home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Peta runda nemačkog TCR šampionata vožena je prošlog vikenda na skraćenoj konfiguraciji Nirburgring gran pri staze.

Obeležili su je Džoš Fajls, koji je zahvaljujući pobedi i podijumu dodatno odmakao konkurentima u borbi za naslov, kao i povratak Opela na TCR scenu i njegov prvi izlazak na pobedničko postolje.

Pored standardnih “seata”, “folksvagena” i “hondi”, za start na Nirburgringu prijavljene su i tri “opel astre TCR”, koje su vozili Španac Đordi Oriola, Belgijanac Pjer-Iv Kortal i Švajcarkinja Jazmin Prajzig, što je broj takmičara podiglo na 21.

Uoči sezonskih trka 9 i 10 na vrhu tabele nalazili su se vozač “honde” Džoš Fajls sa 124 boda, “seatov” pilot Harald Pročik sa 118 i još jedan takmičar u “siviku”, Stiv Kirš sa 94 poena.

Na kvalifikacijama na Nirburgringu najbrži krug je postavio Austrijanac Jirgen Šmarl, za volanom “honde” (1:36.285), ali mu se nije dalo da startuje s pol pozicije, pošto je pre trka morao da zameni motor i poslat je na začelje kolone.

Tako je idealnu početnu poziciju nasledio Đordi Oriola u “opelu”, premda je i njegovo drugo kvalifikaciono vreme (+0.109 iza najbržeg) bilo više nego ohrabrujući znak u premijernom nastupu “astre” u nemačkom TCR prvenstvu.

Treći u kvalifikacijama, a drugi na startu bio je lider serije Fajls (+0.153), dok su ostala mesta u gornjem delu poretka zauzeli debitant Frasisko Mora (seat, +0.154), Kirš (honda, +0.247), Mario Dablander (seat, +0.254), Benjamin Lojhter (VW, +0.277), Kortal (opel, +0.323), te Anti Buri (+0.403) i Majk Halder (+0.413), obojica u “leonima”.

U Q1 rundi je 20 od 21 takmičara stalo u isti sekund, dok su u Q2 fazi o pozicijama odlučivali stoti, neretko i hiljaditi delovi sekunde, što govori o neverovatnoj ujednačenosti kvalifikacionih performansi.

U prvoj trci slavio je Fajls, kome je to bio peti ovosezonski trijumf i, moguće, ključni iskorak ka tituli, jer su najveći konkurenti Pročik i Kirš ostali bez bodova. Englez je sa drugog mesta startovao najbolje i poveo je ispred Oriole, Kirša i More. Dok su vodeća dvojica polako odmicala, iza njih je voženo u kompaktnoj koloni. Mora je već u drugom krugu, u duelu za treće mesto, torpedovao Kirša i izbacio ga iz trke, za šta je kažnjen prolaskom kroz boks.

Kontakt između Fugela i Pročika eliminisao je vozača “sivika”, a Austrijanca osudio na 19. mesto. Taj udes zahtevao je intervenciju sigurnosnog vozila, koje se na pisti zadržalo 11 minuta. Na restartu je Fajls održao vođstvo, dok je Kortalu pošlo za rukom da obiđe najpre Lojhtera, a potom i Dablandera i sebi obezbedi najniži stepenik pobedničkog postolja. Dablander je pošao sa 21. pozicije i završio deseti, osvojivši poslednji raspoloživi bod.

Fajls je trijumfovao ispred Oriole (+2.309) i Kortala (+3.023), koji su doneli prve podijume Opelovoj “astri TCR” na debiju u nemačkoj seriji.

“Bilo je teško jer je Đordi u “opelu” bio zaista brz”, komentarisao je Fajls svoj subotnji nastup. “Uprkos tome, mogao sam da izgradim prednost i da ostanem na vrhu i posle restarta. Svaka trka je drugačija, ovog puta sam morao da dam sve od sebe i presrećan sam što mi je sve uspelo.”

