
Sledeće godine će u svetskom reli šampionatu doći do manjih izmena na postojećim WRC automobilima fabričkih timova. Prava revolucija se očekuje tek 2017., kada bi na snagu trebalo da stupe novi tehnički propisi, o kojima timovi, FIA i promotor trenutno pregovaraju.
Sledeće godine će ponovo biti dozvoljena upotreba tzv. paddle-shift menjača sa polugicama uz volan, umesto dosadašnjeg sekvencijalnog menjača sa ručicom na uobičajenom mestu na konzoli. Citroen, Volkswagen, Ford i Hyundai bi novi menjač trebalo da imaju od početka sezone, a neke od ekipa pripremile su širu listu poboljšanja za svoje automobile.
Citroen će u Monte Karlu, na otvaranju sezone, nastupiti sa novim motorom, u čijem je razvoju učestvovala i Citroenova fabrička WTCC ekipa. Za Monte je u pripremi i novo oslanjanje i pomenuti novi menjač. Nekoliko meseci kasnije Citroen će početi da koristi novi paket aerodinamičkih komponenti. Za drugu polovinu sezone su najavili još ozbiljniju evoluciju kompletnog oslanjanja.
U Hyundaiju su takođe najavili značajne promene. Postojeći i20 WRC je bio test predložak na čijoj bazi se radi na potpuno novom automobilu, baziranom na novoj generaciji drumskog i20. Osim dorađenog motora i novog menjača, Hyundai će sledeće godine koristiti novo oslanjanje, a najavljene su i određene izmene na aero paketu.
U Volkswagenu su takođe najavili da će u 2015. Polo R WRC doživeti izmene, ali su istovremeno izrazili oprez u iznošenju optimističkih prognoza. Tim dvostrukih šampiona je, naime, uveren da će sledeća sezona biti obeležena izjednačenijim borbama na WRC brzincima.
Izvor: Autosport.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Hyundai