
Oreol tek od 2018.
Kako prenosi Sport klub, čelnici Formule 1 neće uvoditi zaštitu za kokpit vozača do 2018. godine.
Šest timova je uz podršku Bernija
Eklstona i predsednika FIA Žana Toda odlučilo da se i sledeće sezone radi na
testiranju rešenja.
Prednost ima "oreol" (halo, eng) na kojem već nekoliko meseci rade Red Bul, Ferari i još nekoliko timova.
"Iako je "oreol" trenutno glavna opcija koja omogućuje najviše mogućnosti, dogovor je da se na razvojuradi još jednu godinu kako bi rezultati bili kompletniji. "Oreol" je glavna opcija za 2018", navodi se u saopštenju.
Plan za uvođenje posebnog sistema zaštite za glavu vozača u bolidu pokrenut je nakon nekoliko udesa u prethodnim sezonama i težih povreda vozača F1 koje bi možda bile izbegnute da su bolje zaštićeni u kokpitu.
Fetel: Većina vozača bilo za oreol
Sebastijan Fetel rekao je da je većina vozača bilo za "oreol", koji bi dodatno zaštitio pilote Formule 1.
Odluka je da sledeće godine sigurno neće biti uveden "oreol", ali je vrlo verovatno da će to biti 2018.
"Mislim da većina ima pogrešan utisak. 90-95% vozača je bilo za uvođenje oreola, ali treba vremena da se sve podesi i popravi. Kao i cela civilizacija, i mi moramo da se menjamo da idemo u korak sa tehnikom. Mislim da bi bilo glupo ako bismo odbijali inovacije", rekao je četvorostruki šampion.
Podsetimo, u prethodne dve godine, u moto-sportu su se dogodle dve nesreće koje bi oreol sigurno bar ublažio. Žil Bjanki je udario glavom u kran, dok je Džastina Vilsona pogodio deo jednog bolida pravo u glavu i na žalost.
Masa: Pregovaram sa drugim timovima
Brazilski vozač Felipe Masa rekao je u Hokenhajmu da pregovara sa drugim timovima.
Postoji realna mogućnost da napusti Vilijams.
"Ne razgovaram samo sa upravom Vilijamsa, razgovarao sam i sa drugim timovima. Biću tamo gde smatram da mogu da napravim najbolji rezultat", rekao je Masa.
Vilijams još nije potvrdio vozače za narednu sezonu, a vrlo je moguće da će i drugi vozač Valteri Botas napustiti tim.
Izvor: Sportklub.rs