
Kako prenosi sajt Serbiaring, vozač Sitroena Ivan Miler trijumfovao je u glavnoj trci na Motegiju u Japanu, što je njegova prva pobeda ove sezone i 48. u karijeri.
Od starta do poslednjeg kruga trku je vodio Hose Marija Lopes, a onda je propustio timskog kolegu i poklonio mu pobedu. Argentinac je time pomogao Francuzu u borbi za drugo mesto u šampionatu, a sebi je sa 120 poena prednosti obezbedio treću uzastopnu WTCC titulu.
Treći je kroz cilj prošao Tijago Monteiro, koji nastavlja ljutu borbu za vicešampionsko mesto, na koje pretenduje čak šestorica vozača, a posle japanske runde on i Miler su izjednačeni po broju poena (199) uz Monteirovu prednost.
Ništa manje uzbudljivo nije bilo ni iza osvajača podijuma. Mehdi Benani se na početku trke teškom mukom izborio za četvrtu poziciju, ali je kasnije niko nije ugrozio.
Nestor Đirolami je opravdao poverenje Polstar Cijan rejsinga, pruživši nekoliko odličnih preticanja i donevši švedskom timu nove bodove. Drugi vozač “volvoa” Ted Bjerk pokazao je određenu agresivnost, ali nije mogao da se izbori sa Tomom Čiltonom kao njegov trenutni timski kolega, pa je pored karirane zastave prošao kao sedmi.
Osvajač i drugoplasirani iz otvarajuće trke Norbert Mihelis i Rob Haf nisu mogli dalje od osme i devete pozicije, a poslednji bod je osvojio Gabrijele Tarkvini.
Odlično trkanje prikazali su Niki Katsburg i Džejms Tompson, ali “ševroleti” nisu pokazali tako dobar tempo kao što je to bilo u Argentini.
Sledeći trkački vikend održava se u Kini 24. i 25. septembra.
Titula je provizorna, ali Lopes je “najsrećniji čovek na svetu”
Dvostruka pobeda Sitroen rejsinga u glavnoj trci japanske WTCC runde, ostvarena u izrežiranom poretku Ivan Miler – Hose Marija Lopes, bila je i odlučujuća kada je u pitanju odluka o vozačkom naslovu.

Pečitu je i osamnaest tom prilikom osvojenih bodova bilo dovoljno da u generalnom stekne nedostižnu prednost od 120 poena i provizorno stekne novu, po redu treću uzastopnu titulu. Poklon učinjen timskom kolegi iz Alzasa ovom će olakšati napad na drugo mesto u generalnom, rezervisan za preostale trke u sezoni.
Ako se uračunaju i plasmani Sitroenovih privatnika, na Motegiju je viđen (tek) peti dupli trijumf “C-elizea” u 2016.
Lopesova titula još je u rangu provizorne, jer Buriram tek treba i zvanično da bude izbrisan sa WTCC kalendara, ali je ta odluka ionako samo formalnost.

U uvodnoj trci fabrički piloti “dvostrukog ševrona” startovali su deseti i deveti, Francuz napred, Argentinac za njim. Kroz kolonu su se probijali zajedno, a napad na Nikija Katsburga – čiji je otpor ipak slomljen – poslužio je Lopesu da stekne prednost i u internom duelu s timskim kolegom, pa je posle 13 krugova na cilj stigao četvrti, a Miler peti. “C-elizei” su definitivno mogli da pretiču, ali po velikoj vrućini i vlazi, uz balast od 80 kilograma, ni njima nije bilo sasvim lako da to čine.
Uprkos najboljim naporima Tijaga Monteira, već je u ranoj fazi glavne trke na Motegiju bilo očigledno da će se ona završiti dvostrukom pobedom Sitroen rejsinga. Uz prednost pri startu s pol pozicije i odličan tempo na celu distancu, Pečito bi zabeležio siguran trijumf, da krug i po pre kraja nije propustio Milera, učinivši to, kako je kazao, po sopstvenoj inicijativi i iz poštovanja prema čoveku s kojim već treću godinu deli garažu.
