home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Po svemu sudeći ova sezona, osim ako ne navijate za Mercedes, biće vam vrlo ”dosadna”. Sećate se prošle godine i Sebastijana Fetala, kada od Belgije do kraja šampionata rezervisao najviši pobednički podijum, a prethodno su samo dve trke prošle, a da ga nismo videli na prvom mestu. Nešto slično namerava da uradi Luis Hamilton, samo što Britanac od starta sezone gospodari stazama.

Nakon Bahreina i Malezije pripala mu je i Velika nagrada Kine. Trku je završio za 1:35:09.651 i iza sebe ostavio timskog kolegu Nika Rozberga i Fernanda Alonsa iz Ferarija. Iza najbolje trojice našao se vozač Red Bula Danijel Rikardo, koji je ponovo pobedio timskog kolegu Sebastijana Fetela.

Peti je trku u Šangaju završio Sebastijan Fetel, dok su iza njega ostali Niko Hulkenberg, Valteri Botas iz Vilijamsa, Kimi Raikonen, Serhio perez i Danil Kvjat, koji je za pobednikom zaostajao ceo krug. Na stazi u Šangaju smo videli vrlo interesantnu situaciju, Fetel je dobio naređenje od tima da propusti Rikarda, što je on u prvi mah odbio, pa ćemo u nastavku šampionata gledati vrlo zanimljiv rasplet situacije u Red Bulu. Posebno jer znamo da je minule sezone Mark Veber morao da se sklanja Nemcu, a tada nije negodovao.

Nakon četvrte trke u sezoni vodeću poziciju u generalnom plasmanu zadržao je Rozberg sa 79 bodova, drugi je Hamilton sa 75, a treći Fernando Alonso sa 41.bodom

Mihael Šumaher i njegov zemljak Fetel drže rekord kada se radi o najviše pobeda u sezonu, 13 i 11, a ukoliko Luis nastavi u istom ritmu mogao bi da ih nadmaši ili se bar izjednači sa njima. Takođe, Luis je prvi nakon Manuela Fanđa, koji je Mersedesu doneo tri pobede u nizu, a ovo su i njegove pre tri pobede zaredom u karijeri. Britanac je dominirao na stazi u Šangaju, rivali nisu uspeli ozbiljnije da mu priprete, pa se sve zanimljivo dešavalo iza njegovih leđa.

Start je najavio vrlo uzbudljivu trku, pa smo videli čak tri kontakta. Felipe Masa i Fernando Alonso su se dodirnuli  na startu, ali ostali na stazi, do incidenta je došlo izmeđa Nika Rozberga i Botasa, kao i Magnusena i Kvjat. Luis Hamilton je bez problema zadržao prvu startnu poziciju. Najlošije je startovao Niko Rozberg koji je nazadovao tri mesta, ali je brzo obišao Hulkenbrega i nastavio trku sa šestog mesta. Kimi Raikonen se probio na deveto mesto, dok je loš start pobednika Melburna iskoristio Sebastijan Fetel i našao se na drugoj poziciji, dok je Fernando Alonso smestio odmah iza njega. Sjajno je počeo i Perez, koji se sa 16. stigao na 12. poziciju, a trku završio na devetom mestu.

Hamilton je već nakon 10 krugova napravio prednost od 10 sekundi nad konkurentima, pa je već tada bilo rešeno pitanje pobednika. Prvi je trku već u šestom krugu morao da završi Adrijan Zutil. Na zamenu preumatike u 10. krugu otišao je prvi Roman Grožan, a onda Masa u 11. krugu, kao i Kimi Raikonen. Brazilac bolje da je ostao na stazu, jer su mehaničari napravili grešku bez komentara. Problem je nastao oko levog pneumatika, pa su mu mehaničari poništili sjajan start i upropastili  trku. Alonso se nakon zamene preumatika u 12. krugu  na stazu vratio pre Fetela. Ferari je napravio odličan potez, pa se Alonso našao ispred Nemca.

Rozberg je dva kruga kasnije od drugih otišao u boks , pa se vratio na stazu ispred Nika Hulkenberga. Ferari je na četvrtoj trci u sezoni pokazao da je znantno napredovao u odnosu na start sezone, pa je odlično napredovao i Raikonen. Hamilton je po nove pneumatike otišao dva kruga kasnije i rutinski se vratio u vođstvo, dok je Alonso nastavio da ga prati. Sjajni Rozberg je u 22. krugu pretekao Fetela, koji je tri kruga kasnije dobio naređenje od tima da propusti Danijela Rikarda koji je bio iza njega na petoj poziciji. Međutim, Nemac nije imao nameru da se odmha pomeri timskom kolegi U 26. krugu Fetel je to i uradio, pa ga je Rikardo obišao.