Đordi Oriola je pohvalio kvalitet šampionata: “Serija je sjajna, nivo je visok i ujednačen. Bilo je teško, ali smo na debiju dovezli dva “opela” pravo do podijuma i to je stvarno neverovatno. Auto je sjajan i brz, zašto u nedelju ne bismo mogli i do podijuma?”

Kortal je priznao da nije startovao optimalno, ali mu se auto u trci ponašao odlično: “Korak po korak, uspeo sam da se probijam napred. Rezultat je prvoklasan. U drugoj trci želim da se popravim i da, naravno, pobedim – ako bude moguće.”

Nedeljni nastup na Nirburgringu završen je dvostrukom pobedom “seata”: slavio je Finac Anti Buri ispred kolege po marki automobila Majka Haldera. Džoš Fajls je ulovio važno treće mesto, ponovo prošavši kroz cilj ispred ostalih pretendenata na titulu.

Halder je na inverznom startu krenuo sa pol pozicije, ali je trku odmah poveo Buri. Njih dvojica su se smenjivali u vođstvu, da bi odluka o konačnom pobedniku pala 13 minuta pre karirane zastave, kada je Finac izbio na čelo i više ga nije ispuštao. Štaviše, on je do cilja stvorio i krupnu prednost od 6,4 sekunde nad najbližim rivalom.

Kortalu se nije ispunio san o visokom plasmanu – eliminisan je posle kontakta već na prvoj krivini. Ni Oriolin “opel” nije stigao do cilja: Španac je odustao u 9. krugu, posle intenzivne borbe s Fajlsom za četvrto mesto.

U finišu trke, Fajls se približio trećeplasiranom Kiršu, a borbu za najniži stepenik podijuma Englez je rešio u svoju korist u poslednjem krugu. Hari Pročik bio je daleko od svog nivoa i završio je tek četrnaesti.

Džoš Fajls, bivši osvajač nacionalnog i evropskog Klio kupa sakupio je ukupno 44 boda i daleko je najuspešniji vozač vikenda u Ajfelima. Posle pet od sedam rundi ADAC TCR Nemačka, on ima 168 poena, čak 50 više od Pročika, koji je na Nirburgringu ostao potpuno praznih šaka. Trećeplasirani Kirš zaostaje dodatnih 10 poena.

ADAC TCR Nemačka nastavlja se trkama šeste runde takmičenja na stazi Zandvort u Holandiji 20. i 21. avgusta.

TCR? Lada nije zainteresovana

Pisanje izvesnih španskih medija, u kojem se tvrdi da Lada sport proučavao mogućnost izgradnje automobila za TCR kategoriju, navelo je portugalski SportMotores da proveri tu tezu direktno kod ruskog proizvođača. A u Toljatiju negiraju iznesenu spekulaciju.

“Sada smo u potpunosti fokusirani na WTCC program, koji je prioritet za Lada sport i u smislu ulaganja novca, i angažovanja ljudskih i tehničkih resursa”, rekao je izvor iz ruskog tima. “U ovom trenutku Lada ne razmatra TCR.”

Pre veličanstvenih izdanja na domaćoj trci u Moskvi, čelnici Lade otkrili su da može da se desi da ne budu prisutni u WTCC-u i iduće godine.

AvtoVAZ, kompanija koja je vlasnik ruskog brenda, doživela je promenu rukovodeće strukture i Viktor Šapovalov, šef trkačke ekipe, nije siguran da će i od nove uprave dobiti zeleno svetlo za nastavak WTCC projekta, jer finansijska situacija Lade nije sjajna.

Da možda stvari ne stoje tako crno govori posvećenost s kojom se Lada sport pripremao za trke na Termama. Početkom jula, ekipa je probala na Manji Kuru, kada joj se privremeno pridružio i Jap van Lagen, dok su nešto kasnije Gabrijele Tarkvini i Niki Katsburg testirali na Motorland Aragonu.

Preuzeto sa: Serbiaring.com



čitanja : 612



Komentari