home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U italijanskoj Bolonji se sve do 14. decembra održava tradicionalni (ove godine već 33. po redu) Salon automobila, odnosno zvanično Bologna Motor Show, na kome je održano nekoliko premijera, zanimljivih i za naše tržište.

Obnovljeni Citroen C1

Nakon ovogodišnje restilizacije modela C2, C4 i C3 Pluriel, a imajući na umu i skori dolazak na tržište konkurentskih automobila kao što su novi Suzuki Alto i Nissan Pixo, francuski Citroen je odlučio da za novi prodajnu sezonu estetski osveži i svoj najmanji model u gami – C1 (koji je inače od svog lansiranja 2005. godine do danas prodat u više od 310.000 primeraka).

Vizuelne promene su ipak skromne: C1 je dobio samo novi prednji branik i dekorativni hromirani okvir kod skupljih verzija, proširenu paletu boja za karoseriju (Blue i Gray Mica Elektra), drugačiji dizajn aluminijumskih točkova, dok je kabina osvežena novim materijalima i bojama, kao i doteranom centralnom konzolom.

Što se motora tiče, stvari ostaju po starom, jedino je kod 1,0 litarskog benzinca sa 68 konja (u kombinaciji sa petostepenim manuelnim menjačem) emisija CO2 smanjena sa 109 na 106 grama po kilometru (kombinovana potrošnja ove verzije po fabričkim podacima inače iznosi 4,5 litara na 100 km).

Redizajn i za Peugeot 107

Istovremeno sa promocijom blago doteranog Citroena C, francuska PSA grupacija je lansirala i restilizovanu verziju njegovog brata blizanca Peugeota 107, koji je od 2005. godine do danas našao više od 322.000 kupaca.

Kao i Citroen C1, i redizajnirani 107 za 2009. godinu nije bitnije promenjen, jer se spoljašnje izmene svode samo na agresivan saćasti prednji branik sa upadljivom horizontalnom hromiranom lajsnom, drugačiji dizajn alumijumskih točkova i dve nove metalik boje za karoseriju, a u kabini na nove boje i materijale, kao i na širi spisak opcione opreme.

U paleti motora nema promena, pa će 107 – ica za 2009. godinu biti dostupna sa 1,0 litarskim benzincem od 68 konja i 93 Nm obrtnog momenta, kao i 1.4 HDi dizelašem od 54KS i 130 Nm. Benzinac u verziji sa petostepenim manuelnim menjačem sada emituje 106 grama CO2 po kilometru (ranije 109 g/km), kombinovana potrošnja po fabričkim podacima inače iznosi 4,5 litara na 100 km, dok dizelaš troši  4,1 litar na 100 km.

Toyota Aygo za 2009.

I Toyota je u Bolonji promovisala restilizovani Aygo, svoju verziju malog gradskog automobila, koji se inače proizvodi u zajedničkoj Toyota/Peugeot/Citroen TPCA fabrici u Češkoj. 

Ipak, kao i Citroen C1 i Peugeot 107, i restilizovani Aygo za 2009. godinu nije upadljivije promenjen, jer spisak spoljašnjih promena sadrži samo novi prednji branik sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, nove alumijumske točkove i par novih boja za karoseriju, dok se novosti u enterijeru svode na nove boje i materijale.

U paleti motora nema promena, što znači da su i dalje u ponudi 1,0 litarski VVT-i benzinac od 68 konja i 93 Nm obrtnog momenta, kao i 1.4 D-4D dizelaš sa 54KS i 130 Nm. Doduše, benzinac u verziji sa petostepenim manuelnim menjačem sada emituje 106 grama CO2 po kilometru (ranije 109 g/km), kombinovana potrošnja po fabričkim podacima mu iznosi 4,6 litara na 100 km, dok dizelaš troši  4,3 litara na 100 km.

Toyota Yaris za 2009.

Toyotini modeli Yaris i RAV (oba u sadašnjem obliku predstavljena 2005. godine) su upravo prošli kroz manju kuru podmađivanja za novu prodajnu sezonu.

Yaris je tako osvežen estetskim modifikacijama na spoljašnjosti i unutrašnjosti (branici, maska, grafika zadnjih svetala, redizajnirani panel sa instrumentima u kabini), bogatijom standardnom i opcionom opremom, novom paletom boja i aluminijumskih točkova, kao i smanjenom potrošnjom kod svih modela (njihova emisija CO2 je manja od 121 grama po kilometru).

U ponudi su benzinci od 1,0 i 1,33 litra zapremine (sa 69 odnosno 101KS), dok 1.4 D-4D dizelaš raspolaže sa 90 konja (njegova potrošnja je smanjena za 0,4 litra). Svi inače mogu da se kombinuju sa manuelnim ili automatskim MMT menjačem. Novi 1,33 litarski Dual VVT-i benzinac je nedavno dobio i Auris, a raspolaže sa automatskim stop/start sistemom. Sa njim Yaris postiže 175 km/h, do 100 km/h ubrzava za 11,7 sekundi, a na 100 km troši 5,1 litar goriva (po fabričkim podacima i u kombinovanom ciklusu). Ovde i napomena da će na većini evropskih tržišta i dalje biti dostupan i sportski Yaris TS sa 133 konja, a prodaja obnovljenog Yarisa inače počinje u prvom kvartalu 2009. godoine.

Toyota RAV4 za 2009.

Što se SUV modela RAV4 tiče, i on je za novu sezonu doživeo određene vizuelne modifikacije (branici, maska, grafika zadnjih svetala, novi točkovi, šira paleta boja, kvalitetniji materijali i nove boje u kabini, novi volan), ali su najvažnije osveženje ipak novi 2,0 litarski Valvematic benzinski motor sa 158KS i 196 Nm, kao i 2.2 D-4D dizelaš sa 150KS i 340 Nm.

Novi benzinac će se moći dobiti u kombinaciji samo sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka i sa manuelnim ili automatskim Multidrive S menjačima. U verziji sa prednjim pogonom i manuelnim menjačem RAV4 troši 7,5 litara goriva na 100 km, dok RAV4 2.2 D-4D sa manuelnim menjačem troši oko 6 litara dizela na 100 km. RAV4 je takođe dorupan i sa 2.2 D-4D dizelašem, koji raspolaže sa 177 konja.

Nova Mazda3 hatchback

Podsećana radi, Mazda je svetsku premijeru limuzinske verzije nove Mazde3 održala na nedavnom Salonu automobila u Los Anđelesu, a njena hatchback varijanta sa petora vrata upravo ima promociju na Salonu u Bolonji. 

Kao i sedan, i "trojka" hatchback ima još atraktivniji i sportskiji dizajn (u stilu RX8-ice i nove Mazde6) u odnosu na dosadašnji model, a odlikuje ga dinamičniji prednji kraj sa karakterističnim Mazdinim otvorom za vazduh, naglašeni prednji lukovi blatobrana i izduženija zadnja svetla.

I unutrašnjost je dobila novi izgled u stilu nove Mazde6, dok se kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade podrazumevaju. Poboljšane su i vozne osobine i aerodinamika, bolja je zvučna izolacija, smanjeno je naginjanje karoserije u krivinama, veća je bezbednost, a standardna oprema bogatija.  

Što se motora tiče, Mazda je najavila da će evropsku paletu proširiti novim 2,2 litarskim CiTD turbodizelašem u verzijama sa 110kW/150KS i 360 Nm obrtnog momenta i 136kW/185KS i 400 Nm, koji je upravo imao premijeru u Mazdi6 (već zadovoljava buduće Euro5 standarde). Slabiji inače u proseku troši 5,4 litra goriva na 100 km i emituje 144 grama CO2 po kilometru, a snažnijem treba 5,6 litara, dok mu emisija CO2 iznosi 149 g/km. U ponudi je i najmanji 1,6 litarski dizelaš sa 80kW/109KS i 240 Nm (potrošnja 4,5 litara, emisija CO2 je 119 g/km), kao i benzinci 1.6L sa 77kW/105KS i 145 Nm i 2.0L od 110kW/150KS i 187 Nm. Kupci će moći da biraju između petostepenog i šestostepenog manuelnog i automatskog manječa sa pet stepeni.

Mazda3 hatchback je inače dugačka 4460 mm (limuzina ima 4580 mm), koeficijent otpora vazduha je 0,28 (limuzina) odnosno 0,30 (hatchback), dok su točkovi od 15 do 17 inča.

Cene za sada nisu objavljene, a prodaja u Nemačkoj startuje u aprilu naredne godine.

Obnovljeni Volkswagen Golf Plus

Kao što je bilo i najavljeno pre nekoliko dana (kada je procurela i fabrička brošura sa fotografijama), Volkswagen je na Salonu Salonu u Bolonji i zvanično predstavio novi Golf Plus. Reč novi naravno treba uzeti s rezervom, budući da se ovde u osnovi radi samo o redizajniranoj varijanti dosadašnjeg Golfa Plus.

Što se izgleda tiče, kao ni nedavno predstavljeni Golf VI, ni Golf Plus za 2009. baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se naravno i očekivalo. Kako je Golf (sa svojim podvarijantama) najvažniji model nemačke fabrike, rukovodstvo VW-a jednostavno nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Imajući sve to u vidu, zaista ne iznenađuje činjenica da je novi Golf Plus spoljašnjim izgledom samo evolucija postojećeg modela (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju u odnosu na aktuelnu verziju). 

Tako su najočiglednije razlike u stvari novi branik u stilu Golfa VI, doterana svetla i maska, proširena paleta boja i aluminijumskih točkova i osvežena unutrašnjost (sa kvalitetnijim materijalima).

Što se motora tiče, obnovljena je pre svega paleta dizelaša (od sada samo common-rail), koja podrazumeva agregate sa snagom od 66 kW/90KS, 77 kW/105KS, 81 kW/110KS i 103 kW/140KS, a od benzinaca će biti na raspolaganju pet motora sa rasponom snage od 59kW/80KS do 118kW/160KS. Ponuda menjača obuhvata i šestostepeni i novi sedmostepeni DSG sa duplim kvačilom kao opcijom.

Cene će biti objavljene naknadno, a prodaja startuje u martu naredne godine.

Volkswagen Golf Plus Collectors Edition

Sem standardnih verzija novog Golfa Plus, Volkswagen na Salonu automobila u Bolonji predstavlja i posebnu, Collectors Edition verziju ovog modela.

Radi se o konceptu za čiji nastanak je inače zaslužno Volkswagenovo Individual odeljenje. Ipak, bez obzira na White Pearl boju karoserije, aluminijumske Bilbao točkove od 18 inča (sa gumama 225/40) i Titanium black i St. Tropez cream nappa kožu u enterijeru, najzanimliviji detalj opreme je espreso mašina integrisana u centralnu konzolu.

Volkswagen Scirocco Studie R

Volkswagen na Salonu u Bolonji izlaže i novu dizajnersku studiju na bazi novog Sciroccoa, čije su modifikovane verzije trenutno i zvezde Salona tjunera u Esenu.

Kako bilo, Nemci su inspiraciju za izgled Sciroccoa Studie R pronašli u svom prethodnom konceptu Scirocco GT24, što u praksi podrazumeva agresivniji prednji branik, veliki zadnji krovni spojler, haubu sa otvorima za vazduh, zadnji branik sa integrisanim difuzorom, dva završetka novog sportskog izduvnog sistema, atraktivne aluminijumske točkove i detalje u vidu italijanske zastave na bokovima. Paket zaokružuju i tvrđe podešeno ogibljenje i jače kočnice.

Za pogon se brine 2.0 TFSI agregat sa 198kW/270KS, uparen sa šestostepenim DSG menjačem (pogon je inače na prednjim točkovima).

Volkswagen Golf BiFuel

Još jedan novitet Volkswagena na Salonu automobila u Bolonji jeste i Golf VI BiFuel, odnosno Golf sa fabrički ugrađenim pogonom na tečni naftni gas (TNG).

Golf BiFuel raspolaže sa četvorocilindričnim 1,6 litarskim motorom od 72kW/98KS, koji na 100 km potroši 9,2 litara TNG-a, dok je emisija CO2 149 grama po kilometru (kada Golf BiFuel radi na TNG, emisija CO2 je u odnosu na pogon na benzin manja za oko 10%). Za poređenje, sa pogonom na benzin Golf BiFuel troši 7,1 litara goriva na 100 km, a ispušta 169 grama CO2 po km. Zahvaljujući rezervoaru od 41 litra za TNG i 55 litara za benzin, ovaj Golf ima autonomiju od 1100 km, od toga oko 420 km sa pogonom na TNG. 

Inače, po saopštenju iz VW-a, vlasnika Golfa BiFuel u Nemačkoj svakih 100 km puta košta samo 6,38 evra, dok sa pogonom na benzin troškovi iznose 8,60 evra.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel

Volkswagen je zaista dovezao veliki broj noiviteta na ovogodišnji Salon automobila u Bolonji, pa tamošnja publika pored novog Golfa Plus (i njegove Collectors Edition verzije), Sciroccoa Studie R i Golfa BiFuel, može videti i ekonomični Passat 1.4 TSI EcoFuel.

U najkraćem, Passat TSI EcoFuel pokreće1,4 litarski motor sa 150 konja, a sem benzina može da koristi i prirodni gas (smešten u tri rezervoara sa kombinovanim kapacitetom od 22 kg). Tu je naravno i rezerovar za benzin od 31 litra, pa autonomija iznosi oko 800 km. Prema fabričkim podacima maksimalna brzina je 208 km/h, do 100 km/h mu treba 9,8 sekundi, potrošnja gasa je 4,5 kg na svakih 100 km, a emisija CO2 iznosi manje od 120 grama po kilometru.

Ferrari Scuderia Spider 16M

Posle Ferrarija F430 Scuderia Coupe (predstavljen je pre nešto više od godinu dana na Salonu automobila u Frankfurtu), Ferrari je sada ovu olakšanu verziju modela F430 izložio na Salonu automobila u Bolonji i u kabriolet verziju. Auto je nazvan Scuderia Spider 16M (u čast 16-te konstruktorske titule Ferrarija u Formuli 1), a biće proizveden u limitiranom tiražu od samo 499 primeraka.

Poenta cele priče oko Scuderie Spider 16M jeste veća snaga (sada 510KS pri 8500 o/min. i 470 Nm obrtnog momenta pri 5250 o/min.) i za 80 kg manja težina manja u odnosu na standardni F430 (odnos težina/snaga je 2,6 kg po KS). Zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase, performanse su poboljšanje, pa Scuderia Spider 16M postiže 315 km/h i ubrzanje do stotke za 3,7 sekundi. 

A to što 430 Scuderia Spider 16M emituje 360 grama CO2 po kilometru i u proseku troši 15,7 litara goriva na 100 km (i to naravno po fabričkim tvrdnjama), kupce ovakvih automobila jednostavno ne zanima.

Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča sa Pireli PZero Corsa gumama 235/35 napred i 285/35 pozadi) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača.

Scuderia Spider 16M je inače dugačak 4512 mm, širok 1923 mm, visok 1216 mm, međuosovinasko rastojanje mu iznosi 2600 mm, dok su kočnice sa diskovima od 398 x 36 mm napred, odnosno 350 x 34 mm pozadi.

Fiat Panda 4x4 Glam Edition

Dok u Fiatu ubrzano rade na restilizaciji svoje Pande, paleta aktuelne verzije je upravo doživela još jedno specijalno izdanje.

Kao i uvek kod ovakvih posebnih serija, naglasak je na vizuelnom nastupu i bogatijoj opremi, pa Pandu 4x4 Glam Edition karakterišu Peark White boja (uključujući i retrovizore i kvake u boji karoserije), krovni nosači u aluminijum looku, Skydome krov, atraktivnije aluminijumske felne od 15 inča, nove presvlkae na sedištima i oplate vrata i par hromiranih detalja u kabini.

Što se motora tiče, kupcima su na raspolaganju modeli 1.2 Fire benzinac sa 60KS i 1.3 Multijet dizelaš od 69 konja. Prvi u Italiji košta 14.800 evra, a drugi 16.910 evra.

Fiat Grande Punto 1.6 Multijet 120hp

Fiat u Bolonji izlaže i Grande Punto 1.6 Multijet 120hp, koga pokreće novi četvorocilindrični motor zapremine 1598 kubika sa 16 ventila, turbo punjačem i snagom od 88kW/120KS pri 3750 o/min.

