tek nakon restilizacije ovih SUV-ova, u ponudi je 2.2 CDTI/VCDi koji je zapravo unapredjenje tog motora koji je odradio GM Korea koji sada proizvodi te motore i ima pravo na njih.

2.0 CDTI koji se ugradjuje od Astre preko Insignije i Zafire je izveden iz 1.9 JTD (kao i 2.0 Mjet) odnosno blok je identican ali i nista vise, jer su nakon "razvoda braka" odvojeno dalje razvijali motore.
Evo i linka gde pise lepo da se 2.0 motor proizvodi u Nemackoj:

http://media.opel.com/media/intl/en/opel/company_opel/plants/kaiserslautern.brand_opel.html

Sto se tice 1.7 motora, on je Isuzu-ov, i on se ugradjivao i u Honde i u Opele, kao sto se i Isuzu-ov 3.0 V6 osim u GM-ova vozila, ugradjivao i u Renoe...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GM_engines#Automotive_diesel_engines

@IlijaGrahovac
Jeste, ali govorim o trenutnoj ponudi, jer je jedino 1.6 u potpunosti razvijen od strane Opel-a...

Autor Orlo 05 Apr 2015, 10:25

@orlo
Samo da dodam (mozda ce nekome znaciti) jos jednu stvar:
1.7td (astra g) je takodje nemacki motor, dok su njega nasledili 1.7 dti i cdti koji su Isuzuovi.

Autor Panco 05 Apr 2015, 11:50

@Panco
Bravo, bio je i 1.7 Opel-ov a on se ugradjivao prvo u Asconu C/Kadett E pa posle i u Vectru A/Astru F...

Autor Orlo 05 Apr 2015, 13:54

Motor 1.7D se u Askonu nikada nije ugradjivao. Askona je se prestala proizvoditi pre nego sto se motor 1,7D pojavio.

Postoji nekoliko verzija 1,7D motora. Generalno se dele na dva: jedan nemacki (nastao iz pretgodnog molitvenog 1.6D. Molitvenog zato sto je bila potrebna molitva kada ste ga zeleli upaliti)i 1,7 litarskog japanskog od Isuzua (koji je palio na pola kljuca). Japanski nosi oznaku motora TC4EE1, nastalaog 1.5 litatarskod sa oznakom TC4EC1 koji je inace skoro 1 na 1 kopija starog Vagenovog 1.5 litarskog motora iz Golfa mk1.
1.7 litarski nemacki motor ima svoju turbo verziju, nastalu nesto kasnije, koju zovu soft turbo zbog jako malog dobitka u snazi.
1,7 litarski japanski motor ima šurnajst varijanti. Od prvobitnog iz Astre F i Vectre A i Vectre B, bez bilo kakve euro norme, pa sve do danasnjih, savremenih sa nekoliko verzija i sa odgovarajucim euro normama. Kod ovih novijih preplicu se Bosch i Delphi. Mislim da Boscha ima vise, ali ni jedan nije bleda slika prvobitnog 1.5D motora kada je u pitanju izdrzljivost i vek trajanja.
Za one koji zele na prvi pogled razlikovati Nemca od Japanca dovoljno je da procitaju zapreminu. U slucaju Nemca ona je tacno 1700 ccm dok Japanac ima tacno 1686 ccm (i ni mikron vise :D). Ako nije 1686 onda nije Japanac.

Stari 2.0 dizelas, mada to u Opelu ne priznaju, takodje nije njihov. Proizvodio se na vise mesta. Ja znam za 2, ali verovatno postoji vise. I kod njega postoji nekoliko verzija. Treba ih podeliti na verzije do pumpe PSG16 i one posle. Zasto?
Zato sto PSG16 predstavlja sunovrat u proizvodnji Opelovih dizelasa; kao bitka kod Staljingrada u II svetskom ratu.
PSG16 je zapecatila sudbinu Opelovim dizelazima.
Iskrcavanje u Normandiji Opel je pronasao u Fiatovim motorima.
Raskid sa Fiatom, gde pereko noci nestaju pisanja o 20% akcija Fiata u GMu, ili obrnuto kad, ili novinari mesaju pojmove, ili opelov PR namerno siri dezinformacije, Opelu donosi nove nevolje.
Sta i kako dalje?
GM-u ne cvetaju ruze, dolara nema, Amerima je nemacki Opel poslednja rupa na svirali, a opet ne bi da ga prodaju Rusima.
Prva verzija 2.0 dizelasa (euro 2 norma) sa VP44 pumpom, lancem u razvodu i deklarisanom snagom od 82, odnosno 101 KS, je skoro identicna sa motorom koji je BMW ugradjivao u svoju E46 seriju s tim sto je kod BMWa (20_4D1) snaga deklarisana na 136 KS i euro3 norme. Ovo je korektan motor koji se ralativno jeftino odrzava i, kao i kod BMWa prelazi bez problema velike kilometraze.

Drugu, PSG16 verziju, bolje je precutati :D

Ni jedan od ova dva spomenuta dvolitarska motora ne treba dovoditi u vezu sa motorima koji se trenutno ugradjuju u Opela.

2.0 CDTI u spomenutoj verziji Insignie OPC, poznavajuci Opelovo mesetarenje, vrlo lako moze biti nesto sasvim deseto. Zbunjuje podatak od 163 KS jer ni u jednoj prehodnoj verziji ne postoji motor sa 163 KS. Da je u pitanju remap zbog potpisa OPC, razlika u snazi bi trebala biti veca. Vrlo je verovatno da se Opel odlucio za nekog drugog dobavljaca i da se u ovoj verziji Insignije ne nalazi "standardni" A20DTH Boschov dizelas od 160 KS.
Kada smo vec kod ovog motora od 160 KS (sa Boschovim sistemom ubrizgavanja), da kazem da postoji takodje nekolko verzija. itd,
Opelovim dobodovstinama nikad kraja.

