home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako pripadaju istom segmentu, modeli koji su se našli na našem uporednom testu se prilično razlikuju. Globalizacija, ipak, nije iskorenila kreativnost i različitost, a jedino što ovi automobili dele jeste to da ciljaju na mlađe kupce

Na našem testu su se ovaj put našla četiri veoma interesantna modela. Već na prvi pogled, oni se značajno razlikuju. Kao najnovija i kao izazivač, nameće se Mazda CX-3. Ovaj model plani atraktivnim dizajnom, koji je stilizovan po ugledu na “starijeg brata” CX-5, ali najverovatnije zahvaljujući distanci od nekoliko godina, manji model je vidno moderniji i atraktivniji. Pored atraktivnosti, Mazda se nameće i odličnim benzinski i dizel motrima, kao i besprekornim voznim karakteristikama.

Pravo oduševljenje kod zaljubljenika u Jeep brend nedavno je izazvao model Renegade, koji je u ovu klasu, pristupačnu većem krugu ljudi, doneo prepoznatljiv šarm kojim ova američka 4×4 ikona pleni već decenijama. Od svih automobla na ovom uporednom testu, Renegade ubedljivo prednjači po prostranosti, pogotovo kada su u pitanju zadnja klupa i prtljažnik. Takođe, on je i najsposobniji kada su off-road zahtevi u pitanju.

Svakako jedan od najoriginalnijih jeste Citroenov C4 Cactus. Već samo ime modela nagoveštava da je u pitanju neobičan automobil, što boja i sam izgled potvrđuju. Velika pažnja je posvećena smanjenju troškova i mase, a da je izbačeno sve bez čega se može, potvrđuje odsustvo klasičnog otvaranja zadnjih prozora, kao i motor sa “cilindrom manje”. Ipak, tokom testa se ispostavilo da je ovaj automobil sve samo ne igračka.

Najduži staž u ovoj klasi ima Nissan Juke. Kada je debitovao, ovaj model je predstavljao pravu revoluciju, prvenstveno po pitanju dizajna. Spoljašnjost nema potrebe opisivati, kao ni enterijer, sa centralnim tunelom poput rezervoara motocikla. Ipak, baš kao i kod Citroena, sve ove dizajnerske igre itekako imaju smisla i nimalo se nepovoljno ne odražavaju na svakodnevnu praktičnost i funkcionalnost.

Prilikom odabira test modela, primetićete, nismo preterano pažnju posvećivali motorizaciji i pogonu, odnosno nismo pokušavali da modele i po tom osnovu približimo, tako da radne zapremine variraju od 1.200 “kubika” do dva litra, dok su neki od modela sa 4×4, a neki sa standardnim pogonom na prednjim točkovima. Prvenstveno smo se bazirali na samoj koncepciji automobila, njegovom dizajnu, upotrebljivosti, prostranosti i nameni…

Kompletan članak pročitajte na sajtu Topspeed.telegraf.rs



čitanja : 2997



Komentari

1. CX 3 zato sto mi je proporcijama savrsen i lepsi od starijeg brata CX5

2. Cactus zato sto je mogucnost personalizacije ogromna i sto mu je jedina mana, po meni, onaj nespustajuci prozor pozadi

3. Renegade izgleda iznenadjujuce dobro u svoj svojoj rogobatnosti

4. Juke samo zato sto je najstariji u ovom suocavanju sa gorepomenutim

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Feb 2016, 21:53

Renegade zato što u njega mogu da sednu četiri odrasle osobe.

Ostali su realno dvosedi ...
Kad se samo setim kada sam u salonu Nissan-a "seo" ( "uglavio se" ) u Juke pozadi. Bukvalno mi je prodavac pomagao da se odatle "isčupam". Smehotres - ako vam neko pokloni ta kola. Ako ih platite, to je već tragedija.
Isto sam doživeo i u Cactusu ...

Autor moron 07 Feb 2016, 23:02

Nijedan!

Autor carobnjak 07 Feb 2016, 23:14

Sto se izgleda tice, Cactus nema konkurenciju. Dominacija

Autor z45 07 Feb 2016, 23:16

Mazda mora biti cetvrta bez dileme, posto je poznato da Mazde korodiraju, Juke treci zbog pola panorame po ceni cele, Renegade drugi pojma nemam zasto, a Citroen prvi, jer svaki dan posle posla dobijem zelju da nekog.. zbog oziljaka sa parkinga.

Autor Priapus 07 Feb 2016, 23:31

Pripaus
au brate, ti si bas uvredjen i povredjen! :)
Bese vozis Mazdu ili?

