Renault Captur, stari Jugo i novi šampion Crne Gore

Kada kao mladi debitant postignete maksimum, kada kao početnik pobedite u bilo čemu, kada već na startu karijere pokažete znanje, hrabrost i pamet, kada kao pravi pionir otkrijete svoju odlučnost i baš veliku želju – onda je to za iskreno čestitanje, možda za oduševljenje, MEDJUTIM, ne valja preterivati i skoro omadjijati mladu osobu na početku životne borbe, koja je zapravo tek počela!
Deo ovog teksta posvećen je jednom suvonjavom, lepom i reklo bi se primerno vaspitanom momku od 20 godina. Rodjen je u Podgorici 19. juna veoma teške i sumorne 1999. godine, a ime mu je FILIP KUNČER…član tima PODGORICA RACING.
Poznavaoci automobilskog sporta će odmah zaključiti: „Da, to je Kunčer junior, Franjin i Sekin sin…klinac koji je odrastao u ambijentu sveta brzine, pošto mu je otac 17. puta bio šampion a titulu za najboljeg na auto trkama je osvojila i njegova majka Seka“
Sa FILIPOM smo sastanak ugovorili na poznatom „trkalištu“ Beograda, na UŠĆU a kod krivine „S“ smo stigli u jednom vrlo zanimljivom modelu korporacije RENAULT – u njihovom NOVOM KAPTURU…
RENO KAPTUR je preplavio SRBIJU, vidja se svuda i to je verovatno najbolji pokazatelj njegove popularnosti i kvaliteta. Reč je o mini krosoveru koji mami izgledom i baš velikom ponudom jednobojnih ali i dvobojnih karoserija.
Nama se KAPTUR veoma dopao, visok je, ima točkove SEDAMNAESTICE, dobre DUNLOP pneumatik, 205/55R 17, prostran je, odlično leži, dobro koči i prednjim diskovima i zadnjim dobošima, snabdeven je odlično smišljenim volanom koji se podešava i vertikalno i horizontalno, pa kada ga montirate da bude blizu tela za položaj ruke 10 i 10 (kazaljke na časovniku), možete uživati čak i u nepreglednim popodnevnim kolonama i zamišljati da takav položaj za volanom koristi i NOVI RELI ŠAMPION SVETA – užasno brzi Estonac OT TANAK.
KAPTUR, na našem testu, bio je opremljen benzinskim motorom od 1,3 litre, sa vrlo dobrih 130 KS, ima četiri cilindra, masu od 1304 kg…..obrtni moment je 220 Nm, prtljažnik od 377 litara (odnosno u proširenoj varijanti 1235), mali rezervoar goriva od 45 litara i nema klasičan rezervni točak. Lako se vozi, pregledan je i sve u svemu to je JEDAN ZAISTA ZANIMLJIV AUTO. Što se cene tiče, ona je diskutabilna….za KAPTURA benzinca valja izdvojiti od 14.590 – 21.190 EVRA (motori su jaki 90, 130 i 150 KS) a za dizela od 16.690 – 20.790.

Vozili smo ga samo po Beogradu i verujte, teško je u dugim kolonima, sa milion polazaka, kočenja i zaustavljanja postići potrošnju manju od 10 litara BENZINA (na otvorenom putu je sasvim izvesno da se ta brojka smanjuje za 2-3 litre).
Toliko o KAPTURU, za čijim se volanom našao i mladi FILIP KUNČER…tek proglašeni ŠAMPION CRNE GORE na brdskim stazama, u klasi „jugo – MALI N“…

Postavili smo mu nekoliko pitanja i evo šta je rekao o svojoj prvoj sezoni..
– Bilo je mnogo teško, uzbudljivo ali i nezaboravno…Hvala mojoj porodici, hvala prijateljima, dao sam sve od sebe i postigao uspeh. Od PET održanih trka bio sam PET PUTA NA PODIJUMU, i TRI PUTA POBEDIO !
Klasa JUGA – „MALI N“ je već godinama najprivlačnija za početnike a konkurencija je prava, velika…ko ti je bio najveći rival
– Da, imao sam zapažene konkurente, morao sam pružiti sve od sebe i paziti da ne činim velike greške. JOVAN PERUNOVIĆ iz Kotora, prošlogodišnji šampion klase, bio je dostojan i najžešći rival…vodili smo veliki dvoboj..
Postavio si i nove rekorde staza….kod KOTORA i na LOVĆENU..
Da, i na to sam veoma ponosan. Na LOVĆENU je sada moj rekord, u klasi „MALI N“ – 6.15.121 minut. ….a kod KOTORA, 3.04.325 minuta..
Auto sport je stvar umeća ali prvenstveno TEHNIKE. Saznajemo da su tvog „juga“ pripremali najbolji a oni su iz grada automobila, iz Kragujevca…pre svega mislimo na već dokazanog „tjunera“, ŽELJKA PISARIĆA, mladog čoveka koji je takodje i sportski vozač..
– Željko Pisarić je veliki majstor…velemajstor. Sastavio mi je odličan agregat, po svim merama homologacije i zaista je ova moja titula i njegov veliki uspeh. Što se tiče trapova moram da kažem da je posao oko toga takodje perfektno završio RALE VUKOSAVLJEVIĆ, takodje u Kragujevcu…
Saznajemo da prodaješ svog šampionskog JUGA
– Da, odslužio je ove sezone vrhunski, u dobrom je stanju, ALI, imam želju da za iduću sezonu nabavim „pežo 106 grupe N“ od 1400 kubiika, da se opet pojavim u brdskom šampionatu Crne Gore a i na nekim brdskim trkama koje se boduju za ŠAMPIONAT CEZ-a“
Hajde da malo pomognemo i objavimo cenu za ŠAMPIONSKOG JUGA FILIPA KUNČERA
– Cena je 4.000 evra, mislim da je to sasvim realno
Za kraj, ČESTITAMO NA TITULI i još jedno pitanje….šta bi poželeo sebi za 2020. godinu
– Hvala vama, a ja bih voleo da nadjem nekog finansijskog partnera, SPONZORA, i da se nadjem za volano novog automobila, u pomenutoj klasi
Filipa Kunčera smo ostavili pokraj njegovog ŠAMPIONSKOG JUGA. KUNČER junior studira turizam, živi sa majkom i sestrom u Beogradu. Kao što je poznatom njegov otac FRANJA KUNČER , legendarni crnogorski as, jedan od najboljih svih vremena, premunuo je pre nekoliko godina. FILIPU smo poželeli SVE NAJBOLJE i podsetili ga da je na BALKANU auto sport jedan opasan i skup HOBI, a da je za ŽIVOT potrebno školovanje i uporan rad.
Izvor: Mojsvetbrzine.rs