home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sedma trka za ePrix prve sezone prvenstva Formule E prvi put je vozače i timove dovela u Evropu. Gledaoci su napunili tribine ulica u Monaku kojima su tiho jurili bolidi jednosedi Spark-Renault SRT01_E. U trci je pobedio Sébastien Buemi (e.dams-Renault) ispred Brazilaca Lucasa di Grassija (Audi Sport Abt) i Nelsona Piqueta (NEXTEV TCR).

Švajcarac je time postao ne samo prvi vozač koji je prvo startno mesto pretvorio u pobedu nego i prvi sa dve pobede u toj novoj klasi automobilizma.

Prvenstvo Formule E prošle subote je, na Dan Evrope, imalo svoj prvi nastup na Starom kontinentu trkom ulicama Monaka, legendarne i slikovite pozornice automobilizma, koja je vrlo predana održivom razvoju.

Na prilagođenoj verziji glasne ulične staze Formule 1, Renault Sport je ponovo dokazao uspešnost u konstrukciji i nadzoru razvoja sigurnih, pouzdanih i snažnih bolida Spark-Renault SRT_01E.

Na slobodnim treninzima na vrhu su se smenjivali Nicolas Prost (e.dams-Renault) i Bruno Senna (Mahindra Racing), a u kvalifikacijama prvo mesto osvojio je Sébastien Buemi. Drugi najbrži bio je Lucas di Grassi, a treće startno mesto osvojio je Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing)..

Poredak ove trojke nije se menjao nakon prvog kruga trke u kom je na prvoj krivini došlo do spektakularne nesreće, u kojoj se nije povredio Bruno Senna, čiji je bolid poletio visoko u vazduh. Nakon izlaska sigurnosnog automobila Sébastien Buemi i Lucas di Grassi ostvarili su veliku prednost, a iza njih je Nelson Piquet uspeo da iznenadi Jérômea d’Ambrosia i probije se ispred njega na treće mesto..

Lucas di Grassi usprkos strategiji ranijeg zaustavljanja u boksu za zamenu bolida, nije uspeo da se probije pored Sébastiena Buemija, koji je vođstvo zadržao do kraja. Time je Švajcarac postao prvi vozač koji je prvo startno mjesto pretvorio u pobjedu u utrci te prvi s dvije pobjede u prvenstvu Formule E. Iza njega se Lucas di Grassi u zaključnom dijelu utrke uspješno obranio od pritiska Nelsona Piqueta i tako drugim mjesto sačuvao vodstvo u ukupnom poretku. U poretku momčadi e.dams-Renault dodatno je povećao svoju prednost..

Pre trke za ePrix Monaka Renault je priredio spektakularan nastup modela Zoé i Twizy. Za brojne posetioce na izložbenom prostoru eVillage pripremljene su razne aktivnosti, a osim toga mogli su izbliza da se pogledaju izložbeni automobil u bojama tima e.dams-Renault..

Osma trka prvenstva Formule E održat će se 23. maja na aerodromu Templehof u Berlinu.

Patrice Ratti, generalni direktor odeljenja Renault Sport Technologies: „Prva trka za ePrix Monaka nije započela samo novo poglavlje bogate istorije u kojoj je mnogo veza između kneževine i Renaulta, nego i u istoriji koju svakoga dana stvaramo sa električnim automobilima. Ponovno smo bili svedici izuzetnoj efikasnosti ekipa autokluba iz Monaka sa kojima ćemo opet sarađivati za dve nedelje, kad će se održavati trke Formule 1 i Formule Renault 3.5. Interesovanje posetioca bilo je vidljivo na probnim vožnjama automobila iz ponude Renault Z.E.! Današnjom intenzivnom trkom na ovoj istorijskoj stazi krunisan je sav naporni rad koji smo obavili u protekle tri nedelje. Sébastienu Buemiju i našim partnerima u timu e.dams-Renault od srca čestitamo na pobedi. Nakon uspešnog dokazivanja tehnološke izvodljivosti utrkivanja bolidima na električni pogon Spark-Renault SRT01_E i uz pripreme za otvoreno tskmičenje u idućoj sezoni, s timom e.dams-Renault već ove godine ciljamo na oba naslova prvaka, i u poretku vozača i u poretku konstruktora. "

Rezultat trke za ePrix Monaka:                          

1. Sébastien Buemi (e.dams-Renault)                          47 krugova

2. Lucas di Grassi (Audi Sport ABT)                             + 2,154 s

3. Nelson Piquet (NEXTEV TCR)                                  + 4,634 s

4. Sam Bird (Virgin Racing)                                        + 4,801 s

5. Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing)                         + 5,881 s

6. Nicolas Prost (e.dams-Renault)                              + 11,032 s

7. Stéphane Sarrazin (Venturi)                                  + 26,472 s

8. Scott Speed (Andretti)                                        + 41,138 s

9. Charles Pic (NEXTEV TCR)                                     + 49,538 s

10. Antonio Felix da Costa (Amlin Aguri)                      + 52,658 s

Najbrži krug trke: Jean-Eric Vergne (32.), 55,157 s, prosečna brzina 115,2 km/h            

Ukupni poredak u prvenstvu vozača:                              

1. Lucas di Grassi (Audi Sport ABT)                          93 boda

2. Nelson Piquet Jr (NEXTEV TCR)                            89

3. Sébastien Buemi (e.dams-Renault)                       83

4. Nicolas Prost (e.dams-Renault)                            77

5. Sam Bird (Virgin Racing)                                     64

6. Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing)                      52

7. Antonio Felix da Costa (Amlin Aguri)                     45

8. Jean-Eric Vergne (Andretti)                                34

9. Jaime Alguersuari (Virgin Racing)                         30

10. Bruno Senna (Mahindra Racing)                         28

Ukupni poredak u prvenstvu timova:                              

1. e.dams-Renault                                160 bodova

2. Audi Sport Abt                                 115

3. Virgin Racing                                    94

4. NEXTEV TCR                                    93

5. Andretti                                          82

6. Dragon Racing                                  76

7. Amlin Aguri                                      48

8. Mahindra Racing                               46

9. Venturi                                           16

10. Trulli                                            12

RASPORED TRKA PRVENSTVA FORMULE E U SEZONI 2014. - 2015.:                                     

13. septembra 2014.                            Peking, Kina

22. novembra 2014.                             Putrajaya, Malezija

13. decembar 2014.                             Punta del Este, Urugvaj

10. januar 2015.                                  Buenos Aires, Argentina

14. mart 2015.                                    Miami, SAD

4. april 2015.                                      Long Beach, SAD

9. maj 2015.                                       Monako

23. maj 2015.                                     Berlin, Nemačka

6. jun 2015.                                       Moskva, Rusija

27. jun 2015.                                      London, Velika Britanija

Izvor: Renault.rs



čitanja : 551



Komentari