
Poljaci čuvaju uspomenu na "Z101"
Zahvaljujući ljubiteljima starovremenskih vozila i relija iz Poljske, "zastava 101" i dalje živi u Evropi, pa čak i učestvuje na nekim od najpoznatijih takmičenja.
Ovogodišnji reli oldtajmera u Monte Karlu, okupio je veliki broj starovremenskih vozila i njihovih vlasnika željnih avanture i evociranja uspomena na sve ono što su njihovi automobili predstavljali. Mogli su se videti automobili od “peglice”, “bube” i “vartburga”, pa sve do sportskih legendi kao što su “reno 8″ i “reno 12 gordini”, “kortina lotus”, “fijat 124 abart”, “poršei”, “jaguari”, “aston martini”…

Među svima njima našao se i jedan “stojadin”, i to originalni “specijal” iz 1979. godine sa motorom zapremine 1.300 kubika od 73 “konja”. Posadu “stojadina” su činili Stanislav i Ana Postavka (Postawka Stanisław i Anna). Osvojili su 90. mesto u ukupnom plasmanu od ukupno 317 učesnika, a prva tri mesta su zauzele posade sa u “golfu 1 GTI”, “kadetu GTE” i dvotaktnom “DKW-u F12″.
Izvor i više slika na sajtu Magazinauto.com
I ne samo Poljskoj. Zastava (Yugo) se i danas može naći u Americi (Yugo Cabrio je na ceni na ebasy-u), a ima po koji Stojadin u Velikoj Britaniji, još više je prisutan u istočnoj Evropi, a o Balkanu da ne pričam. :)
Zastave su se izvozile i u dalekoj Kini.
Nikada mi neće biti jasno zašto je neko odlučio da preko noći gurne Zastavu preko u zaborav. :(
Moglo se (i danas se može, danas pogotovu, jer ime prodaje stvar) podići Zastava, ovaj put sa novim modelima i mašinama tako da, kad malo bolje rezmislim, je dobro što je FIAT srušio staru Zastavinu fabriku i izgradio svoju. Sad sve može novo da se izgradi pošto ima zemljišta za još jednu fabriku automobila u Kragujevcu. Nadam se da Zastava, koja je sada u procesu restrukturiranja, stečaja, privatizacije ili čega već, pronaći partnera koji će znati da ceni i upravlja onim čemu mi nismo adekvatno znali da upravljamo.
I mislim da bi država trebala da urgira privatizaciju Zastava Automobila, jer na osnovu nečega što sada ima samo 3-4 zaposlena (direktora, sekretaricu, čistačicu i komercijalistu) da nađemo partnera koji će otvoriti novu fabriku i uposliti novih hiljade radnika u fabrici i još toliko kod (takođe novih) koooperanata.
Opet ovaj...
Brate jer ti i dalje zivis u drugoj polovini osamdesetih ???
Brate ja se tada jedva da sam se rodio i nisam ti ja kriv što me pratiš??? :D
Kad bi tako razmišljali i drugi, Česi danas nebi imali Škodu, Rumuni nebi imali Daciu, Rusi Ladu. Ovako Škoda ide do miliona prodatih automobila, dok Dacia i Lada isto na stotine i stotine hiljada automobila godišnje prodaju, dok mi zbog nečije tuđe ljudske gluposti 0 automobila marke Zastava.
Što je najinteresantnije, Zastava je bila ispred svih njih, a danas, zbog i tržišno nelogičnog poteza, Zastava je propala, kao i cela domaća autokomponentaška privreda. Pogledaj vesti, fabrika akumulatora otišla u stečaj, prototip Yugo Floride Sedan
truli na otvorenom, a FAP ode u delove tako što će firma koja ni sama nema toliko radnika, uposliti 200 radnika, a prethodno otpustiti na stotine dosadašnjih.
http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/556206/Stecaj-u-Fabrici-akumulatora-Sombor
http://www.vrelegume.rs/vesti1/prototip-jugo-florida-sedan-skandalozno/
Sa jedne strane FIAT kome takođe ne cvetaju ruže i koji takođe ide unazad, a s druge strane domaća industrija koja propada i ono malo što je ostalo.
Zastava
E tako vec moze, samo neko ko tada nije bio svestan moze tako nesto i napisati. Sve ti je oprosteno! :-D
Ja se nadam da je svima jasno kako su svi Zastava automobili zapravo zastareli Fiati i da je najoriginalnije sto je ikada proziaslo iz te fabrike Florida.
RE: Fordovac
Ništa tu nije sporno. I druge istočnoevropske marke su poslovale tako i posluju i dan danas tako što uzmu zastarelu platformu od neke velike evropske marke. Dacia je i pre koristila Renaultovu tehnologiju, a sad pogotovo. Stare Lade su nastale na zastareloj FIAT-ovoj tehnologiji, baš kao i Zastave. Škoda je danas kao Volkswagen pre 6 godina. Svi su tako su radili i rade i dan danas.
I Yugo i Florida su originalni Zastavini proizvodi. Nisam nikad video FIAT koji liči na Yugo, kao ni FIAT-ov auto koji liči na Floridu. I jedan i drugi su nastali na FIAT-ovoj platformi, ali to je već nešto drugo.
Dali zbog svega toga treba se odreći nasleđa zvanog Zastava Automobili? Ne!
Nisu se ni drugi odrekli i ne da se nisu odrekli već im je to glavni izvozni adut i zaštitni znak po kojem su poznati u svetu. Kada kažeš Škoda, asocijacija je Češka, Dacia Rumunija, Lada Rusija, tako da Zastava Automobili imaju šansu za novi početak.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=09&dd=24&nav_id=903450