home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Rezervisano za dvoje: Proizvođač je otišao bar dva koraka napred u odnosu na prethodni model

Kad jednom probate novi „smart fortu“ s turbomotorom od 90 KS i novim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom „tvinamik DCT“, shvatite da ste zakoračili u novu dimenziju gradskih automobila. U to smo mogli da se uverimo na test vožnjama organizovanim u Nemačkoj, u Kelnu, gradu u kojem na svakih sto stanovnika dolazi po jedan „smart“.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Kurir.rs



čitanja : 3130



Komentari

Nova dimenzija gradskih automobila moze biti SAMO elektromobil.
Nikako glumac kao sto je Smart.

Autor vojvoda 21 Jul 2015, 09:13

vojvoda
A koji je to bolji auto za grad od Smarta ?
Ne znam sta podrazumevas pod "glumac", mozda male dimenzije, lakocu parkiranja, male takse itd.
Jedina mana je potrosnja kod benzinca, fali dizelas u ponudi a najbolji bi bio elektro, kao sto i ima u ponudi samo je mnogo skup.
6,95m krug okretanja, bas glumi okretnost. :)

https://www.youtube.com/watch?v=ImAVGntdYfY

Autor MB 21 Jul 2015, 19:05

Pit
Da li sa smartom smeš da voziš žutom trakom?
Da li sa smartom u javnoj garaži plaćaš manje parkiranje?
Da li za smart postoje posebna rezervisana parking mesta?
Ako ga parkiraš na mesto koje nije dozvoljeno, tebe neće da kazne (li pauk ponese ) samo zato jer je smart?
U Beogradu je dosta tih ulica kroz koja ne mogu da se kreću vozila sa radijusom okretanja preko 9 metara?
Ne zameri, ja neku očitu prednost smarta ne vidim. Osim što ti za prevoz 3 osobe trebaju dva smarta.

Autor moron 21 Jul 2015, 20:10

"Da li sa smartom smeš da voziš žutom trakom?"
Da li sa Smartom mozes da koristis rotaciju i prolazis kroz crveno ?

"Da li sa smartom u javnoj garaži plaćaš manje parkiranje?
Da li za smart postoje posebna rezervisana parking mesta?"

U normalnim drzavama da, podsticu i stimulisu.

U pravu si, Smart je totalni promasaj za grad, zato ga toliko koriste, najbolji je neki Escalade ili Navigator...

Autor MB 21 Jul 2015, 20:32

Pit
Živimo u Srbiji, zar ne?
Pitao sam te za zemlju Srbiju i grad Beograd, gde ga i koristiš ...

Autor moron 21 Jul 2015, 22:20

Moron
Smart je pogodan za svaki grad, a i za svako manje mesto, sto da ne.
Mislim da u NS-u ima besplatan parking za Smarta, nek me ispravi neko ako gresim.
Ali evo primera, registracija je 100e za njega, dizel trosi manje od ostalih gradskih dizela, zgodan je za parkiranje, reklamu itd.
Kod nas je on tek od skoro popularan, zbog dostupnosti i tek ce ih biti sve vise.
Inace u EU su puni gradovi Smartova od samog pojavljivanja.
Takse, potrosnja, gabariti itd.

Autor MB 21 Jul 2015, 22:47

P.S.
Da li znas koliki je krug zaokreta za Punto 2 ?
Ne moze da se okrene gde GL ladno okrene. Valjda je to za grad...
Definitivno nema boljeg gradskog auta. A to sto neki pricaju napamet, bez iskustva, sta da se radi. Ja jos nisam dobio odgovor na pitanje koji je to auto bolji za grad ?
A to sto ne moze zutom trakom, nema rotaciju i nije blindiran, moze da se izmislja jos bezbroj nesuvislih razloga, mora da se placa registracija, gorivo i odrzavanje, pa koja je onda njegova prednost. : )
I sto na te dimenzije ne moze da smesti 3 putnika i nema gepek ko Grand Ciroki. : )))

Autor MB 21 Jul 2015, 22:56

Pit
Taj Smart, kao gradsko vozilo, ne može da ostvari funkciju ako se negde u gradu i ne parkira. Cena mesečne PPK karte za pravna lica i preduuzetnike ti je ista i za Grand čiroki i za Smart i za juga (i za sva ostala vozila):
crvena-zona–9.130,00 dinara
zuta-zona-6.176,00 dinara
zelena-zona-4.106,00 dinara.
A i pojedinačne karte, kao i cenovnik garaža, isti je i za Smart dvosed i za Grand Scenica sedmoseda.
Pravo je svakoga da vozi ono što želi i može da vozi, kao što je potreba svakoga da mu drugi potvrdi pravilnost izvršenog izbora. Dok su po gradu tolerisali da se vozila parkiraju kako hoćeš i gde hoćeš, smart je imao neku prednost. Od tada - ne!
I ja od tada prosto ne mogu da kažem "smart je najbolji gradski automobil" samo zato da bi se vlasnik smarta dobro osećao saznanjem da i drugi smatraju da je najbolje izabrao.
Molim Te da ovo ne shvatiš pogrešno, jer mi nije cilj i želja da bilo koga vredjam, pa ni Tebe (posebno,kao veoma starog člana).
Smatraš da si dobro izabrao? I da je najbolji jer tako mali krug okretanja ima? Ok! Poštujem pravo da smatraš. Tvoj novac, tvoj izbor! Pravo Tvoje i da drugima "nudiš argumente". Ali ne i moja obaveza da to "kupim". Pošteno?

Autor moron 21 Jul 2015, 23:14

Moron
Ma isto je kod nas to, cena parkinga i za Maybach i za Smarta, ali ti ocigledno ne zivis u BG-u pa mislis da ces naci parking za Cirokija ili neki drugi auto, gde Smart staje ladno. Za skoro 2 godine, uverio sam se dovoljno i sve sto mogu da ti kazem da cu Smarta ostaviti za stalno, kao gradski auto, a drugi su podlozni zameni.
Inace eno i Fifti uzeo Smarta, a i onaj sto ima Huayru i 918, 911 itd, verovatno ti bolje znas od njih, tako da se slazem sa tobom. : )
Salu na stranu, ocigledno ne zivis u gradu pa gledas dosta teoretski. Ko moj jedan drug, kaze "ma gde stane Smart stane i S klasa", ja kazem naravno i parkiram tamo gde ne moze Punto da stane. : )))
Ima parking mesta gde je svejedno, ali zone, gde su mesta uzduž, jos kako ima veze !
Zato kazem, ko ima iskustva, zna o cemu pricam, ko nema potrebu za takvim autom, suvisna prica.
I jos nisam dobio odgovor koji je to bolji gradski auto, konkretno navesti model.
Evo ovaj novi ima 6,95m krug zaokreta. Kad idem sa drugom u Puntu, ne moze polukruzno da okrene iz prve, mora 2-3 puta da manevrise.
Katastrofalno mali ajnslag.
Nema potrebe bilo ko koga da ubedjuje, svako bira prema potrebama, samo prvi put cujem da Smart nije dobar izbor za grad. : )))
Valjda za off-road i selidbe sluzi. : )))

