
Kakve bi posledice na Formulu 1 mogla da ima odluke Velike Britanije da napusti Evropsku uniju!?
Prvi čovek najelitijeg automobilskog sporta, Bernie Ecclestone, još je u aprilu rekao da Velika Britanija treba da „izađe” iz EU, ali je uz to Britanac dodao i da Vladimir Putin treba bude predsednik ujedinjene Evrope! Jedan deo toga bi sada mogao da se ispuni, a drugi, hmm, videćemo… Nego, kakve će implikacije ovo političko-pravno, a zapravo pre ekonomsko pitanje imati na britanske timove u F1, kojih tu baš nema malo?!
Ili možda baš i nije tako, jer od ukupno 11 ekipa koje učestvuju u ovom takmičenju, praktično četiri u potpunosti ne dolaze sa Ostrva. To su Ferrari, Toro Rosso, Sauber i Haas, dok su baze timova Red Bull i Mercedes još uvek formalno tamo, ali ne i većinski kapital. Imaju li samo Williams, McLaren i Manor razloga za zabrinutost više nego Force India i Renault, budući da se za ove dve ekipe teško može reći da su zaista britanske?! Međutim, ovde je suštinsko pitanje, zapravo, iz koje zemlje potiče takmičarska licenca pod kojom su ekipe prijavljene kod FIA-e?
A nekada je F1 bila gotovo britanski nacionalni sport… Danas to nije! Jer danas je više internacionalni, svetski, mada i Ecclestone smatra da je, ipak, i previše evropski, budući da ima mnogo evropskih trka u kalendaru F1 i da su bar dve u 2017. godini višak. Samo, na koje li je dve zemlje mislio? On je to potkrepio tvrdnjom da F1 nije evropski već svetski Šampionat!
Svima je jasno da će F1, odnosno trke ići tamo gde ima novca, tj. gde su domaćini spremni da plate više! Konačno, Ecclestone me je jasno podsetio da je sve ovo “samo posao” i da je zarada od 40 do 50 miliona dolara po trci, uvek bolja od 20 do 30, bez obzira gde se takmčenje organizovalo! No, ono što je izuzetno važno, to je da “proizvod” koji je ponuđen bude dobar i onda cena nije problem!
A, kolika je cena BRexita u F1? Pa, zavisi… Timovi bi donekle, ipak, mogli da budu ti koji će platiti neku, manju, dok bi veću, zapravo, mogla da snosi upravo Velika Britanija. Naime, glavne komplikacije će nastajati na francusko-britanskoj granici kod Kalea gde su veliki transporteri do sada prolazili bez zadržavanja i logističkih peripetija, dok bi u budućnosti, upravo tu moglo da se gubi dosta vremena.
A, upravo je vreme bitan faktor u F1 budući da ne treba zaboraviti da nakon svake evropske trke, ekipe u svoje baze vraćaju ne samo bolide, već i tone i tone druge opreme. Zato, ako gubici u vremenu, pa i oni finansijski budu preveliki, možda se još neka ekipa odluči za promenu svoje baze i svoj reBRexit?!
Autor: Zoran Živkov
Izvor: Topspeed.telegraf.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs