
Kako prenosi Beta, vozač Mercedesa Nemac Niko Rozberg pobedio je u trci Formule 1 za Veliku nagradu Španije i smanjio zaostatak u generalom plasmanu za klupskim kolegom Luisom Hamiltonom, koji je zauzeo drugo mesto.
Rozberg je iskoristio pol-poziciju i sigurnom vožnjom od početka je čuvao prednost i ostvario prvu pobedu u sezoni, a devetu u karijeri. Drugo mesto zauzeo je njegov klupski kolega, aktuelni svetski prvak Luis Hamilton, a treći je bio vozač Ferarija Sebastijan Fetel.
Vozač Vilijamsa Valteri Botas zauzeo je četvrto mesto, peti je bio Kimi Raikonen iz Ferarija, a šesti kroz cilj prošao je Felipe Masa iz Vilijamsa. Bodove su još osvojili Danijel Rikardo iz Red Bula, Roman Grožan iz Lotusa, Karlos Sainc mlađi iz ekipe Toro Roso i vozač Red Bula Danil Kvajt.
Hamilton je prvi u generalnom plasmanu sa 111 bodova, Rozberg je drugi sa 91, a treći je Fetel sa 80 bodova. Raikonen zauzima četvrto mesto sa 52 boda, a peti je Botas sa 42 boda.
Zanimljivo je da je je Rozberg deveti različiti pobednik u nizu, pošto su prethodno prvi kroz cilj prolazili Felipe Masa, Kimi Raikonen, Dženson Baton, Mark Veber, Sebastijan Fetel, Pastor Maldonado, Fernando Alonso i Hamilton, koji je sada bio drugi.
Naredna trka u šampionatu voziće se 24. maja u Monte Karlu za Veliku nagradu Monaka.
Poredak vozača u današnjoj trci Formule 1 za Veliku nagradu Španije:
1. Niko Rozberg (Mercedes) sat, 41 minut, 12 sekundi,555
2. Luis Hamilton (Mercedes) + 17,551
3. Sebastijan Fetel (Ferari) + 45,342
4. Valteri Botas (Vilijams) + 59,217
5. Kimi Raikonen (Ferari) + 1:00,002
6. Felipe Masa (Vilijams) + 1:21,314
7. Danijel Rikardo (Red Bul) jedan krug
8. Roman Grožan (Lotus) jedan krug
9. Karlos Sainc mlađi (Toro Roso) jedan krug
10. Danil Kvjat (Red Bul) jedan krug
11. Maks Verštapen (Toro Roso) jedan krug
12. Felipe Nasr (Zauber) jedan krug
13. Serhio Peres (Fors Indija) jedan krug
14. Markus Erikson (Zauber) jedan krug
15. Niko Hilkenberg (Fors Indija) jedan krug
16. Dženson Baton (Meklaren) jedan krug
17. Vil Stivens (Marusija) tri kruga
18. Roberto Merhi (Marusija) četiri kruga
Trku nisu završili: Fernando Alonso (Meklaren) Pastor Maldonado (Lotus)
Poredak vozača i konstruktora u šampionatu Formule 1 posle trke za Veliku nagradu Španije:
Vozači:
1. Luis Hamilton (Velika Britanija) 111 bodova
2. Niko Rozberg (Nemačka) 91
3. Sebastijan Fetel (Nemačka) 80
4. Kimi Raikonen (Finska) 52
5. Valteri Botas (Finska) 42
6. Felipe Masa (Brazil) 39
7. Danijel Rikardo (Australija) 25
8. Roman Grožan (Francuska) 16
9. Felipe Nasr (Brazil) 14
10. Karlos Sainc mlađi (Španija) 8
11. Maks Verštapen (Holandija) 6
12. Niko Hilkenberg (Nemačka) 6
13. Serhio Peres (Meksiko) 5
14. Markus Erikson (Švedska) 5
15. Danil Kvjat (Rusija) 5
Konstruktori:
1. Mercedes 202 boda
2. Ferari 132
3. Vilijams 81
4. Red Bul 30
5. Zauber 19
6. Lotus 16
7. Toro Roso 14
8. Fors Indija 11
Izvor: Beta.rs / Sport.blic.rs
Foto: Reuters
Rozberg: Izuzetan posao celog tima
"Veoma sam srećan, ovo je bila fantastična nedelja za mene. Hvala navijačima na velikoj podršci. Zadovoljan sam što sam u subotu osvojio pol poziciju, a onda i trijumfovao, da ponovim, veoma sam srećan. Želim da se zahvalim timu, bolid je funkcionisao odlično celog vikenda, uradili su izuzetan posao," reako je Rozberg.
