home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Porsche 718 Cayman predstavlja više od uobičajene smene generacija u redovima nemačkog sportskog proizvođača. Zajedno sa modelom 718 Boxster, on promoviše povratak Porschea četvorocilindarskim bokser motorima, a koliko je eminentni kupe napredovao, proverili smo na prezentaciji u okolini Štutgarta, gde smo učestvovali kao jedina novinarska ekipa iz Srbije

Porsche je sa modelima 718 Cayman i 718 Boxster otvorio novo poglavlje u svojoj dugoj i nadasve bogatoj istoriji. Kupe i kabriolet nikada nisu postali toliko bliski, ni vizuelno, a ni tehnički, i što je još važnije, oni zajednički promovišu povratak četvorocilindarskih bokser agregata koji su se proslavili u svetu trka ’50-ih i početkom ’60-ih godina. Upravo iz te uspešne ere i potiču koreni oznake 718 i zbog toga je ona danas izuzetno značajna za Porsche, baš kao što je važno uskladiti standarde sa regulativom koja nalaže smanjenje potrošnje, odnosno emisije štetnih gasova.

Poznatu formulu “downsizinga” – smanjenje zapremine u kombinaciji sa turbo punjenjem, Porsche je za razliku od ostalih proizvođača implementirao kod bokser agregata. Na taj način, u Zuffenhausenu daju odgovor na sve strože norme o emisiji i, što je još važnije, za poklonike ove renomirane marke, ostaju dosledni tradiciji. Dakle, umesto šestocilindarskih boksera od 2,7 l sa 275 KS i 3,4 l sa 325 KS, u eminentni kupe sada se ugrađuju centralno postavljeni 2.0 turbo sa 300 KS, kao i 2.5 turbo, takođe sa četiri cilindra i 350 KS, koji je rezervisan za snažniji 718 Cayman S.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Topspeed.telegraf.rs



čitanja : 688



Komentari