Predstavljamo: Dodge Viper ACR

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Pre pet godina Dodge Viper ACR (American Club Racing) je šokirao javnost i oborio rekord za serijske automobile na čuvenoj nemačkoj stazi Nirburgring. Sa vremenom od sedam minuta i 12 sekundi, Viper ACR je iza sebe ostavio mnogo poznatije i skuplje rivale, kao što su Lexus LFA Nurburgring Package, Porsche 911 GT2 RS, Maserati MC12, Pagani Zonda, Ferrari Enzo i mnoge druge.
U međuvremenu Nissan GT-R NISMO i Porsche 918 Spyder su nadmašili Viper, a da američki proizvođač vozila planira da se ponovo vrati na vrh pokazuje novi 2016 Viper ACR.
Jedna od najzanimljivijih karakteristika ovog automobila je njegov aerodinamički paket opreme. Konkurencija kao što su Porsche 911 GT3 i Ford Mustang Shelby GT350R ne dozvoljava vlasniku da podesi aerodinamične dodatke, dok vlasnik Chevrolet Corvette Z06 može da ručno podigne ili spusti zadnji spoiler. Dodge smatra da bi ultimatni sportski automobili trebalo da budu drugačiji, pa tako vlasnik Vipera ACR može da podesi sve aerodinamičke dodatke na deset različitih načina i to većinu njih pritiskom na dugme.

Američki gigant kaže da ovaj automobil pruža čak tonu "downforce" pri brzini od 300 km/h sa opcionim Extreme Aero paketom opreme, što je čak tri puta više u poređenju sa standardnim Viperom, dok automobil pruža i 1.5G u krivinama. Da bi se takav automobil mogao zaustaviti, Dodge ga je opremio i sa najvećim Brembo kočnicama koje je ikada ponudio u nekom svom serijskom proizvodu, kao velikim sportskim gumama.

Sa druge strane, motor nije pretrpeo veće promene i ispod haube se i dalje krije atmosferski 8.4L V10 motor, koji razvija 645KS i 813 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosi na zadnje točkove preko šestostepenog manuelnog menjača. Performanse na pravcu su gotovo identične kao i kod ostale Viper ponude, sa ubrzanjem do 100 km/h za 3.5 sekunde i maksimalnom brzinom od preko 320 km/h, ali Dodge kaže da je ovaj velikan urađen za stazu, ne za trkanje od semafora do semafora. Ali to ne znači da Viper ACR nije civilizovan i za svakodnevnu vožnju. Enterijer je gotovo identičan sa izuzetkom laganih materijala i sa istim izborom standardne i opcione opreme.
Po izboru kupaca, Dodge može da ubaci i izvaci bilo koju opremu tako da je i dalje moguće dobiti automobil specifično za stazu kao u prošlosti. Prethodni ACR, koji se proizvodio od 2008-2010. godine, bi izgubio na težini od 18 kg ukoliko se izbaci radio, tepih i zvučna izolacija, pa se predpostavlja da bi se slične brojke dobile i sa novim modelom. U vreme kada većina proizvođača smanjuju dimenzije i prelaze na turbo motore, Dodge još uvek želi da zadrži formulu iz prošlosti. Da li će novi ACR ponovo pokoriti Nirburgring videćemo ovo leto kada serijska proizvodnja i prodaja startuje.
Autor: Talladega
Slike: Dodge
steta sto bas sad zabranise obaranje rekorda na nurburgringu. razumem ih, moraju da zastite svoje 10 puta skuplje aute, bila bi sramota za svabe da ih opet ameri osramote na njihovom domacem terenu :)))