Fuel Challenge test: Volkswagen Passat 2.0 TDI BlueMotion

Jedan rezervoar EKOnomy dizel goriva bio je dovoljan da luksuzna Volkswagenova limuzina prođe svim auto-putevima Srbije, i to u oba pravca
Koliko ono kilometara auto-puteva ima Srbija?! Mislim, onih pravih auto-puteva, po svetskim standardima… Ehhh! Pa, prema podacima JP “Putevi Srbije”, državnih puteva I A reda, što je naš zvaničan naziv za auto-put, imamo u ukupnoj dužini od 667,36 km. Da li je to malo ili mnogo, za jednu evropsku zemlju na početku 2015. godine, neću da komentarišem, ali je u svakom slučaju dovoljno za jedan nešto drugačiji izazov!
Naime, dok se ne obistine najave predsednika Vlade i dok na kraju naredne godine ne izgradimo više auto-puteva nego u celoj Nemačkoj, nastala je ideja da sa jednim rezerovarom goriva, dakle bez dolivanja, prođemo svim auto-putevima Srbije… I to u oba pravca, što ukupno iznosi 1.334,72 kilometra! Da li je to moguće!? Pa, videćemo…
Kompletan članak na sajtu Topspeed.telegraf.rs
Svaka čast za passata, savremenu VW tehniku i auto put. Pri prosečnih 102 km/h na 1.285 km prosek potrošnje malo manji od 4,5. Mislim da nema tako ekonomičnog vozila D segmenta.
A ja sa malo težim C segmentom za ukupno 6 godina (grad/van grada/auto put), sa oko pola od te prosečne brzine, sa prosečnih 5,4 litara.
Razlika je. U svemu.
"Zvanično, tehnički podaci kažu da je zapremina rezervoara za gorivo tačno 61 litar, ali se tu pojavljuje prvi problem…
Tek što sam se udobno smestio u kokipit Passata i namestio sve po volji, što i nije bilo teško, izuzev desnog spoljašnjeg retrovizora, koji je pozicioniran previše nisko pa ga ivica vrata delimično zaklanja, proverio “zalihe” pića i hrane, te “resetovao” putni računar i postavio “u nulu”, sledi prvi šok! “Range” ili autonomija, tj. računica kompjutera ovog Volkswagena pokazuje da je moguće preći maksimalno 860 kilometara!"
Ovakav zakljucak navodi na to da su momci, novinari ili sta vec jesu, pocetnici kod ovakvih testova; da ne upotrebim neku tezu kvalifikaciju.