home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nikada ranije Audi nije iz tako malo izvukao tako mnogo: na svom 18. učešću na Le Manu od 1999. marki Audi na raspolaganju stoji najmanje goriva/energije nego ikada ranije - i manje nego konkurentima, što je direktiva regulatornih organa. Uprkos tome, novi LMP sportski automobil Audi R18 će se, zahvaljujući izuzetnoj efikasnosti, 18. i 19. juna boriti za prvo mesto.

Audi je već 13 puta pobeđivao u trci 24 časa, ove godiće će ovaj klasik izdržljivosti biti teži nego ikada ranije.

"Koliko će zahtevni biti zadaci ove godine, videli smo već u FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti WEC", kaže direktor Audi Motorsport-a dr. Volfgang Ulrih (Wolfgang Ullrich). Audi se susreo sa jakim protivnicima, pobedio je u drugom krugu na stazi Spa Frakošam (Belgija) sa Lukasom di Grasijem/Loi Divalom/Oliverom Džarvisom (Lucas di Grassi/Loïc Duval/Oliver Jarvis (BR/F/GB) a 5. juna na testu u Le Manu sa di Grasijem ostvario najbolje vreme. "Bilo bi preuranjeno iz toga izvući zaključke za trku u Le Manu. Veoma poštujemo naše jake protivnike", reči su dr Ulriha.

Svaki od tri proizvođača koji se sa svojim hibridniom sportskim vozilima bori za ukupnu pobedu već je ove godine ostvario vodeće kilometre u Šampionatu FIA WEC. U Le Manu opet, uslovi su drugačiji nego na WEC trkama u Silverstonu (Velika Britanija) i Spa Frankošamu(Belgija). Niko ne može da trenira na 13,629 kilometara dugačkoj stazi jer se udlavnom sastoji od javnih ulica i zatvaraju se samo na dan test vožnji i tokom vikenda kada su trke. Lukas di Grasi je na testiranju ostvario prosek po krugu od skoro 244 km/h. Na Le Manu Audi startuje sa specijalnim aerodinamičnim kompletomspojlera koji pruža smanjen otpor vazduhu.

Trajanje trke od 24 časa je takođe jedinstveno u kalendaru FIA WEC Šampiionata, ali zato učesnici koji su se kvalifikovali dobijaju dvostruki broj bodova u odnosu na ostale trke. Maraton pored reke Sart je verovatno najprestižnija trka izdržljivosti na svetu. Audi je već 13 puta pobeđivao - poslednji put 2014. sa Marselom Feslerom/Andre Lotererom/Benoa Trelujeom (Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, CH/D/F). Time je premijumska marka iz Ingolštata po pobedama  na listi oformljenoj još 1923. na drugom mestu. Ove godine ekipu marke Audi čine trostruki pobednici Marsel Fesler/Andre Loterer/Benoa Treluje sa brojem "7" i ekipa di Grasi/Dival/Džarvis sa brojem "8".

Kao jedina marka, Audi se uzda u visokoefiksni dizel-hibridni pogon. Audi je 2006. kao prvi proizvođač sa dizel pogonom osvojio 24 časa Le Mana, od tada ostvario osam pobeda sa TDI motorom i 2010. postavio novi, do danas neoboreni rekord za distancu. Deset godina TDI predstavlja savršenu osnovu da se napredak izrazi u brojkama: Audi R10 TDI je 2006. imao V12 TDI motor radne zapremine od 5,5 litara. U međuvremenu, model R18 pogoni V6 TDI motor sa 4 litra radne zapremine - kome treba 46,3 procenata manje goriva a trkačko vozilo postiže bolja vremena po krugu. Pored pogona sa motorom na unutrašnje sagorevanje na zadnjem i hibridnog sistema na prednjem mostu, Audi je realizovao i velike potenvcjale u aerodinamici, doveo do savršenstva svoj koncept lake konstrukcije, ostvario inovativne ideje u delu donjeg postroja, sistemskim rešenjima i ostalim detaljima i preuzima vodeću ulogu po pitanju tehnike osvetljenja na Le Manu. Time trka 24 časa na reci Sart predstavlja savršenu laboratoriju gde se već danas isprobavaju tehnologije budućnosti da bi se zatim stavile na raspolaganje kupcima marke Audi.

Kanal Eurosport uživo prenosi trening trke, uključujući kvalifikacije, rundu zagrevanja i samu trku kao i uvodno izveštavanje od 14.15. Glumac Bred Pit će  kao počasni gost u subotu 18. juna u 15 časova spustiti startnu zastavu za početak trke. Audi će na svojim kanalima na Facebook-u (AudiSport) i Twitter-u (@audisport) opširno informisati o ovim događajima. Pored toga, na sajtu www.audi-motorsport.com, navijači marke Audi će iz onboard perspektive moći da vide telemetrijske podatke i ostale informacije.

PR saopštenje - Audi



čitanja : 922



Komentari