Autor MB 21 Jul 2015, 23:29

MB
U pravu si, ne zivim u BG, pa ne znam o čemu pričaš...
p.s. Živim na N.BG, a radim u BG. I negde od 1994. zbog posla sam se svaki dan parkirao u Krunskoj i/ili S. Markovića. Dok nisam letos prešao u K. Mihailovu. A tamo ni Smart ne može, kao ni bilo koje vozilo - osim dostavnog kombija ujutro :)

Autor moron 21 Jul 2015, 23:37

Moron
Pa najvise je parking mesta u zonama, gde su parking mesta uzduž. A i tamo gde su popreko, lakse je manevrisanje , ulazenje i izlazenje sa parking mesta.
Eto, u pravu si ti, mada cu ja ipak ziveti u zabludi dok mi ne navedes koji je auto laksi za gradske uslove. ; )
Bas tu oko Kneza, nadji parking mesto za S klasu je kao dobiti na lotou. : )))
Na kraju krajeva, Smarta parkiras popreko ako bas nema 2,5m prostora. : )))

Autor MB 21 Jul 2015, 23:46

moron

http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2012/02/Smart_parking.jpg

Može li ovde da stane Punto ?
Ne S klasa ili Čiroki.
Ovakvih parking mesta je ubedljivo najviše u gradu, gde je zonsko parkiranje.

Znam da ima ljudi koji gledaju šta bi bilo kad bi bilo, pa u teoriji kad bi sve bilo idealno, dovoljno dugačka i široka parking mesta, ali jednostavno u praksi je sasvim drugačije.

http://www.b92.net/news/pics/2011/12/14692380044ef9af93497e7034993156_v4_big.jpg

Na mestu Fokusa S klasa ne može da stane, a kamoli da se uparkira.
Dok Smart može ukoso iza Fokusa. :)
E sad, ubedjivati da je za parking lakši neki drugi auto je stvarno sizifov posao. :)

Autor MB 22 Jul 2015, 00:04

Činjenica je da Smarta parkiraš gde sa drugim autima možeš samo da sanjaš. Ja sam razmišljao: "Ma kada može 31 da vozi po gradu, možeš bez problema i ti neki poveći auto" dok nisam video gde ga sve ljudi parkiraju, zabodu se između drveta i parking mesta... :)

A druga mini auta za grad, meni FIAT 500 omiljeni iako kažu da je ženski autić...
Smart je ime i statusni simbol, zato je toliko i popularan (između ostalog).
Pozdrav

Autor Raziel 22 Jul 2015, 00:12

@Moron

Upravo, zatu u Srbiji najvise smisla ima hetchbek u B ili C segmentu. Kad vec nismo dovoljn pametni da imamo razlicitu duzinu parking mesta, ili da iskoristimo male prosotre za parking mesta za smart i motore npr.

Trosi isto kao "ceo" auto, kosta isto kao ceo auto, zahteva isto parking mesto kao ceo auto(jer te kupi pauk, a mesta su standardizovana, ne postoje mala)? A ne mozes da povezes ni robu ni putnike, nije stabilan na autoputu i postoje jaci motori u normalnim automobilima.

@Raziel
A ti statusni simboli i slicno... to je bas za skorojevice i naivcine. Meni se svidja smart kao dizajn, nema veze sa tim koliko kosta. Mada, da, ljudi ga parkiraju koje kud u Beogradu, al isam ja ipak video kazne na soferki, a sada kada imaju i "cizmu" mislim da je era toga pri kraju, ako je ikad i posotjala, jer kaznjavaju.

Autor Fordovac 22 Jul 2015, 01:06

http://www.nsbuild.rs/9-vesti/144-besplatan-parking-za-qzeleneq-automobile-144

Autor MB 22 Jul 2015, 09:36

Da li je Smart bolji/lošiji/isti za BG, dalo bi se polemisati. Neki vozači istog, gledaju ga kao auto, drugi maltene kao motocikl, pa od inicijelnog pristupa zavisi i njihova životna filozofija. Koja kod nas nema neko preterano racionalno uporište, budući na nepostojanje nikakvih bar meni poznatih društvenih benefita.
Ipak, u cilju svođenja polemike na apsurd, kad bi sva prevozna sredstva bila izjednačena, na jedno parking mesto može podjednako legitimno da se parkira i S klasa, i F-150 (dobro, možda malo teže), i Golf, i Smart, i Tomos automatik, i moja Merida. Šta je zaključak? Da bicikl, Tomos i Smart nemaju smisla samo zato što ću isto da platim parking kao i za S klasu? Naravno da ne. Itekako imaju smisla. Nije život u ceni karte za parking. Ovo posebno u nekim gradovima tipa Rim, gde je zbog katastrofalnih gužvi razvijena čitava plejada malih gradskih automobila sličnih Smartu, za koja postoje specijalna parking mesta na kojima se parkiraju popreko i za koja uzgred plaćaju manje nego za "normalna" kola.
Pa čak i u Beogradu. Hvala bogu pa su ovde svi perfektni vozači, uvek se svi hirurški precizno parkiraju, i nikad ne zauzmu 30% od susednog parking mesta. Pored toga, još u BG postoje parking mesta podeljena drvoredom, gde ladno može da se poprečno ubaci Smart. U takvim situacijama ja lično vidim smisao Smarta. A jednom će i kod nas kao i u Rimu svakako morati da se razmisli i o "institucionalizaciji" vozila tipa Smart u sistem parkiranja, u smislu niza beneficija za vozače istih.
A čak i da do toga ne dođe u skorijoj budućnosti, ne znam kakvi ste vi vozači, sigurno odlični, ja se smatram relativno solidnim, ali ni to ne može da "overrajduje" činjenicu da je svakako komfornije i prijatnije probijati se i manevrisati kroz gradsku gužvu Smartom nego Passat karavanom ili Loganom, npr. A ljudskom biću imanentno je da sopstveni život učini jednostavnijim i prijatnijim, nikako suprotno. Pa čak i po cenu da plati parking isto kao za S klasu ili Hummer (ovo je isključivo pitanje "vizije" gradskih otaca..). A Smart ionako nikad nije bio zamišljen kao "porodičan" auto. Oko toga valjda nema dileme. Naravno, nema glupljeg čoveka od čoveka koji nastoji da druge ubedi u jedinu, iskonsku ispravnost sopstvenog promišljanja, pa tako ni ja, iako ne naročito inteligentan, ipak ne hrlim da penim da je napred navedeno Stari zavet, nego samo pokušavam da obrazložim opravdanje postojanja koncepta "Smart" kao takvog, takoreći, naglas razmišljajući..

