home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Barseloni se od 9. do 17. juna održava 34. po redu salon automobila (34. Salòn Internacional del Automòvil) i to na površini od oko 250.000 kvadratnih metara. Salon, koji se održava bijenalno, za predstavnike medija je otvorio svoja vrata još 7. juna kako bi novinari mogli na miru da obave svoj posao bez nepotrebnog guranja sa postiocima. Organizatori ove godine očekuju preko 1,2 miliona posetilaca (2005. bilo ih je 1.103.427), koji će za kartu radnim danima morati da izdvoje 12 a vikendom 15 evra. Inače, prva priredba ove vrste je u glavnom gradu Katalonije održana još davne 1919. godine. Ovogodišnji salon u Barseloni ima nekoliko svetskih premijera (Citroen C4 sedan, Kia Picanto, Opel Corsa GSi, Peugeot 207 SW, Seat Altea Freetrack, redizajnirana Toyota Corolla Verso) od kojih su bar tri interesantne i za naše tržište a tu je i 40 lokalnih, španskih premijera među kojima se izdvajaju Aston Martin V8 Vantage Roadster, Audi A5/S5, Audi Q7 6.0 TDI V12, Chevrolet HHR, citroen C-Crosser, Fiat Linea, Fiat Sedici, novi Ford Mondeo, Ford Focus WRC-S, Hyundai i30, Maserati Granturismo, Mazda2, Mazda CX-7, Opel Corsa OPC i koncept GTC, Peugeot 4007, novi Renault Twingo, Smart ForTwo cdi,Volkswagen Golf Variant, Polo i Passat Bluemotion i sportski Passat R36.

Ovom prilikom opširnije samo o svetskim premijerama. Da krenemo redom odnosno od domaćina Seata, koji izlaže svoj prvi SUV model, Alteu Freetrack. Seat je najavio svoj prvi off-road model sa 4x4 pogonom još početkom marta na salonu u Ženevi kroz studiju Altea Freetrack Concept a čiju serijsku varijantu je sačuvao kao svetsku premijeru uprarvo za ovogodišnji salon u Barseloni dok prodaja počinje u septembru. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi dok mu prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Nažalost nekoliko atraktivnih detalja sa koncepta nije se našlo i na serijskoj verziji. To se, pre svega, odnosi na visok klirens od 310 mm, koji je imala studija u Ženevi kao i na rezervni točak zakačen na zadnjim vratima, kojim bi Altea Freetrack koketirala sa pravim terencima. Od estetsko-vizuelnih dodataka, koje je imala studija malo je toga ostalo na varijanti spremnoj za proizvodnju. Tek, tu su masivniji i robusniji branici (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštita pragova i blatobrana kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovni nosači. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije kao na konceptu, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL (koncept u Ženevi je imao klirens veći za 60 mm) dok su točkovi veličine 17 inča (studija imala one od 19 inča). Ipak, Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Za putnike na tim zadnjim sedištima Seat je, kao serijski elemenat opreme, ugradio multimedijalni sistem sa 7-inčnim TFT ekranom i RCA konekciju, koja dozvoljava povezivanje sa DVD plejerom, video igricama, laptop računarima i MP3 plejerima. Ostatak standardne opreme Altee Freetrack obuhvata dvozonsku automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga. 

Južnokorejska Kia predstavlja redizajnirani Picanto i to posle tri i po godine provedene na tržištu. Za to vreme je samo u Evropi prodato 250.000 primeraka ovog malog Korejca a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju što naravno neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna a naročito će situacija biti zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Ceed a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto odnosno 2370 mm. Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na  prvi pogled i ne vide a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra  sa 61 odnosno 65KS kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa automatskom transmisijom, naravno kao opcijom.

Peugeot izlaže 207-icu u SW odnosno karavan verziji, kojom kompletira ponudu svog modela u B segmentu.  Ipak, ovde je praktično sve bilo poznato i pre zvanične prezentacije jer su se špijunske slike gotove 207-ice u SW varijanti pojavile još pre nekoliko nedelja kada smo ih i mi objavili. Takođe i sam Peugeot je sa studijom 207 Outdoor na martovskom salonu automobila u Ženevi već nagovestio definitivan dizajn SW-a tako da izgled ne predstavlja nikakvo iznenađenje. Dizajn prednjeg dela je isti kao i na hatchback verziji (to važi i za unutrašnjost) dok su najveće promene naravno na zadnjem delu oko koga ima i najviše sporenja. Naime, mišljenja o uspešnosti dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja su duboko podeljena. Naročito velike polemike izaziva neobičan i izdužen oblik zadnjih svetala i izgled C stuba (u stilu Mercedesove A klase). U svakom slučaju dizajn je dovoljno svež i privlačan, što će uz prostranu i funkcionalnu kabinu, biti dovoljan adut za veći tržišni uspeh ovog modela (bar se tako nadaju u Peugeotu !). Praktičan detalj predstavlja i mogućnost otvaranja zadnjeg stakla nezavisno od zadnjih vrata. Peugeot 207 SW je dugačak 4,16 metra (tačnije 4156 mm) što je za 128 mm duže od starog 206 SW i za 130 mm više od aktuelnog 207 u hatchback verziji dok je muđuosovinsko rastojanje 207-ice u hatchback i SW varijanti isto i iznosi 2540 mm. Prtljažnik 207 SW je u osnovnoj konfiguraciji zapremine 367 litara odnosno to je za 24 litara više u odnosu na 206 SW i 67 litara više od 207-ice hatchback. 207 SW će pokretati nekoliko benzinskih i dizel motora. Prvo o benzincima. To su agregati od 1,4 litra (sa 54kW/73 i 70kW/95KS), sledi 1,6 litarski sa 88kW/120KS a krajem godine pojaviće se i sportski 207 SW RC sa 1,6 litarskim turbo benzincem od 128kW/175 konja i 240Nm. Dizelaši HDi su sa 66kW/90 i 80kW/109KS zapremine 1,6 litra. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim menjačima dok je kod benzinca sa 120KS moguće doplatiti i za automatsku transmisiju. Između ostalog, oprema 207 SW sadrži 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dvozonsku automatsku klimu, automatsko paljenje farova i brisača, satelitsku navigaciju, Bluetooth konekciju, panoramsku stakleni krov i još mnogo toga ali će neki od ovih elementa naravno biti priviligeija bogatijih verzija. Auto će se proizvoditi u Peugeotovoj fabrici u gradu Poissy, u Francuskoj. Za 2008. godinu se planira proizvodnja 102.300 komada 207-ice SW (oko 58 % biće sa dizel motorima) što će činiti oko 17,5 odsto svih modela 207. Prodaja počinje već ovog leta.

Posle Corse OPC sa potentnim 1,6 litarskim turbo motorom od 192 konja, iz Opela stiže još jedna sportska varijanta ovog modela, ovog puta sa 150KS i već legendarnom oznakom GSi. Nova Corsa GSi praktično predstavlja oslabljenu verziju Corse OPC jer sa njom deli isti OPC-ov (Opel Performance Center) 1,6 litarski turbo motor samo što snaga kod GSi varijante iznosi 110kW/150KS pri 5000 obrt./min. i 210Nm obrtnog momenta u rasponu od 1800 do 5000 obrt./min. (OPC ima 192KS i 230Nm). Corsa GSi postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,1 sekundu dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara na 100 km (Corsa OPC-225 km/h, ubrzanje 7,2 sekunde). Vizuelno se Corsa GSi naravno razlikuje od običnih i to po dinamičnijem i moćnijem izgledu za koji su zaslužni agresivniji branici sa integrisanim spojlerima, izraženiji pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i 17-inčne alu felne. Agilnije upravljanje osigurava spušteno ogibljenje (napred za 18 a pozadi za 15 mm) i serijski ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti. I unutrašnjost je promenjena i to zahvaljujući novim sportskim sedištima sa izraženim bočnim osloncima za telo (crveno/crna kombinacija boja), kožnim upravljačem sa crvenim donjim delom, crvenim sigurnosnim pojasevima i alu pedalama. U samom Opelu naglašavaju da Corsa GSi, iako kompaktnih dimenzija, nudi impresivne performanse, zabavu u vožnji i dobar odnos uloženo/dobijeno. Da li tako misle i kupci, pokazaće vreme i prvi rezultati prodaje.

Citroen je na salonu automobila u Barseloni predstavio i sedan verziju modela C4 i time najavio početak prodaje ovog modela i u Evropi za poslednji kvartal ove godine. Prvo je bilo planirano da se ova klasična limuzina prodaje samo u Kini (proizvodi ga Dongfeng pod imenom Citroen C-Triomphe) ali će se od jula ove godine plasirati i u Južnoj Americi a sada, iako to na početku uopšte nije ni bilo planirano, Citroen najavljuje prodaju i u Evropi. I C4 sedan je napravljen na istoj platformi, koju koristi i C4 hatchback ali ipak nudi više mesta za putnike pozadi zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju. Rastojanje između osovina naime kod sedana iznosi 2712 mm a kod hatchbacka 2608 mm. Ukupna dužina je narasla na 4771 mm, širina iznosi 1773, visina 1512 mm dok je prtljažnik zapremine 513 litara. Za poređenje, hatchback je dugačak 4260 mm a ima prtljažnik od 352 litra. Ovde valja primetiti da Citroen u Evropi već ima model C5, koji je veoma sličnih dimenzija kao i nadolazeći C4 sedan iako C5 pripada D segmentu a C4 sedan se bazira na automobilu manjeg C segmenta. Citroen C5 je naime dugačak 4747 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2750 mm i mada ovi modeli ne ciljaju na iste kupce, s razlogom se postavlja pitanje "kanibalizma" u sopstvenoj kući. Ipak, prema prvim najavama, C4 sedan će više biti namenjem kupcima u centralnoj i istočnoj Evropi gde se limuzine više cene a ne onima na zapadu Starog kontinenta. Kako bilo, C4 sedan će u ponudi imati jedan benzinski (1,6 16v) i jedan dizel motor (1,6 HDi), oba sa 80kW/109KS (u Kini se ugrađuje jači 2,0 litarski benzinac sa 108kW/147KS). Kao što se vidi sa slika, izgled prednjeg dela je u potpunosti preslikan sa hatchbacka dok je zadnji kraj totalno nov, i mora se reći, prilično diskutabilnog dizajna. I u kabini sedana je zadržan jedan od detalja, koji karakterišu hatchback varijantu a to je upravljač kod koga je centralni deo fiksiran dok se obruč upravljača okreće u smeru vožnje.

Corolla Verso, jedan od značajnijih modela u Toyotinoj evropskoj paleti automobila (među najpopularnijim kompaktnim MPV-ovima u Evropi), dobio je svežiji izgled, nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm, koji smanjuje emisiju štetnih sastojaka u životnu sredinu. Bez obzira na doterani izgled (novi branici, maska, zadnja svetla), glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta) i prostranost unutrašnjeg prostora (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji (bar se tako tvrdi u fabričkom press saopštenju). Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Prodaja obnovljene Corolle Verso (proizvodi je Toyotina fabrika u turskom gradu Adapazari) startuje tokom juna i jula meseca, zavisno od tržišta, po cenama koje su u proseku veće za 500 evra u odnosu na aktuelnu verziju. Tako će bar biti na zapadu Evrope a kod nas o tome kad se "nova" Corolla Verso pojavi na našem tržištu.

 

Foto : www.salonautomovil.com i www.autobild.de 

 

 



čitanja : 2045



Komentari