Španci kažu da nećete preći 1.000 km za manje novca kao s Volkswagen Golfom 8 2.0 TDI

Savršen izgovor za test Golfa 8.5 bila je ruta od ukupno 1.500 kilometara na relaciji Madrid-Barselona-Madrid. A ako je postojao idealan motor za ovaj izazov, bio je to 2.0 TDI od 150 KS.
Kako navodi Klix.ba, uprkos lošem periodu za dizele u Evropi, Golf TDI nastavlja da dokazuje svoju vrednost na dugim putovanjima. Nemački kompakt je dokazao još jednom da ostaje merilo za ravnotežu, udobnost i svestranost i nakon 50 godina postojanja. Njegova potrošnja goriva i krajnji trošak iznenađuju vlasnika.
Svedočimo da tržištem dominiraju SUV-ovi i elektrifikovani modeli. Suprotno tome, test dizelskog Golfa, koju su realizovali novinari portala Motor.es nije ništa drugo već znak samopouzdanja. Ne treba vam visok automobil da biste udobno putovali, već 50-godišnjak s prosečnim prtljažnikom i dokazanim upravljanjem.

Aktuelni Golf 8.5 ima suptilne, ali efektne promene. Tu je novi branik, moderniji svetlosni potpis s LED farovima koji sada imaju IQ.Light Matrix tehnologiju (opcija). Unutra, pored novog softvera i većeg ekrana multimedijalnog sistema, cenimo novi volan s fizičkim tipkama i bez piano ukrasa, te digitalni displej koji je, iako već sveobuhvatan, sada lakše prilagoditi za prikaz informacija koje želimo.

Glavna zvezda je naravno dizelski motor. Prva stvar koja vas iznenadi kod ovog TDI motora je njegova prefinjenost. Čak i kada je hladan, vibracije su minimalne, a zvuk je znatno prigušen u kabini. Pri brzinama na autoputu, to je praktično neprimetno, i to je jedna od najvećih vrlina udobnosti vožnje ovog dizel Golfa. Izolacija na putu čini da se osećamo mnogo sporije nego što se čini, a ako niste oprezni, mogli biste lako prekoračiti zakonsko ograničenje brzine, upozoravaju španski novinari.
Ali najbolji deo dolazi kada pritisnete papučicu gasa, jer je osećaj neverovatno iznenađujuć. Očigledno, ne govorimo o performansama sportskog automobila, ali primećujete 90 Nm obrtnog momenta više (ukupno 340 Nm) nego kod njegovog benzinskog oponenta, 1.5 TSI motora od 150 KS sa "samo" 250 Nm.
Ovaj dodatni obrtni moment, koji je posebno primetan pri niskim obrtajima, daje performanse koje su nam potrebne za agilan i dinamičan paket za lagan izlazak iz kružnog toka, sigurno preticanje ili reagovanje bez oklevanja u bilo kojoj situaciji.
Dizel žustro vuče ka vrhu obrtaja bez gubitka smirenosti, a to čini prenoseći mehaničku čvrstoću. Ne teži uzbuđenju, niti šasija ima sportsku čvrstoću, ali uliva poverenje. A najbolje od svega je što čak i kada ga pritisnete u određenim situacijama, potrošnja goriva ostaje ekonomična.
Jedna od najvećih prodajnih prednosti dizelaša oduvek je bila njegova efikasnost. I ovde se Golf 2.0 TDI graniči s apsurdnim. Ukupna prosečna potrošnja goriva na testu nakon 1.500 km iznosila je 4,8 l/100 km, što je već impresivna brojka za kompaktni automobil sa automatskim menjačem od 150 KS, s obzirom na vrućinu od preko 35°C, stalnu upotrebu klima uređaja, te gužve i zastoje u saobraćaju na putu.
To je efikasnost koju je teško uporediti s drugim ekvivalentnim motorima. A najbolji deo je cena troška goriva. Od testnih 1.500 km, prvih 1.000 km je pređeno s lakoćom sa samo jednim rezervoarom (50 litara). Cena tih 1.000 kilometara koštala je oko 68 evra (uz prosečnu cenu dizela od 1,35 evra). Na celom testu potrošeno je oko 75 litara dizela, što je u prevodu malo iznad 100 evra za 1.500 kilometara. Ovo su brojke kojima treba skinuti kapu.

Naravno, moderni dizel motori nisu za svakoga. Propisi o zaštiti okoline zahtevaju da uključuju sisteme poput AdBlue-a, filtera čestica s njihovom regeneracijom i EGR-a, što ih čini manje idealnim za gradsku vožnju. U okruženju semafora, kružnih tokova i saobraćajnih gužvi, što bi vlasnici dizela trebalo da izbegavaju, 2.0 TDI će potrošiti oko 6,5 litara na 100 km.
Dizel je demoniziran poslednjih godina. I da, istina je da postoje bolje opcije za vožnju u gradu. Ali za one koji prelaze mnogo kilometara godišnje, 20.000 km ili više na godišnjem nivou, dizel motori ostaju nepobedivi. A jedan od njegovih najboljih primera je 2.0 TDI. Nudi snagu, odaziv, udobnost i, pre svega, vrlo nisku potrošnju goriva.
Golf 8.5 2.0 TDI je zato automobil sinonim za ravnotežu. Zreo, praktičan model s dovoljno prostora za par s detetom s prtljažnikom od 381 litar, vrlo efikasan i s poboljšanjima u odnosu na prethodnika. Automobil koji vas tera na razmišljanje da vam možda ne treba SUV za sve i da su hibridi odlični, ali kada morate putovati svetom, stari dobri dizel je nenadmašan izbor.
Izvor: Klix.ba / Motor.es