Autor Priapus 22 Jul 2015, 10:08

Priapus
Lepo si objasnio, mene mrzi, nek bude da su Eskalejd i F150 pogodniji za grad. :)
Elem, što se cene parkinga tiče, da kod nas je ista za Smart i S klasu, ali sa S klasom ćeš teško naći to parking mesto da ga platiš, u tome je razlika.
Lepo si se osvrnuo na Italiju, a tako je i u ostalim gradovima EU.
Pa ko je bio u Francuskoj, u Parizu, gde se parkiraju tako što gurne malo ovog napred, pa onog nazad, pa se ugurava bukvalno, a ne uparkirava.
Svima branici očešani.
Upravo zbog tih povlastica i benefita je Smart popularan u velikim gradovima.
Mi smo zaostali, kaskamo, kod nas je merilo luksuza kubikaža...
Plus siromašno tržište, pa je Smart popularan tek kad ima za oko 2-3 hiljade da se nabavi.
Smarta sam i odlučio da uzmem nakon što sam išao do štamparije, uska ulica, patio se dok se uprakiram sa većim kolima. Sa Smartom udjem odma direktno, ne mora da manevrišem 100 puta.
Isto tako se izadje, bez problema.
Takodje do banke, jedina šansa da nadjem mesto za parking je sa njim, jer možeš da staneš i na polu parking mesto, odnosno krljavo parking mesto, neko ostavio malo prostora gde ne može drugi auto da stane.

https://www.youtube.com/watch?v=Prvu4RifEQ0

Ova sjajna reklama objašnjava sve.

Autor MB 22 Jul 2015, 10:24

Smart je toliko popularan da još nisam našao veliko auto tržište u Europi gdje prodajom nadmaši FIAT 500. Da se razumijemo, i taj FIAT 500 je sve samo ne jeftin, a uz to je u prvoj polovici ove godine u EU prodan u preko 100k primjeraka.

Autor N.N. 22 Jul 2015, 10:37

NN
A tek od Golfa što nije prodavaniji...
Daj čoveče šta ti porediš.
Pa Smart nije četvorosed, već specijalac za grad, kao drugi-treći auto u većini slučajeva.
Plus nije nimalo jeftin, naprotiv.
Fića je četvorosed.
Normalno da je u samom startu krug kupaca manji za dvosed nego za četvorosed. Jer porodica mora da ima auto sa 4-5 sedišta, Smart je auto sa posebnom namenom.

Autor MB 22 Jul 2015, 10:48

FIAT 500 je u A-segmentu, a to su čisto gradska auta. FIAT 500 obara sve vlastite rekorde prodaje, a čak i da izuzmeš prodajne rezultate Italije nema ne-FIAT modela u toj klasi koji je prodavaniji.

Uostalom ima i onaj Smart ForFour pa ima smiješno male prodajne rezultate.

Zapravo je opći pokazatelj prodaje Smarta da je na putu prema dolje. Bez dijeljenja sa Twingom bi bio mrtav model. Inače se i taj novi Twingo mući sa prodajom.

Autor N.N. 22 Jul 2015, 11:04

NN
Pa Golf je prodavaniji od Polo-a.
Smart je kao što rekoh ograničen sa izborom kupaca jer ima samo dva mesta za sedenje.
Tako da svako sa ko ima potrebu za prevozom više od 2 osobe mora da ima drugi auto pored njega.
Smart je drugi treći auto u većini slučajeva, ili mogu da ga voze momak i devojka po gradu, njima ne treba više od 2 mesta.
Fiat 500 je jako prodavan, prosto vrve ulice od njega. :)
Toliko je prodavan da ga uvek zapamtim kad ga vidim, kao kad vidiš neku egzotiku.
Kod nas ima mnogo više Smartova.
Ti fensi automobilčići tipa Fiće, A1 i Minija se prodaju mnogo manje od konvencionalnih gradskih automobila, skupi su, manje praktični, samo su više fensi.
Ako već porediš Fiću, onda uzmi neki normalan auto koji je jeftiniji od njega, praktičniji itd.
Ovde govorimo o gradskom specijalcu, dvosedu, koji je pogodan i za brendiranje izmedju ostalog.
Smart Fortwo zapravo nema pravu konkurenciju, a nešto najpribližnije njemu je IQ.
"IQ", čak su i ime kopirali. :)
Inače, što se ne osvrneš na prodaju Fiće u odnosu na druga gradska kola ?
U odnosu na Fiestu je beznačajna prodaja.

Autor MB 22 Jul 2015, 11:14

Rekao sam, ima Smart i ForFour i opet prdac u rosu, a oboma manja početna cijena nego FIAT-u 500.

Uostalom:
http://left-lane.com/european-sales-2015-q1-minicar-segment/

Vidim da u zadnje vrijeme npr. prodaja Upa pada poput kreditno rejtinga Grčke.

Autor N.N. 22 Jul 2015, 11:18

Smart fortwo, 2.5 m, 2 sedišta, u SRB od EUR 1500;
FIAT 500, 3,5 m, 4 sedišta, u SRB od EUR 4500.
Ne vidim prostor za ozbiljniju komparaciju.

Autor Priapus 22 Jul 2015, 11:21

Smart je "specijalac za grad"?
Za Grad Beograd nije, posebno ne u "zoniranom delu" ( to je sve veći deo grada ).
A potpuno ista situacija je sa skoro svim gradovima Srbije sa "zonskim sistemom".
On je kod nas samo jedno od "lifestyle" vozila ( kao fiat 500 i sl. ). Ako dodje dan kada se parkiranje bude plaćalo "po dužnom centimetru", ili budu postojala "rezervisana" parking mesta za tu vrstu vozila, tada ću da kažem da zaista ima praktičnu prednost.
Čak sa svojom masom ( mislim da je 880 kg za 71 ks ) u pogledu "usluge odnošenja" paukom, novi smart spada u "platni razred" za vozila mase u rasponu 800 do 1.330 kilograma ( gde većinom spadaju i vozila C segmenta ). Maler.

Autor moron 22 Jul 2015, 11:23

NN
A što ne uporediš Fiestu sa Fićom ?
Kad već porediš Fiću sa Smartom, mnogo je prikladnije ovo poredjenje.
Fiesta je mnogo bolji auto, praktičniji, prodaja Fiće je marginalna spram Fieste i Fiesta ima manju početnu cenu.
I svakako ozbiljniji i neuporedivo bolji auto.
Kad bi već uzimao mali gradski auto četvorosed, pre bi uzeo Fiestu nego Fiću.
Osim kome je prioritet da bude fensi, to je jedino gde je Fića ispred Fieste.

Autor MB 22 Jul 2015, 11:24

Smart (u oba 2 svoja izdanja) kao i 500 je A-segment dok Fiesta to nije.

Ne znam što te boli činjenično stanje prodaje?

Autor N.N. 22 Jul 2015, 11:26

moron
U pravu si, Smart nije za grad, posebno za Beograd.
Ljudi su u zabludi.
Čujem da je sve veća upotreba Smarta po selima, a posebno za off-road, kažu da je Niva dobila ozbiljnog konkurenta u vidu Smarta. :)))
Ko će sa onom grdosijom od Smarta da se vucara po gradu, najbolje uzeti Tojotu Hilux, zgodan gradski autić...

Autor MB 22 Jul 2015, 11:27

"I sto na te dimenzije ne moze da smesti 3 putnika i nema gepek ko Grand Ciroki. : )))"
Ali zato Smarta mozes da parkiras u Grand Ciroki, a tek u Escalade! Ne moras ni naslone zadnjih sedista da obaras! :)))
Ja radim na Studentskom trgu i jednom prilikom sam dosao na posao starim Pasatom karavanom. Parkirao sam kod male pumpe ispod parka. Neko je parkirao Oktaviju iza mog auta, ostavivsi razmak malo manje od 2 metra. U jednom trenutku pogledah kroz prozor, kad izmedju Pasata i Oktavije stoji popreko uglavljen Smart! :))) Ljudi ih negde parkiraju i izmedju kontejnera!
Samo Peglica moze da se donekle meri sa Smartom, ali je i ona duza. Moja razredna u trecoj godini srednje je vozila Peglicu. Jednom nam je masovno podelila keceve, a mi joj za osvetu preneli Peglicu i uglavili izmedju lipe i zida od skole. Ne znam kako je isparkirala! :))))

Autor Optimus Prime 22 Jul 2015, 11:30

NN
Ti porediš dvosed i četvorosed.
Rekao sam ti, uporedi Fiestu koja je četvorosed.
Mnogo su bliži Fiesta i Fića nego Fića i Fortwo.
Fiesta je 3,95 a Fića 3,5 kako reče Priapus.
Pa da li je bliže 2,5m ( dva sedišta ) i 3,5m 4 sedišta ili 3,5m sa 3,95m 4 sedišta u oba slučaja ?
Ti se gradi zbrajanjem svega u isti koš, A segment.
Dvosed i četvorosed...
Ne boli mene ništa, samo ne vidim logiku da se porede potpuno različite stvari.
Dok mnogo više slične stvari ( Fiesta i Fića ), to ti je trn u oku pa ne smeš da porediš. :)
Zato što prodaja Fiće spram Fieste je marginalna.
Uostalom, ne znam zašto uopšte ubacuješ Fiću u priču o Smartu Fortwo ?
Jedini razlog je da si Fiatov fan, pa hvališ njegovu prodaju.
A Fiat nizbrdo ide, pa uzeo Jeep-a, jedini brend koji pozitivno posluje u grupaciji.
Fiesta u klasi najprodavanija, Golf u svojoj, Fiata nigde nema u dve najzastupljenije gradske klase.
Pa se onda hvataš za beznačajnu Fiću gde ostali proizvodjači i ne napadaju previše.
Inače gde su A1 i Mini ?
Koji su konkurenti Fići.
A1 se proda preko 100 000 kom godišnje, možda i do 150 000kom, za Mini ne znam.
A1 je svakako avion za Fiću, a to je ta klasa, što ne porediš Fiću sa autima svoje klase.
I Opel Adam je bolji od Fiće.

Autor MB 22 Jul 2015, 11:37

Pit
Budi korektan. Ja nisam rekao ono što ti "citiraš" kao moje navodne reči.
Ja kažem samo da u "zoniranom delu" Srbije taj Smart nema one "komparativne prednosti" koje ti nama pokupavaš da "prodaš".
To kažem. I to možeš slobodno da citiraš.
Ja sam od 2003, kada je u krugu dvojke uveden zonski sistem, za "poslovnu PPK" ( radi parkiranja vitare/307 i 308 SW ), platio iznos koji je potpuno identičan onome koji bih platio da sam vozio Smart ( ili S klasu ).
Ekonomska razlika ne postoji, niti u toj zoni postoje "rezervisana Smart mesta", kao što taj Smart nema pravo prolaska kroz crveno svetlo ( ni prvenstvo prolaza uopšte u odnosu na druga vozila ) ili pravo vožnje žutom ili zaustavnom trakom.
Osim ako ima još nešto što ti znaš u odnosu na napred navedeno, a da meni nije poznato?

Autor moron 22 Jul 2015, 11:42

Eeeej, Pitinjo, nemoj tako! 500 je posebno atraktivan po trenutnim evropskim merilima i krugovima koji propagiraju "ljudska prava".

Autor Optimus Prime 22 Jul 2015, 11:47

Ajde Pit bogaret ne laprdaj. Uspoređujemo A-segment u kojem Smart ima 2 modela, i ForTwo i ovaj kojega izbjegavaš iako ga ja cijelo vrijeme spominjem i to je ForFour dužine 3.5 m. Sada ćeš reći da ni potonji nije klasa FIAT-a 500?
I onda sam ti išao na ruku i rekao da zbrajaš prodaju novih ForFour i ForTwo u Europi, čak sam ti dao u prilog da FIAT-u 500 makneš tržište Italije, i opet sa svim tim taj FIAT prodajom prepiša ta 2 Smarta.

Autor N.N. 22 Jul 2015, 11:50

O.P.
Svakako. :)))
moron
" kao što taj Smart nema pravo prolaska kroz crveno svetlo ( ni prvenstvo prolaza uopšte u odnosu na druga vozila ) ili pravo vožnje žutom ili zaustavnom trakom."
A ne smeš ni da hapsiš ljude sa Smartom, ni da diluješ drogu, ne smeš nepropisno da parkiraš, da zaustavljaš saobraćaj itd.
Nisi mi dao konkretan odgovor koji je to bolji auto za grad od Smarta ?
I nisi mi odgovorio na pitanje, kako ovde da parkiraš recimo taj 307 ?

http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2012/02/Smart_parking.jpg

http://theinspirationroom.com/daily/commercials/2015/4/smart_car_park_sorry_ad.jpg

Kad mi odgovoriš na ta pitanja, onda možemo da nastavimo diskusiju i reći ću da si za sve u pravu.
Inače i za G63 AMG 6x6 je ista cena parkinga kao i za Smart, samo nema gde da ga parikraš, nadam se da sad razumeš poentu.
Doduše, opet ćeš ti naći razloge da Smart ne može uz stepenice, ne može u lift, ne kuva ručak itd. :)))

Autor MB 22 Jul 2015, 11:53

Ala covek mrzi sve nemacko, a narocito vozila, pa to nije humano... i Nirburgring da je u Italiji bio bi najbolja staza... kakve li je veze imao Up u ovoj prici nije bas najjasnije...

Smart realno iako je A-segment nema direktnog konkurenta, a jedini je bio tu iQ koji je prestao da se prodaje bas zbog slabe potraznje, a verovatno jednim delom jer je Smart vec postao kultan kod onih kojima treba ovaj tip vozila, tako da je jasno da je broj kupaca prilicno ogranicen za ovu vrstu vozila... pa zato i prodaja mozda nije najbolji pokazatelj...

Autor Orlo 22 Jul 2015, 11:55

NN
Gde su A1 i Mini na tm spisku ?!
Ili oni nisu konkurenti Fići i Smartu.
Ja još nigde nisam video uporedni test Fiat 500 i Fortwo, kao konkurente...
Vidim da ti usko gledaš, zanemaruješ sve napisano, dvosed 2,5m vs četvorosed, jedini ti je to gušt u životu.
Ok, Fića najprodavaniji u A segmentu, a Fiat se ne vidi u ostalim klasama.
Forfour ima mnogo konkurencije, ja tone bi uzeo, meni je Smart samo Fortwo, samo on ima smisla i logike po mome.
Forfour već ne možeš svuda tako da parkiraš itd.
Gde su A1 i Mini ?
Nije li A1 konkurent sa Fićom ?!
Ili je konkurencija Fići Smart i Eskalejd ?
Ne moraš da se nerviraš i peniš, opusti se, eto našao si jednu svetlu tačku za Fiat, doduše bez A1, Minija i Adama. :)))
Pa Mini mnogo više vidjam nego Fiću i verujem da je daleko prodavaniji, iako je dosta skuplji.

