
Kako prenosi Beta, proizvođači motora za bolide Formule jedan održali su svoj prvi sastanak da bi razgovarali o smanjivanju troškova timova, da bi tako odbili pretnju uprave takmičenja da će uvesti nezavisno proizvedene i jeftine mašine. Vladajuće telo Formule jedan, FIA, raspisala je konkurse za proizvodnju i dobavljanje nezavisnih motora, na koje se javilo nekoliko kompanija.
Sadašnji proizvođači motora iskoristili su svoje pravo da zaustave to, navodeći da to šteti njihovim poslovnim planovima, i obećali su da će sami pronaći način da smanje troškove za timove kojima prodaju motore.
Sadašnji proizvođači – Mercedes, Ferari, Reno i Honda, planiraju da održe seriju sastanaka, da bi 15. januara izneli predlog Komisiji F1, koja predstavlja velike strane u ovom sportu.
Šef tima Ferari Mauricio Arivabene rekao je da će proizvođači “ozbiljno raditi da se pronađe novo rešenje”, dok je šef Mercedesa Toto Volf ocenio da je da su troškovi nabavke “stvarno problem”.
– Nadam se da ćemo izneti predlog koji može da radi, koji je moguće finansirati i koji odgovara na sva pitanja – rekao je Volf.
FIA je saopštila da ako predlozi proizvođača ne budu dovoljno dobri, onda će se oživeti ideja o nezavisnom motoru, čija bi proizvodnja bila subvencionisana i koji bi mogao da počne da se koristi 2017.
– To je prerano. Možemo da pružimo sve od sebe, ali čak ni čarobnjak iz Oza ne bi mogao to da uradi do 2017. godine – rekao je Arivabene.
Alonso: Takmičim se i sledeće godine
Vozač Meklarena Fernando Alonso odbacio je spekulacije da će naredne godine odsustvovati iz Formule 1 posle loših rezultata ekipe u ovoj sezoni.
Direktor Meklarena Ron Denis je rekao da nema ništa protiv ideje da dvostruki svetski šampion Alonso uzme godinu dana odmora pre nego što se vrati na stazu 2017. godine.
Na pitanje novinara da li će se takmičiti naredne sezone, Alonso je odgovorio: “Hoću, hoću”.
On je rekao da Denisovu izjavu nije shvatio lično.
– Ako želi da pritisne nekoga, siguran sam da nije mislio na mene. Ako želi da izvrši pritisak, onda mora da ga izvrši na Hondu, kako bi tokom zime obavila dobar posao – rekao je Alonso.
Honda se ove godine vratila u Formulu 1 i snabdeva Meklaren motorima, ali se nije najbolje pokazala u razvoju 1,6 litarskog V6 turbo motora pa Meklaren mnogo zaostaje za Mercedesom, Ferarijem i Renoom.
Tokom sezone Meklarenovi vozači Alonso i Dženson Baton su se u više navrata čak i podsmevali mogućnostima motora.
Baton je potvrdio da će voziti za Meklaren naredne sezone, dok Alonsu ističe ugovor 2017. godine, ali se često pominjala mogućnost raskida ugovora.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva
Aha! Sad su stvari malo jasnije. Ja skoro pomenuh neku slicnu varijantu, da u jednom periodu jedan proizvodjac dobavlja motore svima, pa onda drugi, itd. Bice da i samim proizvodjacima odgovara kupovina titula, cim se nesto preterano ne bune kad jedan tim dominira. Po svemu sudeci, stvar je samo dogovora izmedju njih, ko ce koliko sezona da uzme, a vi gledaoci, drage nase ovcice, blejte i mislite kako je takmicenje pravo. Gde god pogledas, ako nema monopola, onda su tu karteli. Kad u Moto GP, Honda brani jednog Yamahinog vozaca i namesta mu osvajanje titule, a pljuje drugog, to je siguran znak da je sport otisao u qrac, kao i sve ostalo!
O.P.
Moraju da doskoče Mercu i njegovim superiornim motorima, neće ljudi da gledaju onu bruku Hondi, RenoLa i Ferrarija dok im Berni nije malo pomogao ali opet zaostaju.
Gledaćemo i sledeće sezone da vidimo ko će biti drugi tim i treći vozač u šampionatu. :)
Dobro je da su neki kvazi stručnjaci prestali da gledaju i komentarišu, da se ne brukaju. :)