home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vremenski uslovi poigravali su se sa vozačima Moto GP šampionata na prethodne tri trke, a izvesno je da će tako biti i ovog vikenda. Posle Asena, Saksenringa i Brna, gde smo na dve od tri trke videli iznenađujuće pobednike, sada je vreme za Veliku nagradu Britanije, koja bi i te kako mogla da utiče na šampionat.

Uslove na poslednje tri trke najbolje je iskoristio Mark Markes, iako je samo slavio u Nemačkoj, ali je osvojio najviše bodova od vozača koji se bore za titulu i tako napravio prednost u odnosu na rivale. U centru pažnje su se neočekivano našli Džek Miler i Kal Kračlou, ali će na legendarnom “Silverstonu” gotovo sve oči biti uprte u Markesa, Valentina Rosija i Horhea Lorenca.

Pred poslednjih sedam trka, Markes ima 53 boda više od Rosija, a 59 više od Lorenca. ‘Doktor’ je sam posle trke u Brnu rekao da će se zajedno sa Lorencom boriti za drugo mesto u šampionatu, ali je istina daleko od toga. Izvesno je da se nijedan od vozača Jamahe neće predati dok god postoji šansa, a “Silverston” je verovatno odlična prilika za obojicu to i dokažu.

Od sve trojice, Rosi je do sada imao najviše uspeha na Velikoj nagradi Britanije, ali je svoje najveće uspehe ostvario dok se ona vozila na “Donington parku”. Italijan je upisao šest pobeda u kraljevskoj klasi, a osam ukupno, Lorenco do sada ima četiri pobede, od toga dve u najjačoj konkurenciji, a Markes samo jednu. Slast trijumfa na britanskom Gran Priju od aktuelnih vozača osetili su još samo Dani Pedrosa i Andrea Doviciozo, koji je 2009. godine na “Doningtonu” upisao svoju jedinu pobedu u kraljevskoj klasi do sada.

Trka na kojoj je Doviciozo je ujedno bila poslednja na toj stazi  što se tiče Moto GP šampionata, pošto je “Silverston” postao novi dom Velike nagrade Britanije. Prethodno je ta staza bila domaćin najboljim svetskim motociklistima od 1977. do 1986. godine, ali je pista od tada pretrpela određene promene.

Staza “Silverston” je izgrađena 1943. godine na prostoru koji je zauzimao aerodrom britanskih vazdušnih snaga tokom II svetskog rata. Sadašnji oblik pista je dobila pre pet godina, kada je skraćena za deset metara u odnosu na prethodnu verziju i duga je 5.981 metar. Zanimljivo je da trke Formule 1 i Moto GP šampionata ne startuju sa istog mesta – dvotočkašima je prva krivina “Korps”, a četvorotočkašima “Ebi”.

Trke na dva točka su definitivno poslednjih godina mnogo uzbudljivije na “Silverstonu”, kao i sam šampionat, ali će se ipak Moto GP šampionat ovog vikenda naći u podređenom položaju. Dok će treninzi biti po već tradicionalnom rasporedu, ali sat vremena kasnije u odnosu na evropske runde, u nedelju će raspored biti potpuno drugačije, zbog Velike nagrade Italije Formule 1.

Vozači Moto3 kategorije na stazi će se naći u 13.30 po našem vremenu, trka Moto2 kategorije startuje u 15 časova, a kraljevske klase u 16.30. Sve treninge, kvalifikacije i trke Moto3 i Moto2 kategorije moći ćete da pratite u direktnim prenosima na Sport klubu 3, dok će trka kraljevske klase biti emotivana na Sport klubu 1.

Rosi: Silverston je zahtevan, ali zabavan

Valentino Rosi će probati da smanji prednost Marka Markesa u generalnom plasmanu Moto GP šampionata u Silverstonu.

"Volim Silverston, to je veoma zahtevna, ali i veoma zabavna staza. Krug je dug i imate dosta promena pravaca i naglih promena".

Jedino što je sigurno u ovoj sezoni Moto GP je to da ništa nije sigurno.

"Videćemo, pokušaćemo da radimo na svim aspektima. Naravno, mnogo će zavisiti i od vremena. Cele sezone radimo za najbolji mogući rezultat, pa će tako biti i ovaj put".

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 786



Komentari