Autor MB 22 Jul 2015, 11:58

Orlo
Upravo.
Lepo si napisao sve, zašto se nije osvrnuo na to da je Iq praktično prestao sa prodajom.
Iq koji je jedini najpribližniji konkurent Smartu.
Kao što rekoh, Fortwo je jako ograničen sa prodajom, već sam objasnio gore u komentarima.
Ali neki očigledno gledaju usko kao konju kad se stavi am pa ne vidi ništa oko sebe samo napred.
Zato će takvi porediti auto od 2,5m sa dva sedišta sa autom 3,5m i 4 sedišta.
Ali će uporno bežati od malo dužeg auta, jer je prodaja zanemarljiva spram njega.
Smart Fortwo nije isto što i Fića, mogu oni da ga zbrajaju djuture tako, činjenično stanje i zdrav razum kažu da auto sa dva sedišta i 2,5m nije isto što i 4 sedišta i 3,5m.

Autor MB 22 Jul 2015, 12:05

Pit
Predajem se, u pravu si, Smart je najbolji za grad.
Evo, idem sutra u "Parking servis", da tražim da mi, umesto PPK, izdaju "PPSK", tj. mesečnu povlašćenu parking Smart kartu :)
Ako šta eventualno zapne kod njih oko argumentacije, pa Te ja odmah zovem, da rešiš to sa njima :)

Autor moron 22 Jul 2015, 12:16

Ti Pit ne želiš razumjeti neke stvari. Dao sam ti link za prodaju ti biće nisi niti ušao. Da si ušao mogao bi gore birati prodaju drugih segmenata i kliknuti na pojedini model da vidiš njegove trendove.

Smart ForTwo je daleko od top godina sa 100 k prodanih primjeraka, ove godine ako uhvate 50 k biti će odlično za njih. Znači taj balon se ispuhao i to unatoč dolasku novoga modela.

A1 i Mini nisu A nego B-segment i to premium dio. I ako pogledaš tamo vidjet ćeš da se prodaju u manjoj količini nego li FIAT 500.

Sa druge strane ta tvoja Fiesta je ima stvarno super prodaju i to je kakvih 88k u Q1 ove godine i vodeća je u B-segmentu. Naspram FIAT-a 500 sa 50k je to ekstra no 500 ima blizanca Pandu sa 46k pa i to treba imati u vidu. I naravno zadnje što čini 500 lukrativnijim autom je početna cijena koja je u prosjeku 2-3 tisuće eura veća nego kod Fieste, a to govorim o tržištu EU.

Autor N.N. 22 Jul 2015, 12:24

Moron
To ces morati sa zatucanim ekspertima koji kubikazu smatraju za luksuz.
Eto u NS-u imas besplatni parking za Smarta.
Nisi mi odgovorio na pitanja, mozda ja gresim pa te molim da me razuveris, samo mi odgovori konkretno. ; )
Ja ti kazem da sve vise i vise vidjam Smartova kod nas i da ce ih sve vise i vise biti. Uzimace ga ljudi kao drugi ( gradski ) auto.
E sad, zasto BG nema ljude kao u NS-u ili mnogim gradovima EU, nisam ja kriv. ; )

Autor MB 22 Jul 2015, 12:26

NN
Ja te kategorizacije ne gledam, upravo iz ovakvih razloga.
Fortwo stavljaju u isti kos sa Fiatom 500.
Skoda Superb sa 5-com, E klasom i A6...
Ja se sluzim svojom logikom pa mi dvosed od 2,5m nije ista kategorija sa Ficom.
A Fiesta B kategorija. : )
Meni su Fiesta mnogo slicniji nego Fica i Fortwo.
Ne znam kako fica prolazi u USA. Znam da sam na fakultetu ucio klasican primer promasaja Fica u USA ( nastup ).
Ne ova, vec ona originalna.
Debakl totalni.
Znas li koje su globalne brojke, znam da Golf i Fiesta rasturaju. Verovatno Fica nije najslavnije prosla cim stavljas samo evropske rezultate.
Ja jos nisam cuo za coveka koji se dvoumio izmedju Smarta i Fice, kad nemaju nista zajednicko.

Autor MB 22 Jul 2015, 12:55

*Fiesta i Fica

Autor MB 22 Jul 2015, 12:56

Pit
Ja razumem zašto te "žulja" porez prema kubikaži, ali ne razumem kakve to veze ima sa pričom o komparativnim prednostima Smarta. A do sada nisam znao na živiš u NS i da tako možeš da uživaš u tim besplatnim parking mestima za Smart. Ja sam mislio da ti živiš u Zemunu, a da na Oblićevom vencu ili u Strahinjića bana za Smarta imaš ta besplatna ili bar rezervisana parking mesta.
Što se tiče radijusa okretanja Smarta, ne možeš to tako banalno da posmatraš. Toje kao da te pitam "da li je mnogo 1.000 eura"? Malo je, recimo, za cenu kola, ali je puno, recimo, za jednu gumu kola. Tako i tih 6,95 metara kruga okretanja za smarta dugog 2,69 metara. Znači, Smart se okreće u 2,58 svojih dužina. To je suština. A u toliko svojih dužina se okreće, recimo, i 308 SW od 4,5 metra dužine. A za autobus možeš sam da izračunaš da mu za okretanje ne treba 2,58 dužina ...
Odnosno, Smartu za okretanje treba 3,475 metara "po putniku". Mom SW-u oko 1,97.
Sve je relativno Pit. Nema "crno-belo" kako ti gledaaš.
i ti sada misliš (i) da je Smart najbolji "za drugi automobil"? To je sada neka nova teza i više ne pričamo samo o tome šta je najbolje za grad? Ja sam kupio 500L za "drugi automobil". I ni u ludilu ne bih uzeo Smart (ni za treći).
Sve je relativno. Svako zna šta mu odgovara.

Autor moron 22 Jul 2015, 12:56

Moron
Mene ne zulja jer ga ne placam, vec to govori o strucnosti ljudi na vlasti.
E sad sto ti teras neku pricu, ok.

Autor MB 22 Jul 2015, 13:04

@Pit
Mislim da si u zabludi, visi porez za registraciju vozila, od pre par godina, kao i ovaj skorasnji vezan za povecanje obaveznog auto-osiguranje nije delo nestrucnih ljudi... ne, ne, ako ne povecas harac nema plate onima na drzavnim jaslama... ali je stvar u tome sto se problem ne resava tako vec jednom drugom nepopularnom merom koju niko nikada na politickoj sceni Srbije nece smeti da potegne... doduse nije stanje kao u Grckoj, oni kukaju, neki ih zale, ali se ne odricu 13. i 14. plate na drzavnim jaslama...

