home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon osam sati vožnje na stazi La Sarte Tojota vodi na čuvenoj trci 24 časa Le Mana. Stephane Sarrazin je za volanom LMP1 Tojote, drugo i treće mesto pripada Porše posadama, dok je Audi sa jednom posadom na čestvrtom mestu, a druga posada je u problemima. U LMP2 klasi vodi Oreca #46, dok je pvratnik na Le Man, Ford vodeći u GTE Pro klasi.

Start trke je zbog nepovoljnih vremenskih uslova prošao pod sigurnosnim vozilom, a na stazi je bilo dosta stajaće vode, pa je direkcija trke odlučila da trka krene na najbezbedniji mogući način. Posle nešto dužeg perioda pod sigurnosnim vozilom, trka je krenula a osvjač pol pozicije Jani u Porše #2 prototipu je zadržao prvo mesto, dok je u osmom krugu Bernard izgubio drugo mesto na Mulsanne pravcu od Tojote #6 za čijim upravljačem je bio Conway. Ubrzo Conway napada Porše u Ford šikanama i uzima prvo mesto pred kraj prvog sata trke. Privatnici LMP1 klase su imali probleme a Rebelion #12 je proveo 20 minuta u boksu na servisu tokom trajanja sigurnosnog automobila. U LMP2 klasi je na kraju prvog sata na čelu bio #Oreca prototip sa Rastom za volanom. U GT Pro klasi će biti odlična borba što su potvrdili Ford i Ferari, a prednost na kraju prvog sata je imao Ford.

Drugi sat je doneo smenu na vrhu, a Hartley je #1 Porše doveo na čelo, a glavni razlog je to što je Tojota nešto ranije prešla na pneumatike za suvo vreme, tj. slikove. Nevolje za Audi kreću već u drugom satu trke i Audi #7 mora u boks zbog kvara turbine, a kvar mehaničari otklanjaju i menjaju turbo u fantastičnih 20 minuta. Dobra borba viđena je između #2 Poršea i #8 Audi prototipa, a Duval i Hartley su priredili dobru zabavu gledaocima. U GTPro klasi prvo mesto je uzeo Porše posle sporog boksa za Ford.

Naredni sati trke obeležile su strateške bitke Poršea i Tojote koja je na kraju petog sata bila na čelu sa posadom #6. Tojota je uspela da obezbedi krug više u odnosu na konkurente kada su zaustavljanja u boksu u pitanju, pa tako uspevaju da spoje 14 krugova sa jednim dolivanjem za razliku od konkurenata koji odrađuju 13 krugova. Poršei se voze relativno blizu i na kraju petog sata zaostaju za Tojotom manje od 30s, dok Audi polako gubi tempo i vozi se na 50s iza druge Tojote koja kasni 1 krug u odnosu na vodeći #6 Tojota prototip. Odlična borba je viđena u GTPro klasi gde su Fordovi napadali redom Porše i Ferari i na kraju petog sata su imali prva tri mesta u GTPro klasi.

Posle trećine trke Tojota i dalje kontroliše tempo i vodi sa 22s prednosti u odnosu na Porše #2. Audi nastavlja da se muči i Duval u #8 Audiju zaostaje 2 kruga za vodećom Tojotom, dok se drugi Audi bori da sustigne izgubljeno tokom početka trka i porblema sa turbinom. U LMP2 klasi je višena smena na drugom mestu koje sada zauzima #36 Alpine, dok se u GTPro klasi Ferari umešao između dva Forda.

Izvor: Nacionalnaklasa.com



čitanja : 763



Komentari

Tojota uzima. Samo je pitanje da li ce biti 1, 2. Japanci su resili da pobede. :)

Autor NR 19 Jun 2016, 10:22

http://www.eurosport.com/wec/le-mans-24hr/2016/le-mans-latest_sto5653257/story.shtml

Autor vojvoda 20 Jun 2016, 01:03