home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vozač Toyotinog LMP1 prototipa, Anthony Davidson, izjavio je da su stariji vozači mnogo bolji u višesatnim trkama izdržljivosti, posebno ako voze u klasi LMP1, jer su u poređenju sa mlađim kolegama mnogo sposobniji da u toku duge trke vide "širu sliku".

Davidson je 2010. i 2011. godine bio deo vozačke postave Peugeotovih LMP1 prototipova, a Svetski šampionat u trkama izdržljivosti (WEC – World Endurance Championship) osvojio je 2014. godine za upravljačem LMP1 Toyote (iako Toyota ni tada, nažalost, nije stigla do prve pobede na trci 24 sata Le Mana).

Da je Davidson prilično u pravu, možda najbolje potvrđuje činjenica da su ove sezone samo trojica (od 18) fabričkih vozača, koji učestvuju u najprestižnijoj klasi LMP1, mlađi od 30 godina.

Bez obzira na ogroman interes za nastup u klasi LMP1, Davidson kaže da stariji vozači sav posao ipak obavljaju bolje.

"Mlađi vozači sa sobom donose veliku energiju, ali i veliku dozu nesigurnosti, što nije dobar sastojak za višesatne trke. Doda li se na sve ego i sebičnost, što je neprihvatljivo u situaciji kada tri vozača dele upravljač istog automobila, velike su šanse da nešto krene po zlu", tvrdi bivši vozač Formule 1.

"Najbolji vozači u trkama izdržljivosti su oni koji dugo vremena mogu da održe adekvatan ritam, bez oscilacija koje proizvode gubitak vremena, a tu su stariji vozači definitivno u prednosti nad mlađim. Najbolji primer za moju tvrdnju verovatno je Tom Kristensen", kaže Davidson.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 602



Komentari