Autor Orlo 22 Jul 2015, 14:02

Orlo
Zato je gust kad za dva auta preko 2,0 ( jedan 2,7 drugi 5,0 ) ne platis ni dinar poreza pljackaskoj drzavi na kubikazu. :)
Evo moracu sa moronom da se nasalim malo, posto vidim da prica pricu.
moron, ti placas te PPK, a meni je besplatan parking i za Smarta i za druge, tj ne placam lezarinu. :)
A ti isto placas kad ides negde drugde ( van zgrade ), kao i ja.
Mesecno mi uglavnom izadje oko 200-300 din parking za Smarta, znam po racunu za mob, toliko je veci.
A ti mesecno placas po autu oko 2-3 hiljade din samo da ima gde da stoje.
I to ne znam imas li fiksno svoje mesto ili gde ga uglavis.
E sad, meni je Smart praktican vec u garazi, jer vozila parkiram uzduz, pa tako kad hocu da isteram neki drugi, Smarta samo cusnem sa strane i isteram sledeci.
A druga dva ne mogu tako, veliki su puno.
A prica o tome sto mi nemamo razvijenu kulturu i svest i politicare kojima je stalo samo do pljacke a ne do reda, to je druga stvar.
U svim normalnim drzavama se stimulise prevoz dvotockasima i manjim gradskim kolima kao sto je Smart.
U Italiji verujem da maltene svako ima skuter za grad, samo pice, ko mravinjak.
Ili sto rece bs8 bicikla u Amsterdamu.
Moron ce verovatno da nas ubedi da su SW i 500L bolji prevoz i od bajseva za grad ( ako si bio u Amsterdamu ).

Autor MB 22 Jul 2015, 14:31

Pit
Ja da ti kažem da su za grad bolji 500 L i/ili 308 SW od bicikla? Otkuda ti to? Ja to nikada neću reći, bajs je "zakon za grad". Zato neko vreme i dolazim bajsom na posao, potpuno rasterećen sa više razloga ( u proseku "na mojoj relaciji" od oko 5 km "u špicu" nisam sporiji od vozila (naprotiv), uopšte ne razmišljam o tome gde ću da parkiram ("vežem" gde hoću), vozim "žutim","plavim" i svim ostalim bojama saobraćajnih traka i trotoara, ne razmišljam na isti (rigidan) način o bojama svetala na semaforu, o pešacima ...). Odmor za dušu i telo.
A ako te baš interesuje, "PPK" sam u žutoj zoni ( Krunska/S.Markovića) plaćao godišnje oko 650-700 eura ( isto kao i neko sa Smartom), a ovde u K. Mihailovoj, kod Albanije, mislim da samo budala (ili dokon čovek) može gubiti vreme vozeći kola do Obilićevog venca. A kada kolima krenem iz "naše garaže" u Sremskoj (kroz. M.Birjuzova), mislim da je svaki pešak brži od svakih kola, pa makar i od Smarta ... Osim ako Smart može i da leti kao ptica. Može li?

Autor moron 22 Jul 2015, 14:54

moron
" uopšte ne razmišljam o tome gde ću da parkiram"
Pa sto, ja te razumeo da nemas problema sa parkiranjem ( SW i 500L )...
Sada placas isto lezarinu ( parking ) ili ne ?
Leti Smart naravno, samo ako mu sipas Red Bul umesto benzina. :)))

Autor MB 22 Jul 2015, 15:00

P.S. Zaboravih da te pitam, posto ides blizu tu, ides li i preko mosta bajsom i ides li bajsom i po kisi i snegu ?
Malo mi je podaleko bajsom preko mosta, a nije ni komforno, pogotovo po ovom paklu.
Nekako lagodnije pod klimom. :)
A nije bas ni najzdravije udisati izduvne gasove u spicu, drugo je Amsterdam a drugo BG za "biciklu"...
Znaci dosli smo do zakljucka da je tebi bajs u stvari "Smart" ( sezonski ).
Posto vidim da ne ides sa kolima kojima se lako parkiras. :)

Autor MB 22 Jul 2015, 15:06

moron
100% si u pravu za Srbiju. Smart je bez prednosti, osim manje potrošnje goriva (ne znam koliko manja).
Ja sam ZA da se u nemilice digne porez na kubikažu. Recimo, preko 3000cm3, bar da bude 2000€ po godini, preko 4000cm3, da bude 3000€.....
Preko 2000€ zadržati 1000€.
Pa ko voli, nek izvoli! Ili nove aute preko 50 000€ ili ovo što kupe polovne "batare" po Zapadu, pa se ovde klinče, koji je bolji, BMW 7 ili Mercedes S.....
Onda ću podržati njihovo teoretisanje - kad plate...

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 15:14

mange
Sad jedno ozbiljno pitanje, posto izgleda da si jako ogranicen.
Ti bi dakle digo porez na kubikazu a ne kao normalan covek da bude prema vrednosti auta.
Pa bi tako recimo za novi 525xd sa ful opremom od 70ak hiljada eur registracija bila 300e.
Ili za novi X5 25xd koji kosta jos vise.
Znaci to po tebi nije luksuz, mislio sam da si pametniji...
Vidim da si na temi vrelih guma polemisao o A8 4,2 tdi, kako nema smisla, kako je bolji 4,2 benzin, a po tvojoj proceni trosi 15l benzina.
To samo dokazuje da nikada nisi imao iskustva sa takvim kolima, kao i to da verujes u fabricke podatke koji su sarena laza.

Autor MB 22 Jul 2015, 15:20

Pit
Ako i inače ne voziš bicikl, ja ne očekujem da Ti možeš da uočiš i/ili razumeš „komparativne prednosti“ bicikla u odnosu na automobil u gradskim uslovima. Tako da ne bih „tupio zube“ na tu temu. Kada dolazim bajsom na posao, tada po gradu vozim „službenog“ jarisa ( koji „spava“ ovde u centru ). U uslovima gužve na mojim „gradskim relacijama“ ( u krugu dvojke ) nekada sa tim jarisom imam prosek brzine od samo 10-ak km/h. Tada je i pešačenje spas ...
Što se tiče vrućine i relativno kratkih gradskih relacija ( te dileme bajs ili kola ), ni sam ne znam da li je bolje sesti u užaren automobil koji je stajao na suncu ( pa je u njemu iznad 60 ) ili je bolje bajsom ... Ja mislim da je bolji bajs.
Bajs ti, inače, omogućava prevoz „od vrata do vrata“ ( znači, „pešačenje do ukupno 5 metara“ ), dok ti kola omogućavaju prevoz od „odlaznog“ parking mesta do „dolaznog“ parking mesta ( što onda može da bude pešačanje i do jednog kilometra ). Ne znam da li je sa Smartom drugačije ( kažem ti, tamo gde sam ja poslovno parkirao oko 20 godina, razlike i bilo nije, osim što sam sa „vitarom“ mogao da se popnem na jedan veoma visok trotoar gde niko ( pa ni Smart ) nije mogao )). Ali, možda u gepek Smarta može da stane „romobil“? Ili segvej čak? Pa se onda ne pešači toliko ....

