
Dominacija vozača Mercedesa u novoj sezoni u šampionatu Formule 1 se nastavlja. U trećoj trci, u sezoni, za Veliku nagradu Bahreina pobedio je pilot Mercedesa Luis Hamilton (1:39:42.743 sati), a iza njega je bio timski kolega Niko Rozberg. Mesto na podijumu posle 57 krugova je obezbedio i Serhio Perez iz Fors Indije čiji bolid pokreće Mercedesov agregat. Hamiltonu je ovo 24. pobeda u karijeri čime se izjednačio sa Huanom Manuelom Fanđom.
Podsetimo, Rozberg je pobedio u Australiji, a Hamilton u Maleziji. Ako se "po jutru dan poznaje", teško je očekivati da iko u nastavku ugrozi dominaciju Mercedesa. Uostalom, setimo se prethodnih sezona bilo slično, kada je Fetel dominirao. Ipak, nadajmo se da će se još neko umešati u šampionsku trku, da naredne trke ne bi postale dosadne.
Osim pomenute trojke sa podijuma, bodove su osvojili i Danijel Rikardo iz Red Bula, Niko Hilkenberg iz Mercedesa, branilac titule Sebastijan Fetel iz Red Bula, Felipe Masa i Valteri Botas iz Vilijamsa. Nekadašnji šampioni i sadašnji piloti Ferarija Fernando Alonso i Kimi Raikonen takođe su se izborili za bodove u šampionatu.
Današnja trka "Sahir" bila je deseta jubilarna na stazi "Sahir", a vodeći dvojac sa starta Luis Hamilton i Niko Rozberg zadržao je pozicije u uvodnim krugovima trke u Bahreinu. Već u 17. krugu branilac titule Sebastijan Fetel tražio je da ode u boks zbog zamene guma. Već u narednom krugu, Rozberg je napao timskog kolegu, ali je Hamilton odbio napad. Zamalo da dođe i do kontakta između dva pilota Mercedesa. U 20. krugu Britanac je zamenio gume i vratio se na stazu. U tim trenucima iza njih su bili Valteri Botas i Felipe Masa, dok je Fetel bio deseti.
Rozberg je na promenu pneumatika (ali i prednjeg levog krila) i vratio se na drugu poziciju. U 29. krugu, Masa je izgubio četvrto mesto i pao čak na deseto mesto, posle odlaska u boks. U 41. krugu došlo je do prvog ozbiljnog incidenta kada su se sudarili Esteban Gutijerez (Zauber) i Pastor Maldonado iz Lotusa. Gutijerezov bolid se prevrnuo, a zatim ostao kraj staze. Maldonado je nastavio trku, a na stazi je bilo "vozilo sigurnosti".
Posle nekoliko krugova se "sejfti kar" sklonio sa staze, a u 47. krugu Fetel je došao do petog mesta, a ispred njega su bili Hamilton, Rozberg, Perez i Hilkenberg. U tim trenucima Danijel Rikardo je napadao timskog kolegu Fetela, pa je i ovaj duel bio zanimljiv. Napadao je Rozberg Hamiltona i u 52. krugu, a iz boksa su ih upozoravali da kontakta ne sme da bude.
U 54. krugu poredak je bio sledeći Hamilton, Rozberg, Perez, Rikardo, Hilkenberg, Fetel, Masa, Botas...
Naredna trka će se voziti 20. aprila u Kini, a nakon toga će se "najbrži cirkus" preseliti u Evropu, tačnije Španiju.
Izvor: Sportal.rs
Foto: AFP
Hamilton: bila je borba na nož
Pobednik trke za Veliku nagradu Bahreina u šampionatu Formule 1 bio je Luis Hamilton. Britanac koji vozi za Mercedes vodio je veliku borbu sa timskim kolegom Nikom Rozbergom, ali je na kraju ipak došao do druge pobede u sezoni.
Nekadašnji F1 šampion prvi put je pobedio u trci za Veliku nagradu Bahreina i ostvario 24. pobedu u karijeri čime se izjednačio sa legendarnim Huanom Manuelom Fanđom. Drugo mesto zauzeo je njegov klupski kolega Niko Rozberg, a treći je bio Serhio Perez iz ekipe Fors Indija.