Hamilton je u 39. krugu po drugi put otišao po nove pneumatike i iza njega su bili  Alonso, Rozberg, Rikardo, Fetel, Hilkenberg, Botas i Raikonen. Do promene poretka došlo je u finišu trke. Rozberg je obišao Alonsa i stigao do treće druge pozicije ove sezone. Alonso nije završio prvi, ali je imao sjajnu trku i prvi put ove godine zavrio na podijumu. Za razliku od njega, Kimi nije imao svoj dan, bio je tek osmi, a Felipe Masa nakon nezgode u boksu 15.

Naredna trka vozi se u Španiji, a nakon toga sledi Monte Karlo.

Poredak na Velikoj nagradi Kine

1. Luis Hamilton (Mercedes/Velika Britanija) 1:35:09.751

2. Niko Rozberg (Mercedes/Nemačka) + 18.6

3. Fernando Alonso (Ferari/Španija) + 25.7

4. Danijel Rikardo (Red Bul/Australija) + 26.9

5. Sebastijan Fetel (Red Bul/Nemačka) + 51. 0

6. Niko Hilkenberg (Fors Indija/Nemačka) + 57.5

7. Valteri Botas (Vilijams/Finska) + 58.1

8. Kimi Raikonen (Ferari/Finska) +83.9

9. Serhio Perez (Fors Indija/Meksiko) + 86.4

10. Danil Kvjat (Toro Roso/Rusija) + jedan krug

11. Dženson Baton (Meklaren/Velika Britanija) + jedan krug

12. Žan-Erik Vernje (Toro Roso/Francuska) + jedan krug

13. Kevin Magnusen (Meklaren/Danska) + jedan krug

14. Pastor Maldonado (Lotus/Venecuela) + jedan krug

15. Felipe Masa (Vilijams/Brazil) + jedan krug

16. Esteban Gutijerez (Zauber/Meksiko) + jedan krug

17. Kamui Kobajaši (Katerhem/Japan) + jedan krug

18. Žil Bjanki (Marusija/Francuska) + jedan krug

19. Maks Čilton (Marusija/Velika Britanija) + dva kruga

20. Markus Erikson (Katerham) + dva kruga

Generalni plasman vozača:

1. Niko Rozberg 79

2. Luis Hamilton 75

3. Fernando Alonso 41

4. Niko Hilkenberg 36

5. Sebastijan Fetel 33

6. Daniel Rikardo 24

7. Valteri Botas 24

8. Dženson Baton 23

9. Kevin Magnusen 20

10. Serhio Perez 18

11. Felipe Masa 12

12. Kimi Raikonen 11

13. Žan-Erik Vernje 4

14. Danil Kvjat 4

15. Roman Grožan 0

16. Adrian Zutil 0

17. Esteban Gutijerez 0

18. Maks Čilton 0

19. Kamui Kobajaši 0

20. Pastor Maldonado 0

21. Markus Erikson 0

22. Žil Bjanki 0

Generalni plasman konstruktora:

1. Mercedes 154

2. Red Bul 57

3. Fors Indija 54

4. Ferari 52

5. Meklaren 43

6. Villijams 36

7. Toro Roso 8

8. Lotus 0

9. Zauber 0

10. Marusija 0

11. Katerhem 0

Pobednici prethodnih trka:

1. VN Australije: Niko Rozberg (Mercedes/Nemačka) 1:32:58.710 sata

2. VN Malezije: Luis Hamilton (Mercedes/V. Britanija) 1:40:25.974 sata

3. VN Bahreina: Luis Hamilton (Mercedes/V. Britanija) 1:39:42.743 sata

Izvor: Sportal.rs / Sportklub.rs

Organizator trke u Kini skratio trku za dva kruga, ali niko nije ispaštao

Greši se i u Formuli 1. Iako nismo navikli da se u odlično organizovanom sistemu kakav je šampionat Formule 1 prave greške, to se desilo u današnjoj trci za Veliku nagradu Kine. Na stazi u Šangajupo pravilu se vozi 56 krugova, ali je danas trka završena u 54. Tokom tog, 54. kruga, dok je kasniji pobednik Luis Hamilton bio u vođstvu, mahano je crno-belom zastavicom koja označava kraj trke.

