12.novembra zavrsio se salon u Istanbulu na kome je prikazano nekoliko novih automobila zanimljivih i za nase siromasno trziste. Pre svega tu je Fiat Linea, koja bi mogla da bude montirana i u nasoj zemlji, u Zastavi. Naime ako se ostvare zelje i planovi o kojima se pricalo poslednjih meseci ovaj bi model mogao da postane i nesto kao nase nacionalno vozilo. Sama Linea je zamisljena kao konkurencija Renaultovom proizvodu Dacia Logan namenjenom za siroke narodne mase kao solidan i pristupacan auto. To isto samo u Fiatovoj reziji treba da postane i Linea. Dakle nesto kao antilogan za istok naseg kontinenta. Ali u Fiatu su se pobrinuli da Linea bude opremljena najnovijom tehnologijom kojom Fiat trenutno raspolaze za razliku od Logana koji ipak koristi nesto stariju Renaultovu tehniku. Drugacije ne bi ni mogla da konkurise na trzistu sa tako povoljnom cenom. Doduse cena Logana je kod nas 20% niza od realne jer se zbog medjudrzavnog sporazuma Srbije i Rumunije ovaj model uvozi bez placanja carine ali i to samo do kraja ove godine zbog ulaska Rumunije u EU. Po prvim najavama i Fiatova Linea bi trebalo da bude pristupacan automobil za ovaj deo Evrope i upravo zbog toga ce se i proizvoditi u Turskoj zbog nizih troskova proizvodnje . Iz napred navedenog se vidi da Fiat nije tek tako izabrao ovaj salon za prezentaciju ovog modela. Sam novitet je duzine 4560mm, volumena prtljaznika 500 litara i izgledom prave limuzine koja u detaljima cak podseca na mnogo skuplji audi A6, narocito kad ga zagledate od napred i pogled vam se zadrzi na dvodelnoj masci koja neodoljivo podseca na Audijeve aktuelne modele. Osim u Turskoj Linea ce se proizvoditi i u Rusiji i Brazilu a vrlo brzo ce biti poznato da li i u Kini i Indiji.
Ali u Istanbulu nije bio samo Fiat sa svojom idejom o pristupacnom vozilu. I drugi su prepoznali narastajuci potencijal trzista za ovakve sedan modele u ovom delu Evrope, pa je i Opel predstavio limuzinsku verziju svoje aktuelne astre H iako su u pocetku negirali da ce se sedan verzija Astre uopste pojaviti u ovoj generaciji. Ako postoji interes za odredenim proizvodom i proizvodjaci automobila su eto veoma fleksibilni u ispunjavanju zelja kupaca. Doduse ovaj model se vec neko vreme proizvodi u Brazilu i to sa oznakama Chevroleta. I Opel kao i Fiat ovaj model duzine 4,62 metra nece proizvoditi u Nemackoj vec u svojoj fabrici u Poljskoj.
Za kraj i ovaj atraktivni Fiat Grande Punto u reziji firme Radicale, koji je privukao veliku paznju posetilaca svojom brutalnom pojavom.