Autor carobnjak 07 Feb 2016, 23:33

Vozim svasta. Imam u okruzenju i porodici na raspolaganju dosta "konja" u ergeli. Sta ja ustvari hocu da kazem? Nije bitan model, bas me briga da li ce da korodira posle 3 meseca, to je samo automobil, psihosomatski je vezivati se za masinu, nit sam ga ja napravio, niti mi je ijedan do sada rdjao, poenta je da posle iskustva sa raznim modelima, da me sad pitas, mogu sa sigurnoscu da tvrdim sta bih pre odabrao: da me "nerdjajuci" FIAT ostavi negde u austrijskim Alpima, ili isto takva Fabia na sred autoputa, a zurim, ili da sa rdjavim Japancem podjem gde sam posao i vratim se odakle sam krenuo.

Dozvoljavam mogucnost i drugacijeg izbora, ljudi smo, ljudi su razliciti..

Autor Priapus 07 Feb 2016, 23:50

Priapus
naravno ali zar je tebi ok da das gomilu novca za auto koji korodira u garantnom roku, i to u 21.veku???

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 00:07

Majku mu, kako bas Mazda i Lexus da korodiraju, i kako bas Auto Bild to da otkrije.. Btw, jesi li mozda pogledao sta i kako je korodiralo na toj Mazdi sa linka koji si postavio?

Autor Priapus 08 Feb 2016, 00:31

Priapus
naravno da jesam!
Ti mislis da se u tih par minuta moze videti mehanizam nastanka???

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 00:34

I? Sta je korodiralo?

Autor Priapus 08 Feb 2016, 00:37

Slažem se sa Urošem, kao i obično!
Moram priznati da su mi svi veoma zanimljivi, i ove lude boje im odlično pristaju...

Inače, korozija se nažalost dešava mnogima... Bilo je u auto ekspesu prethodna S klasa što je korodirala nova skoro.
Pre toga model isto, meni ne smeta, vrlo rado bih je vozio po nižoj ceni (takvi primeri obično imaju nižu) i uzeo neki repair kit da sredim... Dosta ljudi po inostranstvu to radi.
Poz

Autor Raziel 08 Feb 2016, 00:40

Blatobrani, spojevi sa branikom, vrata, prozorce...

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 00:42

Carobnjak, onaj link sa Auto Bilda, Mazda 3 je u pitanju. Otvori ga, pre nego sto se potpuno diskreditujes.

Autor Priapus 08 Feb 2016, 00:43

Priapus
hoces da ti citiram najnovije korozije Mazdi iz domaceg izdanja Autobilda?

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 00:46

Ne. Otvori link koji si postavio.

Autor Priapus 08 Feb 2016, 00:50

CX3 all the way, mada je Cactus sa aspekta vrednosti, ekonomicnosti, racia ulozeno dobijeno verovatno bolja kupovina. Ali srcem CX3 ODMAH!

Renegade ne bih vozio da mi ga neko pokloni, kao Tonka igracka mi je. Za Juke nisam ciljna grupa. Takodje iz nekog razloga ne volim Reno Nissan enterijere, ravna linija, cak i gore od toga

Autor H4SS4N 08 Feb 2016, 01:18

H4SS4N
A Cactusov enterijer si video?

Mazda jeste najatraktivnija, ne znam koliko je prostrana unutra?
O ostalim manama ne bih, vise! :)

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 01:21

Sto se tice Auto Bilda, kako to.mozete citati. Za 10 eur mesecno imate aplikaciju READLY i preko 1000 vodecih svetskih casopisa. Od automobilskih citam What Car (naklonjen nemcima) AutoCar (svojeglav) Top Gear, Auto Zeitung, automotorundsport...

Kad god se prevarim pa kupim domaći casopis, čak i za 50 rsd na novinarnici osecam se kao da sam uludo bacio pare. Nekada sam voleo AutoKlub, mada mi je AutoExpress najzanimljiviji (sestrinski magazin AutoBildu, ali sa svojom pricom)

Autor H4SS4N 08 Feb 2016, 01:24

H4SS4N
svaki od njih ima neku svoju pricu, zavisno ko ih sponzorise...

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 01:26

Mazda je vrlo tesna pozadi, cak mi se Cactus doima prostranijim znacajno. Sto se tice Cactusovog enterijera, ono u braon boji i jacem paketu meni izgleda gotovo prestizno, sem otvora za vazduh koji su klimavi, kak i donjeg dela cent konzole koji je klimav... Sedista mi izgledaju neudobno

Autor H4SS4N 08 Feb 2016, 01:27

Ne slazem se pricom u vezi sponzorisanja, vise mislim da nje rec o neverovatnkm patriotizmu i uobrazenosti nemaca. Inace kad citas recimo.sve britanske casopise sublimacijom mozes da dodjes do prilicno realne slike o prednostima i manama gotovo svih marki sem mozda Jaguara i Land Rovera :)

Autor H4SS4N 08 Feb 2016, 01:30

H4SS4N
Cactus kao da ima low cost enterijer za Brazil!
A i motorizacija mu je smesna, tek one gume na vratima da ne spominjem.
Uzivo izgleda jezivo...

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 01:33

Cactus trosi ubedljivo najmanje od svih navedenih. I kosta najmanje. A izgleda najbolje iako je jeftin i to ne krije.

Ostali su stvar ukusa, sem Renegade, koji kosta 20k pa navise a nudi enterijer kao Fiat Stilo. Pritom uvoznik insistira ne "ruznim" bojama, metalik se ne moze ni sresti, no ipak se prodaje u Srbiji? Ne razumem zasto bi iko kupio njega umesto CX3.

Autor Fordovac 08 Feb 2016, 09:24

Evo moje iskustvo sa Mazdom. Kupio novu šesticu 2009, u zdravlje je vozio do prošle godine. Ni lampicu, a kamoli koroziju. Doduše, živim u gradu, ne držim vozilo na travi ili blatu. Išao sam da vidim CX3 ali se prodavac nije udostojio da me pozove na probnu vožnju posle nedelju dana, tako da sam odustao. Što se tiče kvaliteta izrade i pouzdanosti, Mazda je već deceniju u samom vrhu po izveštajima TUV-a i ADAC-a. Ali, kao i uvek, ima onih koji znaju bolje te stoga - korodira.

Autor Nino 08 Feb 2016, 13:39

Nino
Nisi ti to dobro gledao :)
Možda inače nosiš naočale, neku baš golemu dioptriju, ali si ih prilikom "pregleda kola" zaboravio "metuti"...
Nego, koji "engine" je bio u pitanju i kakva su sa tim bila iskustva?
Pusti koroziju, svi znamo za to ...

Autor moron 08 Feb 2016, 14:25

@ moron

Xaxaxaxaxa, pa misliš da je to problem, đozle da treba da tražim ?! :D

2.0 benzinac, između 8 i 9l potrošnja. Sipao sam na svim pumpama nikad nešto nisam primetio razliku niti sam imao neki problem. Održavao sam ga u redovnom servisu, ali sem toga ga nisam nešto pazio i mazio, šta više. Vuče sasvim lepo... Stvarno nemam zamerki niti jednu, samo pohvale imam o tom automobilu.

Autor Nino 08 Feb 2016, 14:32

Meni je neverovatno da nikome ne smeta sto se kod Cactus-a jacina ventilatora ventilacije kontrolise preko ekrana?!
Za jednu od najcesce koriscenih funkcija treba skidati pogled sa puta i pritiskati po nekoliko puta po ekranu.
Znam da su hteli sto vise da ustede na prekidacima, ali bas su preterali.
Dobro je sto nisu i otvaranje prozora stavili na ekran!

Autor Vlada 08 Feb 2016, 14:34

Vlada
skoro, posto se zadnji bocni ne mogu otvoriti ni preko ekrana! :)

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 14:36

Nino
Je li to potrošnja "u gradu", "mešovito", "na otvorenom" ili "životno"?
Nova šestica karavan bi mi legla "kao budali šamar", što bi rekao jedan bivši bloger :)
"Gledao" sam je malo na sajmu prošle godine, te "prostorno posmatrano", to je sasvim korektna porodična "samohotka".

Autor moron 08 Feb 2016, 14:40

@ moron

Po gradu je 10tka ko vrata, po autoputu 7l na 140-150. Tako da kazemo da je otprilike kombinovano. Zavisi i od toga kako voziš naravno.

Meni nema osobe koja je sela pozadi koja se nije oduševila prostorom. Vozio sam do Berlina i nazad, ljudi su se ljuljuškali i spavali ko zaklani. Jako je udobna, komforna i prostrana. Ne znam kolika ti je porodica, ali sa karavanom stvarno ne bi trebalo da imaš bilo kakvih problema sa ponudom prostora.

