

Ako je minus od devet posto kod Audija s 434.000 prodatih vozila u Kini u prvih devet meseci još relativno nizak, volumen prodaje kod Mercedesa je pao za velikih 18 posto u poređenju s istim periodom prošle godine na 418.000 vozila. Kod Porschea smanjenje volumena iznosi čak 26 posto (32.195). BMW i Mini najavljuju pad od 11,2 posto na oko 465.000 jedinica, pri čemu je volumen ostao gotovo stabilan u trećem tromesečju. Kako izveštava nemački stručni časopis Automobilwoche, BMW očigledno kupuje stabilnu prodaju visokim popustima. Rezultat je da BMW u ovoj godini očekuje profitnu maržu od samo pet do šest posto.

Ali, nemački premium proizvođači ne mogu i ne žele da si priušte trajne popuste, navodi Revija HAK.
– Za BMW i Mercedes, vrednost marke je najviše dobro, oni radije prihvataju da prodajne brojke padaju na tržištu koje je u haosu rata cenama – objašnjava stručnjak za Kinu Jochen Siebert iz konsultantske firme JSC Automotive za Automobilwoche.

Izvršni direktor Porschea Oliver Blume je takođe nedavno jasno dao do znanja da se kompanija oslanja na slogan Vrednost iznad volumena, a ne na rast po svaku cenu. Porsche je već najavio da će do kraja 2026. smanjiti broj prodajnih mesta u Kini s oko 140 na 100. Mercedes želi da smanji troškove za deset posto do 2027. putem programa štednje – radna mesta će se takođe ukinuti. U doglednoj budućnosti se ne nazire smirivanje situacije – naprotiv. Razorni rat cena zbog jake nacionalne konkurencije sada je obuhvatio ne samo električne već i modele sa SUS motorima. Kriza na tržištu nekretnina (i velikih kompanija povezanih s nekretninskim projektima) dovela je do gubitka kupovne moći među imućnijim kupcima. Umesto kupovine luksuznog automobila proizvedenog u Nemačkoj kao statusnog simbola, mnogi kineski kupci ulože novac u banke. Perspektive nemačkih premium proizvođača u Kini za sada ne deluju previše optimistično…
Izvor: Revijahak.hr / Automobilwoche
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi / Mercedes / BMW / Porsche