Toyota Yaris 1.0, 3 cilindra, 72 KS – Lepa, dobro opremljena, ali, motor je slab
Probali smo više modela „tojote“ i još pamtimo onu sportsku verziju „tojote GT 86“, od 200KS. kojom smo pre čini nam se desetak godina protutnjali beogradskim ulicama, diveći se moći „subaru“ agregata sa benzinskim bokserom, zadnjom vučom i zapreminom od 2000 kubika….uh, bilo je to baš impresivno……
…..medjutim u sećanju nam je ostao i ovogodišnji test sa odličnom „tojotom C-HR“ od 184 KS, koja nam se iskreno rečeno maksimalno dopala..
Ovih dana smo provozali prema severu i jugu najslabiji aktuelni model „tojote“. Reč je o zaista lepo skrojenom Jarisu koji se isporučuje sa agregatom od 1000 i 1500 kubika i sa nekoliko varijanti snage.
Naš Jaris na toj probi pokazao je sve svoje vrline i mane. Reč je o automobilu koji ruku na srce ima odličan dizajn, dobro je opremljen, udoban, ne toliko prostran s obzirom na svoje dimenzije, sa vrlo sigurnim kočnicama i sa malom potrošnjom. Da se ne naljute dame, reklo bi se da je to pravi auto za nežniji pol. Mi smo vozili jedan od nekoliko modela, varijantu „Sol“. Potrošnja je varirala od 4.1 litar na otvorenom putu i sa malom brzinom, do oko 5.2 litra sa normalnim ubrzanjima u gradskim uslovima.
Ono čime se TOJOTA ponosi je dvostruka titula – EVROPSKI AUTO GODINE, a ono što interesuje svakog kupca odnosi se na visokih PET ZVEZDICA, na testu bezbednosti NCAP (ne BEZBEDONOSTI kako povremeno znaju da kažu i oni koji su decenijama !!!!….u najuticajnijim medijima). Vozače naklonjene sportu sigurno će radovati da svetski prvak u reliju, Francuz SEBASTIJEN OŽIE upravo vozi jednu fantastičnu „tojotu jaris WRC“ , od 1600 kubika i sa čak 380 KS. Takva „tojota jaris WRC“ je upravo pobedila na reliju u Portugalu, u reli šampionatu sveta.
„Jaris SOL“ je auto koji ne odgovara temperamentim vozačima. Ubrzava do „stotke“ tek za 14,6 sekundi, ali, to potpuno odgovara onima koji su nedavno položili i koji nemaju aspiracija ka sportskim trenucima. Jaris je bezbedan automobil, ima dobru preglednost, vrlo lepo koči, ima petora vrata, nešto manji gepek, poseduje kameru za vožnju u nazad ali naš model „SOL“ nema senzore za parkiranje, pa stoga valja obratiti pažnju na tu karakteristiku. Naš Jaris se dobro ponaša u krivinama a najveća mana mu je agregat sa samo 72 KS, što se naročito oseća u trenucima preticanja…..pa zato obilaženje bilo kakvih vozila ispred valja obaviti pravovremeno i sa dobrom procenom udaljenosti..
Ono što takodje nije dobro kod „tojote jaris SOL“ odnosi se na NE POSTOJANJE rezervnog točka i dizalice. Izvinite, ali to zaista ne možemo prihvatiti kao normalnu mogućnost. Set za popravku probušene gume se naravno nalazi ispod gepeka, ali, šta ako se guma jednostavno pocepa sa strane. U tom slučaju ostaje da telefonom zatražite pomoć „šlep službe“, jer vam ni dolazak vulkanizera neće pomoći. Od gospodina Aleksandra Andrića, iz beogradske TOJOTE, dobili smo informaciju da se model o kojem pišemo može naručiti i uz doplatu za rezervni točak i dizalicu.
Cena modela koji nam je bio ponudjen iznosi 16.490 eura a TOJOTA nudi JARISA sa rasponom cena, kubikaže i snage od 13.990 do 19.990 eura. Moguće je odabrati model sa agregatom od 1000 i 1500 litara, sa snagom od 72 KS ali i sa onim koji ima 117 KS.
Red je napomenuti da se „jaris“ u celoj Evropi prodaje odlično i da je stekao visoke ocene i odlične kritike. Najbolje je da se poseti prvi auto salon sa „tojotama“ i da se na licu mesta vidi šta je u izlogu….probni test će izbrisati sve nedoumice.
Adresa: TOYOTA CENTAR BEOGRAD, Zrenjaninski put 28 a, broj telefona 011 / 331.63.00
Osnovni podaci za „toyota jaris – SOL“, 1.0, 72 KS:
motor : 1000 kubika, 3 cilindra
snaga : 72 KS
obrtni moment : 93 Nm.
masa : 1085 kg.
dužina, širina, visina : 3940 / 1745 / 1500
ubrzanje : od 0 do 100 km/h – 14.6 sekundi
maksimalna brzina : 160 km/h
prtljažnik : 286/947 l.
rezervoar : 36 l.
gume : 185/65 R 15
potrošnja : put – 4.1 – 4.4 litra……grad oko 5.2 litra
cena test modela : 16.490 eura (osnovni model 13.990 eura)
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs