
Podaci Uprave carina Republike Srbije dostavljeni portalu Forbes Srbija pokazuju da je najskuplji među uvezenim automobilima koštao 532.919 evra. Reč je o modelu Ferrari Purosangue 6.5 V12.
Ipak, treba imati u vidu da lista podrazumeva nabavne, a ne finalne cene tako da je ukupni izdatak nakon plaćanja pratećih dažbina i veći.

Iako je na listi luksuznih automobila više novih nego polovnih modela, prvoplasirani Ferari je star godinu i po dana (proizveden je u 2024. i prvi put registrovan u januaru te godine). Prešao je 3.381 kilometar. Ima 6.500 kubika, petoro vrata i četiri mesta za sedenje. Početna cena novog modela je ispod 400.000 evra. Ipak, prema podacima sa sajtova za prodaju automobila, ovaj model najčešće se prodaje po ceni između 600.000 i 700.000 evra, ali smo našli i modele za 950.000 i čak 1,2 miliona evra.
I treći na listi je još jedan polovni Ferrari Purosangue. Oba su benzinci, a ovaj je i nešto mlađi (prvu registraciju imao 18. juna prošle godine). Prešao je 2.954 kilometra, ali uvozna cena bila je gotovo 100.000 evra niža.

Drugi na listi je novi BMW 760I PROTECTION XDRIVE LIMOUSINE, sa 4.395 kubika. Ovaj benzinac/hibrid sa četvoro vrata i četiri sedišta je 2024. godište, ali je uvezen kao nov. Nije poznato ko je vlasnik i da li je ovaj model kupio zbog lične bezbednosti, međutim treba imati u vidu da je reč o blindiranom vozilu. Njegova vrednost pri uvozu je bila 494.057 evra. Na sajtovima za prodaju automobila se može naći i za više od 800.000 evra u zavisnosti od opreme.
Posle tri najskuplja modela sledi osetna razlika u ceni jer se ostali na listi kreću u rasponu od 200.000 do 250.000 evra.

Četvrti i peti na listi su dva luksuzna Bentlija. Najpre, tu je BENTLEY HD5VAF BENTAYGA EXTENDED W.M. V8 . Reč je o modelu zapremine motora od 3.996 kubika. Prvi put registrovan je u junu 2024. Ovaj polovni auto ima petoro vrata, a prešao je 10.000 kilometara. Pri uvozu koštao je 439.500 evra.
Iz iste kuće stiže BENTLEY BENTAYGA AZURE V8. Model takođe ima petoro vrata. Njegova cena bila je 245.040 evra. I on ima 4.000 kubika i uvezen je kao nov.
I treći Ferari stigao je u Srbiju kao polovan. Kupac benzinca FERRARI ROMA dobio je auto sa 3.855 kubika. Ima četiri sedišta i prvi put je registrovan u martu 2024. Platio je za njega 235.450 evra.

Novi Mercedes-MAYBACH S 680 drži sedmu poziciju. Ovaj auto ima 5.980 kubika. Ima prostor za vožnju četiri osobe i četvoro vrata, a sa proizvodnih linija sišao je ove godine. Nešto je povoljniji odnosno za njega je plaćeno 227.911 evra.

Poslednja tri na listi najskupljih su tri Poršea, sva tri su nova i sva tri su modeli 911.
Osmi na listi je PORSCHE 911 GT3 RS. Reč je o novom sportskom automobilu sa 4.000 kubika, ali sa manje prostora, jer ima dva sedišta i dvoje vrata. Koštao je oko 215.000 evra.

Deveti na listi je identični PORSCHE 911 GT3 RS. Pri uvozu, cena ovog Poršea iz 2025. bila je 206.235 evra.
I poslednji PORSCHE 911 GT3 RS stigao je na tržište kao nov iako stoji da je godina proizvodnje 2024. Njegova cena bila je 205.046 evra.
Izvor: Forbes.n1info.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ferrari / BMW / Bentley / Mercedes-Maybach / Porsche