- Zahvalan sam ekipi što je omogućila ovaj uspeh, ovo mi je prva pobeda u Bahreinu. Bilo je uzbudljivo, Niko (Rozberg) je vozio fantastično, bilo mi je teško da odbijem njegove napade. Završnica trke bila je "na nož", ali sam uspeo da ostvarim pobedu - rekao je Hamilton posle trke, a prenela Beta.
Rozberg je rekao da je današnja trka najuzbudljivija trka u njegovoj dosadašnjoj karijeri.
- Uopšte ne volim što sam iza Luisa, ali ovo je definitivno najuzbudljivija trka u mojoj karijeri. Danas je bio dan ovog sporta, viđen je fantastični šou i vratiću se ovde sledeće sezone da pobedim - kazao je Rozberg, koji je prvi u generalnom plasmanu sa 11 bodova više od Hamiltona.
Perez je rekao da je zadovoljan plasmanom.
- Prošlo je mnogo vremena od kada sam poslednji put stajao na podijumu, pa je ovo poseban dan za mene. Ovo je tek treća trka sa mojim novim timom, ali bila je veoma dobra - zaključio je Meksikanac.
Naredna trka na programu je 20. aprila u Kini.
Izvor: Sportal.rs
Het trik, na 6:0 kaš. : D
Safety car je najviše doneo Red Bulu, dok je najviše koštao Williams.
Masa je još usporio Botasa, inače bi uhvatio Fetela.
Rekoh fanovima Red Bula da se uzdaju u Ricciarda, ali da nije bilo safety car-a, bili bi dosta iza.
"Mesto na podijumu posle 57 krugova je obezbedio i Serhio Perez iz Fors Indije čiji bolid pokreće Mercedesov agregat." :)
Izgleda da će ovako biti sve češće za treće mesto, borba Williamsa i Fors Indije.
Sa njima će morati da se izbori Red Bul, dok je Ferrari još slabiji od RB.
Svaka čast Mercedesu što nije kao Ferrari, Red Bul imao timske naredbe da nema preticanja "prvog vozača".
Pustili su ih da se trkaju, samo su ih naravno upozorili da ne dodje do kontakta, jer bi glupo bilo da nemoćna konkurencija tako dodje do bodova.
Dakle nema "Barikelo nemoj, protiv Šumija", nema favorizovanja Alonsa, nema favorizovanja Fetela naredjujući Weberu da ga ne obilazi.
To mi se svidja kod Mercedesa, za razliku od drugih.
Kako su samo nestali Mercedesi nakon Safety car-a u samo nekoliko krugova. :)
Bila je zanimljiva borba izmedju njih.
Bila je i zanimljiva borba Williamsa i Fors Indije na pozicijama 3,4,5,6.
A Ferrarije preskakali svi redom, ko da su Caterham. :)))
Jes da volim Mercedes, ali valjda će i drugi malo da napreduju, da ne bude baš ovako dosadno. :)))
Makar da bude privid kako su tu negde blizu, kobajagi, trkaju se. :D
Mercedes je postao nekadašnji Ferari. Ima nedozvoljena dozvoljena sredstva. Platili gde treba. El Mundo, My Good!
Sledeće godine neka ubacuju motore za kosačice.Čak bi i oni pravili bolji zvuk od ovog trenutno.Sramota za F1,jad i beda.
Rece Toma do juna je gotovo za Mercedes ali ja bih dodao gotovo sto se tice titule.
Danas su i komentatori citirali Hulkenberga koji je rekao:"RedBull ima najbolje pripremljen bolid, i jedino ih koci motor". Dakle ono sto sam i ja rekao. Dakle Renoov motor treba samo 40ks da nadoknadi od onih 80 koje mu fale u odnosu na mercedes, i bice skoro egal. Uz takvu dominaciju Ham ima 30-tak bodova vise od Fetela posle tri trke. A ne zaboravite da zadnja trka u sezoni donosi 50 bodova.
Nisam rekao da je Mercedes gotov do juna, vec da ce Vettel poceti da pobedjuje do juna (najkasnije). U principu njemu fali 40 konja. Mada sa kim su se udruzili (Reno), ne bi me iznenadilo i da ne naprave nista.
ps. pit, usporavas, trebalo ti je 19 minuta da napises komentar. Mada Pete je bio vrlo brz:)
toma
Bolje vidi ultimatum Red Bula upućen Renou.
