home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Današnji “rat“ u svetu pikapa na američkom tržištu je veoma sličan onom iz 1960ih godina kada su se firme iz Detroita borile ko će da proizvede najmoćniji "muscle car".

Oduvek je poznato da firme prave najveće profite upravo na pikapima, i zato su godinama General Motors, Ford i Chrysler obraćali mnogo pažnje na ovu klasu, ali sada se čini da je rivalistvo postalo lično. Ford se dugo godina hvalio sa najmoćnijim dizelom na američkom tržištu (6.7L PowerStroke), dok je General Motors tvrdio da je njegov 6.6L Duramax dizel najupotrebljivi u svakodnevnim uslovima. Gde je to ostavilo Chrysler, trećeg američkog najvećeg proizvođača? Iako uvek u senci rivala, Chryslerova komercijalna Ram divizija je prethodnih godina napravila nekoliko velikih poteza. Moćni Hemi V8 motor i unapređeni enterijeri su rezultirali a sa čak 355,673 primeraka u 2014. godini, što je ne samo rast od 24% već je ovaj pikap uspeo da prestigne Toyotu Camry i izbije na treće mesto po prodaji u Severnoj Americi. Ram je sada spreman da napade Ford i General Motors i u klasi Heavy Duty pickupa, gde dominiraju velikani kao što su Ford SuperDuty (F-250/F-350/F-450) i Chevrolet Silverado 2500/3500 sa novim 3500 HD.

Upravo je Ford F-450 pickup sa najvećom dostupnom vučom, koja iznosi preko 11 tona, ali Ram tvrdi da je njegov predstavnik novi lider. Naime, maksimalna vuča 2016 Rama 3500 HD iznosi čak 13.7 tona, što ga stavlja ispred rivala iz Forda i Chevroleta. Kako je to moguće? Pre svega zahvaljujući novom 6.7L Cummins I6 turbo-dizel motoru, koji sada razvija 385KS i čak 1,220 Nm obrtnog momenta. Iako navedeni motor razvija 15KS manje u poređenju sa Fordovim 6.7L PowerStroke V8 turbo-dizel motorom, on ipak razvija značano većih 54 Nm obrtnog momenta. Za one koji žele benzinca, u ponudi će i dalje biti poznati 5.7L Hemi V8 motor sa 390KS. Ali to nije sve, i 2016 Ram 3500 HD odlikuje i jača šasija, dugotrajniji menjač i spomenuti motor koji je sada u stanju da pređe 24,000 kilometara između menjanja ulja. Sa dizajnerske strane, izmene u poređenju sa 2015 modelom su minimalne i uglavnom se odnose na izmenjenu masku sa modela 1500. Po uzoru na manji Ram 1500, 3500 HD pruža Ramov novi enterijer koji je među najkvalitetnijim u klasi i pruža za svakoga po malo, od jeftinih radničkih verzija pa sve do luksuznih Laramie Longhorn verzija.

Kao što smo spomenuli na početku teksta, sadašnja situacija u svetu pikapa dosta podseća na muscle car revoluciju iz 1960ih godina, ali se nadamo da neće završiti istom sudbinom. Naime, već početnom 1970ih godina novi sigurnosni standardi o izduvnim gasovima i visoke cene goriva su u potpunosti “sahranile“ muscle cars i moralo je proći 20-ak godina pre nego što je publika ponovo mogla da uživa u njima. Naš savet vam je “uživajte dok možete jer svemu lepom dođe kraj“ ...

Autor: Talladega

Slike: Ram



čitanja : 836



Komentari