Autor moron 22 Jul 2015, 15:30

MB
Vrele Gume ne ćitam.
Naravno da sam ZA povećanja poreza na kubikažu sigurno + na konjažu (preko 200-250ks) pa šta prevlada.
A za vrednost auta, plaća se porez. Drugo, ulaziti u pročenu vrednosti vozila, u Srbiji je čist hoštapleraj.
Ovako, plati taksu, pa se vozaj od kafića do kafića.
Pored toga, za Smart (for 2), u Srbiji imaš samo da je opasno nebezbedan. Malo bezbedniji od mopeda. Prednosti nema. Nema parkinda, nema olakšica bilo kakve vrste.
To što ti misliš, da ja ne znam struku (pitanje i koju), za mene je +++
Uglavnom, radi se na novim taksama. A narod će biti zadovoljan sa nečim sličnim kao moj predlog. Uostalom, kad platite taksu u sličnoj vrednosti kao auto, bar ćete biti cenjeni.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 15:35

Naravno, treba uvesti olakšice za vozila kao Samrt, kako smajniti takse pri registraciji, porez pri kupovini, tako i putem posebnih parkinga, subvencionisanog parkiranja i sl.
Ovo sam podrazumevao, u gornjim postovima.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 15:46

Moron
Bajs sam vozio ko klinac, otkako sam seo na skuter, bajs se penzionisao. : )
Srecom ne zivim u centru, u paklu spica, garaza mi je pokrivena tako da mi kola nisu usijana, a za potrebe koje imam, ne moram ni da pesacim niti da teram bajs. : )

Autor MB 22 Jul 2015, 16:18

15:35
Pa zbog takvih kao ti nam je tako. Jer takvi donose zakone. Pohlepni lopovi koji hoce da otmu od pogresnih.
Zato se kod nas ne stimulise ekoloska voznja, recimo na plin. Zato su akcize velike i registracije, umesto kao u HR , BiH gde je gorivo neuporedivo bolje i znacajno jeftinije. Secam se da je u Sarajevu za ML63 AMG nov bila 450e registracija.
Mozda si zaboravio ali na VG forumu si se potpisivao sa mange.
I prosipao istu suplju pricu napamet.
To sto si ti nezadovoljan, besan i ljubomoran, to je drugi problem. Eto recimo jedna E39 540i 96-o je bolje stanje i bolji auto od svih tih krseva sa kojima se bakces. Bolji kvalitet, udobnost performanse i sve.
Sto je jos najveci fazon, a tebe ce posebno iznervirati, ne placa nista od registracije. : )))
A ti se malo poceskaj po glavi i razmisli kako.

Autor MB 22 Jul 2015, 16:27

Evo ga :

http://forum.vrelegume.rs/viewtopic.php?f=13&t=25038&start=15

Verovatno je neki drugi mange u pitanju. A misljenje da A8 4,2 benzin trosi 15l dovoljno govori o strucnosti...

Autor MB 22 Jul 2015, 16:31

MB
Je ne znam, što će nekom motor (čine) od 4-5-6-7 000 cm3.
To nije potreba (osim u kmionu), pa ako voli da "tera" luksuz, ja sam ZA da to masno i plati. I to bi ti rekolo 95% građana ove zemlje. Voziš to, zagađuješ okolinu, ima se može se ---- plati! Nemoj da se ljutiš! Šta bi trebalo, da sirotina plaća? Pa ako nemaš, kupi i ti punta - nemoj da siluješ, ako nemaš podlogu :))

Koliko znam, forum Vrele Gume je propao ima više godina. A to glasilo ne čitam.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 16:36

Pit
Velika je stvar za duhovno zdravlje čoveka ako ne mora u saobraćajni špic ...
Moja kola, kada su "van funkcije", takodje spavaju u garaži, ali znam kako su neprijatna kada leti ostanu parkirana izložena suncu. Bar 10 minuta ti treba da ih rashladiš na ispod +40, što je van svakog razuma za uslove gradske vožnje.
Slažem se da su skuteri za grad bolji od bajseva. Ali, potencijalno i dosta opasniji. Ja sam ih davno dosta vozio, a danas ih ne vozim samo zato da ih uskoro ne bi vozila i moja deca. To ne želim nikako. Imaju bicikle ...

Autor moron 22 Jul 2015, 16:38

@Ex Jugosloven,
ako cemo gledati sta je "potreba", onda ni sam auto nije potreba. ljudi su ziveli vekovima i vekovima pre nego sto je auto uopste izmisljen, pa su opet stizali svuda gde su trebali.
zasto bi samo oni sa dubokim dzepom imali priliku da voze mocnije aute?

Autor mile antena 22 Jul 2015, 16:39

Mange
Ne cudi me da ti ne shvatas.
Elem, cudi da nemas normalno rasudjivanje, pa da porez bude prema vrednosti auta, to je jedino normalno i posteno.
Nisu sva auta za 2,0.
Ne moze 2,0 motor isto da nosi A4 i A8.
Za A4 moze 2,0.
Za A6 3,0.
Vec za A8 je pravi agregat V8.
To sto ti smatras da su 95% ljudi kao ti, sta reci...
A izdajes se za F1 strucnjaka, pa sto te onda zanima brzina i ondasnji V12 i V10 agregati.

Autor MB 22 Jul 2015, 16:46

Moron
Jel sada imas svoje parking mesto ili i dalje placas ?

Autor MB 22 Jul 2015, 16:47

Pit-e
Kad pomenu lopove, oni se i voze u ovim auti (nama) sa motorima od po 4-5-6 L. Ako nisu "pravi" lopovi, onda su "bizmismeni" što mu dođe na slično, a ako nisu ni oni, onda su glumci. U svakom slučaju, običan građanin nije, i njega se ti porezi i takse ne dotiču.
Ne razumem šta je sporno u potrošnji od 15L za 4,2 benzinca u Audiju? Fabrika daje podatke za A8 sa tim motorom z apotrošnju od MIN 8L, pa do 15. Ne znam koji je "mange" pisao, ali je tačno napisao.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 16:48

Mile
Mange mora da mrzi sve Amere. : )
Jer voze jaka i velika kola.
Sve bi on njih oporezovao da moze. A i nase kad bi mogao.
E vidis, zato je Srbija tu gde jeste, zbog takvih. A Ameri i ostali tu gde jesu.
Kod nas je moto samo komsiji da crkne krava, da ni on nema.
Al ne treba mu zameriti, sta i ocekivati od coveka koji se po kanalima bakce sa Punticima i Klijicima.

Autor MB 22 Jul 2015, 16:51

Pit-e
Amerika je drugo, drugi su standardi, cene goriva, navike života i običaji. Ti njihoi auti (kao i zemlja) za mene su čudni i bezvezni. Kad tad - i oni će upristojiti po pitanju vozila.

U EU, kao i svigde važe neki drugi standardi, zna se šta je luksuz, a št ane.
Tako merc ne pravi male ute (to uzima od drugih :)) Zato je luksuz. Imaš Merdžu -- plati!
Ako nećeš. prodaj i kupi punta, kao "Radašinov sin" u seriji o babi i češljanju.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 16:55

Ex
Pa ti bi stavio 1,3 u dzipa, al ne ide.
Kod tebe je problem neke druge vrste, zavist , ljubomora, mrznja.
Pa nema nista lepse voziti A8 4,2 tdi za 19 500 din godisnje reg. : )))

Autor MB 22 Jul 2015, 17:00

Nije kod mene ljubomora, jer sam mogao da kupim te tvoje krsheve, polovne kad sam hteo.
Nego tebe brine što kada se uvedu te takse, više se nećeš moći šeretiti i glumeti mangupa.
Ako imaš pare - registruj i vozi, a ako ti je auto jeftiniji od takse - baš me briga. Tvoj problem.
Sve jedno, razumeš ti mene a i ja tvoju zabrinutst.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 17:04

Što se džipa tiče, tu takse treba povećati za duplo!
To što zoveš, nije džip, nego "sportsko rekretativno vozilo",
koje nema namenu, sem qurčenja.