O činu koji je Ivanu doneo prvo slavlje u 2016. već smo opširno pisali, zato nadalje prenosimo samo one komentare iz tabora Sitroena koji se ne tiču te konkretne epizode.
“Sada sam verovatno jedan od najsrećnijih ljudi na svetu”, kazao je novi/stari prvak na konferenciji za medije posle japanskih trka, na kojoj je praktično već počeo da se oprašta od kategorije u kojoj dominira. “Ponekad nas na televiziji vide kao čvrste i hladne, ali svi smo mi ljudi i u jedan svetski šampionat uloženo je puno emocija. Titula se ne osvaja lako, trka se ne osvaja lako. Meni su ovo bile fantastične tri godine, svaki vozač na svetu voleo bi da postigne nešto takvo. Imao sam sreću da budem u najboljem timu na svetu, sa sjajnim kolegama, u divnoj porodici. Sve se uklopilo tokom ove tri godine i samo mogu svima da se zahvalim. WTCC je bio sjajna prilika u mojoj karijeri, ali najviše dugujem timu – bez Sitroena i timskih kolega ne bih bio ovde gde sam sada, stoga: hvala im. U preostalim trkama nastaviću da se borim, ako ništa drugo, još treba da osvojimo proizvođačku titulu.”
Lopes se osvrnuo i na uvodnu trku, u kojoj je morao mnogo više da se bori, budući da je startovao deseti, a završio četvrti. “Bilo je zaista teško, teško za automobile i za vozače. Nisam baš najbolje startovao, a morao sam da se probijam. Kad vozite iza suparnika izgubi se mnogo aerodinamičkog potiska, ali je moj auto bio vrlo dobar, pogotovu od polovine trke. Došao sam do dobre pozicije na kraju, a želeo sam da se malo primaknem Tijagu, da vidim imam li šanse i za to. Borbe su, kao i obično, bile odlične, bilo je kontakata i imao sam sreće da stignem do cilja. Katsburg me je snažno udario otpozadi, srećom, ispalo je sve u redu. Nama su uvodne trke rat – udaraju vas sa svih strana, ali je bilo zabavno.”
Miler se na Motegiju pokazao u dobrom izdanju, bio je drugi na kvalifikacijama, ali je za iskorak na najviši stepenik pobedničkog postolja ipak bilo neophodno da mu se timski kolega skloni s puta. Pošto je čestitao Lopesu na zasluženoj tituli, ocenjujući ga kao najboljeg vozača u kategoriji, Ivan je progovorio i o svom nastupu u Japanu: “Ceo vikend je bio zaista dobar. Svu energiju sam uložio u start glavne trke, ali to nažalost nije bilo dovoljno. Potom sam vozio što sam brže mogao da bih održao prednost nad Tijagom, jer je u ovom trenutku on moja meta u šampionatu. Zadovoljan sam što smo sada bodovno izjednačeni, vodićemo dobru borbu do kraja sezone, a ja ću pokušati da završim kao vicešampion.”
Poklonjena pobeda prva je takva u WTCC karijeri Ivana Milera od 48 koliko ih sada ima. “Sigurno je da nisam tražio od Lopesa da me propusti, jer ne volim tako da osvajam trke”, dodao je trkač iz Alzasa. “On je učinio ono što sam i ja ranije radio, najskorije u Argentini, kada sam rešio da mu pomognem. Među nama postoji istinsko obostrano poštovanje, zasnovano na odlučnosti da omogućimo Sitroenu da pobeđuje.”
Direktor Sitroen rejsinga Iv Maton precrtao je prvu obavezu s liste zadataka: vozačka titula je obezbeđena. “Sve je ispalo dobro, naši vozači su se odlično probili na trci sa inverznim startom i postigli dupli trijumf u glavnoj. Iako imamo još nekoliko trka na kojima ćemo učestvovati zajedno, ovo je početak kraja jedne sjajne avanture započete pre skoro tri godine. Odlučivši da pusti Ivana, Pečito je pokazao timski duh koji nas sve pokreće. Krećemo s pripremama za sledeću trku, ona treba da nam donese i proizvođačku titulu. Takođe bismo želeli da završimo prvi i drugi u vozačkom poretku. Ivan je sad bodovno izjednačen sa Tijagom Monteirom, dakle idealno je pozicioniran da završi kao viceprvak.”
