
Posada Audija sa brojem dva trijumfovala je na 82. izdanju legendarne trke „24 časa Le Mana“ i tako nastavila dominaciju tog proizvođača.
Benoa Trelije, Marsel Fesler i Andre Loterer su zajedno kompletirali 379 krugova i tako došli do treće pobede u Le Manu, a Audiju doneli ukupno 13, odnosno 13. u poslednjih 15 godina.
Dvostruku pobedu Audija kompletirala je prošlogodišnja pobednička posada, u kojoj je Loika Divala, koji je imao udes tokom slobodnog treninga zamenio Mark Hene. Uz njega, do drugog mesta došli su Lukas di Grasi i Tom Kristensen, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našla posada Tojote u sastavu Entoni Dejvidson, Sebastijan Buemi i Nikolas Lapijer.
Ovogodišnje izdanje „24 časa Le Mana“ obilovalo je iznenađenjima i preokretima. Čak sedam fabričkih prototipova iz LMP1 klase imalo je probleme u pojedinim trenucima trke, a odluka o pobedniku pala je u samom finišu.

Oba vodeća Audija imala su probleme sa turbi motorima u nedelju ujutro, pa je Porše koji su vozili Mark Veber, Brendon Hartli i Timo Bernard dobio priliku da se bori za pobedu. Ta posada, sa brojem 20, preuzela je vođstvo tri sata do kraja trke, ali Porše 919 Hibrid nije mogao da održi korak sa Lotererom, da bi Veber potom potpuno usporio.
Problemi Poršea omogućili su Audiju sa brojem jedan da dođe do drugog mesta, sa tri kruga zaostatka u odnosu na pobednika. Najveće iznenađenje verovatno je priredila trećeplasirana Tojota, koja je imala udes na samom početku trke, odnosno kontakt sa trećim Audijem kada je počela kiša, ali je Lapijer nastavio dalje, za razliku od rivala za koje je trka bila gotova.
Tojota sa brojem sedam, koju su vozili Aleksander Vurc, Stefan Sarazan i Kazuki Nakađima, vodila je od starta do polovine trke, kada je njihov TS040 Hibrid stao na stazi zbog kvara elektronike. Čelnu poziciju tada je preuzeo Audi, koji je, uprkos problemima došao do nove pobede.
Izvor: B92.net
Foto: Beta/AP Photo/Bob Edme
Sto se tice trka na cetiri tocka ovo je drugi svet za sve ostalo mogu da forsiraju hibride dizele koje kakva cuda uvek ce biti neizvesno i zanimljivo do samog kraja...kakva crna formula 1 i ostalo sve je to danas farsa...svim ekipama koje ucestvuju na 24h trkama treba skinuti kapu.
Ako, pored Porshea dovedu jos po nekog, Lamba, Bentliku, ili mozda Seta i Skodu, trka bi se trebala preimenovati u
"24 sata Le Vaga"
@djogo
Apsolutno tako. U ovom takmicenju imas pojedina ogranicenja i to je to. Stavljaj cilindara i vrti motor koliko ti je volja. Dizel ili benzin, turbo ili atmo, tvoj izbor. Ako si najbrzi, ne znaci i da ces i pobediti. Sve mora da bude uskladjeno. Pre bih rekao da je ovo vrhunac tehnologije u auto industriji, nego suvoparna i ustogljena F1. Kad se jurca 24 sata, sve je moguce, tako da i favoriti mogu lako da izgube (kao 2010. Pezo). Da su Toyota i Porse imali po tri posade, pitanje je da li bi Audi trijumfovao.