I šta kaže kompletan tim RB-a.
"Mada sa kim su se udruzili (Reno), ne bi me iznenadilo i da ne naprave nista."
Aha, znači sad ne valjaju ?! :)))
4 godine su valjali, dok su pobedjivali, tj zahvaljujući Renou RB je pobedjivao, sad taj isti Reno ne valja ?!
Da nisu možda tehnolozi iz RB-a konstruisali Formulu ?!
Drago mi je da neki gledaju F1, mada to nije baš najprijatnije za njih. :)))
Nada umire poslednja. :)))
Ovo me podseca na sezonu 2002. i 2004. kad su Sumi i Barikelo terorisali ostale. Pa onda od 2010. do prosle sezone, obrni-okreni, sampion Red Bul. Takodje, 2004. je Merdzin motor bio jako poznat-po dimu i plamenu iz auspuha, tik uz Hondin. Ali, kolo srece se okrece, pa je ove godine doslo i njihovih 5 minuta. Nista to nije strasno. Tuga je sto su danasnji bolidi toliko ustrojeni, da je to sramota. Ne sme da se previse goriva potrosi, imas samo 5 motora za sezonu, ova smesa, ona smesa guma, ERS-KERS, k...c palac! Povraca mi se od svih tih gluposti! A tek zvuk motora 1,6 V6! Kuku, naopako! Nekada davno, vozio sam Tomos BT50. Cak i njegov zvuk je bio simfonija za ove danasnje F1-motokultivatore! Honda se hvali kako ima najbrzu kosilicu! E, pa nije tacno! Mercedesova je najbrza!
Optimus prime
Ali zar taj trend nije preovladao gotovo celom autoindustrijom ?!
Ili ako nije još uvek, sigurno se ide u tom smeru.
Možda se poneki atmosferski "dinosaurusi" još drže, ali brzo će ih "proterati".
Trenutni vrhunac sportista, LFR i P1 se hvale kako malo troše i takve gluposti.
A ljude zanima samo da budu brzi.
Nažalost, to je što je.
Moći će još neko vreme da se uživa u zvuku dok potpuno ne zavladaju trocilindraši, turbaši, baterijaši itd.
Пит
Одгледао сам старт и мало трке, чисто да видим колика је то доминација Мерца и стварно иду најбрже!! :))
Хехехе..сад је јасно зашто си толико ажуран око праћења Ф1!!
Добри су добри су, нема шта! Успели су на време да спреме болид за разлику од свих осталих (Можда је једино и Индијац успео пре времена да се домогне података)
Видећемо да ли ће и када остали достићи стартну предност коју је Бркица обезбедио (нећемо инсистирати којим каналима је то учинио) ;))
Оптимус
:)))
Свих ранијих сезона је углавном аеродинамика била та која је одлучивала. Сада је снага шестака пресудна и још један елеменат - ко боље о'лади батерије!! :))
Потпуно је постало небитно ко је бржи, него ко боље штеди гориво, ко мање цепа гуме и ко боље лади батерије!!
Ако хоћеш мало слободе и праве неограничене брзине онда неко друго такмичење...
Gagiba
http://www.dodaj.rs/?3V/dx/4WSbc4ah/3.jpg
:)
Bratunga, ne bi ni komentarisao, osim možda sa "bravo", "svaka čast" da nisu neki pisali razne nebuloze.
Ovako čisto malo da im stajem na muku. :)
Sreća da u Formuli nema "kaš", pa da sezona bude gotova na 6:0. :)))
Ali biće zanimljivo i neizvesno, ko od nas sa sigurnošću može da kaže hoće li pobediti Rozberg ili Hamilton. :)))
Ja ipak prednost dajem Hamiltonu, mada mi se svidja što Rozberg pokazuje zube, nema timskih naredjenja o nenapadanju kao kod Ferrarija, Red Bula, pa i Mclarena dok je vozio Hakinen, uvek sam navijao za Kultarda. :)
Elem, uz sve to što si nabrojao, na šta mora da paze, opet se gleda ko će na sve to da vodi računa i bude najbrži. Za sad to najbolje polazi za rukom Hamiltonu. Prošla trka, ubedljivo najbrži, najamnje goriva potrošio od vodećih, uključujući Rozberga, pa se i komentator oduševio, kaže promenio mišljenje o njemu.
