
Valentino Rosi je udesom u Holandiji propustio priliku da se približi vodećem Markesu i sada ga očekuje izuzetno teška borba za naslov prvaka.
Rosi do Asena nije završio dve trke ove sezone, isto kao i Horhe Lorenco, dok je Markes, lider šampionata, osvajao poene na svim nastupima. Sada, ukoliko uspe da stigne do titule, Rosi će postati prvi vozač u modernoj eri koji je do tog rezultata stigao, a da na tri trke nije osvojio ni poen. Poslednji kojem je to pošlo za rukom je 1998. bio Mik Duan.
Od tada, pet šampiona je ostajalo bez bodova na dve trke, osam njih samo na jednoj, dok su četiri svetska šampiona do titule stigla osvajajući poene na svim nastupima u sezoni.
Osim na Asenu, Rosi je bez bodova ostao u Ostinu i na Mugelu. Lorenco je nulu zabeležio u Argentini i na Katalunji. Markes je mogao da bez bodova ostane na Le Manu, ali uspeo da se vrati na stazu i osvoji 13. mesto i 3 poena.
Pred start trke u Holandiji, Markes je imao 10 poena više od Lorenca, odnosno 22 više od Rosija. Kada je pao u trećem krugu nakon restarta trke, vodio je ispred Markesa, dok je Lorenco u tom trenutku bio na 11. mestu. Da trka tako završila, vrh tabele MotoGP šampionata bi izgledao ovako:
Markes – 145
Rosi – 128
Lorenco 120
Međutim, trka se tako nije završila, pa tabela izgleda drugačije:
Markes – 145
Lorenco – 121
Rosi – 103
"Ovo će biti problem kada je borba za naslov u pitanju", izjavio je Rosi nakon trke. "Ništa još uvek nije gotovo, ali ćemo morati dobro da se potrudimo i budemo konkurentni na svakoj od preostalih trka da bi stigli do cilja, a to je titula."
"Dug je šampionat", poručio je Rosi.
Kejsi Stoner ponovo na stazi
Kejsi Stoner će ponovo izaći na stazu kao vozač Ducati tima, ovoga puta na privatnom testu koji će se ove sedmice voziti na Mizanu.
To će biti treći Stonerov nastup od povratka u Ducati, a do sada je vozio na Sepangu (mašinu iz 2015.) i Losailu (GP16).
Sam Stoner je nedavno priznao da nije bio zadovoljan testom u Kataru, jer jednostavno nije imao priliku da na pravi način započne posao.
"Još uvek ne znamo kakve mogućnosti nudi GP16. Test je bio prekratak i zbog toga nismo mogli da ga obavimo na željeni način."
Ipak, dvostruki MotoGP šampion je ohrabren onim što je do sada naučio o ovogodišnjoj takmičarskoj mašini italijanskog tima.
"U poređenju sa GP15, novi motocikl je poslušniji i lakši za vožnju. Čini mi se da je lakše iz njega izvući maksimum. GP15 je imao dosta potencijala, ali sve je nekako lakše s GP16. Ono što sam ja zapazio je da novi model daje mnogo više povratnih informacija."
Ducati nije jedini koji testira ove sedmice. Svoj debi će imati novi vozač Aprilije, Sem Lous, koji će isprobati ovogodišnji takmičarski motocikl.
Autor: Nikola Lasica
Izvor: Moto-berza.com