home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Svetski endurance šampionat (WEC) je od danas bogatiji za još jedan vrhunski takmičarski automobil - Toyota je naime predstavila svoju uzdanicu, TS040 HYBRID. Istovremeno je japanski tim potvrdio i imena vozača sa kojima će učestvovati u ovogodišnjoj sezoni u kojoj ih očekuju nastupi širom sveta i borbe protiv fabričkih timova Audija i Porschea.

Novi Toyotin WEC automobil raspolaže sa ukupno 1000KS - 520KS razvija 3,7 litarski benzinski motor dok preostalih 480KS potiče iz hibridnih sistema na prednjim i zadnjim točkovima. TS040 HYBRID ima pogon na sva četiri točka, a u odnosu na prethodnika, TS030, hibridni sistemi pružaju 50% više snage. Usvajanje pogona na sva četiri točka Toyotu vraća na početke razvoja hibridnih trkačkih tehnologija - 2007. godine japanska marka je ostvarila prvu "hibridnu" pobedu u trci izdržljivosti; posebno pripremljena Supra HV-R sa četiri pogonska točka je slavila na trci 24 sata Tokachija.

Na prednjem delu vozila nalazi se novi AISIN AW motor-generator sistem dok je na zadnjim točkovima DENSO jedinica. Pri kočenju, motor-generatori se pridružuju usporavanju vozila i tako prikupljenu energiju preko invertora pohranjuju u NISSHINBO superkondenzator. Kod ubrzavanja ta energija se ponovo vraća u motor-generatore, ali oni u ovom slučaju rade kao motori i razvijaju pomenutih 480KS.

Toyota će sutra početi dvodnevno testiranje na stazi Paul Ricard. Sledi još jedno testiranje uoči prve trke nove sezone, 20. aprila na 6 sati Silverstona u Velikoj Britaniji.

Za Toyotu će u 2014. nastupati Alex Wurz, Kazuki Nakajima i Stephane Sarrazin u automobilu broj 7, dok će u "osmici" biti Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sebastien Buemi.

Izvor: Autosport.hr

Foto: Toyota

Prvi problemi za Porscheov trkački 919 Hybrid

Prilikom višesatnog testiranja koje je obavljeno na francuskom trkalištu Paul Ricard fabrička ekipa Porschea, koja se intenzivno priprema za ovogodišnje učešće u WEC-u (World Endurance Championship) u klasi LMP1, imala je određenih tehničkih problema sa automobilima koji su bili razlog za neplanirana zadržavanja u servisnoj zoni, ali u ekipi smatraju da i pored toga sve zajedno ide u pravom smeru.

Na stazi su istovremeno bile obe Porscheove posade, koje su nakon svega uspele da pređu 4.756 test kilometara.

Neki od vozača prvi put su vozili u noćnim uslovima, što je bila odlična prilika za postizanje potrebnog iskustva koje će im svakako trebati na 24-satnim trkama poput legendarnog Le Mana.

"Testiranje je bilo veoma zahtevno za celu ekipu, jer je ovo prvi put da smo na stazi istovremeno imali oba automobila, što osetno podiže potreban nivo logističke podrške i koordinacije ekipe. Nakon svega smo došli do zaključka da moramo poboljšati stvari u smislu pouzdanosti naših automobila, ali uz ekipu kakvu imamo sve će uskoro doći na svoje mesto", rekao je šef tima Andreas Seidl.

Iza upravljača dva LMP1 Porschea 919 Hybrid, koji će ove godine nastupati na trkama izdržljivosti, biće Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb, Timo Bernhard, Brendon Hartley i Mark Webber.

Izvor: Klix.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 1143



Komentari