- Pomislio sam da li su stvari počele da mi se priviđaju. Očekivao sam da vozim još, ali sam onda video zastavicu. Ubrzo sam video, da nema nikog na zidu, i nastavio sam da vozim - objasnio je posle trke Hamilton, a prenosi Skaj Sports.

Bez obzira na veliki propust u organizaciji, do bitnijih promena u poretku nije došlo. Jedino će biti "izbrisan" trenutak kada je Kamui Kobajaši pretekao Maksa Čiltona. Prema pravilima (član 43.2), ako se kariranom zastavom maše pre kraja trke, računaju se samo rezultati koji su do tada zabeleženi, bez obzira na skraćenje.

Da je trka u Šangaju završena u 54. krugu potvrđeno je i na sajtu Formule 1.

Izvor: Sportal.rs

Volf: Hamilton je u svojoj ligi

Biznis direktor Mercedesa Toto Volf izjavio je da je Luis Hamilton vozač u potpuno drugoj ligi od ostalih.

"Luis Hamilton je mega vozač, vozač u svojoj ligi, ne verujem da možete da imate mnogo bolje od njega i Nika Rozberga u timu."

Volf je rekao i to da nakon četiri uzastopne poede, Mercedes nikako ne sme da se opusti i misli da su rešili pitanje šampiona.

"Sjajno je ovo što vidimo, bolid je savršen, ali ne smemo da se opustimo i da mislimo da je posao obavljen. Sada će svi timovi juriti za nama, a znamo da je Red Bul mnogo bolji u drugom delu sezone", rekao je Volf.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 904



Komentari

Iako ga ne volim nesto, Alonso je odradio dobar posao. Zanimljivo je da je prilicno bolji od Kimija, ocekivao sam suprotno.
Rikardo je dobar, opet bolji od Fetela, kome moze da zahvali na izgubljenom trecem mestu. Kostao ga je, makar borbe, a ubedjen sam da bi ga dobio. Jos ga usporio malo i onaj zaostali vozac. Na finisu se bas bio primakao.
Fetel samo usporavao kolegu, od pocetka sezone Rikardo bolji. Navijao sam za njega, da stigne Alonsa. Williamsi katapultirali na startu, ali kontakti i greske...
Najsmesniji trenutak je Kobajaši u Caterhamu obilazi Fetela. : )))
Jos mu viču "ajmo sad da se odvojiš od Fetela". : )))
Show program. : )))

Autor Pit 20 Apr 2014, 17:20

U junu slavimo titulu

Autor messi 20 Apr 2014, 20:03

Sigurno u formuli hamiltona ima neregularnosti. Samo treba neko da uloži žalbu, ali ako sme.

Autor sagius 20 Apr 2014, 23:48

"Sigurno u formuli hamiltona ima neregularnosti. Samo treba neko da uloži žalbu, ali ako sme."
Da, najmanje goriva troši, mora da tu nešto nije u redu. :)
A i ne sme niko da uloži žalbu, će odma Hamilton da bije. :)))
Nadam se da će još malo potrajati ta neregularnost, dok ga ne raskrinkaju.
Jer svi se boje aždaje Hamiltona i uopšte ne bi jedva čekali da ima bilo šta što bi moglo da ospori pobedu. :)
Nego, i Rozberg ovaj mi je sumnjiv, treba ga prijaviti, i on je neregularan. :D

Autor Pit 21 Apr 2014, 01:01

Nije prvi put da neki tim ima neregularan bolid. Nekada je to bio Ferari sa Šumijem, danas je to Mercedes sa Hamiltonom. Uzgred se baš kao i nekad diskvalifikuju ostali koji pokušavaju da ugroze jačeg od ostalih. Jasno je da je Mercedes dao gde treba i koliko treba, i lepo "iskoristio nova pravila".
Zanimljivo je da je uvek u igri bio Ross Brovn, i kod Ferarija i kod Brovna, i sad kod Mercedesa. A sva tri puta su bili u pitanju pacer timovi.
Ross je otišao napokon u penziju.

