
Očekuje se da će 15 brendova činiti oko 75 procenata kineskog tržišta električnih i hibridnih automobila do kraja decenije, a svaki će prodavati u proseku 1,02 miliona vozila godišnje, procenio je AlixPartners, bez imenovanja brendova, a prenosi SEEbiz.
Stiven Dajer (Stephen Dyer), šef automobilske industrije u AlixPartners-u, rekao je da konsolidacija tržišta u Kini ide sporije nego na drugim tržištima, jer lokalne vlasti podržavaju neprofitabilne brendove zbog njihovog značaja za regionalnu ekonomiju, zapošljavanje i lance snabdevanja.
Prema Dajerovim rečima, Kina je jedno od najkonkurentnijih tržišta za električna vozila na svetu, sa intenzivnim ratovima cena, brzim inovacijama i novim proizvođačima koji stalno poboljšavaju kvalitet svojih proizvoda.
„Ovo okruženje je podstaklo ogroman napredak u tehnologiji i efikasnosti troškova, ali je ostavilo mnoge kompanije u borbi da postignu održivu profitabilnost“, objasnio je.
Kinesko automobilsko tržište najveće je na svetu, ali trenutno se bori s ratovima cena i velikim prekapacitetom koji smanjuje profitabilnost. Prema Reutersu, osim BYD-a i Li Auta, nijedan drugi kineski proizvođač električnih vozila s liste još nije postigao celogodišnju profitabilnost.

Iako su kineski regulatori pozvali proizvođače električnih vozila da zaustave rat cenama, Dajer veruje da će se on verovatno nastaviti kroz „prikrivene“ poteze kao što su subvencije za osiguranje i finansiranje bez kamata, umesto direktnog smanjenja cena.
Iskorišćenost kapaciteta u kineskim fabrikama automobila pala je na prosečno 50 procenata prošle godine, što je najniži nivo u poslednjih deset godina, što je takođe uticalo na profit, rekao je Dajer.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD / Li Auto