
Napokon im je dosadilo - brojna odustajanja, izletanja, sudari, prokockane pobede i neverovatan niz poraza od strane Citroena bili su previše za šefove Fordove evropske filijale. Petter Solberg i Jari-Matti Latvala su izuzetni vozači, u to nema sumnje, ali isto tako i veliki gubitnici, jer su timu, koja je na jedvite jade obezbedio fabričku podršku za ovu sezonu, umesto pobeda i bodova isporučili jad i bedu odustajanja i propuštenih prilika.
U takvom okruženju nije iznenađujuće da je Ford odlučio da konačno udari šakom o
sto, stavi katanac na blagajnu i da se povuče iz svetskog reli šampionata.
"Odlučili smo da je za dobrobit kompanije potrebno smanjiti naš angažman u
svetskom reli šampionatu i da ta sredstva uložimo u druga područja", stoji u saopštenju.
Ekipa M-Sporta, firme koja je vodila Fordov WRC program, navodno namerava da nastavi
učestvovanje u šampionatu kao poluprivatni tim, u aranžmanu sličnom Prodrive-u
i BMW/Miniju.
Sledeće sezone ćemo tako imati priliku da pratimo novi uzbudljivi dvoboj dva fabrička
tima - Citroena i Volkswagena.
Izvor: Autosport.hr
Sad je jasno zašto se Loeb povlači. Ode WRC u propast...
I na kraju će još i VW ispasti pobednik na pravdi Boga.
WRC je područije gde su Francuska vozila carovala godinama, a Nemci su samo mogli da glede...
@Mange,
Slazem se sa poslednjom recenicom ali bi isto tako dodao da je to takmicenje iz kojeg francuzi nisu imali nijednu komercijalnu verziju koja je iskoristila tu popularnost. Pezo je imao 206 S16 eventualno a Citoren nista. I na kraju ispade da je GTI najbolji allround sportista bez ikakvih trofeja u sportu (koliko ja znam). Steta sto Reno, sem onog prvog Megna, nije uzeo ucesce...
Uros Cuore Sportivo
WRC je jako naduvano takmičenje.
Čak je i IRC bilo neko osveženje.
Prvo, mrzim makadamske relije.
Omiljen mi je Francuski pa i Italijanski reli šampionat, ma asfaltu.
Renault se nije opredelio za relije i ravoj integralnog pogona, ali zato je na asfaltu uvek No 1. Čak najslabiji uspeh je imao Clio 3, jer je i suviše težak i glomazan.
Pre 10 tak godina, kada se u okviru WRC vozila i Korzika asfalt... lokalni i francuski vozači su na suvom asfaltu u Reno Megan 1 i Peugeotima 306, deklasirali WRC vozila...
@Mange,
Ne poznajem puno materiju, uglavnom sve pratim kada se zavrsi, kao neku informaciju iz sveta auto sporta. Ali znam dobro da pomenuti proizvodjaci nisu iskoristili uspeh u komercijalne svrhe. Prava je steta sto Citroen sa C4-om nije napravio neku ljutu verziju. Znam da je bila neka sminkerska Loeb edicija ali siromasno. Pa kad jedan Fiat sa Abarth familijom pravi ozbiljnije pare na osnovu uspeha u sportu od pre par decenija zasto ne bi Sitroen to radio u sadasnjosti. Kao srednjoskolac secam se da je Clio 1 bio cest na nasim relijima a kasnije 206. Sve od tada Micubishi i Subaru..
Uros Cuore Sportivo
Pre Clia 1, mnogo uspešniji je bio Renault 5 GT turbo MAXI, i to prvi sa centralnim motorom, kralj asfalta. Potom je došao i MK2, sa prednjom vučom. Oba kod nas kao fabrički vozač Renaulta vozio je i bio neprevaziđen Brane Kizmič. U to vreme voženi su i Renaulti 11 jako dobro spremljeni, pa čak i sa fabričkom ženskom posadom.
Inače najpoznatiji vozač Renault rally tima, bio je Žan Ranjoti, legenda relija. Pretraži malo Youtube i vidi šta su taj čovek i auti koje je vozio bili.
Peugeot je počeo sa 205 turbo 16, u B grupi, i postao legenda WRC za vek vekova kao najbrži auto ikada. Njime je počela i slava Ari Vatanena...
Sitroen je godinama bio neželjen auto u naradnima masam kao jako problematičan kvalitetom, posebno limarijom, i PSA je ubacila njega u Rally tim, upravo radi reklame. Mislim da je to i bilo presudno za prodaju, jer danas ne bi ni postojao.
@Mange,
Upravo sam taj Reno 5 video u Lidu di Jezolu pre neki dan. Crvene boje, pozadi shiri za jos jedan par farova cije mesto zauzimaju otvori hladjenja. Neverovatno izgleda, imao sam cak i model u nekoj razmeri.
To za Citroen nisam znao, imalo je smisla.
Uros Cuore Sportivo
Pogledaj kako je izgledao fabrički Renault Clio 1 MAXI, Diac team, sa Žan Ranjotijem....
Auto lutka za ono vreme...
https://www.youtube.com/watch?v=YdhGmL5uD_k&feature=related
@Mange
Sećam se. Brane Kizmič / Rudi Šali, Romana Zrnec, Grobnik.. pa u to vreme (kao i sad) vrlo popularan Reli 1000 jezera.. pa Lancia Delta Integrale, pa Opel Ascona 400... Vrlo zanimljive 80-te..
Dikh tu kava
Eto dokle je danas došao Rally uopšte. Nema smisla...
Serbian Rally ne liči ni na bilo šta.
Prve tri posade, bugarske, 4 rumunska, a naš kao neki šampion u to vreme voza decu po Adi Huji.
I taman kad se reli kako tako vrati na noge, oni ga ponovo prebace u Bg.
Slažem se u diskusiji i meni se čini da je "pre", sve bilo nekako s dušom...
Mange meni je daleko atraktivniji Reno 5 (Turbo2) od Ranjotijevog Clia, stvar ukusa...
Jedan iz "domaće radinosti":
https://www.youtube.com/watch?v=ttB40tku1wA
Ford je najavio verziju R5, a u samom WRC/u je prekomponovanje klasa em kriya em Seb IEC I ERC su in . Mozda M sport planira bas ovo steta bo bolo da odu.
@ Uros Cuore Sportivo
Pokušaj da pogodiš gde je napravljen snimak sa linka koji sledi:
http://www.dodaj.rs/f/2b/Uh/3DdG1zNW/12092009361.jpg