Autor roker 21 Apr 2014, 09:24

Hamilton, a u prvoj trci Rozberg. :)
Diskvalifiokvan je Rb zbog kršenja pravila, Mercedes je po PS-u.
Ross Brawn je zaslužan za mnoge inovacije, izmedju ostalog hladjenje motora kod MB-a, koji donosi brojne prednosti.
Znači predlažeš proterati sve sa dobrim idejama, ne bi li pobedjivao neko ko je tebi po volji. :)))
Znači Rozberg je ok, samo Hamilton vara ? :)))

Autor Pit 21 Apr 2014, 12:33

roker-mange
Nisi pomenuo Red Bul.
Tu ti ne smeta.
Adrian Newey.

Autor Pit 21 Apr 2014, 12:53

Adrian Newey je umetnik u F1.
Za razliku recimo od Browna i Flavia kome je zabranjen pristup F1, koji su cirkus menadžeri. Kod njih je uvek imalo mnogo šta što nije po propisima, skriveno a javno i tako sročeno da se dugi ne smeju - ne mogu žaliti.
Takav je danas i Mercedes, već unapred plaćeni, ili preplaćeni šampion.
Sve jedno, danas se više ne raani u rano jutro i ne napašta se posao, da se gleda prenos F1. Naravno, osim nekih novih fanova F1 koji nikada do sada nisu pridavali značaja F1. Sad pišu čitave izveštaje, ali nemaju kome.

Autor roker 21 Apr 2014, 15:58

roker
A ti pricas u ime svih fanova F1 ?!
Blago tebi...
Razumljivo je da razocaranim i frustriranim RB fanovima sad nije zanimljivo. : )

Autor Pit 21 Apr 2014, 16:44

Brawn je genijalac. Ne bih se slozio sa tim da je on umesan u neke mutne radnje. On je clan Mercedesa od trenutka kad je Mercedes kupio tim Brawn GP. Da je nesto mutio, Mercedes ne bi cetiri godine gledao u auspuh Red Bulu i Ferariju. Svaka ekipa u F1 ima svoj svetli period ili periode. Ne secam se da se neko toliko bunio prosle godine i prethodnih godina, kad je Red Bul svima drao kozu sa ledja. Nisam navijac Mercedesa i uglavnom navijam protiv njega, ali postujem njihov trud i daleko sam od toga da bilo koga mrzim. Ako Mercedes i osvoji sampionat ove sezone, eto prilike ostalima da se dobro pripreme za sledecu, pa neka ga oderu. Nije zivot jedna zena...ovaj, mislim, sezona! :)))

Autor Optimus Prime 21 Apr 2014, 16:55

Optimus Prime
+1
Valjda kad RB dominira onda je zanimljivo, ali ako MB dominira, onda je dosadno. :)
Ima ovde puno mrzitelja MB-a.
A ovo što piše ovaj bata je u koliziji sa onim što pišu fanovi na F1 Srbija portalu.
Valjda misle neki da ako promene nick, neće niko prepoznati ko su. :)
Ali se zato jasno vidi iz komentara, za gde važe dvostruki aršini pa je odma jasno.
Posebno je zanimljivo pljuvati Brawn-a, za to baš treba imati hrabrosti. :)
Ili nečeg drugog, da ne navodim sad ovde...
Ali dobro, kao što kaže poslovica, ko gubi, ima pravo da se ljuti.

Autor Pit 21 Apr 2014, 17:25

@Pit
Činjenica je da ti di ove sezone nisi bio zainteresovan za F1.
Sad odjednom, počinješ da sastavljaš epove o F1.
A ono što ja poznajem F1 fanova, koji su bili u Monci, Hungaroringu, Spa, i sl, više ne gledaju ovaj F1 bebi cirkus.

Autor roker 21 Apr 2014, 18:55

roker
Eto sad možeš ti da budeš nezainteresovan i ne moraš više da komentarišeš ovde.
Kad te već ne zanima dosadno je i sl.
Bio sam na jednoj od onih koje si nabrojao.
Bilo mi je dosadno tokom Ferrarijeve dominacije, kao i RB-ove, isto tako sada RB fanovi i Ferarijevi mogu da ne budu redovni. Prošle god sam gledao malo, sad se situacija okrenula, a ako RB opet bude konkurentan, eto MB pljuvača odma, biće hvalospevi u onoj meri u kojoj je sada pljuvačina, a pljuvačina će se opet uputiti ka MB-u.
Samo ako do toga i kad dodje, moraćete prilično da se načekate, ove sezone svakako ne. :)

Autor Pit 21 Apr 2014, 19:17