Ja ne znam, džip sa motorom preko 2000cm3, sem Range rovera starih i američkih pikapova.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 17:07

Ex
Pa uzmi onda tog krsa, A8 4,2 tdi, da se vozis ko covek, a ne da kuburis sa Punticima i Dacijama.
I opet moram da te razocaram, mene ne brine nista, jer ja taj harac ne placam. A uvedeno je odavno to.
Tako da kazem, 4,2 tdi najbolje legne, po ceni manjoj nego za Punto reg. : )))

Autor MB 22 Jul 2015, 17:08

17:07
Sta reci, toliki si strucnjak. : )
Mora da vozis neki 1,1 i samo to smatras autom. : )))

Autor MB 22 Jul 2015, 17:10

MB
Pa ti si invalid! To nisam predpostavljao?

Druže, za mene je mercedes, do ne izađe nivi tip, a onda postaje cigamala. Posebno, modeli stariji od 5-6 godina. Bilo bi me sramota to i da vozim.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 17:16

Mange
Nisam ni mislio da si pametniji. : )))
Vazno da je sve po zakonu, najvaznije je ne biti invalid u glavi.
Jer 2 auta ne mogu na jednog inv. ; )
Sta ti vozis ?

Autor MB 22 Jul 2015, 17:22

@Ex Jugosloven,
znaci po tebi 30 godina stara ford sierra 3.0 je luksuz, ali sa druge strane novi audi a6 2.0 nije luksuz? zanimljive teorije imas svaka ti cast.
kao sto rekoh gore - sto vozis auto uopste? sam auto je takodje luksuz i uopste nije potreban

Autor mile antena 22 Jul 2015, 17:26

MB
Vozim šta mi daju, šta imam i šta mi se sviđa.
Reno 5, Punto (3kom), Megan, Clio, Fabija (2kom), Golf GTI, Mazda 3 Skyactiv 2,2 d, Octavia 2,0 20V Turbo, BMW 520d....
Biće skoro i Renault 5 GT Turbo (pri kraju restauracija), itd...
Bilo je i nekih mercedeščina. ali nisam u tom fazonu.....

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 17:32

mile antena
Sijera 3,0 je "trovač okoline", pa neka plati taksu ili vozi na otpad.
Pošto se bavim oldtajmerima, trebalo bi smanjiti takse na te aute. A zna se šta je oldtajmer...

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 17:35

Mange
Pa onda mi nije jasno da ti smetaju neki drugi, bolji automobili.
Ali to je slika i prilika "prosecnog Srbende". : )))
Cudi me da vozis automobile starije od 5-6 god, jer kako sam kazes, to je cigamala...

Autor MB 22 Jul 2015, 17:38

Premijum - skupi automobili su cigamala kad izađe sledeći model. Ili bar druga generacija.
Posebno mercedes. Ovo je stvarno aksiom.

Mnogo kola sam imao i vozio,
Zabravio sam i Audi A4 3.0 TDI S line, koji vozam često......

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 17:42

Evo i za mangeta da nauči nešto, kao "vrsni" 2,0 auto stručnjak. :)))

http://www.dodaj.rs/?46/zS/Ngw1hkr/63.jpg

Autor MB 22 Jul 2015, 19:13

P.S. mange nadam se da plaćaš porez, pošto voziš taj besmisleni A4 3,0 tdi ( mislim tvoja teza za sve preko 3,0 ).
Nadam se da nisi licemer, pa se mangupiraš i glumiš mangupa u tom A4.
Inače ne znam zašto uopšte osoba poput tebe, koja pljuje sve preko 2,0 i seda u 3,0 auto ?!
Zanimljivo bi bilo da nam objasniš.
Inače džaba se braniš, poput tome, da nisi to ti ( mange ), kad si upravo na forumu i temi A8 4,2 tdi rekao da si vozio taj A4 3,0 tdi.
Vidiš kako je nezgodna stvar net, upetljaš se u sopstvene laži, dok ovde poričeš da si ti taj mange i čudiš se ko je mange.
Menjaš milijardu nikova, ali ne vredi, rukopis te odaje. :)))
Mada tvoji komentari znaju da budu jako duhoviti, jer ih ne treba uzimati za ozbiljno.
Samo na ovoj temi to nije slučaj, ovde su zabrinjavajući.

Autor MB 22 Jul 2015, 19:23

*pardon, sve preko 2,0

Autor MB 22 Jul 2015, 19:24

MB
Ja ne registrujem tog 3,0TDI. Ne bi ni "pijan". A verovatno da su ga vozili i ti "drugi" mangaši - moji klinci ili...
A vidim da si zabrinut za taksu.
Ja ću sigurno "lobirati" za "pojačavanje" postojećih, i subvencije za "smart"

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 19:45

Ex
Znaci jos jedan lazni moralista...
Nije mi samo jasno zasto onda sedas u taj auto.
Nek dizu takse kolko hoce, mene ne tangira. : )))
A trebali bi da uvedu olaksice za Smarta i ostale kao u EU.
Da se stimulise voznja na cistija goriva ( tng , metan ).
Da se porez placa shodno vrednosti auta, a ne maloumnici sto misle.
Ali daleko smo mi od normalne i uredjene drzave. Daleko cemo i biti jer ovakvi metuzalemi i varvari ko ti pisu propise.
Uzmi palicu pa kreni da otimas po ulici. : )))

Autor MB 22 Jul 2015, 19:51

Mange
Jos nesto cu reci pa da zatvaramo temu.
Prvo treba da objasnis kako A4 2,0 nije lux a 3,0 jeste.
Ili 520 vs 530. Primera ima milion.
E onda da objasnis koliko treba biti primitivan pa zeleti isilovati da se naplati ogroman novac od onih cija kola imaju daleko manju vrednost, nego onih koji voze skupa kola pa je i prikladno da plate porez na lux.
T
Podsecas me na ove nase haraclije sto amnestiraju tajkune a jure zanatlije.
Toliko.

Autor MB 22 Jul 2015, 20:23

MB
Sam vidiš da je u Evropi mačična cifra na 2000cm.
Zato mnogi proizvođači i skupih vozila (premijum) imaju vozila u toj kubikaži. Eto i mercedes ima DCI :))
Ko voli Merecedes, i sl, nek plati. Kad stane pored punta, da se oseća superiorno :)

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 20:41

@Pit
zaista mi nije jasna tvoja opsednutost ovom smart-igrackom!?!
Posebno sto si ti pobornik E klase, Cirokija, Majbaha i ne znam kakvih sve dostignuca...

To sto si naveo da nema pravog konkurenta je dovoljan dokaz potpunog besmisla njegovog postojanja, sto su uvideli i drugi proizvodjaci!

Da on kosta realnih 3-4 hiljade, tj. polovinu cene normalnog gradskog auta, onda ok, a ovako, NIX!

Nema ljutis, moje misljenje, a koliko vidim i vecine. Pozdrav

Autor carobnjak 22 Jul 2015, 20:54