Trenutno se hvale "njihovim" novom 1.6 litarskom dizelasu.
Vrlo je mala verovatnoca da je njihov. Pre ce biti da je njihov isto onoliko koliko je i novi Hondin 1,6 litarski dizelas Hondin.

Autor vojvoda 05 Apr 2015, 15:58

Kako se pokazao 1.7 CDTI 80ks?

Autor IlijaGrahovac 05 Apr 2015, 19:01

Danas sam se (ponovo) vozio sa sličnom insignijom, samo je 4X4 karavan (motor i menjač su isti). Tužan je ono automobil. Mrtva mrcina, koju je menjač dotukao (svaki novi 1.6 dizel bi mu pobegao). A i nekako tesan napred, glavom gore udaram (a na slično težak način sam ulazio i u ladu 110). A onu "navigaciju" ( bez mapa Srbije, osim "najglavnijih" saobraćajnica, bolje da ne pominjem ).

Autor moron 05 Apr 2015, 19:36

Opet o Opel dizelima. lol

Opel i nije nešto slavna kompanija za dizele. Kako bi i bio kada im je GM vlasnik.

U zadnjih 20-ak godina smo imali jako puno motora u Opelima. Od toga su samo 2.0 i 2.2 bili baš Opelovi, mislim da su oni bili i sa DTI oznakama. OVaj 2.2 je imao prijatelj u Vectri dok nije uzeo ovu zadnju Vectru sa 1.9 CDTI.
I naravno sada ovaj skroz novi 1.6 CDTI je 100% Opel i sa nakim drugim nema veze.

Onda ide Isuzu u Opelima. Tu je najpoznatiji onaj 1.7 u razno raznim izvedbama sa razni raznim oznakama, a Opel je do njega došao akvizicijom.
Slično je i za V6 dizelaša koji je Isuzu i proizvodio se u Japanu.

Idemo zatim na FIAT dizelaže. Sve FIAT dizele karakterizira CR sustav sa solenoidnim injektorima na koja drže patentna prava, a proizvodi ih Bosch.
Onaj mali 1.3 CDTI je nastao na osnovu FIRE bloka iako za razliku od FIRE-a je pokretan lancom. U početku je tvornica bila zajednička u Poljskoj no kasnije je GM prodao svoj udio FIAT-u i od tada GM kupuje te motore.
Naravno i 1.9 odnosno 2.0 CDTI su FIAT-ovi. Samo za Opel dolaze iz tvornice u Kaiserslauternu. Mahom je to samo ECU drugačiji nego na FIAT motorima.
I za kraj dolazi Euro 6 verzija 2.0 CDTI koje je ostala na osnovu FIAT motora ali ovo je motor na koji sada GM ima prava i tu su čak prešli na piezo injektore.

I naravno kod Opela imam one blizance sa Chevroletom/Dawoom gdje su išli ranije VM Motori dizeli, a kasnije skroz novi GM-ovi Family Z 2.0 i 2.2 iz tvornice u Koreji.

Autor N.N. 05 Apr 2015, 19:37

@N.N.
U principu sam i ja to rekao... :)
Ovaj Euro 6 2.0 CDTI sa 170KS je ipak zadrzao isti blok, ali koliko sam mogao da procitam to je to... osim sto si spomenuo drugacije brizgaljke, tu su i balansne osovine, nova glava, turbina, ECU itd...
Navodno potpuno nova generacija velikih dizel motora stize sa dolaskom Cadillac-a u Evropu...

Autor Orlo 05 Apr 2015, 19:45

Ako tko misli da su Opel i Honda 1.6 dizel zajednički projekt onda neka sama pogleda dimenzije provrta i hoda, a naravno i izvedbu samog bloka. To jednostavno nije isti motor.

Autor N.N. 05 Apr 2015, 19:51

Ako nekome nešto znači, ja sam iz jedinice BMW (122ps) seo u astru 1,6 cdti 136 ps i utisci su fantastični... Većina ljudi smatra da sam pao sa konja na magarca, sa čime se ja ne slažem... Auto kida (unapred se izvinjavam onima kojima je astra teška, preteška - što su inače priče za malu decu), pošto većina izgleda vozi preko 200, 250 km na sat? Auto povlači i iz treće i četrvte i apsolutno je uživanje voziti ga, jer sam BMW baš šaltao, pogotovo u Crnoj Gori i čim se radi o putu uzbrdo... Ovaj kida...

Autor vladulns 05 Apr 2015, 20:57

vladulns
Ti si iz atmo benzinca seo u turbo dizel iz Fiata.
Ne možeš da porediš te dve kategorije. Zavisi šta voliš. Na kraju sedni u neki noviji BMW dizel, da vidiš kao on otkida.
Za mene je Opel, uz Ford, nešno najgore iz Nemačke. To su auti skrpljeni od svega i svačega.
I što neko pita, i konstatova, u opelu nikada nisi siguran šta si uzeo. Ima tu raznog konglomerata, mada je ubedljivo najgore ono što je iskonski dolazilo iz Opela, 1,7 D (običan dizel), i 2,0 DTI.
Ostalo je FIAT ili Isuzu.

Autor mange 05 Apr 2015, 21:13