home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota će sutra opet biti u poteri za najvećom nagradom koja se može osvojiti u svetu automobilskih trka

Ono što im nije pošlo za rukom prošle godine, kada je Toyota nakon duže pauze predstavila svoj novi hibridni LMP1 prototip, pokušaće da realizuju na ovogodišnjem izdanju trke 24 sata Le Mansa, a optimizam crpe iz tri pobede koje su ostvarili u WEC šampionatu prethodne sezone. Prototip TS030 Hybrid je treći Toyotin auto napravljen isključivo za višesatne endurance trke.

Priča oko Toyote i endurance trkanja počela je ranih devedesetih godina, predstavljanjem trkačkog automobila TS010 koji je razvijen prema tadašnjem tehničkom pravilniku koji je automobilima Grupe C dopuštao korišćenje atmosferskih 3,5 litarskih V10 motora. Takvi motori tada su se koristili i u Formuli 1. TS010 je premijerno nastupio 1992. godine, a vozači Hitoshi Ogawa i Geoff Lees stigli su do pobede na uvodnoj trci u Monzi. U sendviču između dva superiorna Peugeota 905 Evo 1B, Toyota TS010 koju je vozila posada Sekiya/Raphanel/Acheson na Le Mansu je završila kao drugoplasirana. Fabrička ekipa se povlači nakon 1993. godine, da bi se ponovo vratili 1998. godine.

Toyota Team Europe na trke izdržljivosti dolazi sa novim prototipom TS020, koji je bio mnogo poznatiji pod imenom Toyota GT-One. TS020 je zapamćen kao jedan od najbržih (i najlepših) automobila klase GT1 tog vremena. Težak samo 900 kilograma, GT-One je pokretao Toyotin V8 motor sa dva turbo-punjača koji je isporučivao oko 600KS. Na svom premijernom nastupu na Le Mansu jedan TS020 je čvrsto držao drugu poziciju, ali su u poslednjem satu trke nažalost morali odustati zbog kvara. Naredne godine pobednički BMW V12 LMR ispred drugoplasirane Toyote GT-One stigao je sa samo jednim krugom viška.

Toyota se nakon 1999. godine po drugi put povlači iz elitnog endurance takmičenja, da bi se ponovo vratili prošle godine sa prototipom TS030 Hybrid koji tek treba da pokaže sve prednosti kombinacije benzinskog motora i naprednog hibridnog sistema. U Toyoti u šali kažu da bi svoje tri pobede iz prošle sezone rado zamenili za ovogodišnju pobedu na Le Mansu. Ili se uopšte nisu šalili? Kako god, imaju dve odlične vozačke postave, dobar auto i aktuelni pravilnik koji im ide u prilog. Uskoro ćemo saznati da li će sve to biti dovoljno da se, konačno, upišu na slavnu listu pobednika Le Mansa.

Izvor: Klix.ba

Foto: Toyota



čitanja : 759



Komentari