
Prvi put u istoriji srpskog automobilskog sporta naš vozač je osvojio podijum i drugo mesto u jednoj trci SVETSKOG ŠAMPIONATA. Taj rezultat je upravo ostvario sjajni pančevački automobilista, 30-godišnji DUŠAN DUCA BORKOVIĆ, početnik u seriji WTTC. Za volanom najzad dobro pripremljenog „ševrolet kruza“ od strane inžinjera NIS PETROL KAMPOS REJSING TIMA, BORKOVIĆ se izvrsno snašao na jednoj od najtežih staza na svetu, na SUZUKI, na kojoj je prvi put u svojoj karijeri, i osvojio važne bodove u obe trke (SADA JE NA 14. MESTU SA 41 BODOM U GENERALNOM PLASMANU).
U prvoj trci je startovao sa devete pozicije a na cilj stigao kao 8. U drugoj trci je prema propozicijama i na osnovu osvojenog devetog mesta u kvalifikacijama (kada prvi na kvalifikacijama u drugoj trci startuje kao deseti i obrnuto) krenuo sa drugog mesta, a tu poziciju je odličnom i potpuno sigurnom vožnjom zadržao i u cilju, i tako ostvario najbolji rezultat za sebe i za srpski automobilizam u ŠAMPIONATU SVETA TURISTIČKIH AUTOMOBILA.
U bogku, po izlasku iz svog automobila BORKOVIĆ nije mogao da zadrži suze i jedva je dao izjavu reporteru EUROSPORTA, rekavši da je presrećan, da pozdravlja sve u Srbiji i da zahvaljuje svima. Na podijumu je zbog svoje visine od 207 sm. bukvalno štrčao u odnosu na pobednika, 52-godišnjeg Italijana TARKVINIJA, i trećeplasiranog Madjara MIHELISA.
Izvor: Mojsvetbrzine.rs
Najveći uspeh u istoriji srpskog automobilizma: Borković drugi u Japanu!
Najbolji srpski automobilista Dušan Borković upisao se u istoriju srpskog i svetskog auto-sporta! Vozač "NIS Petrol by Campos Racing" tima je u svom Ševrolet Kruzu osvojiio drugo mesto na drugoj trci WTCC na čuvenoj stazi Suzuka u Japanu.

Nezapamćen uspeh u istoriji srpskog automobilizma dogodio se u jutarnjim časovima po našem vremenu, kada je Borković prohujao kroz cilj i ispisao najsjajnije trenutke u tekućoj sezoni Svetskog šampionata turing automobila.
Borkovićev ogroman uspeh veći je i kada se u obzir uzme činjenica da je u prvoj trci zauzeo osmo mesto, što mu je posle ovog vikenda donelo impresivna 22 boda, što ga je u generalnom plasmanu popelo na broj od 41 osvojenog poena.
Borković je mudro izvezao prvu trku, štedeći se za ono pravo, budući da je na sledećoj startovao sa druge pozicije. Iako je u prvom krugu izgubio jednu poziciju, odličnom vožnjom izbegao je svaki rizik, da bi posle odustajanja Milera skočio na deveto mesto. U poslednjem krugu, Borković uspeva da obiđe Monteira i kao osmi prođe kroz cilj.
Usledila je trka koja će se dugo prepričavati u automobilskim krugovima i koja je Srbiju velikim slovima upisala na mapu svetskog auto-sporta. Borković je sačuvao drugo mesto na startu, ali je već u prvom krugu Mađar Mihelis pokušao da ga obiđe.
Došlo je do kontakta, nije bilo nikog kome u tom trenutku srce nije zastalo bar na delić sekunde. Pančevački as odbranio je poziciju i neoštećen ostao na stazi. U preostalih deset krugova nije dozvolio ni promil šanse svojim pratiocima da ga ugroze i suverenom vožnjom završio trku iza legende ovog sporta, Gabrijelea Tarkvinija.
Borković nije mogao da savlada emocije po izlasku iz automobila, primao je čestitke svog tima i ostalih kolega, a kruna svega bio je spektakularan izlazak na podijum, prvi za nekog srpskog automobilistu u WTCC, jednom od tri najjača takmičenja pod okriljem Svetske automobilske federacije (FIA).
Iako je Tarkvini pobedio, Borković je zasenio sve na pobedničkom postolju, što zbog ovacija koje je dobio, što zbog svoje pojave, budući da je i sa drugog mesta bio ubedljivo najviši na podijumu.
- Bilo je fenomenalno! Pobedio sam jer sam imao ogromnu podršku svoje supruge Andrijane,porodice, tima i svih navijača. Video sam u prvoj trci da mogu da stignem sve, jer sam bio brži od Monteira. Smetao mi je, ali nisam hteo da rizikujem. U drugoj trci sam imao taktiku da ne napinjem gume i da polako pokušam i Tarkvinija da preteknem, ali kada me je Mihelic udario, izgubio sam malo vremena. Srećom sam uspeo da održim drugo mesto, izborim se sa Mihelicom i ostanem bez ostećenja usled te borbe - rekao je Borković posle veličanstvenog nastupa u Suzuki.
Zvanično najuspešniji srpski automobilista svih vremena zahvalio se svima koji su bili uz njega u izuzetno teškoj debitantskoj sezoni u FIA WTCC.
- Veliko hvala svima koji su verovali u mene cele sezone, mom timu, mojoj Srbiji, sponzorima, premijeru Vučiću, predsedniku Nikoliću i ostalim čelnicima Srbije, koji shvataju koliko je velika stvar što se srpska zastava vijori u FIA svetskom šampionatu.
Srpski vozač na ovaj način nastavio je fenomenalan niz rezultata na međunarodnoj sceni, pošto je pre dve godine postao evropski šampion na brdskim stazama, a prošle bio treći na Evropskom kupu turing automobila.
Vikend u Suzuki odlučio je i pitanje novog svetskog šampiona, pošto je posle briljantne sezone do titule pobedom u prvoj trci došao Sitroenov vozač Hoze Marija Lopez iz Argentine.
Sezona WTCC završava se na stazi Guja u Makau, gde će se voziti od 13. do 16. novembra.
Izvor: Sport.blic.rs
Tabele:
Konačan plasman prve trke (prvih deset):
1. Jose Maria Lopez (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) 23m 54.353s
2. Tom Chilton (Chevrolet Cruze - ROAL Motorsport) +8.473s
3. Sebastien Loeb (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) +9.693s
4. Norbert Michelisz (Honda Civic - Zengo Motorsport) +10.414s
5. Hugo Valente (Chevrolet Cruze - Campos Racing) +12.153s
6. Gabriele Tarquini (Honda Civic - Castrol Honda WTCC) +12.707s
7. Tom Coronel (Chevrolet Cruze - ROAL Motorsport) +13.514s
8. Dušan Borković (Chevrolet Cruze - Campos Racing) +14.340s
9. Tiago Monteiro (Honda Civic - Castrol Honda WTCC) +16.507s
10. Gianni Morbidelli (Chevrolet Cruze - ALL-INKL.COM Munnich Motorsport) +17.846s
Konačan plasman druge trke (prvih deset):
1. Gabriele Tarquini (Honda Civic - Castrol Honda WTCC) 23m 55.783s
2. Dušan Borković (Chevrolet Cruze - Campos Racing) +1.725s
3. Norbert Michelisz (Honda Civic - Zengo Motorsport) +4.360s
4. Tom Coronel (Chevrolet Cruze - ROAL Motorsport) +5.479s
5. Yvan Muller (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) +6.116s
6. Jose Maria Lopez (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) +6.346s
7. Sebastien Loeb (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) +6.665s
8. Gianni Morbidelli (Chevrolet Cruze - ALL-INKL.COM Munnich Motorsport) +14.062s
9. Tiago Monteiro (Honda Civic - Castrol Honda WTCC) +14.791s
10. Tom Chilton (Chevrolet Cruze - ROAL Motorsport) +15.104s
Generalni plasman vozača (prvih deset):
1. Jose Maria Lopez (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) 422
2. Yvan Muller (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) 305
3. Sebastien Loeb (Citroen C-Elysee - Citroen Total WTCC) 275
4. Tiago Monteiro (Honda Civic - Castrol Honda WTCC) 174
5. Norbert Michelisz (Honda Civic - Zengo Motorsport) 169
6. Gabriele Tarquini (Honda Civic - Castrol Honda WTCC) 167
7. Tom Coronel (Chevrolet Cruze - ROAL Motorsport) 148
8. Tom Chilton (Chevrolet Cruze - ROAL Motorsport) 144
9. Gianni Morbidelli (Chevrolet Cruze - ALL-INKL.COM Munnich Motorsport) 108
10. Mehdi Bennani (Honda Civic - Proteam Racing) 85
Generalni plasman fabričkih konstruktora:
1. Citroen 927
2. Honda 649
3. Lada 371
Izvor: BrzaBrzina.com
Care, gledao sam trku, svaka cast i da se ne zaustavis na jednom podijumu!!!!!
Ziveli, nas si ponos
Bravo !
Inace samo da se osvrnem na neke koji pljuju GTR-a, upravo ga Borkovic vozi !
Pretpostavljam da su oni bolji vozaci i strucnjaci od njega...
pit
pa jel Borkovic bolji vozac od Hamiltona, Rosberga, Vettela, Alonsa, itd, itd. Ne secam se da bilo ko od njih vozi GTR. Eh da, i znak uzvika na kraju. !. Sad sam vazan.
Svala čast!
Nakon vaterpola, odbojke i kosarke, red bi bio i da auto moto sport malo krene...
toma,
Oni voze šta im se kaže.
Pozz
Dobro je te i Borković "ubode" nešto.
Sticajem okolnosti startovao je sa drugog mesta i uspeo da ga odbrani u kraćoj trci.
Uglavnom, lepo posle velikih neuspeha i pehova.