Definitivno vozačko umeće.
Bile su i ranije te instrukcije o čuvanju guma, goriva, KERS, DRS, sad su tu još i omiljene vam baterije. :)
Nije mi samo jasno, kako to da se vama bmw fanovima ovo ne svidja, pošto pišete hvalospeve na račun i3 i i8.
Ajde, razumljivo je da se meni ne svidja ovaj trend i da sam ga kritikovao, pošto sam ja uvek za jake atmosferce, ali me čudi kako to sada odjednom vama smeta ?!
Vrv je razlog u dominaciji Mercedesa. :)
Eto i vi niste ostavili nijedan komentar na temu DTM-a, a otkad se bmw vratio, pišete eseje. :) Pa vam niko ne zamera.
Ali kao što rekoh, spremite se da od sledeće sezone pljujete i DTM, pošto prelaze na 2,0 četvorocilindraše.
Šteta što nisu drajcilinderi, vrv bi vam onda DTM bio nešto naj u auto sportu. :)
Nemoj da zaboraviš da F1 i kada paze na sve to, pa čak i laganije voze, opet su daleko brži od svega ostalog na 4 točka.
Pit
Stvar je u tome sto je motosport jedno a potrosacka industrija drugo. Zamisli, npr. da neko zabrani Djokovicu da servira brze od 180km/h ili Rafi ogranici trcanje "vamos-tamos", jer moraju da se cuvaju reketi i patike. Pa, na sta bi to licilo? Iako navijam za Ferari, nije mi bila ni interesantna njihova totalna dominacija pre 10-ak godina, ali su bar bolidi sibali po pistama. Nisu toliko ni problem turbasi, koliko sva ta glupa ogranicenja. Vidim da cu ja nedeljom posle rucka zenu za ruku pa u setnju, umesto da slusam dosadno brujanje kultivatorskih kanturina.
Gagi
Aerodinamika i snaga su uvek bitne, a oni majmuni koji su uveli baterije u F1, bolje bi bilo da su pogurali Formulu E nego sto ke.aju po ljubiteljima pravog motosporta. A, znas li zasto to sve rade? Zato sto se publika nije organizovano pobunila. Kada publika bude napravila ozbiljniji bojkot, pa opadne prodaja ulaznica, itekako ce se matori Smorkleston zamisliti. Ovako, za dobre svinje nema losih pomija.
Inače jedini duel ove sezone za pol, pobede i titulu će se voditi izmedju ove dvojice :
http://www.dodaj.rs/?2k/Ba/4lPt5TIG/hn.jpg
Biće još ovakvih tvrdih duela za pobedu.
A ne "Weberu nemoj", treba Fetel da pobedi itd...
I još jednom kažem, Fetel prvo treba da bude bolji od svog klupskog kolege, koji je trenutno bolji od njega, tj od početka sezone.
Tako da se RB fanovi uzdaju u njega, za treću poziciju. :)
Mada biće im teško, Fors Indija i Williams su tu. :)))
pit
nemoj da mesas formulu 1 i automobile koje ljudi voze po ulicama i na putovanjima. Ako je trocilindricni motor u hibridnom automobilu dobar za neke stvari, to ne znaci da tako treba da bude i u najbrzem sportu na svetu.
FIA je pogresila zato sto se od ove godine primenjuje gomila novih pravila, i to nije normalno da ekipe koje su decenijama funkcionisale i razmiljale na jedan nacin preko noci se sve okrene. To bi bilo kao da uvedu da se fudbal igra reketima i malim lopticama. To bi onda znacilo da bi Mesi, Ronaldo i slicni mogli da okace kopacke o klin, a oni losi ili osrednji fudbaleri koji su usput rekreativno igrali tenis postali bi najbolji. Da ne pricamo o tome da se ta igra onda ne bi zvala fudbal.
Dakle, logicnije bi bilo da, ako su vec napravili drasticnu promenu kod motora, u prvoj godini izbacili sva ostala ogranicenja po pitanju motora: br. obrtaja, potrosnja goriva..., pa da od naredne sezone uvode dodatna ogranicenja, kad se ekipe uhodaju sa novim motorima.