Sitroen u Japanu nije osigurao i novi, treći vezani proizvođački naslov, mada mu se primakao. Taj cilj treba da bude ostvaren na rundi u Šangaju, i podrazumevaće šesnaestu titulu u istoriji kuće. Taj broj Francuzi dobijaju kada sasvim legitimno saberu sve svoje konstruktorske krune, a trenutni bilans izgleda ovako: pet svetskih kupova u kros-kantri reliju, osam WRC i dva WTCC naslova.
Lopes: Milera sam propustio u znak poštovanja! Miler: To je revanš za Argentinu
Jedna od najintrigantnijih scena WTCC takmičarskog vikenda u Japanu dogodila se u pretposlednjem krugu glavne trke.

Dotle suvereno vodeći Pečito Lopes samo se uklonio s puta timskom kolegi Ivanu Mileru i pustio ga da prvi prođe kroz cilj, a sam je završio drugi.
Slavni Alzašanin tako je na prilično bizaran i (barem za javnost) neočekivan način stigao do prve pobede u sezoni, a 48. u karijeri. Pripadajućih 25 poena podiglo ga je na ukupno 199, koliko ima i drugi u generalnom, Tijago Monteiro, a to je zapravo i bio cilj Lopesovog neočekivanog poteza.
Istina je da su u Sitroen rejsingu najavljivali da će pokušati da poguraju Milera do vicešampionskog zvanja onda kada završe stvar sa Pečitovom trećom titulom. Zaista, Argentincu je i drugo mesto u trci 2 bilo dovoljno za novu provizornu krunu, ali verovatno niko od ljudi van francuskog tima nije očekivao da će prvi korak u asistenciji četvorostrukom turing prvaku biti prosto ustupanje pozicije.
Ako ništa drugo, Sitroenovi fabrički piloti na stazi su izveli opisanu akciju ne skrivajući, ne glumeći i ne negirajući ništa. S te strane, zaslužuju pohvalu jer se makar nisu poneli licemerno. Ipak, zanimljivo je koliko su se i Hose Marija i Ivan na zvaničnoj konferenciji za medije zapleli objašnjavajući to propuštanje, upadajući u protivrečnosti kada su govorili o tome koliko je ono bilo spontano.
“Odluka nije bila laka”, kazao je Lopes koji se namerno odrekao osmog ovogodišnjeg trijumfa i to ne smatra izvršenjem timske naredbe, već ličnim činom. “Meni nije lako da odustanem od pobede. Ja znam da se konkurenti bore za pozicije u prvenstvu i zaista ne želim da se mešam. Ovo je više bio jedan gest prema Ivanu, nadam se da to neće shvatiti pogrešno. Zato mi je i bilo teško da se rešim, pomislio sam da će on to možda doživeti kao izraz nepoštovanja, ali sam to izveo kako bih pokazao koliko ga poštujem. Jer, on je veliki šampion, sjajan kolega, vodili smo fer borbu tokom tri godine. Tako ja to osećam.”
“Nikada u životu nisam izveo nešto slično. Bilo je teško, želeo sam pobedu, želeo sam svoju himnu na podijumu, ali to ne menja ništa. Ne znam koliko ću puta imati priliku da mu se na ovaj način zahvalim. To je više i važnije od nagrade, kao trkač, on zna koliko je teško lišiti se pobede i to je način da mu kažem hvala, da kažem da je i dalje najveći u WTCC-u i da mislim da će takav ostati još mnogo godina. U tome nema ničeg drugog”, ispričao je Pečito.
Francuz je uzvratio podjednako lepim rečima: “Najpre, čestitam Hoseu, on je veliki šampion, brz je i u poslednje tri godine verovatno je najbolji vozač ovde. Ja sam se trudio koliko god sam mogao, a Tijago je sad moja meta u šampionatu. Zadovoljan sam što smo sada bodovno izjednačeni, vodićemo dobru borbu do kraja sezone.”