Da je u pitanju tenis ili fudbal ovo bi bila vest no.1 svugde i sve bi interesovalo... ovako je manje vise irelevantna... nazalost se uspesi samo nekih sportista i sportova kod nas forsiraju ostali su nebitni pa cak i kada osvoje nesto.
- Veliko hvala svima koji su verovali u mene cele sezone, mom timu, mojoj Srbiji, sponzorima, premijeru Vučiću, predsedniku Nikoliću i ostalim čelnicima Srbije, koji shvataju koliko je velika stvar što se srpska zastava vijori u FIA svetskom šampionatu.
Orlo
Malo preterujes. Pa i tenis nije bio nesto popularan pre Novaka. Tada se koliko toliko znalo za Tipsu koji je jedino mogao da reklamira pastete. Neka Borko ili neko drugi stigne do F1 i pocne da pobedjuje, pa pocne da se pred milijardama ljudi cuje nasa himna, da vidis da li bi ili ne bi mnoge interesovalo.
A sto se fudbala tice, nisam ti ja kriv sto je fudbal najpopularniji sport u velikom delu sveta, pa i kod nas....
@toma
Nisam bas najbolji sagovornik sto se tice sporta, ali u fudbal iako mi u poslednjih 20-ak godina nismo imali nikakav uspeh kao nacionalni tim, forsiramo (i pumpamo pare) kao da smo Brazilci a da je to nas nacionalni sport, a da ne pricam o ovom lokalnom. Po strani sto je popularan, treba biti malo i realan situacije.
Tenis si sam rekao, pre Novaka nista, sada od jednom svi znaju sve o tenisu i svi zele da se bave belim sportom bogatasa.
To je pomodarstvo, po meni. Svi ga vole, a kada gube psuju mu i majku i oca. Realno...
I onda imas sportove u kojima smo veoma uspesni, i pojedinci koji su uspesni u njima i sasvim sigurno vredno radili i tu ulozili podjednak trud i napor su ostavljeni po strani i u drugi plan dok ne dobiju afirmaciju u inostranstvu a onda ih se setimo i tapsemo po ramenu, a neki se i kite njihovim perijem... ali to ne treba uopste tako, to je moja poenta.
Orlo
Pa tako je kako je. Ja bih prvi voleo da se vise govori o moto sportu, ali sta da se radi. Fudbal je najpopularniji sport na svetu. Tacka. Tu ne treba trositi reci. Tenis, po meni spoada u grupu sportova koji su popularni, ali ni blizu fudbala. U prilog tome govore i brojke o zaradama tenisera i fudbalera (da ne racunama samo Novaka, Rogera i Rafu koji su "1 u milijardu"). Drugo tenis je vrlo podlozan lokalizmu, tj. ako neka nacija ima tenisera pri vrhu, onda je tu tenis popularan. Za razliku od fudbala koji se kod nas gleda, npr. kad je svetsko prvenstvao, skoro isto kad ne igra nas tim kao i kad bi igrao.
Od ovih teniskih "strucnjaka" 90% njih nece ukljuciti tv kad je tenis, za 7-8 godina, kad Novak vise ne bude igrao, osim ako se ne pojavi neki novi Novak.
Zatim, ne mozes da poredis tenis gde imamo najboljeg na svetu, i auto moto gde je nas covek zbog spoecificnosti pravila stao na podijum. Da je u kvalifikacijama bio 10. mozda bi u drugoj trci i pobedio. Da ne ispadne da omalovazavam taj uspeh, to je nesto o cemu vecina ljudi ne moze ni da masta. Ali tako je kako je. Dok se ne pojavi neki racing-Nole, nista od popularizacije. Svojevremeno kada se digla prasina oko moguceg angazmana Milosa u F1, imali smo sanse za to. Ovako, moramo jos da cekamo. Ali upamti, svaka popularnost i uspeh, moraju da se debelo zasluze.
Fudbal je nesto, sto smo od malena mogli da igramo kad god smo imali slobodnog vremena, zato je popularan.Tako je i u Africi.Kolektivni je sport, gleda ga cela planeta, vecina dece na svetu se druzi i uci kolektivnom duhu, pobedama i porazima igrajuci ga.Bitna je ravna povrsina, nekada krpenjaca, a zatim sasvim dovoljne i Tigrove gumene lopte na naduvavanje.Moze i bos i u cipelama, golovi mogu biti delovi garderobe, cigle, kamenje...svi smo to prosli, zato ga i volimo.Kosarka je slicna, ali treba napraviti kos, u Tenisu si sam sa sobom, odbojci trebaju barem stubovi i konopac medju njima...fudbalu gotovo da nista ne treba, osim kakve-takve lopte ili necega sto barem lici na nju.Za auto sport ti treba auto.Mogao sam kao dete da pokusavam da igram kao Pele, Kempes, Platini...auto sport pratim odmalena, ali kako da glumim Laudu,Sektera, Pikea, Prosta,Senu...mislim da tu lezi popularnost fudbala, cak i u Ruandi.