To sto je RedBul dao ultimatum Renou, potpuno je u skladu sa onim sto ja pricam. RedBull ima najbolji bolid, ne gledajuci motor. Dakle ako Reno sredi motor (pa ne ocekujes valjda da ovi sto za Mercedes prave motore, nece umeti da ga srede:)), RedBul ce na kraju biti ili vrlo blizu Mercedesa, ili ispred njih. Sve zavisi kada ce da srede motor (ako ga srede).
S druge strane, malo je cinicno, da kralj nedoslednosti, pominje kod drugih nedoslednost kao manu.
toma
Pa ti si prvi podrzavao ovakva pravila dok sam ih ja kritikovao !
E sad kad MB dominira, sad ne valjaju pravila.
Kakav Red Bul covece, oni su samo sponzor Renou.
Hoces da kazes da tehnolozi za energetsko pice znaju da naprave bolid ?!
Пит
Ја сам заиста био за то смањивање запремине па ми чак и турбо није звучао као лоша варијанта (док заиста нисам чуо такозвани звук) али ајд, тај звук ће већ пре или касније дотерати до границе подношљивости, али остале будалаштине које су натоварили право ниоткуда су ми тотално променили доживаљај формуле!
Већ је Оптимус објаснио, да га не понављам.
Иначе Мерц је у овим косачица-правилима више него доминантан и ту нема спора. За сад.. ;)
Оптимус
Ранијих сезона најјачи мотори, па чак ни најбржи нису доносили победе. Мада сад то већ нема више везе. :)
Очекујем брзу реакцију публике. Ова сезона ће можда и отркаљати до краја али ако следећу не промене и то радикално, мислим да ће публика напустити Ф1. Видећемо.
pit
nikad ja nisam bio za ovakva pravila. Za zmanjivanje zapremine i turbo jesam, jer formula je poligon za mnoge nove tehnologije, i mnoga znanja ce se pre ili kasnije primeniti na komercijalne automobile. Ali ne uz ovakva ogranicenja. Dakle, sve ovo, ali bez ogranicenja u mnogim segmentima.
Ja predvidjam da ce mercedes imati prednost jos nekoliko trka, a bas veliku prednost ce imati na sledecoj trci u Kini. Ta trka najvise u celom sampionatu favorizuje jak motor...ima dva ogromna pravca. Cini mi se da su na toj trci Mercedesi dominirali predhodne dve godine. Medjutim kad se posle toga stigne u Evropu, gde ima mnogo vise tehnicki zahtevnih staza, gde glavnu rec vodi aerodinamika, mislim da ce RedBull da dodje na svoje. Plus sto pretpostavljam da ce do tada i Renoov motor da se popravi.
Sto se tice tehnologa za energetska pica, pre svega mislim da su oni tehnolozi za marketing. A kakvi god tehnolozi bili, oni imaju para, i imaju Adriana Njuia. Covek je bez konkurencije najbolji inzenjer za aerodinamiku u F1 karavanu.
btw. mercedes ce verovatno ako ne bude imao kvarove ostvariti najubedljiviju pobedu za dve nedelje u Kini. Ta staza je kao stvorena za jake motore. Cini mi se da je to i jedina trka na kojoj je Merc bio favorit i proslih godina.
toma 17:58
Slazem se uglavnom. Sto se trka tice, moja je pretpostavka da sve sto RB moze da uradi je da smanji zaostatak. Sumnjam da ce ove sezone moci bilo ko da ugrozi Mercedes.
I po meni, MB bi trebao da napravi supersportistu na ovoj bazi, sto ce sigurno i uraditi po mojoj proceni nakon AMG GT-a. Da naprave naslednika SLR-a, sad je pravi trenutak da na krilima uspeha u F1 mogu da se diče i predstave ss auto tog recepta.
Problem sredjivanja motora od strane Renoa je jedinstven, Red Bul mu daje ultimatum, a ovaj mora da sredi motor tako da pobedi mercedesov, ali nije dozvoljeno od prijavljivanja timova za F1 da se diraju performanse, ne znam da li znate za to, ako sam ja dobro razumeo.Dakle, nista od dodatnih 40 ili 80 ks, mora da ima istu snagu kao i na pocetku sezone, obrtni momenat i broj obrtaja, ali treba da bude brzi od Mercedesa.Kako?