U toj borbi Ivan će i nadalje imati asistenta. Prvi sledeći Sitroenov cilj biće proizvođačka kruna, koju Francuzi ciljaju na idućoj rundi u Šangaju, a Lopes je svakako obećao da će, paralelno s ostvarenjem te misije, nastojati da pomogne Mileru i na dolazećim trkama.
Upitan šta misli o načinu na koji je osvojio japansku trku 2 i kako prihvata i tumači Pečitov gest, Miler je rešio da “uhvati bika za rogove”. On je branio tezu da posredi nije bila timska naredba, ali da ne bi marilo sve i da je drugačije.
“Gest je bio lep i bilo bi mi drago da ga još koji put ponovi. O toj mogućnosti razgovarali smo tokom vikenda. To je slično onome što se desilo u Argentini, kada sam ja samoinicijativno rešio da mu pomognem. On je hteo da mi se oduži. Nije bilo timske naredbe, ali i da je to bila naredba, ne vidim zašto bi to bio problem. Mi smo vozači Sitroena!”
“On je sam rešio da tako učini, kao što sam i ja sam rešio svoje u Argentini. Njemu bi to bila tek još jedna pobeda, ali pošto je već šampion, pružio mi je ruku i pomogao da uzmem nekoliko bodova za drugo mesto u generalnom. Takav gest je veoma redak u auto-sportu i zadovoljan sam što je takav timski duh u Sitroenu. Među nama dvojicom vlada sjajan timski duh i to se ovde pokazalo”, ispetljao se Miler, prizvavši u pomoć i lojalnost poslodavcu.
Monteiro izgubio bitku za titulu, trojica Hondinih vozača u igri za zvanje vicešampiona
Honda je u Japanu ostvarila istorijski uspeh, osvojivši prva tri mesta u otvarajućoj trci na stazi Motegi, čiji je inače vlasnik.

Norbert Mihelis je sjajno startovao sa pol-pozicije i kontrolisao celu trku, a ovo mu je prva pobeda otkako je Hondin fabrički vozač. Uz ovaj sjajan rezultat, Mađar je saldu dodao i tri boda u glavnoj trci, koju je završio na osmom mestu.
“Ovo je veliki dan za Hondu i za mene. Još pre Argentine sam rekao da me druga i treća mesta više ne interesuju, želeo sam pobedu, a posle svega što se tamo dogodilo, bio sam još odlučniji u tome. Fantastičan je osećaj prvi put pobediti kao fabrički vozač i to na Hondinoj stazi, to je više nego što sam smeo i da poželim”, rekao je Mađar izražavajući ogromnu zahvalnost ekipi koja mu je spremila dobar automobil uprkos balastu od 80 kilograma.
“Kada sam u kvalifikacijama video da ne mogu da budem brz kao Tijago, onda smo promenili strategiju i nišanili smo 10. mesto. Srećom, to nam je uspelo. U tome je bio ključ, kao i u skoro savršenom startu. Trka je posle toga bila nekomplikovana – kada ste prvi, lako kontrolišete kočnice i gume. Znao sam da je Rob iza mene i da neće pokušati ništa glupo. Štaviše, on mi je pomagao i držao je kolonu za sobom.”
“Ne bih rekao da je bilo sasvim lako, ali ja nisam grešio i glavno je što smo videli da i sa maksimalnim balastom vozimo konkurentna vremena krugova. Naravno, trka se može osvojiti sa inverznog starta, ali vremena krugova i trkačke performanse čine nas ponosnim”, dodao je Norbi.
Haf je startovao sa druge pozicije, gde je takođe trku i završio. Ni u glavnoj trci nije menjao mesta u odnosu na start: krenuo je deveti i završio deveti.
“Za današnji rezultat možemo da zahvalimo pametnoj strategiji u kvalifikacijama, koja je Norbija i mene smestila u prvi red na inverznom startu”, kazao je bivši svetski prvak, sada četvrti u generalnom plasmanu. “U trećem ili četvrtom krugu dobio sam udarac otpozadi, to mi je oštetilo zadnji levi kraj automobila. Bio sam pomalo zabrinut da to može da utiče na moju trku, ali nije. Učestvovao sam u Hondinoj trostrukoj pobedi na domaćoj stazi sa 80 kilograma balasta, to je više od onoga što smo i ja i bilo ko drugi u timu mogli da sanjamo. U glavnoj trci sam startovao deveti, pa je prolaz do viših pozicija bio komplikovan, posebno sa dodatom težinom, ali sam svejedno osvojio vredne bodove za šampionat.”
Tijago Monteiro se u otvarajućoj trci munjevito probio sa sedmog startnog mesta i već na kraju prvog kruga došao je do četvrte pozicije. Na polovini distance dobio je duel sa Bjerkom za treće mesto. Osim što je zaokružio Hondinu okupaciju podijuma, Portugalac je taj rezultat – treću poziciju – ponovio i u glavnoj trci.
“Vikend je protekao mnogo bolje nego što sam očekivao, isto važi i za ceo tim. Znali smo da će auto biti težak za vožnju sa 80 kilograma viška, ali smo pronašli bolji balans od očekivanog, ušao sam u Q3 i obe trke sam završio na podijumu. Uspeo sam oba puta da napredujem u odnosu na startne pozicije, a ekipa je osvojila četiri od šest mesta na podijumu, uključujući trostruku pobedu”, ispričao je Monteiro koji iz Japana odlazi kao drugoplasirani, ali bodovno izjednačen sa Milerom.
Snovi o tituli sada su i definitivno razvejani, ali Tijago nije preivše razočaran, jer je situacija bila jasna i ranje: “Nažalost, danas je provizorno potvrđeno da ove godine neću biti šampion, ali glavna šteta je načinjena negde na polovini sezone kada smo izgubili puno bodova, ne danas. To ne može da umanji značaj onoga što nam je na Motegiju pošlo za rukom.”
Monteiro je prebacio fokus na borbu za sezonsko srebro, koje bi mu bilo najveće WTCC postignuće. “Lopes mi nije baš pomogao kad je propustio Milera, ali jasno je – Miler nišani mene, a ja njega. Titula više nije moguća, pa ćemo se boriti za drugo mesto i svaki bod se računa”, poručio je vozač “sivika” #18.
Novajlija u redovima Honde Rio Mičigami nije briljirao na WTCC debiju. Osvojio je 11. i 17. mesto, ali kaže da je uživao u svojim prvim turing trkama posle duže pauze.
“Otvarajuća trka išla je dobro. Iskoristio sam nešto od onoga što sam naučio tokom treninga i kvalifikacija, popravio sam performanse i bio veoma blizu osvajanju bodova”, rekao je Mičigami. “U glavnoj trci mi je bilo teže, rashladni pojas prestao je da radi, pa je u automobilu bilo veoma toplo, dosta sam se umorio i tempo mi je opao do cilja. Ovi automobili su u vožnji fizički veoma zahtevni, mnogo više nego što sam očekivao. Posle trke sam završio u medicinskom centru, ali sam dobro. Voleo bih da i sledeće godine pokušam još jednom.”
Šef ekipe Alesandro Marijani po dolasku u Japan nije verovao da bilo ko od njegovih vozača može na pobedničko postolje, jer balast od 80 kilograma mnogo utiče na ubrzanje automobila. Sumnje nisu razvejane ni posle treninga, pa je Italijan tim zadovoljniji postignutim trkačkim rezultatima.
“Osvajanje četiri od mogućih šest podijuma verovatno je bolje od onoga čemu smo se nadali, ponosan sam na doprinos svih koji učestvuju u WTCC projektu “sivika”, istakao je Marijani. “Posebno sam srećan zbog Norbija. On je nedavno doživeo nekoliko razočaranja i izložio je sebe pritisku da mora da pobedi kao fabrički vozač. Siguran sam da je sada razbio maler i da može da nastavi da pobeđuje, baš kao i Rob i Tijago”.
Izvor: Serbiaring.com