home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat fabrika
 
Slaba potražnja za automobilima i novi konkurenti poput kineskog BYD-a mogli bi da prisile evropske proizvođače automobila da se reše čak osam fabrika dok industrija prolazi kroz bolno resetovanje, prema konsultantskoj firmi AlixPartners.

Fabrike automobila u Evropi rade u proseku s tek 55 posto kapaciteta, a pogoni su popunjeni s manje od tri četvrtine, što iscrpljuje profitabilnost kompanija, rekli su savetnici za restrukturiranje. AlixPartners smatra da je Stellantis u najgorem položaju, s evropskim operacijama proizvođača automobila koje rade s oko 45 posto kapaciteta.

– Evropski proizvođači automobila izgubiće između jednog i dva miliona vozila u korist kineskih marki u narednim godinama – rekao je Fabian Piontek, generalni direktor AlixPartnersa u Nemačkoj.

– Kineski proizvođači automobila ove godine će dostići tržišni udeo od oko 5 posto u Europi.

Kako navodi Revija HAK, studija firme Jefferies je predvidela da će kineski brendovi verovatno činiti do 6 posto evropske automobilske proizvodnje do 2028. godine, odnosno oko 860.000 vozila. BYD, koji planira fabrike u Mađarskoj i Turskoj te Chery, koji preuzima bivšu Nissanovu fabriku u Barseloni, najbrže će povećati svoju proizvodnju, objavio je Jefferies u studiji, piše Bloomberg.

Zatvaranje pogona je skupo jer slede i dugotrajni pregovori s moćnim evropskim sindikatima. AlixPartners procenjuje da zatvaranje velike fabrike s oko 10.000 radnika pokreće troškove od oko 1,5 milijardi evra, a proces traje jednu do tri godine. Nakon decenija rasta, proizvođači automobila ukidaju hiljade radnih mesta i smanjuju proizvodnju jer se potražnja nije vratila na nivo pre pandemije. Volkswagen Group je zatvorio svoj pogon u Cvikauu u Nemačkoj na nedelju dana ovog meseca, dok Stellantis privremeno zaustavlja proizvodnju u pogonima koji proizvode modele poput Fiat Pande i Alfa Romeo Tonale. Fabrike automobila su profitabilne kada su osmišljene za proizvodnju najmanje 250.000 vozila godišnje. Ako bi kineski proizvođači automobila prodavali oko 2 miliona automobila godišnje u Evropi do 2030., regija bi imala oko osam fabrika previše, rekli su savetnici.

VW fabrika

Zatvaranje pogona je teško sprovodivo u većini evropskih zemalja. U Nemačkoj, predstavnici radnika koji sede u nadzornim odborima kompanija, poput VW Grupe i Mercedes-Benza, mogu da blokiraju odluke. Čelnicima VW-a su prošle godine bili potrebni meseci da postignu dogovor s čelnicima sindikata o smanjenju troškova i na kraju su odustali od planova za prvo zatvaranje VW-ove fabrike u Nemačkoj. Konačni dogovor je uključivao smanjenje kapaciteta i smanjenje broja radnika za 35.000.

Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat / Volkswagen



čitanja : 93



Komentari