Autor Nino 08 Feb 2016, 14:46

Nino
Mala ti je ta potrošnja. Doduše, ni svaki "grad" i "gradska vožnja" nisu isti.
To je bio "sedan"?
Ja mislim da meni 1.6 HDI pri 140-150 može da troši toliko, ako ne i više. Doduše, karavan je.
Prošle godine sam se posle sajma "uje.o" sa Fijatom, tako da od nove karavan mazde sigurno nikada ništa biti neće, jer će se faza "porodičnih vožnji" verovatno završiti za neku godinu sa ovim što sada imam.
Ono što je, recimo, "odvraćalo" od nove šestice, bilo je (i) to, što su zadnji park. senzori ( ako se dobro sećam ) dolazili tek od trećeg paketa, koji je kod SW-a bio drugi ( kod karavana nema "baznog", ako se ne varam, više se i ne sećam ).
A to je u finalu "činilo cenu" od oko 27.000, koja se meni nikako nije dopadala za jednog benzinca.
I onda uzeh dokazano smeće autoindustrije, našeg dragoga Šumadinca ...
Pa, ipak, i dalje, kada god vidim metalik crvenu šesticu karavan, kaže sebi "vidi kako je lepa ..."

Autor moron 08 Feb 2016, 15:07

@ moron

Pazi, isla je potrosnja i preko 12 po gradu, ali vremenom sam se malo "opustio" i vozio sporije :D Na bordu je stojala cifra od 8.6l kada sam je prodao, ako ti je validan taj podatak.

Ne znam da li si zvao DiPem, ali ako kupuješ novo vozilo, uz svako se dobijaju parking senzori i patosnice gratis. Barem je tako bilo u novembru prošle godine kada sam ja gledao CX3, a isto sam dobio od General Auto-a, kad sam uzimao šesticu.
Što se tiče šumadijske dike i ponosa, meni je taj auto bio super sve dok ga nisam prošle godine vozio do grčke i nazad. Tek sam onda shvatio što ga ljudi pljuju, a bio sam jedan od onih u fazonu "ma ništa vam ne valja što je naše". :D
Mada da ti kažem, prostor je baš lepo iskorišćen i organizovan.

Autor Nino 08 Feb 2016, 15:18

Nino
mislis na sedista?

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 15:22

Nino
U "Dipemu" sam bio poslednji put pre sajma prošle godine, pre redizajna šestice ( na sajmu sam gledao redizajniranu ). Sve što mi jesu pominjali kao "poklon" bio je set zimskih guma i felni od 16" (ako ne grešim), a ja sam samo pitao kako da dobijem "ćopavi". I znam da mi je knedla u grlu stala kada mi je čovek na kraju nevoljno rekao "da može", ali da oni to ne nude zbog cene "opcije" od oko 600-650 eura. Nisam mogao da verujem. I otišao.
Znam da su tada imali u ponudi par komada neredizajniranih karavana (u dobrim paketima), ali da nije bilo ni evra popusta ( jedan je baš ušao kada i ja i pitao baš to, a čovek ga je "ohladio" samo tako ).
Posle sam na sajmu samo gledao redizajniranu ( zbog želje da vidim ),ali sam i pre toga bio shvatio da "to nije za mene".

Autor moron 08 Feb 2016, 15:34

Pa i na to, nas sedmoro smo se sa sve stvarima spakovali sasvim lepo u dva komada. Iako je prtljažnik kratak, može fino da se naslaže u njega.

Autor Nino 08 Feb 2016, 15:40

@ moron

Ja sam 2009 platio ležište rezervnog točka 175 eur i rezernu gumu sa čeličnom felno jos 70eur. To uopšte nije jednostavna operacija jer se premešta woofer koji je u gepeku ispod seta za reparaciju. Ipak, 650 je previše za nešto što bi trebalo da bude standard.

Autor Nino 08 Feb 2016, 17:35

Slazem se sa Fordovcem u vezi cactusa, to je onaj stav, takav sam kakav sam i bas me briga, ubedljivo najekonomicniji, najupadljiviji (mazda jw ipak pojam lepote) funky autek skroz, apri tom 5k jeftiniji i toliko ooriginalniji

Druze moron, ja da sam hteo da kupim sesticu, pa da sam uzeo nesto drugo, roknuo bih se :)

Autor H4SS4N 08 Feb 2016, 18:11

@Nino
Soul crvena boja, kao "stvar izbora", možda i "vredi" 650, ali je nekako previše za ćopavi, a da se čovek posle ne oseća loše. Da kažu "200" (kao kod civica, za točak, dizalicu i alat), pa i "Bože pomozi" ...

Autor moron 08 Feb 2016, 18:17

H4SS4N
haha, nemo da mu staes na zulj! :)

Autor carobnjak 08 Feb 2016, 18:20