Luis Hamilton je nakon trke izrazio zadovoljstvo što je doneo važne bodove timu.
"Kao što je Niko rekao, ovo je bila dobra trka, a on je uradio fantastičan posao. Zadovoljan sam što sam se popeo na podijum i što sam zauzeo drugo mesto," istakao je Britanac.
Izvor: Sportklub.rs
Jako uzbudljiva trka,opet Mercedes demonstrira snagu i moc.E velika pohvala za ne vidljivog Nica,koji je odvozao svoju trku :D
Bravo Nico !
Bez konkurencije ovog vikenda.
Sledi njegova teritorija, nadam se da ce ponoviti uspeh, da bude uzbudljiviji sampionat. Mada svakako tipujem na Hamiltona sto se titule tice, nadam se samo da ce Nico obezbediti uzbudljive bitke i neizvesnost. A ovako bi morao do kraja ako zeli titulu, sto je tesko izvodljivo protiv Hamiltona.
Hammer time !
Danasnja trka je jos jedan pokazatelj zasto se navija za Lewisa.
Hammer zaduzen za uzbudljivost. : )
Botas nakon Fetela, danas zaustavio Kimija.
Simpatican Fetel bio pri komunikaciji sa Mercedesom, sportski od njega, svaka cast.
"lako vam je bilo danas, cim cutite i ne odgovarate, smejete se, znaci jeste". : )
Ipak, nakon razbijanja konkurencije prosle godine, ove je ipak tesnije, Ferrari se primakao malo. Tako da je i tu neizvesnije i uzbudljivije.
Prosle godine su razbili konkurenciju ko dete zvecku, ove godine ce biti malo nezniji. : )
Mercedes AMG power !
@ MB
Zabunio si se, nema to veze sa AMG-om, u Formuli 1 je "Ilmor power."
E sad, neki "vrhunski" f1 sturcnjaci i stratezi sa ovog bloga bi, na osnovu komentara koje su ostavljali posle trke u Maleziji, trebalo da kazu:"U sunce ti, kako je Hamilton uspeo da se plasira ispred Vettela kad je imao jedno stajanje vise:))))
Pratim f1 jedno 15 godina...ali ovo stvarno vise ne lice na trke...sve se resava zbog izdrzljivosti guma i gresaka prilikom montiranja istih.Nema vise one zari preticanja na stazi kad prsti na sve strane...ovako je mnogo monotono,nije bitno ko pobedjuje mercedes ili ranije red bul nek pobedjuje bilo ko samo kad bi trke bile kao nekad...ovo vise i ne lici na trke kad moraju sve da stede.
@ mladen i djogo km
Da se podsetite
https://www.youtube.com/watch?v=cOdHUsOqt8c
Danas sam pokusao sa svojim malim bebcom da odgledam formulu (da se uci od malih nogu, samo sto je danasnja F1 najlosije gradivo u istoriji formule) , ali smo zaspali obojica, koliko je bilo zanimljivo. :))))
djogo km
Formula 1 je definitivno prestala da postoji pre 10-ak godina (sa uvodjenjem kersova, ogranicenja broja motora, menjaca i ostalih p-materina).
Izgleda da danas pobeđuje Tesla sistem. Ovi u Bencu su dobili baterije od Tesla.
Od iduće sezone, očekujem uvođenje žmigavaca i štop svetla.
I dalje mi nije jasno zasto se u F1 ne ogranici snaga, tezina bolida, kolicina goriva i da svi imaju iste gume, a da sve ostalo bude na proizvodjacu, sa ili bez kersa, 6,8,10,12 cilindara, atmosferac, turbo itd da se pusti masti na volju, pa ko napravi bolji taj je majstor.Uveo bih jos obavezne crash testove pre pocetka sezone, standardizovao bezbednost, pa ko ima bolju ideju nek pobedi.Bilo je sezona sa 4,6,8, i 12 cilindara u istoj trci.