Maksimalni obrtni moment iznosi 320 Nm pri 1750 o/min., ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9,6 sekundi, dok je maksimalna brzina 190 km/h.

U Italiji za Grande Punto 1.6 Multijet 120hp treba izdvojiti 19.400 evra (verzija sa troja vrata), odnosno 20.100 evra za varijantu sa 5 vrata. 

MC Sport Line paket za Maserati GranTurismo S

Maserati je iskoristio domaći teren Salona automobila u Bolonji da bi predstavio novi opcioni paket MC Sport Line, namenjen poboljšanju izgleda i voznih osobina njihovog ionako odličnog modela GranTurismo S.

Tako će od početka naredne godine kupci GranTurisma S moći da naruče svoj automobil opremljen paketom, koji podrazumeva prednji i zadnji spojler od karbon fibera, pragove, retrovizore i kvake takođe od karbona, crne točkove od 20 inča, kao i mnogobrojne detalje od karbona u unutrašnjosti (na volanu, vratima, prednjem panelu, centralnom tunelu...).

Paket zaokružuju i nove opruge i amortizeri, kao i za 10 mm niže ogibljenje u odnosu na standardni primerak. Svi ovi navedeni elementi inače mogu da se dobiju kao deo paketa ili pojedinačno, kako bi se zadovoljile potrebe svakog kupca ponaosob.    

Opel Zafira ecoM Turbo

General Motors je još pre nekoliko meseci najavio da priprema dva nova turbo motora namenjena, pre svega, njihovim modelima za evropsko tržište. Radi se o 1,4 litarskom turbo benzincu i 1,6 litarskom turbo CNG motoru sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG - compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Ovaj potonji se prvo pojavio u Opel Zafiri ecoM, čija je svetska premijera upravo održana na Salonu automobila u Bolonji. 

1.6 Turbo agregat (može da koristi prirodni gas, bio-metan ili bilo koju kombinaciju ova dva goriva) u ovoj Zafiri ima četiri cilindra, razvija 110kW/150KS i 210 Nm obrtnog momenta pri 2300 o/min., što je dovoljno da Zafira ecoM od 0 do 100 km/h ubrza za 10,8 sekundi, da postigne maksimalnu brzinu od 200 km/h. Autonomija iznosi 370 kilometara (samo na gas), dok se uz pomoć rezerovara za benzin od 14 litara može preći još 150 km. Potrošnja gasa je 5,3 kg na svakih 100 km, dok emisija CO2 iznosi 144 grama po kilometru.

DR1 : novi Kinez u Evropi sa italijanskim imenom

Pre tačno dve godine na tadašnjem Salonu automobila u Bolonji je italijanska kompanija DR Motor promovisala svoj SUV model DR u verzijama sa troja i petora vrata (modeli DR3 i DR5), koji predstavlja rezultat saradnje sa kineskom kompanijom Chery Automobile. Ta saradnja je upravo proširena i na ovogodišnjem Salonu u Bolonji svetsku premijeru ima novi model DR1, koji je opet samo preimenovani Chery-ev model Faira NN, namenjen prodaji u Evropi.

Kako bilo, DR1 je mali gradski automobil sa petora vrata i dužinom od 3,5 metra, koga pokreće 1,3 litarski benzinski motor sa 83KS (odnosno 78KS sa pogonom na TNG u bifuel verziji). Po fabričkim podacima DR1 postiže 100 km/h za 12,1 sekundi i najveću brzinu od 156 km/h.

Prodaja treba da počne u drugoj polovini naredne godine, a prema prvim najavama DR1 bi u Italiji trebalo košta oko 7000 evra. 

Tata Indica Electric na Salonu u Bolonji

Indijski Tata Motors na Salonu automobilu u Bolonji izlaže i prototip gradskog vozila Indica na elektropogon.

Indica Electric raspolaže sa snagom od 40kW, dovoljno za maksimalnu brzinu od 120 km/h, ubrzanje od 0 do 60 km/h traje oko devet sekundi, dok autonomija sa jednim punjenjem baterija (mogu da se pune i preko obične kućne utičnice) iznosi oko 200 kilometara.

VIDEO I : Bolonja 2008. - Highlights

VIDEO II : Bolonja 2008. - Girls



čitanja : 5481



Komentari